Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Recondiționare sn
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
araval
Salutare,
Cum unele pasiuni nu se schimba niciodată, chiar dacă mai rulez alte2masini mai cu pretenții, tot sn rămâne feblețea si va fi recondiționată integral!!!
Mecanic stam binișor si vom schimba doar suspensia.
Întrebare:
1.ce piese presupune sistemul de suspensie spate?(bucși,amortizoare,arcuri-mai e altceva?)
2. Ce presupune șist de suspensie fata?(amortizoare,arcuri,rulmenți,flanse-mai e altceva?)
3. Dacă tot dau un ban si le cumpăr va roagă subsemnatul, imi dați si mie ori prin PM ORI AICI niște site-URI de unde pot achiziționa fără sa plătesc adaos comercial in nesimțire,eventual niște Branduri in care sa pot avea încredere?
Mulțumiri si după ce primesc răspuns de aici,va mai agasez si cu altele.
MyKe89
Te-ai razgandit repede. smile.gif Ai zis integral, pe urma doar suspensia.

Piese gasesti la bonmarc, bestautovest etc.
araval
Dacă ma ajutați cu astea va spun ce fac si mai departe biggrin.gif
Ideea e ca o iau babysteps sa nu bulversez conversatia.
NexT question va fi de caroserie, dar hai sa vedem ce iese cu suspenia.
Hai sa concentram discuția pe suspensie momentan unde creau sa aflu ce înseamnă ansamblul si producători care v-au coafat pe voi si la calitate ai la bani
MyKe89
Pe langa faptul ca nu prea gasesti piese de calitate (de origine nici atat, asta fiind unele din motivele pentru care am scapat de ea), ai sa vezi ca nici nu merita deranjul.

Teoretic sunt subansamble de Renault 9/11. Cauta si revino daca ai nelamuriri.
araval
Teoretic sunt subansamble de Renault 9/11. Cauta si revino daca ai nelamuriri.
P-asta n-am prins-o, mai exact ?!
Maskatu
"Sa concentram discutia asupra suspensiei." ?? Pe bune? Imi scapa mie ceva? Vorbim totusi de un junghi de dacie. Nu este vreun bmw unde ai de ales cate 10-15 firme la fiecare reper. Cam ce ar putea presupune suspensia spate? Amortizoare plus arcuri. Amortizoarele ce le gasesti cam peste tot sunt cele de la bilstein. Codta intre 100-150 bucata. Depinde daca sunt de fata sau de spate si de undele cumperi. Arcurile originale costa tot cam atat, iat cele de import, sa zicem mai slab calitative, sunt 70-80 bucata. Cu maxim 500 roni rezolvi spatele. Plus manopera.

Pe fata treaba se complica. In sensul in care avem mai multe repere. Daca vrei sa cumperi bascula originala cu totul, era parca pana in 100 de lei. Sau separat pivotul care costa 40-45 si bucsile cam 10 lei bucata. Tot originale. La arcuri si amortizoare cam aceeasi poveste. Pentru față mai pui 200 lei. Deci ajungi la 700 lei, fara manopera. Asta da a pui arcuri originale. Insa ma repet. Preturile sunt orientative. Depinde de unde cumperi piesele.

Next question ? Parca ceva cu caroseria. Chiar m-ai facut curios.

<span class='edit'>1 Jul 2015, 07:17:</span>
Ps colegul myke se referea la faptul ca majoritatea pieselor sunt luate de la renault. Deci daca ai timp si rabdare exista posibilitatea sa iti largesti orizonturile in ceea ce priveste posibilitatile de a cumpara o piesa de la un producator mai bun.
fuzzzy
QUOTE(araval @ 30 Jun 2015, 21:36)
Teoretic sunt subansamble de Renault 9/11. Cauta si revino daca ai nelamuriri.
P-asta n-am prins-o, mai exact ?!
*



Adica poti sa cauti in dezmembrari de reno piese compatibile..

Vaya con Dios!
BoR
@Maskatu: De acord!
As adauga ca amortizoare mai bine cotate decat Bilstein sunt Monroe, dar mai scumpe si se gasesc mai greu.
Tot la "consumabile", dar pentru sistemul de directie, as adauga pe fata bieletele (80-100lei/buc.), de origine.
Unde se gasesc arcuri spate de origine?
araval
@maskatu: îți voi mulțimi mult pentru răspuns in același timp îți voi taxa infatuarea de la începutul postării.
Dacă scriu înseamnă ca as avea scăpări de ordin tehnic ai aștept un inginer ca tine sa ma lumineze.
In coordonata tehnica citind pe aici ma lămuresc, in schimb firme ca Bilstein sau Monroe nu intrau in vocabularul meu wink.gif

However,
Următoarea întrebare va fi legată de caroserie:
-oalele amortizoarelor spate sunt zob!
-aripile spate st-dr sunt zob!
-pragurile spate sunt zob!
Tinichigerie e scumpă rau,prin Ploiesti nu prea cunosc asa ceva, drept urmare am un prieten cu service. (Dacă știți in Prahova service-URI, nu ezitați sa-mi dați un pont)
Întrebarea: le cumpăr din dezmembrări pe bucăți si le reconditionez unde e cazul? Sau sa merg pe mana mecanicului cu o reconstrucție?
Piese gen oale,praguri,aripi as găsi si noi???(dacă da,m-ar interesa dacă știți ceva de calitatea lor)
-aici văd ca ați mai vopsit Daciile : cam cat costa material+manopera?
CEL MAI IMPORTANT: după reconstrucție, considerați ca ar fi o soluție colantate totala?
Care sunt opiniile despre colantate?
MyKe89
Ia legatura cu PH-06-BOA.

Nu recomand colantarea.
donlucyan
Am si eu aici cativa prietenii care se ocupa cu asa ceva.....gen vopsitorie,tinichigerie.

Din ce zici tu aici o sa sari lejer de 20 de mil ca sa o refaci cat de cat.....si la final tot intr-o caruta vei merge.

Crede-ma la cati bani am bagat in a mea ca sa fie cat de cat si la final tot nu sunt asa multumit de ea.
Si nu a fost vorba de tablarie ,doar ea ca masina. La cate imbunatatiri i-am adus,antifonari si la cata pasla are in ea parca tot un cotet de dacie ramane.
Eu pe asta am aranjato doar ca sa nu o dau la fier vechii sau ramat.....ca daca era asa mancata ca a ta o duceam de mult.

Nu recomand colantarea pentru supernova .
araval
Ma dau in spate toate opiniile... Toate.
Tata imi spune ca sunt un fraier, voi o gândiți,dar nu o Spuneti!
Bun asta cu colantarea am găsit un expert pe care il citez:
" bă băiatule, colantarea este o soluție proasta pentru cei care vor un aspect plăcut maxim 10spalari. Colantate pe suprafețe mari este clar un eșec indiferent de ce expert ți-o pune. Pai ce ba, zici ca-ți da garanție?da-l in judecată după si pe urma o sa-ți zică -iarna-20oC,iarna +30oC...ce garanție vrei bă?iti iei folia cea mai scumpă? Bravo,ai bani de aruncat!"
Citat dintr-un om care a practicat ani de zile(el asa s-a recomandat)
Colantate=eșec
Vom trece la cumpărat
2*bucati oale
2*aripi spate
(La praguri vom merge pe reconstrucție).
Întrebare: -luate de noi vor fi negre- ce va presupune "tratamentul" pieselor noi?
-cum se "prepara"piesele?


catalinski
Treaba e ca nu mai gasesti de cumparat oale noi sau cel putin asa se zicea pe aici.
Aripi spate tot asa nu gasesti...parca am gasit eu la cineva pe olx aripa spate noua la cateva milioane dar nu mai gasesc anuntul.
Daca e sa cumperi aripi spate sh ia aripile de pe o solenza....parca se potriveau.
BoR
QUOTE(araval @ 3 Jul 2015, 18:03)
Ma dau in spate toate opiniile... Toate.
Tata imi spune ca sunt un fraier, voi o gândiți,dar nu o Spuneti!

*


Nu te descuraja. Din ce ai scris mai sus, se pare ca intr-adevar, pe partea de tinichigerie, masina prezinta probleme serioase. Insa daca iti doresti cu adevarat sa o refaci, te indemn sa te inarmezi cu suficiente resurse precum: finante, rabdare, vointa...si va iesi o lucrare de care vei fi mandru, o incununare a stradaniilor tale. Daca vei reusi sa realizezi o reconditionare de calitate, vei avea satisfactia muncii depuse, mai mult decat, spre exemplu, cumparand o alta Supernova aflata intr-o stare mai buna, si asta pentru ca sunt convins ca te leaga multe amintiri pe care le retraiesti la volanul acestei masini.

Referitor la praguri si oale, cu rabdare le vei putea reconstrui din tabla la un tinichigiu priceput, apoi tratate corespunzator anti-rugina.
Iti doresc succes si sper sa-ti fie de folos, pentru inceput, aceste link-uri:
http://olx.ro/oferta/aripa-dreapta-spate-d...html#39917f5aaa
http://olx.ro/oferta/aripa-fata-dacia-sole...html#39917f5aaa
http://olx.ro/oferta/aripi-spate-aripi-fat...html#39917f5aaa
Piese ce tin de partea de rulare(suspensie-directie) inca se gasesc prin magazine.
araval
Mulțumiri, nu dau frate in spate...nu pot!
Pai dacă sunt prost,hai sa fiu pana la capăt.
Alta sn? Pai cine mai e prost sa cumpere tot Dacie?
Alta EXCLUS!
Asta e...unica!(Prima in viata mea… | marcucerneala
https://marcucerneala.wordpress.com/2015/04...in-viata-mea-2/ )
Hai sa dezvoltam puțin ideea de "tratament corespunzător" smile.gif aici sa înțeleg antifon+ulei si parafina in praguri?!
BoR
Nu sunt cunoscator pe partea de vopsitorie, dar inainte de toate stiu ca tabla se trateaza cu grund, apoi antifon, vopsea, etc.

PS Varianta Campus stiu ca a fost dotata din fabrica cu Cd-player. Daca mai exista aparatul original, as vrea sa stiu daca acesta recunoaste si mp3, sau doar track?
De asemenea, masina a avut din fabrica alarma si tetiere spate?
GMV-ul este mare(cel cu carcasa din plastic) sau mic, asa cum au in general variantele fara AC?
Sunt curios sa stiu exact diferentele fata de celelalte variante de echipare, mai ales ca modelul Campus este cel mai rar intalnit.
araval
Mulțumesc încă odată.
1. Doar track sad.gif
2.nu a avut alarma, doar închidere
3.nema tetiere spate
4.gmv este mare (carenat in plastic)

Sincer nu știu diferențele si ar fi păcat sa te induc in eroare.
araval
BoR, revin cu niște precizări:
-masina a avut din fabrica eleron,stop de ceata spate,proiectoare fata,jante aliaj, radio-cd track si CRED ca tabla puuutin mai buna(sau eu mai norocos)
Am descins in portbagaj si am găsit oalele avariate,dar nu de speriat Consider ca se pot repara.
Problema la mine sun aripile spate si pragurile.
Am sa atașez niște poze aici.
[attachmentid=1628000207] [attachmentid=1628000207] [attachmentid=1628000207] [attachmentid=1628000207] [attachmentid=1628000208] [attachmentid=1628000208] [attachmentid=1628000208] [attachmentid=1628000210]
donlucyan
E cam ruginita....o sa bagi bani multi sa o faci.
De unde esti din ploiesti? eu sunt din apropiere si daca ai nevoie de ceva putem vorbi si te ajut in legatura cu Supernova.
BoR
@araval: Multumesc pentru precizari. Intr-adevar, cele enumerate de tine ar fi dotarile specifice variantei Campus. Observ ca tapiteria de pe banchete este identica cu cea de pe modelul Rapsodie.
Ai destul de lucru cu rugina. Nu am parcurs operatiuni de genul, dar la praguri si oale as merge pe reconstructie, iar aripile le-as inlocui cu unele noi, tratate corespunzator.
Maskatu
QUOTE(araval @ 2 Jul 2015, 19:00)
...in schimb firme ca Bilstein sau Monroe nu intrau in vocabularul meu wink.gif

However,
Următoarea întrebare va fi legată de caroserie:
-oalele amortizoarelor spate sunt zob!
-aripile spate st-dr sunt zob!
-pragurile spate sunt zob!
Tinichigerie e scumpă rau,prin Ploiesti nu prea cunosc asa ceva, drept urmare am un prieten cu service. (Dacă știți in Prahova service-URI, nu ezitați sa-mi dați un pont)
Întrebarea: le cumpăr din dezmembrări pe bucăți si le reconditionez unde e cazul? Sau sa merg pe mana mecanicului cu o reconstrucție?
Piese gen oale,praguri,aripi as găsi si noi???(dacă da,m-ar interesa dacă știți ceva de calitatea lor)
-aici văd ca ați mai vopsit Daciile : cam cat costa material+manopera?
CEL MAI IMPORTANT: după reconstrucție, considerați ca ar fi o soluție colantate  totala?
Care sunt opiniile despre colantate?
*


Oale spate originale noi nu prea se mai gasesc si din cate stiu erau foarte scumpe. Adica 200-300 bucata. Aripile spate aceeasi poveste. Si aripa spate se inlocuieste foarte greu date fiind multiplele prinderi si puncte de sudura. Asa ceva nu monteaza orice tinichigiu. Asta ca sa iasa la linie. Praguri nu gasesti. Alea se repara.

Tinichigeria este intr-adevar foarte scumpa. In toate orasele, nu numai in Bucuresti. Acum depinde unde mergi, cata meserie stie tinichigiul si cat esti dispus sa dai.

Daca gasesti tinichigiu bun poate sa repare doar zonele afectate. Sincer la aripile spate este inutil sa inlocuiesti tot reperul, doar pentru bucata de jos dinspre raota. Plus de asta ai nevoie de si de vopsitorie. Daca vrei sa inlocuiesti elementele in cauza, adica aripi spate plus oale, sari de 1000 de lei. Parerea mea personala este ca nu merita. Mai ales ca ai zis ca ai alte doua masini... La ce folos sa bagi banii intr-o dacie plina de rugina? huh.gif

Cum adica nu intra in vocabularul tau bilstein si monroe? Nu au auzit de ele sau vrei ceva mai bun?
araval
Sincer neschimbând absolut nimic la ea timp de 12 ani chiar nu am idee de producatori. Nu știam denumirile.
Precizările tale imi sunt foarte utile si sfaturile la fel pentru ca in fata unui asemenea proiect sunt total dezorientat.
Bun, voi avea încredere in tinichigiu(il știu de mult si știu ce a iesit din MANA lui cu mașinile făcute zob de diverși prieteni).
Hai sa be apucam de reconstrucție in acest caz: oale si praguri, aripi spate si la restul de puncte peticeală si eventual vopsite elementele in cauza.
Aveți idee de prețuri/producători de vopsea?
PS -a mea in catalog este "silver Diamond "
BoR
Stiu ca vopseaua din fabrica era produsa de Klar.
Ca sa-ti iasa nuanta originala, sau cat mai apropiata de aceasta, iti este necesar codul, pe care il gasesti pe interiorul hayonului.
araval
Mulțumiri. Este o informație super utila.
Presupun ca se gaseste si la noi?!
Are cineva un preț aproximativ ?
sustinromania
Ce ai mai facut cu reconditionarea ? Ca trece vara si eram curios pentru un prag la ce pret ai ajuns ?
Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.