Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bujii Dacia 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
eug3n92
Buna ziua.
Am o Dacia 1300 cu motor de 1.3 din 1990.
Am schimbat la o alta masina niste bujii si as vrea sa le pun pe Dacie pentru ca bujiile sunt bune.
Ceea ce vreau sa stiu este daca ar fi vreo problema ca filetul este mai lungi decat cel al bujiilor mai vechi. Ma gandesc sa nu dea pistonul in ele daca sunt mai lungi, dar ma gandesc ca nu sunt puse ca la alte masini pe verticala, ci aproximativ pe orizontala.
Ce parere aveti?
Este vorba de bujiile acestea de la Beru:
http://www.autoteilemann.de/beru-ultra-zun...704-187464.html
address
Salut !
Bujiile cu filet de lungime 19mm "merg", in ceea ce priveste integritatea pistonului (daca chiulasa nu a fost rabotata excesiv si/sau pistoanele nu sunt "cu cocoasa"). Cele cu filet de lungime 26,5mm nu merg. Oricum, trebuie rotit motorul cu mana inainte de a da la demaror, pentru a evita orice surpriza neplacuta. Se ridica o roata din fata pe cric, se baga a 4-a, si se misca incet motorul cu roata. Daca merge, totul e in ordine.
Avantajul ar fi ca raportul de comprimare creste putin, insa daca cifra termica a bujiei este prea mica (bujie calda), poate da autoaprinderi / detonatii prin supraincalzire, fiindca nu se va raci cum ar face-o intr-o chiulasa cu filet de lungime 19mm. 14 FR8 inseamna bujie calda ("8"). Deci poate crea probleme. Pentru asa ceva, ar fi necesara o bujie cu cifra termica mai mica, 7 sau chiar 6.
Problema principala este ca filetul expus in camera de ardere se va ancrasa, si daca nu este curatat des, bujia risca sa ramana intepenita in chiulasa, sau filetul din chiulasa se poate distruge la scoaterea bujiei (chiulasa e din aluminiu).
Solutia este eliminarea filetului la strung, pe 6,3mm, astfel incat sa ramana un filet de 12,7mm lungime, ca la bujiile normale de Dacia.
Sfatul meu ar fi sa nu le montati totusi pe Dacia. Avantajele sunt mai putine decat dezavantajele.
Bujiile, in general, nu este bine sa fie montate de pe o masina pe alt tip de masina. Doar daca stiti sigur ca bujiile sunt inca "utilizabile". O bujie uzata, uneori chiar aparent "buna", mai mult ca sigur va da rateuri, si asta inseamna benzina nearsa aruncata in atmosfera, prin evacuare. Deci bani aruncati.
Personal, va recomand bujiile multi-electrod, eu folosesc de 15 ani Bosch WR78G, sunt foarte bune. Ideea unei bujii multi-electrod este ca la fiecare aprindere, scanteia pleaca pe traseul de minima rezistenta, din cele 8 trasee posibile, in functie de turbulentele aleatoare din camera de ardere. Deci rateurile sunt practic excluse.
eug3n92
Multumesc foarte mult pentru raspunsul foarte detaliat.
Am sa cumpar niste bujii, nu merita sa stric motorul.
bucatzel
ditai topicul despre bujii nu era bun.

sau ca sa nu-l citim tot, link direct la un post cu lista de echivalente.

Si daca tot s-a lamurit, aici se inchide.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.