Salutare! Asta-i primul meu post pe acest forum, si din pacate este unul despre probleme.
In primul rand, este vorba de o Dacia 1310L din 1998, cu motor de VW Golf 1.6d. Nu eu am facut transplantul, ci asa am cumparat-o.
Acum problema: Intr-o zi, am dat mai tare intr-o groapa de pe strada. Ceva banal, dar care mi-a produs un scurt-circuit. S-au stins becurile din bord, iar apoi dupa cateva secunde a inceput sa iasa fum. Am oprit, si aia a fost. Nu a mai vrut sa porneasca. Ajuns acasa, am inceput sa evaluez problema.
Demontat carcasa volan, constatat:
- firele ce ies din contact arse/topite (contactul dus);
- un fir (maro) care continua din mufa in care intra contactul, topit;
- inca un fir topit.
Am schimbat contactul si firele cu pricina, izolat frumos, pornit masina. Totul normal. A pornit normal, a mers cateva minute apoi a inceput sa se balbaie si s-a oprit. Am incercat sa pornesc din nou - nu a mai vrut. Am ridicat capota si am vazut un fir rosu care intra in alternator ca era rupt, l-am pus la loc - nimic. Altceva la ochiul liber nu se vede stricat. Am mai incercat de cateva ori sa o pornesc, dar s-a dus bateria, si deocamdata nu am redresor..
Acum, e posibil sa fie din cauza firului de la alternator, sa se fi descarcat bateria si acum sa nu mai aiba putere sa porneasca? Mentionez ca de obicei pornea imediat. Nu e firul rosu gros, ci altul mai subtire care vine din bord.
Sau, si mai rau, sa fie de la bujiile incandescente sau de la releul lor de incalzire. Mentionez ca firele de + care vin de la baterie si intra in releu erau cam incinse.
Alte idei nu mai am, sper sa nu fie altceva si mai nasol.
Revin cu poze daca este nevoie.