Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: scanteie slaba dacia 1300 an 86 berlina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
rubynu
Salut tuturor sunt nou pe acest forum azi mi-am facut cont am si eu o problema cu dacia mea este un model 1300 din 86 recarosat in 2010 de la un timp de vreme de cand am segmentat motorul au inceput sa apara problemele cu pornirea,consumul de carburant imi da scateia slaba la fise mentionez ca am aprindere electronica gotronic fise de urziceni iar bujiile brisk pe benzina nu merge deloc rotund motorul si se ineaca iar pe gaz merge putin mai bine dar aceleasi simtome le are in mers se ineaca si afuma bujiile, bujia de la pistonul nr 4 este plina de ulei. Mecanicul dupa ce am luato de la segmentat mi-a zis sa ii schimb carburatorul,l-am schimbat iam luat set jigloare noi si degeaba am scot si furtunul de la capacul acela de la tacheti am astupat acea gaura de la t-ul acela care intra in carburator am schimbat si diuza aceea de pe galerie si degeaba nu stiu ce sa ii mai fac va rog ajutati-ma
bygy007
da fisele , capacu , bobina le-ai schimbat de zici ca ai scinteia slaba?
rubynu
Nu am schimbat fisele decat bobina am schimbat-o dar inainte sa il segmentez mergea super bine maine o sa iau si capac delcou si alte fise si alte bujii vreo sugestie in achizitionarea lor o marca mai buna imi sugerezii?


18 Jun 2015, 20:27:
Daca nu este din aprindere din ce cauza m-ai poate fi ma gandesc sa nu fie bine segmentat motorul ce parere ai ? Sau scaunele de la supape ? Nu stiu ce as mai putea face ma bate gandul sa ii montez alt motor
bygy007
fisele le masori cu un aparat de masura trebuie sa aibe sub 7-8 kohmi
address
Salut.
Referitor la titlu, scanteia este greu a putea fi definita ca fiind slaba. Odata arcul electric stabilit, scanteia exista, si poate aprinde amestecul. In mod normal, culoarea scanteii trebuie sa fie albastra. Daca este galbena sau portocalie, exista o problema pe traseul de inalta tensiune.
Consumul de carburant mare si bujiile afumate inseamna benzina prea multa, deci problema de alimentare - carburator. Daca acesta e nou, sa nu fie filtrul de aer colmatat, e ca si cum ai merge cu socul tras.
Ulei pe bujia nr.4 (cea de langa radiator) inseamna ca bujia nu functioneaza (lipsa scanteie - aprindere - explozie; de-asta ajunge ulei pe bujie). Trebuie verificat tot traseul de inalta tensiune, de la bobina (inclusiv). Incearca sa schimbi (si) bujiile (eu recomand Bosch WR78G), si, daca tot nu se remediaza, treci pe aprinderea clasica, ca sa verifici daca nu e defect gotronic-ul (desi, daca celelalte trei bujii merg, inseamna ca exista inalta tensiune pe ele).
Nu are legatura segmentarea motorului (facuta corect) cu simptomele descrise. Doar daca segmentii sunt de proasta calitate, sau montati cu taieturile aliniate (prost montati), iar compresia scapa in carter (motorul are puterea scazuta simtitor). Trebuie verificati cilindrii cu un compresiometru (il are orice service). O cauza mai indepartata ar putea fi ovalizarea cilindrilor (motor foarte uzat), iar segmentii noi (perfect circulari) nu mai etanseaza bine pe peretii cilindrilor (trebuie "rodati" segmentii). Compresia scapata in carter se poate si auzi/simti, prin orificiul jojei de ulei (pufaituri).
Dar, in primul rand, trebuie neaparat rezolvata problema de aprindere si cea de carburatie.
rubynu
Va multumesc mult pentru aceste sfaturi o sa cumpar azi fise si toate cele si eu ma gandeam sa trec pe aprindere clasica in caz ca tot asa imi face masina segmentii sunt borgo, se poate monta si senzor din acela care se pune pe capacul de delcou daca am si aprindere electronica ??

19 Jun 2015, 09:11:
Am rezolvat aceasta problema cu aprinderea se pare ca era de vina bobina de inductie am schimbat-o cu alta de pe alta masina si acum masina merge perfect nu se ineaca are putere motorul am verificat si compresia. Nu mai da rateuri pe esapament dar m-ai am alta problema acuma se pare ca mi-a curs uleiul din cutie nu mai are ilei in ea si nu mai intra bine in viteza iar cand schimb din viteza 3 in a doua intra foarte greu si caraie nu imi dau seama ce ar mai putea fii sad.gif fac una se farama alta sad.gif( ajung sa cred ca sunt blestemat
bygy007
pai a curs 2l de ulei ? se completeaza

poate fi din alta cauza sa nu debreieze comlet
rubynu
Mi-a zis un vecin ca nu mai sunt bune semeringurile de la cutie dar problema este in felul urmator eu nu am idee daca pot scoate semeringurile fara sa mai dau jos cutia il completez si degeaba curge pe la planetare incercai sa il completez trebuie data jos sau ?
address
Salut.
Bine ca a luat-o motorul !
Referitor la cutie, banuiesc ca e vorba de semeringurile de la planetare, care nu necesita sa fie data jos cutia pentru a fi schimbate. Trebuie insa scoase planetarele, depresat pivotul superior, bieleta, axul planetarei de pe fuzeta (atentie sa nu "desiri" planetara, adica sa tragi de ea axial de la capete, fiindca ies tripodele), apoi scoase cuplajele elastice de pe axul planeterei langa cutie (cu un dorn cilindric de 4-5 mm - frantuzul ii zice "degoupilleuse"), si extrasa planetara de pe axul cutiei. Apoi se scot rozetele care tin semeringurile, notand exact cate rotatii se desurubeaza fiecare (atentie mare, jocul lateral al diferentialului se regleaza din aceste rozete, deci e foarte important sa fie puse la loc exact in aceeasi pozitie).
Se schimba, evident, semeringurile cu unele noi, si se remonteaza totul.
Cuplajele elastice (cele doua cuplaje concentrice) se monteaza introducand-o pe cea interioara putin in cea exterioara, apoi pe cea exterioara in axul planetarei, si abia apoi se introduc in pozitie, cu un dorn cilindric de diametru mai mare.
Cel mai bine e ca aceste operatii sa fie facute de cineva cu experienta (si scule adecvate), nu va dura mai mult de o ora.
rubynu
Cred ca ma las pagubas am incercat sa vad care este chestia si este super greu am intrebat un mecanic cat ar costa schimbarea semeringurile de la cutie iar el a zis fara 250 lei nu se apuca iar o cutie buna de dacia papuc 5 trepte costa 150 ron iar schimbarea o pot face eu ca am mai schimbat o cutie ca masina a avut montat pe ea o cutie in 4 trepte si am montat-o pe aceasta care se pare ca nu a rezistat decat 2 ani sad.gif mi se pare o treaba migaloasa sa schimbi semeringurile mai bine mai astept o sapt sa iau salariul si ii schimb cutia cu totul se pot monta pe motorul 1.3 disc placa rulment de dacia 1307(papuc am inteles ca sunt mai mari sau ceva pt tras nu stiu exact eu vreau sa am consumul cat mai mic si sa traga masina in sensul ca o panta sa o urc cu a-4 sau respectiv a 5 fara sa imi scada turatia in panta respectiva am uitat sa mentionez ca sunt pasionat de dacia nu as da pe natalia mea pt nici o masina am aceasta masina din vara anului 2009 este prima mea masina si am incercat sa o modific putin dupa bunul meu plac o sa pun cateva poze cu natalia mea sa imi spuneti parerea voastra sincera scz ca am sarit la alt subiect
address
Salut.
Este mai dificil sa schimbi cutia decat semeringurile la planetare.
Practic, schimbatul semeringurilor implica cam jumatate din efortul necesar schimbarii cutiei. Iar cutia trebuie demontata/remontata perfect axial fata de priza directa, care altfel se poate stramba. Deci e nevoie de rampa sau elevator, si un cric pentru cutii de viteza/diferentiale.
Nu va recomand sa schimbati ambreiajul original, daca este mai mare este si mai greu, si nu va face altceva decat sa ingreuneze acceleratiile.
Urcatul in rampa mare (panta inseamna la vale, rampa la deal) cu a 4-a sau a 5-a chinuie inutil motorul, de-asta exista trepte cu rapoarte diferite, care isi fac treaba atunci cand e necesar, adica sa tina motorul in plaja de cuplu maxim. Urcatul se face doar cu a 3-a, doar la rampe line se poate mentine a 4-a.
Problema cu caraitul la schimbarea vitezelor poate fi de la jocul la cablul de ambreiaj; se regleaza din prinderea cablului pe levierul de comanda care intra in carcasa ambreiajului, la 3mm. Poate fi si timoneria cutiei prost reglata, sau a fost deformata/lovita la trecerea peste un obstacol.
Insa, daca cutia a mers fara ulei, pot fi si alte probleme mecanice, la pinioane, sincroane, etc., care nu pot fi vazute decat desfacand cutia. Insa cutiile de viteze sunt o stiinta exacta, nu sunt la fel de permisive ca motorul, de exemplu. Mie mi-a luat cateva saptamani sa invat cutia "pe dinafara" cu manualul in fata, inainte de a umbla in ea. Deci, tot o persoana cu experienta este necesara.
P.S. E frumoasa "Natalie" ! Sa va bucurati de ea.
rubynu
Multumesc pentru sfat maine dimineata cand ies de la munca o sa incerc si la alti mecanici deoarece mi se pare exagerat de scump pentru schimbarea semeringurilor care costa 12 lei care le-am si luat azi apropo referitor la aprindere am acasa un set de buji bosh cu 4 electrozi care se potrivesc cu celelalte se intampla ceva daca le montez pe acestea ?? Si as vrea sa stiu daca am aprindere gotronic se mai poate monta un fel amplificator de scateie care se monteaza pe capacul de delcou ca as vrea sa am scanteia mai buna si vreau ca motorul sa mearga rotund ca la cele pe injectie
address
Schimbarea semeringurilor nu poate costa foarte mult, vedeti la ce mecanic apelati.
Exact asa sunt Bosch WR78G, cu patru electrozi, de aceea vi le-am recomandat. Nu merg simultan cei patru electrozi, dar exista opt trasee posibile de formare a scanteii, si arcul electric "pleaca" pe traseul de minima rezistenta, in functie de turbulentele aleatoare din camera de ardere la fiecare compresie. Atentie ca filetul sa aiba lungimea de 12,7 mm (G-ul de la sfarsit in 'WR78G'), sa fie bujii de Dacia, deci sa nu fie bujii cu filet de lungime 19mm (adica WR78, FR78, etc) - merg, dar ramane o parte din filet expusa in camera de ardere, se ancraseaza, si risca sa ramana bujia intepenita in chiulasa. In nici un caz nu trebuie incercate bujii cu filet super-lung (26,5mm), vor fi lovite de pistoane.
Nu montati "amplificatorul de scanteie", e doar un eclator cu distanta mai mare intre electrozi, care suprasolicita inutil bobina. Practic, ca sa dea inalta tensiune la masa prin circuitul bobina-fise-delcou-bujie, tensiunea trebuie sa urce mai mult, ca arcul electric sa poata parcurge interstitiul marit al electrozilor "amplificatorului". Daca aprinderea este corect reglata, este suficient, va merge "ceas", mai ales daca exista aprindere electronica.
rubynu
Am in cap un mini proiect dupa ce termin si cu problema cutiei ,dupa aceasta vreau sa ii modific putin esapamentul sa ii montez 2 tobe finale din inox pt un sunet mai placut si o evacuare mai buna iar apoi daca se poate un carburator dublu corp pt mai multa putere dar trb sa ma documentez ce trebuie sa modific
address
Orice esapament din inox este, evident, mai durabil ca cele din tabla ambutisata.
Un esapament usor supradimensionat mareste randamentul motorului la turatii mari, dar nu stiu cat timp se merge cu masina la peste 5000rpm.
Daca doriti un carburator dublu corp, orientati-va catre un Weber 32DIR de Renault12TS, cu tot cu galeria aferenta si cu carcasa filtrului de aer (inclusiv racordul asimetric catre carburator). E cea mai simpla si mai eficienta modificare, necesita doar montare.
rubynu
Exact genul acesta de bujii am acasa si maine dupa ce repar cutia vreau sa incep acel mini proiect cu 2 tobe din inox iar mai peste o luna pana mai strang niste banuti sa achizitionez un carburator weber 32 dir din ce am inteles tot pe acest sait si sa incep micile modificari la compartimentul motor aveti cateva sugestii in legatura cu acest proiect cum sa fac si al 2 traseu pt toba si ce.mai trb modificat ca sa incapa acest carburator pe galerie mai ales ca eu am pompa simpla de frana si vreau sa functioneze pe gaz nu pe benzina
address
Ideea cu toba dubla nu prea este indicata, fiindca in partea dreapta exista alveola rotii de rezerva. Ca sa dublati tot traseul de evacuare este inutil, ingreunati masina si va costa cat nu face, asa ceva se face doar la motoare de cilindree si putere mare. Ce se poate face este un 'saxofon' (la iesirea din galeria de evacuare) care sa se mentina dublu pe lungime mai mare decat cel original de Dacia (exista asa ceva pentru R12TS). Iar apoi, inlocuita toba mica cu o teava de lungime adecvata - care s-a si montat din fabrica pe anumite variante de Renault12. Cu un saxofon refacut si doar cu toba finala, creste si randamentul si va avea si un sunet mai sportiv.
rubynu
Nu prea gasesc asa ceva eu ma gandeam daca nu gasesc asa ceva sa ma orientez spre dacia papuc cu motorul 1.6 si sa iau carburatorul si galeria cu totul si capacul de la tacheti ca am inteles ca trb modificat pt cablu de acceleratie dar mai intai rezolv treaba cu cutia iar apoi dau comanda de 2 tobe finale din inox marca borja sau remus sau ceva asemanator care sa nu coste mai mult de 400 lei amandoua maine daca ma ajuta timpul si gasesc un mecanic priceput si care sa nu imi ia mai mult de 100 lei maxim pt schimbarea semeringurile dau si comanda de tobe specific ca luna aceasta am un buget limitat de 500 de lei pt acest proiect sad.gif din cauza nevestei care a zis ca iubesc mai mult masina decat pe ea si in ultimul timp am bagat mai multi bani in masina(natalia )decat i-am dat ei sad.gif scz pt aceasta gluma dar nu ma puteam abtine sa nu zic ca de azi dim imi tot zice sa las masina si sa o mai ascult si pe ea smile.gif)

19 Jun 2015, 15:51:
Multumesc pt aceste sfaturi o sa incerc sa mai citesc pe forum discutii in materie de tuning si vreau ca in orasul meu(slatina olt sa nu aiba nimeni o dacie ca a mea pare putin nebunesc lucrul acesta dar asta am in plan anul acesta iar mai apoi sa particip si eu la intrunirile posesorilor de dacie daca se va putea
Adrian Frigo
QUOTE(rubynu @ 19 Jun 2015, 16:41)
.... marca borja sau remus ...


Marca se numește ROMCAT BORLA! Semeringurile le poți schimba și tu cu puțină priceper,iar dacă vrei să nu mai curgă caută de Victor Reinz!Nu de alea de 12 lei setul!Acum tu vrei,bag seamă,să-i faci un ”cazan tiuning”? huh.gif Găsești pasionați de așa ceva pe forumul 4t....!Baftă!
rubynu
Ok cum zici tu"cazan tiuning" dar m-am atasat de aceasta masina si am investit bani in ea timp si mult efort si din cauza asta sunt asa de mult atras de ea deoarece oamenii intorc mai repede capul dupa o dacie bine pusa la punct din orice punct de vedere decat dupa un golf ,fiat opel si mai stiu eu ce
rubynu
Am fost ieri si i-am cumparat fise bobina capac delcou platou platini lulea bujiingk nu am gasit buji bosh sad.gif aprindere electronica dar bobina nu este buna din pacate am reparat la ea toata ziua pana sa imi dau seama ce are de nu pornea sad.gif( se pare ca bobina era super incinsa pe ea scria doar made in germany si un 6+ intrebarea mea este in felul urmator eu am pus plusul pe partea aceea este bine cum procedasem sau am legat in scurt de mi se incindea bobina ? Sau ea nu este buna

21 Jun 2015, 09:06:
Acum masina merge rotund dar tot imi face probleme cu pornirea trebuie sa dau mai lung la automat cand este motorul cald iar cand este rece o ia la sfert de cheie din ce cauza sa fie ? Vreau sa porneasca la fel si la cald si la rece debitul este reglat cum trebuie de un mecanic care monteaza gpl omul este priceput in domeniu din ce cauza sa fie ca am schimbat cam totul pe partea cu aprinderea au mai ramas de schimbat bobina si fisa centrala deoarece fisa centrala aceea noua este scurta iar bobina este cea veche ca cea noua se incinde rau am masurat fisa centeala si are 30kohmi este bine ??
bygy007
mare la 30k posibil darorita firelor subtiri de la electrovalve sa ai o cadere mare pe comanda lor si sa nu deschida si din cauza aia sa porneasca greu la cald am avut si eu probema asta si am inlocuit firele de comanda de la electrovalcele din fata cu unul mai gros si nu am mai avut probleme
rubynu
Eu pistonasul din spate de la butelie nu il mai am si o sa incerc zilele acestea sa schimb firele de la electrovalve cu unele mai groase sa vedem daca tot asa o sa faca
radu m
Salut! Masina a fost sau o ai la vanzare? Imi pare tare cunoscuta.Esti din Slatina?
rubynu
Da a fost la vanzare dc esti din slatina

21 Jun 2015, 16:27:
Avusesem cateva probleme cu banii in timpul acela si apoi am facut rost de bani si nu o mai am la vanzare

22 Jun 2015, 07:30:
Am facut si cutia dar sad.gif iar imi face probleme la gpl cand e rece porneste la sfert am schimbat si firele de la electrovalve si tot asa se comporta nu stiu ce sa ii mai fac sad.gif( la cald nu mai porneste deloc sad.gif
thundercar
a mea vara trecuta cateva zile calda pornea doar impinsa din cauza gazului si a bateriei gaz era scanteie era invartea foarte bn dar nu pornea reglat gaz schimbat baterie si o ia la sfertu sfertului incearca pe benzina smile.gif wink.gif
rubynu
Mai rau e pe benzina nu porneste nici impinsa bateria ma lasat trb mereu pusa pe redresor ca sa plec cu ea dimineata

22 Jun 2015, 18:22:
Din baterie este pt ca i-am luat baterie pilot sau ceva de genul 100 Ah am dat 4 mil pe ea si porneste impecabil decat ii dau putin de cheie si o ia mai bine ca la cele straine smile.gif) are cev daca iam luat baterie mare alternatorul cu toti consumatorii porniti incarca 14,3 e bine cum incarca ??
bygy007
DA
rubynu
Mia zis un vecin ca o sa faram electromotorul cu bateria asta ca ar fi prea mare de amperaj
thundercar
nu are treaba atata timp cat e incarcata si invarte tare daca o ia la sfert e suprer am prajit unu cu o baterie de 80si ceva dar numai cand era foarte descarcate si invartea har har nuare ce sa prajeasca decat litele carbunilor nu iti face griji daca porneste bine wink.gif
rubynu
I-am luat bateria asta pt ca am o statie de 600W bauschman Fx 5500 si un subwoofer magnat de 800W si cand este sa am motorul oprit sa nu stau sa ma rog de ea si era sa uit i-am luat si toba inox care trebuie sa o montez maine si gata am terminat cu problemele masinii si luna cealalta o pregatesc de vopsire
maho
QUOTE(rubynu @ 22 Jun 2015, 19:53)
Mia zis un vecin ca o sa faram electromotorul cu bateria asta ca ar fi prea mare de amperaj
*


Vecinul ala-i tampit, sau invidios ca ai dacie. tongue.gif
Acum iti porneste la cald ? ca asta n-are treaba cu amperajul. Daca nu, incearca sa pornesti (la cald) asa cum se recomanda, cu acceleratia apasata.
rubynu
Nu este nevoie de acceleratie cand este cald porneste la sfert fara sa apas pe acceleratie

22 Jun 2015, 20:41:
Decat dim las soclu tras timp de 5 min sa stea la relantii
radu m
[quote=rubynu,21 Jun 2015, 15:49]
Da a fost la vanzare dc esti din slatina

<span class='edit'>21 Jun 2015, 16:27:</span>
Avusesem cateva probleme cu banii in timpul acela si apoi am facut rost de bani si nu o mai am la vanzare

Da,sunt din Slatina.
Bafta cu ea!!
rubynu
Ms am reusit sa ii rezolv toate problemele multumesc lui dumnezeu toata afacerea m-a costat 738 lei sad.gif
radu m
QUOTE(rubynu @ 23 Jun 2015, 12:06)
Ms am reusit sa ii rezolv toate problemele multumesc lui dumnezeu toata afacerea m-a costat 738 lei sad.gif
*


Cel mai mult ai dat pe baterie...
rubynu
Da dar akm nu mai am probleme cu pornirea pornesc cu bateria asta si un tractor smile.gif) si ce nu mai imi place la ea este ca nu isi tine relantiul pana nu ajunge apa la 80 de grade din ce cauza sa fie ?
rubynu
Ce fete de usi se potrivesc la dacia mea avetzi idee ca interioriorul la ea lasa de dorit s-a invechit si nu mai este cum era nou si as vrea ceva de pe alte masini sau daca nu sa iau pal presat si vinilin negru sa il confectionez eu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.