Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan MCV 0,9 Tce - E6
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
mos bazil
In viitorul apropiat voi fi posesorul unei Dacii Logan MCV Laureate 0,9 90 CP euro 6.
Fiind posesorul unu Rover 414si de 102 CP sper sa-mi puteti da sfaturi despre modul de conducere a unei masini cu turbocompresor, regim de viteza in perioada de rodaj, turatii la schimbarea treptelor de viteza si tot ceea ce ar trebui sa stie posesorul unei astfel de masini.
Va multumesc.
torquemada
Logan MCV Laureate 0,9 90 CP euro 6 cu Start & Stop!

Pentru MCV TCe90 nu e chiar cea mai bună variantă, dar dacă vrei benzină e unica.

În rest tot ce se știe deja de la H4B400 E5(135Nm@2500rpm /90cp@5250rpm ) se aplică și la H4B408 E6 cu mențiunea că ai 5Nm în plus și 250rpm în minus la puterea maximă.

Pentru rodaj ai manual, recomand citirea lui înainte de a întreba pe forum.
mos bazil
Am citit si eu ca ar avea SI optiunea Start & Stop dar am uitat unde am citit ( mos la 60+putin) si nu am mai intrebat la dealerul Dacia.(s-a intimpla dupa ce am perfectat hartogaria)
Scopul meu este sa ma pun la curent cit de cit pina in 25.07.15 (+..citeva zile presupun) cind o primesc. Chiar daca am experienta 'auto' 23 de ani nu strica un sfat bun de la cei ce cunosc marca si motorizarea.
Va multumesc d-le @torquemada
torquemada
Teoretic ar trebui să aibă și HSA* activat, dacă nu se poate activa după.

Motorizarea e ok, momentan nu există probleme grave(turbină, lanț, etc), ca regulă generală după drumuri lungi și/sau solicitante motorul trebuie lăsat la ralanti 2-3 minute pentru răcirea turbinei.

*HSA = Hill Start Assist = Asistență la demararea în rampă.
cristic1982
Are :
- start&stop
- alternator activabil pe faza de decelerare (implicit sa fii in frana de motor si nu cu ambreiajul calcat sau scoasa din viteza)
- functia over-torque - adica daca apesi brusc pedala de acceleratie la 100% sau "in blana", cum se spune in popor, o sa ai ceva mai multa putere (+7 kW) si cuplu (+10 Nm)
La fel cum a spus si torquemada, dupa drumuri lungi (mai ales dupa rulaj la viteze de peste 100 km/h) este recomandat (pt. motoarele cu turbina) sa lasi masina la relanti cateva minute (durata poate varia in functie de rulajul tau) pentru a se racii.

Sa o stapanesti sanatos si fara incidente neplacute!
mos bazil
Multumesc domnilor @torquemada & @cristic1982.
'Am salvat informatiile'.
killerul
Functia over-torque e valabila si la euro5?
cristic1982
Nu
mos bazil
Intre timp m-am mai luminat cit de cit citind o parte din nelamuririle altora pe daciaclub si loganclub.
Am remarcat ca la logan MCV pentru export butoanele de comanda pentru geamuri sint pe manerele portierelor.(2 stinga cite 1 pe celelalte).
Presupun ca cele pentru uz intern nu sint cablate au doar locurile in manerele de la portiere ascunse de tapiterie.
E posibila montarea de catre dealer a cablajului si butoanelor pe usi ?(nu am gasit nici o referire la asa ceva) Ma refer strict pentru usile din fata.
Multumesc.
torquemada
Crezi prost.
Pentru butoane geamuri pe uși, pe lângă alte fețe de uși 147e x2 (compară fețele de uși spate de la SL10 și un X52 normal) ai nevoie de instalație electrică pentru fiecare ușă în parte (78e+52e)x2 și alt cablaj monobloc (tot cablajul din habitaclu) 351e și butoane 17e(impuls) 28e(fără impuls) + 3x 12e

În plus, ai nevoie de macara cu impuls 196e pe partea soferului dacă vrei impuls cu butoanele originale.

Am scris mai detaliat pe celălalt forum.

Spor la modificări, preturi în euro fără tva
cristic1982
Fetele de usi sunt la fel, difera doar decupajul pe care si-l poate face singur.
Cablajul il poate bricola, butoane poate lua de lodgy (le are pe toate 4, dar trebuie decupat mai mult), iar macaraua ar trebui sa fie la fel (desi nu ma mai mira nimic), dar se poate gasi un modul cu impuls.
Bineinteles toate aceste modificari vor duce la pierderea garantiei (cei din service sunt primii care asteapta wink.gif), asa ca decizia e a fiecaruia.
torquemada
Oare?
A se observa partea crem din L52-ul albastru și partea carbon fonce a feței de ușă de la L52 normal, sunt la fel... după unii.

Nu vorbim de bricolaj ci de plug&play că așa a cerut colegul de mai sus.

La butoane greșești, cele cu impuls pe stânga sunt mai "sensibile", cablaj în uși faci ușor dacă ai visu 8573, dar trebuie să fie demontabil spre mașină , iar loc pe lângă mufa din burduf nu ai, în plus cablajul mașinii nu are fire pentru așa ceva deci trebuie trase.

Când au cerut aproape 1000euro în plus pe SL10 - cu toate cele de mai sus incluse - nu s-a înghesuit lumea că "75cp e puțini"
IRONICK
foarte bine ca au mutat difuzoarele de pe tablier in usile spate, taia din spatiul portbagajului
mos bazil
Multumesc pentru sfaturi tuturor.
Nu-mi trasneste sa fac vreo modificare pe 'cont propriu' ci doar la dealer.
Cred ca m-am exprimat cam 'imprastiat'.
MCV-ul ce va veni este comandat cu geamurile electrice din oferta (pe fata).
Ma intrebam daca dealerul are in oferta mutarea actionarii geamurilor (asa cum sint, fara impuls sau alte 'facilitati') de pe panoul central pe portiere. Mutarea din A in B.
Ca pune alt model de 'butoane' e treba lui....dar pe portiere sa fie. Ca n-or fi 'rachete cosmice' sa mufezi si sa prelungesti 2 comenzi. Si ca sa fie mai simplu pot sa fie amandoua pe portiera soferului...ca daca vreau si o comanda pentru pasager o sa-mi spuneti ca trebuie un cablaj de interconectare cu spe' integrate, 2 relee, un soft de la NASA si costa cit toata masina.
Stiti daca dealerii sunt abilitati sa faca asa ceva ? Da sau nu ?
cristic1982
Scuze, nu am fost atent la toata intrebarea initiatorului care vroia fara modificari prea mari, deci implicit fara bricolat cablaj (care inseamna sa tragi fire...).
Cine lua dci 75, il putea transforma, relativ usor, in dci 90...
Oricum nu gasesc motivatia pt. care acea echipare (SL10) a fost oferita doar pt. 2 motorizari si nu pt. toate cele disponibile. E ceva ca scarpinatul in urechea dreapta cu piciorul stang.
Sharpe
Si eu aveam aceeasi dilema ca @mos bazil, referitoare la geamurile electrice pe spate, dar am rezolvat-o astazi in showroom. Nu se pot monta ulterior de catre dealer, doar din fabrica daca iei pachetul 2(geamuri electrice spate + jante aliaj 15") la 350 euro. Sincer nu stiu care "destept" a gandit aceste pachete. Dupa ce ca sunt doar 5 amarate de optiuni, de ce mama supararii nu le-au lasat la 'bucata'? Cum sa pui geamuri cu jante si tempomat cu senzori de parcare?


L.E. Daca nu e cu suparare: ce inseamna bine gandit pt RO? Cum sa pui jante de 15"? Arata ca dracu cu ele. Chiar nimeni nu a sesizat asta?
torquemada
1. Există 47 de tipuri de cablaj monobloc pentru x52, fiecare funcție e cablată din fabrică:

- difuzoare fată/spate(există chiar laureate cu medianav doar cu boxe față, ITalia/SPania )
-inchiderea centralizată
-geamuri electrice normale
-geamuri electrice tip SL10
-oglinzi cu semnalizare
-oglingi cu reglaj electric cu/fără devivrare cu/fără senzor de temperatură
-radar recul/senzoriparcare(ăla de fabrică are fire în cablajul mare)
-mai nou RVC
-pregătire gpl
-CCSL(cruise control speed limiter)
-AC automat
-parbriz încălzit
-etc

Ca idee pentru butoane de geamuri pe uși în stil SL10 se adaugă aproape 100m de cabluri.



P.S. Pachetele sunt bine gândite pentru RO, îți spune unu' care le are pe mașină încă din primul lot.
mos bazil
Imi cer scuze ca va 'cicalesc' iar . Am citit o gramada de topicuri si mesaje dar fiind incepator pe aici nu prea gasesc ceea ce-mi trebuie sau nu gasesc eu topicurile adecvate.
Se apropie receptia MCV-ului Laureate (+Pack Securite) 0.9 TCE 90. Poate imi recomandati la ce 'sa casc ochii'. Unele sint vizibile, altele invizibile si pot sau nu fi probate. De ex. Senzorul de parcare, S&S se verifica usor dar cum se poate verifica degivrarea la oglinzi si luneta ca functioneaza? Torn apa pe ele sau ceva azot lichid si vad daca functioneaza ? unsure.gif Presupun ca unele dotari trebuie sa le iau 'de bune'. Care-s alea ? Ce ar trebui si se poate verifica si ce se verifica in timp? Cele ce nu se pot verifica se POT trece in PV de receptie ca fiind in imposibilitate de a fi verificate la momentul receptiei ?
Multumesc.
Florin_Matei
Presupun ca receptie=cumparare masina noua.

Nu trebuie sa te stresezi prea mult,pentru ca ai garantie min. 3 ani.
Arunca-ti o privire ,,de ansamblu" si gata, apoi sa o conduci sanatos smile.gif
mos bazil
Garantia e de 5 ani/100000 km.
'Tehnic' nu ma prea stresez. Tot tehnic sint o gramada de defecte ascunse pe care ai sansa sa nu le sesizezi. Nu (prea)vreau sa ma trezesc cu replica ..'ai semnat'. Macar cit de cit sa ma straduiesc. 'Atit m-a dus mintea, atit am facut'.
Multumesc Florine pentru incurajari.
torquemada
Greșit ai 3ani/100.000Km + 2 ani tot în 100.000Km inițiali via Contract Dacia Extenso vezi să îl primești.

Degivrarea, cu motor pornit, după apăsarea butonului corespunzător în 2 sec se aude "țacul"relelor și în 2 minute ar trebui să ai oglinzile exterioare și luneta călduțe.
connectorxp
QUOTE(torquemada @ 7 Jul 2015, 22:42)
-mai nou RVC


RVC? ce mai este aia?

Chiar ma uitam dupa o masinuta ieftina de oras si naveta exterior, initial ma uitam la 1.0 de la Ford Focus, dar ma uit si la un MCV/Sandero cu 0.9 TCe, fiind convins ca desi 1.5 dCi este fiabil fata de alte ascutitori diesel, viitorul nu ne spune prea multe despre taxarea motoarelor diesel...

In ce tari exista Logan cu comanda de geamuri pe usi? Ca tin minte doar la Symbol am vazut asa ceva si la Logan 10 Ani, la MCV in Germania gasesc acelasi interior ca la noi.

Start stop se poate anula?
torquemada
RVC = rear view camera, pentru X52 există originală Dacia la 450RON cu TVA +200ron manoperă, se montează în sigla spate prin găurirea tablei.

Butoane pe uși doar pentru ex CSI și America de sud (Brazilia, Columbia).

Teoretic da, doar până la prima oprire a motorului apoi se reactivează.
mihai varadero
Astazi am verificat daca este activat HSA si am constatat ca nu functioneaza.
torquemada
HSA nu e activat din fabrică, se activează după. (Îl pot activa eu, detalii via PM)
sandero2
Când am luat Stepway-ul, cu motoru de 0.9 TCE 90 CP, E6, mi s-a spus că până la 1000 de km. să nu depășesc 3000 de turații sau 110 km/h, în rest nu mi s-a mai spus și de alte restricții.

18 Jul 2015, 13:49:
torquemada, chestia cu HSA merge și la Stepway. Dacă da poți să-mi spui cum pot să o activez?
torquemada
HSA se poate activa pe orice X52, inclusiv Bcross 52(Stepway), via CLiP sau Derelek+ddt
sandero2
Mulțumesc, dar te rog „traduce” și pentru un novice ca mine.
cristic1982
Ai nevoie de unul cu o interfata (derelek) si soft (DDT2000) de diagnoza cu bazele pt. calculatoare (in cazul de fata cel de ESP) la zi si se rezolva treaba.

LE: Sa o stapanesti sanatos si fara incidente
mos bazil
05.08.2015 se pare ca este 'ziua Z' (de receptie) a MCV ului.
O sa solicit maine dealerului sa-mi monteze si carlig de remorcare.Are pe stoc si asteapta confirmarea mea si masina in parcare.
Am citeva nelamuriri si va rog sa ma 'luminati '.
-Numai dealerul poate monta carligul de remorcare sau poate si ALTA firma autorizata fara a pierde garantia la partea electrica sau de alta natura ?
-Daca dealerul monteaza carligul de remorcare nu e normal ca acesta sa fie notificat in cartea masinii (de revizie si reparatii ?/sau cum s-o fi chemind ) ca la data de .....s-a montat carligul de remorcare tip... nr.... de catre.....? Sau poate se dau acte separate cum am primit la cealalta masina unde nu aveam cartea de revizie!?!
Multumesc.
torquemada
Conform instrucțiunilor oficiale (vorbim de atelaj oficial pentru K52, cod 8201347314) se montează prin curătarea de vopsea până la tabla a lonjeroanelor spate în zona de contact și protejarea ulterioară.

Instalația electrică e cu modul electronic(aproape plug&play) pe 7pini (8201285208) sau pe 13pini (8201285211) și se achiziționează separat față de cârlig.

Toate modificările trebuie să apară în dosarul electronic al mașinii.
mos bazil
Cineva a spus (pe aici) ca bine ar fi ca fiecare sa tina un ‘Jurnal de bord’ la masina. Cum exista un jurnal de intretinere si reparatii are dreptate omul cind propune un jurnal al expoatarii masini chiar daca mai scrie prin el si 'povesti nemuritoare'.

Istoric achizitie :
09.06.2015 ora 17.00 M-am enervat 'brusc subit si dintr-o data' . Cauza. Spart furtun radiator incalzire Rover 414Si. Pret achizitie 370 lei. Comandat..bolborosind...vine ..maine.
09.06.2015 ora 21.15 vorbit cu cumatru cum a achizitionat el Dacia prin 'rabla 2014'. Mi-a recomandat un dealer Toyota ?!!!!
10.06.2015 ora 10.00 m-am prezentat la dealerul Toyota care... mi-a recomandat un dealer Nissan care si el la rindul lui mi-a recomandat un dealer Dacia. O ‘vecina’... 'dealerita'.
Vorbit, explicat, simulat MCV Laureate 0.9 90 CP E6 +Gris platine+Pack Securit. Termen livrare
26-28.07.2017. Luat numar caroserie. Luat hartogaraia pentru completare.
16.06.2015 Prezentat la dealer cu hirtogaria in dinti. Reluat simularea adaugat pack piele+ cotiera (trebuia sa fi comandat varianta cu display-poate in timp se putea monta si camera pt. parcare)
Termen fabricatie 29.07.2015 . Dealarita mi-a comunicat ca ei adauga 15-20 zile la livrare pt.siguranta.(livrare 16.08.2015) No coment. Luat hirtii pt.rezervare.Luat hartii pentru casare. Platit pe 17.06.2015 rezervarea, scanat trimis la dealer.
22.06.2015 inceput circ cu ‘Lizingarul’ca nu cred ca era ‘bancher’. Inca un contract de munca(anterior!!!!!???), inca un aditional, aveti un credit in derulare de 42 lei. Unde ? Stiti d-vostra…!!! Nu stiu. Stiu ca am avut un credit de 110 euro pina in 15.06.2016 dar l-am lichidat. Da ? Vrem rezilierea. Scan, e-mail…. Dar nu scrie contul, doar ca contractul ..x ..al CNP ului e reziliat. Da . Ofer detalii . Contract initial la ABN preluat de RBS preluat….. Scan ordin de plata, e-mail…tacere.

Nota casare- Despartirea.
23.06.2015
Ma duc linga ‘babuta’, ai mangai botul de rechin si ma intreb . Oare e posibil dupa 7 ani de stat ?
Ridic capota.Paianjeni. Pun mana pe fulia de la vibrochen. Incerc dar nu merge. Ma las pagubas si plec.
25.06.2015
Ma intorc la babuta ma instalez in ‘cockpit’ si ma joc cu schimbatorul de viteze. Ce bine intra in toate vitezele ..la rece. Ma intreb daca nu cumva am fost muuuuuu!
Aduc schimbatorul in punctual zero, ridic capota si…… vibrochenul se invirte. Ferdinand scria pe fruntea mea. Nu am gasit nici o margareta s-o tin intre dinti …dar nici ca mai conta.
Scot capacul de la filtru de aer.Carburatorul Solex dublu corp e ‘bec’. (pe restul motorului paianjeni garla). Dau cu peria simbolic sa iau grosul. Desfac (rup) suruburile de la bornele bateriei
Curatat bujii, adus alta baterie (cea veche avea 14 ani). Verificat scinteie. ‘Este’.(O intinerisem cu aprindere electronica prin '94 ) Aduc compresorul. 3 roti sint ok… a patra…varza la propriu. Scot rezerva. 1,5 barr. A scazut 1 barr in 7 ani. Bun cauciuc.
Desfac furtunul de la filtru de benzina, zgiltai bine masina si gata. Hai sa vedem ce curge din rezervor. Motorul se invirte, pompa de benzina scuipa ceva ce nu poate fi numita benzina .
Merg pe varianta ‘clasica’….bidonul pe parbriz. Umplu un bidon de 2 litri cu benzina ’98 iar cheie sa curat pompa de benzina si fac conexiunea la carburator. Un capac de apa minerala cu benzina in carburotor si… play. Car, car, car, poc, fas. Mai 'pedalez' mai invirt , dadea s-o ia dar ..nu.
Incercam varianta tractabila si….FUNCTIONEAZA!!!!
Am facut un ultim drum (nu pe drum public / locul permitea sa ma invirt cit vreau) cu grija ca frinele tineau dintr-a doua, a treia.
Mi-am si i-am satisfacut ogoliul. Bravo ‘babet’ ti-ai facut treaba.(visul meu era s- reconditionez fiind penultima varianta ‘bot de rechin’ de la BMW520 1.8/1979…dar asa-i in viata)

Dormit in front cu casarea. 02.07.2015 primit telefon de la dealer. Trimiterea la casare e valabila o luna.
Am intrat in priza dar m-am calmat destul de repede..mai aveam 14 zile.
Dau telefon la o cunostinta zis prieten. Ai povestesc cu casarea…. ma costa 150 platforma. Ma apuca nervii si ai aduc aminte de o ruda apropiata.
Caut un ‘remat’ agreat pe net. Ma reped la cel ‘pe vechi’. 100 lei transportul !. Mai vad citeva pe net. Hai sa incerc. Sun. Raspunde. Vorbim. Maine la ora zece trimitem platforma sa ia masina. Cost zero.
Am rezolvat .
Nu m-a lasat inima s-o duc pe rotile ei.
……………………………………..

Pe 03.07.2015 casat dus la politie radiat, hartie dealer. Gata (3 ore a durat tot)
Pe 07.07.2015 telefon de la dealer. Tichet rabla confirmat, banca a zis ok.
Si avansul cind il platesc ? ‘Cu citeva zile inainte de a veni masina. In jur de data de 20.07.2015.’
29.07.2015 chemat la dealer. Masina e in parcarea de la fabrica. Platit avans.
Asteptat 30,31,1,2,3,4…. Pe 5 solicit oferta pentru carlig de remorcare si aparatori de noroi.
Pe 6 suna delerul si-mi comunica oferta : Carligul 1580 lei , aparatorile 340 lei. Pun mana pe microfon (xxx)…. ai multumesc… si ramane cum e din fabrica. (vad eu cum fac)
07.08.2015 primit telefon dealer . La 15.00 veniti pentru receptie si preluarea masinii.
..la 14.30 eram acolo… cu RCAul ‘pe frunte’..Discut cu dealerul.Cit proceseaza hartiile cheama un ‘localnic’ sa-mi prezinte si sa verificam achizitia.
Vine un ‘nene’, pune numerele provizorii, ma intreaba ce masina am condus,..zic un BMW 518 ‘chel’ si un Rover414 …aproape ‘chel’…imi zice sa deschid capota. Imi arata nivelul de ulei, lichid de racire,de frana, parbriz, imi zice sa nu aprind faza scurta decit seara ca Dacia respecta normele UE ..si ‘pa Ilie’. Il intreb ‘din mers’ ce setari are. Imi spune ca ‘are de toate’ si sa nu folosesc functia de limitator de viteza decit dupa ce sint familiarizat cu masina si …manualul de utilizare si sa opresc la primul PECO. Bag la cap, ma intorc la ‘dealerita’ semnez ce mai era de semnat platesc numerele provizorii si iata-ma proprietar.

Prima 'plecare'
Ma urc in ‘limuzina’. Reglez scaunul si volanul. Cotiera chiar 'vine bine' cu schimbatorul de viteze.
Ridic scaunul. Cam sus.Poate noaptea. Il las pe pozitia jos. (manetele sint cam naspa dar ..’nu-l caut la dinti’)
Fiind familiaizat cu bordul (citit si vizualizat pe net) si tinind cont de ‘instructajul’ dealerului aplic principiul ‘calatorului ai sa bine cu drumul’. Invirt cheia , pun centura , pornesc motorul.(o mai veche rutina) Incepe sa tipe ceva ca un buzzer .‘belesc ochii’. Aparent nimic nasol. Dau jos borseta de pe scaunul din dreapta, tot nu tace. Plec. Dupa un timp se opreste buzzerul. Alimentez. Plec. Iar incepe buzzerul. Basca incepe sa palpaie S&S. L-am dezactivat dar ce fac cu ‘buzu’?. La un semafor observ ca aparatul de radio palpaia cerind ‘disperat’ codul de activare. Culmea coincidentei pilpairea ‘pica’ cu ‘buzzeritul’.(sau mi se parea mie) In parcarea de la munca am citit instructiunle din manual am bagat codul si ..gata cu ‘scandalul’. Mi-am luat punga cu rasaduri de capsuni (adusa de la Galati/capsuni cit’bostanul’)si am legat-o cu o sfoara de suportul de la cric sa nu se rastoarne sa murdaresc frumusetea de portbagaj.(Nu am observat cele doua agatatori de pungi decit dupa ce am ‘rasfoit’acasa manualul de utilizare). Am trecut pe ‘la bloc’, am cumparat covorasele tip tavita deja ‘ochite’, mi-am luat scutecele si …nici unde nu-i mai frumos ca acasa in Bucovina.

Primul drum
Prin oras nu prea era inghesuiala am iesit destul de repede din oras abia asteptind ca la drum intins sa observ indicatiile bordului cu amendamentul recomandat de voi max 3000 r/min la schimbarea vitezelor si 110 km/h ‘lansat’. M-am prins destul de repede de indicatorul de schimbare a treptei de viteza . Cum spuneati si voi. Daca te iei dupa el motoru-i subturat Indicatorul apare la cca. 2250 r/min si daca schimbi viteza te ducea la cca 1600 r/min… si abia mai respira parca e gata sa dea coltul. Nu am facut o statistica trepte/turatii deocamdata dar am s-o fac dupa ce ma obisnuiesccu masina. Asa ca am facut abstractie de el schimbind vitezele aproape de 3000 r/min (si picam aproape de cuplu maximin) stilul ‘calm’ nu sport…si se misca mai vioi.
La o trecere de pietoni la intrarea in Roman mi s-a confirmat ca functia HAS (Hill Start Assist / Asistență la demararea în rampă) este activa. Daca schimbatorul este cuplat (1) poti sa iei piciorul de pe frana si sa apesi acceleratia ca masina nu pleaca ‘inapoi’..citeva secunde . Nu-i frana de mana . doar citeva secunde. O sa vad daca face aceeasi ‘chestie’ si la panta.(am uitat sa verific). Mare bafta pe incepatori cu aceasta functie.
Pe tot parcursul am aplicat principiul ‘nu depasi’ 110 km/h (la 110 km/h turatia era cca.2750) si nu depasi 3000 r/min la schimbarea vitezelor.
La tara pe linga munca pentru painea noastra(eco) cea de toate zilele si citirea ‘pe diagonala’ a manualului de utilizare, mi-am facut o lista de aprofundare a acestuia sub principiul ‘ce nu stiu perfect sa folosesc, nu folosesc’.
Chestia cu computerul de bord am instalat-o pe pozitia 2 zicind ca-i mai util sa stiu cum se foloseste functia regulator – limitator de viteza. Am folosit doar functia regulator de viteza. (mi s-a parut mai folositoare in etapa unu) Au foarte mare dreptate cind spun in intructiuni ca gradul de atentie trebuie SI MAI marit cind foloseti aceasta functie. Una e sa muti piciorul de pe acceleratie pe frana si alta e sa muti piciorul ‘balalau relaxat’ pe frana. Functia e simpla . Plecind pe la 9 astazi dimineata mi-am permis sa-l testez, drumul fiind destul de liber.‘Lucreaza’ +/- cite 2 km/h. Se dezactiveaza la frana sau la schimbarea in alta treapta de viteza. Daca maresti viteza (in aceeasi treapta)dupa ce iei piciorul de pe acceleratie revine la viteza setata.(stiti voi cum functioneaza dar s-a vazut taranul cu 'pilot automat' si tre’ sa povesteasca)
S-a dovedit foarte utila functia(am intilnit 4 radare) mentinind vitezele cu 2 km/h sub limita superioara de amenda (limita legala + 8km/h).
Dupa 300 km dus-intors sint placut impresionat de achizitie. “Mai am multe de descoperit”,invatat… si de povestit.
‘Drumuri bune’.
torquemada
Mici completări:
-HSA merge cu botul la deal (Treapta I) cât și cu spatele la deal (Marșarier);
-viteza afișață pe TdB e cu 4KMh mai mare decât cea reală(trimisă de blocul ABS), pe toată scala vitezometrului 90KMh pe TdB sunt defapt 86KMh reali.
-CC se dezactivează la apăsarea 0, pedalei de frână, ambreiaj, comadă de la ABS(ESP-ul cere dezactivare - derapaj) și se resetează la tragerea frânei de mână.
-SL se dezactivează temporar apăsând la kick-down pedala de accelerație
-ECO se dezactivează temporar apăsând la kick-down pedala de accelerație, după eliberare se revine în eco.
C a t a l i n
Mai mare cea afisata, nu mai mica.
mos bazil
Am uitat sa va spun.
La receptie il intreb pe 'nenea' de ce sint doar trei senzori de parcare. Imi raspunde ca 'Asa-i din fabrica'. Pai voi de ce montati 4 ? Asa vine chitul.
Partea naspa ca nu pot monta carlig de remorcare fix sau semidemontabil ci doar un cirlig demontabil automat.
Dealerul a acceptat sa-i aduc eu cirligul si instalatia electrica aferenta dar sa-i duc o schema mecanica si una electrica inainte sa vada daca e ok.
Am gasit pe net carlig de remorcare pentru DACIA Logan MCV din 07/2013-2015 demontabil automat Galia + Instalatie electrica 7 pini dar sa vad daca primesc inainte ceea ce a cerut dealerul.
Daca aveti ceva recomandari va multumesc anticipat.
C a t a l i n
Ce tractezi?
torquemada
Senzorii din fabrică (aia 3) sunt inclusi în instalația mașinii și au buton de pornit/oprit tocmai pentru faza cu remorca.

Senzorii montați în reprezentanță (4) nu se pot opri, ca cei din fabrică.

Instalația originală pentru cârlig, la cuplarea remorcii dezactivează ceata de pe mașină(rămâne doar pe remorcă) și marsarierul(rămâne doar pe remorcă)
mos bazil
Tractez o remorca Medra 300 AI (de Medgidia) (ocazional/nu am o afacere ce trebuie musai ...'carata') ceva saci de ciment cind mai trebuie pe la tara ..nu prea e in sarcina . Tre sa recunosc ca am facut ceva modificari (nedemonstrabile) si poate duce fluierind 500 KG. Neavind frana nu m-am riscat...decit cu BMW ca putea tine.
Problema e ca infomatiile de pe net (referitor la carlige demontabile sint in coada de matura..unele si chiar satisfacatoare altele)
Am gasit :
1). https://www.auto-hak.ro/carlig-de-remorcare...a-mcv-2013.html cu instalatia electrica:
https://www.auto-hak.ro/instalatie-can-bus-priza-7-pini.html
2).http://upcars.allshops.ro/produs/12826468/Carlig+de+remorcare+pentru+DACIA+Logan+MCV+din+07_2013-2015+demontabil+automat+Galia++%2B+Instalatie+electrica+7+pini.html
Nu am nici o graba, dar daca primesc raspunsul as opta pe varianta 2...mai ieftina cu 250 lei
............
Aveti dreptate d-le torquemada senzorii se pot opri cind am remorca dar se pare ca prebuie sa-i opresc si cind am un carlig de remorcare fix.(automat cel de pe mijloc va sesiza catligul..fix) iar ajungem la configuratia pachetelor.
Cum suna oferta "Daca-ti pui pachetul Pack secuity nu poti sa pui carlig de remorcare decat demontabil si noi nu avem in oferta" Cam aiurea .
Cred ca se va gasi un compromis ..doar 'legal' de a satisface partile implicate.
...............
De MCV chiar sint incintat. Nu m-am prins de anumite setari la 'computer
' dar mai citesc . Azi am testa S&S...fara sa vreau. Un'codalau' la intrarea in Bc si am uitat sa-l dezactivez. Nu mi-a produs un disconfort cind s-a oprit....dar am avut parte de senzati 'tari' cind a pornit. Poate nu stiati, sau daca stiati nu ati spus pe aici. S&S porneste automat masina daca o lasi sa 'alunece' in panta fara a fi in viteza.Gindeam eu : Daca tot s-a oprit i sint 'la vale' o las sa curga si cind e cazul apas ambreiajul si pornesta. Ti-ai gasit.Dupa 2m porneste. Nu cred ca pornirile astea succesive fac bine asa ca a sa fiu mai atent cu S&S.
Maine setez modulul Eco sa vad ce zice.. si ce sesizez.
Cele bune.

marian_ariciuc
esti un bun narator! chiar imi place povestea ta! sleep.gif
s-o stapanesti sanatos si fara incidente! fara d-aia care dau cu usa in parcare la supermarketuri....

iti dai seama ca aia care au gandit S&S au gandit si paragandit sistemul in toate situatiile...chiar si pentru cei dare dau frana de motor cu ambreiajul calcat...

ia uite pentru remorca, poate te ajuta: www.logan-club.ro/forum/showpost.php?p=1681090&postcount=773
sterge cratima sintre logan si club.
mos bazil
Carligul de remorcare il rezolva delerul miercuri.(02.09) Eu duc carligul el pune instalatia electrica si asigura montajul.
Multumec pentru sfaturi tuturor.
mos bazil
Simbata o sa-i fac consumul (am deja 1500 km) pe un drum de cca. 800 km. Sint curios cit pot sa pun in rezervor. As dori sa alimentez la aceeasi pompa la revenire. 'Scriptic' cred ca e posibil. Daca rezervorul ia 60 l cum spuneau unii pe aici un consum sa zic de 6,5...7 % poate am sanse.
O sa va zic ce-am facut.
Ca de obicei am noi nelamuriri. Am primit certificatul de inmatriculare. Pe certificat nu este trecut tipul de cauciucuri . Ok. Toate bune si frumoase dar daca ma opreste Garcea si-mi zice sa-i arat cartea de identitate ca sa vada ce cauciucuri sint omologate la model ?
Exista in legislatia romana specificat CLAR ca trebuie sa ai la tine cartea de identitate a masinii ?
Va rog 'dati-mi in cap' cu legea,hotarirea,etc articol si paragraf.
Si o intrebare tehnica pentru dl. @torquemada (pur si simplu sint curios) se pot monta senzori de parcare la MCV..pe fata ?
Multumesc.
Ampt
QUOTE(mos bazil @ 1 Sep 2015, 20:59)
Sint curios cit pot sa pun in rezervor.

Recomandat este să alimentezi până la primul clic.
torquemada
@mos bazil: Da, ai aftersale agreați Dacia, care funcționează doar sub 30kmh 8201457602.

Dimensiunile anvelopelor sunt doar în CIV, cum tu ai K52(R15) și nu SL10(R16) nu te întreabă nimeni decât la filtru combinat.
mos bazil
Alimentare full ( la primul clic) . Resetat ..kilometraj partial,carburant consumat de la ultima resetare,consum mediu de la ultima resetare,
Parcurs 558 km. cu AC ul pe viteza 2, modul eco neactivat,. vreo 60 km pe autostrada Soarelui cu turatia la 3000...fix. Alimentat iar 'la clic' cu 37,66 l. Calculatorul spunea ca am consumat 38,1 l,deci e pe aproape. A rezultat un consum mediu 6,75 % calculatorul aratind 6,9 %.O fi mult, o fi putin eu sint multumit.
alix_0_2
Mos Bazil, cum se mai comporta masina in prezent ? Au aparut probleme tehnice (mai mici sau mai mari) ? Cati kilometri a implinit ? Sanatate !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.