Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: caldura pentru 3 min
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
lupusor83
Am facut aerisire am pus si antigel am caldura 3 min dupa care se opreste.Nu stiu pe unde trage aer.Mentionez ca nu-mi pierde lichid.
Daccia
Detaliaza... cum adica se opreste? Ramane caldut, devine rece? Aer de unde? de pe furtune? Cum ai facut aerisirea?
Dreamer
Ai aer pe instalatie, de aia cu iti mai baga caldura, parerea mea smile.gif si cand ajunge aerul la calorifer, pentru ca e punctul cel mai inalt al instalatie nu iti mai da caldura.
fnp
QUOTE(lupusor83 @ 7 Nov 2005, 20:41)
Am facut aerisire am pus si antigel am caldura 3 min dupa care se opreste.Nu stiu pe unde trage aer.Mentionez ca nu-mi pierde lichid.
*



Posibil garnitura chiulasa arsa! Verifica daca lichidul din vasul de expansiune este murdar - uleios (face o pelicula deasupra). Un alt simptom pt. garnitura este temp. motor care urca pe rosu (sau aproape) apoi coboara brusc la normal.
lupusor83
Am facut aierisirea bine.Dupa aierisire am caldura dar numai pentru 3-5 min.Am observat ca temperatura indicata la apa in bord nu e constanta, cand urca cand coboara.Este posibil sa fie garnitura de chiloasa?Cat costa s-o schimb.
fnp
QUOTE(lupusor83 @ 9 Nov 2005, 15:36)
Am facut aierisirea bine.Dupa aierisire am caldura dar numai pentru 3-5 min.Am observat ca temperatura indicata la apa in bord nu e constanta, cand urca cand coboara.Este posibil sa fie garnitura de chiloasa?Cat costa s-o schimb.
*



Este foarte posibil (cam 95% as spune eu), dar cum nu sunt 2 Dacii la fel...
Garnitura nu costa f. mult (cred ca acum e 100 - 200 mii lei vechi).
Problema cu schimbatul este mai delicata pt. ca trebuie cheie dinamometrica pt. strangere si nu toata lumea are asa ceva. La service dureaza cam 1 ora.

In manualul de evidenta revizii Dacia (1996) scrie ca chiulasa trebuie restransa la fiecare 10.000km.
Dyda
Dar termostat ai montat pe instalatie si daca este instalat este si functional?
Daccia
Asa e, cred ca are termostatul defect si ramane deschis sau nu mai e deloc.
Lupusor, daca ai termostatul ala (pune mana pe iesirea din pompa si vezi daca se simte ceva in furtun), da-l afara si verifica-l intr-un ibric cu apa pusa la fiert si cu un termometru (da nu de-ala medical!) dar cel mai bine cumpara altul smile.gif .Termostat adica.
lupusor83
Termostatul e nou.Nici garnitura de chiloasa nu cred ca este problema.Am inteles daca se arde trebuie sa scoata bule in borcan ca si cum ar fierbe.Nu inteleg de ce indicatorul de la temperatura apei nu este constant.Sa fie indicatourul de vina.Si de caldura ce sa mai zic am sa-mi cumpar o patura.
Mai astept pareri.
Daccia
QUOTE(lupusor83 @ 10 Nov 2005, 13:16)
Termostatul e nou.Nici garnitura de chiloasa nu cred ca este problema.Am inteles daca se arde trebuie sa scoata bule in borcan ca si cum ar fierbe.Nu inteleg de ce indicatorul de la temperatura apei nu este constant.Sa fie indicatourul de vina.Si de caldura ce sa mai zic am sa-mi cumpar o patura.
Mai astept pareri.
*



excl.gif Eu n-am zis ca termostatul e nou ci ca e defect. Poate fi defect si de nou, aici nu discutam de piese de BMW. biggrin.gif
Scoate-l si verifica-l daca inchide etans, ce e asa greu?
Pe de alta parte, el trabuie sa fie pus si astfel incat sa nu permita curent de apa pe langa el (strans cu colier pe furtun).
diaconuliviu
Daca indicatorul e bun si indica salturi, de regula temostat care "agata", se deschide brusc si se inchide la fel, deci in salturi.
mihai1677
O posibila cauza este sa traga aer instalatia de racire pe la robinet, cauta un robinet de metal (zamac) nu de plastic , cel din urma merge si greu dar si trage aer pe langa parghie.
fnp
QUOTE(lupusor83 @ 10 Nov 2005, 15:16)
Termostatul e nou.Nici garnitura de chiloasa nu cred ca este problema.Am inteles daca se arde trebuie sa scoata bule in borcan ca si cum ar fierbe.Nu inteleg de ce indicatorul de la temperatura apei nu este constant.Sa fie indicatourul de vina.Si de caldura ce sa mai zic am sa-mi cumpar o patura.
Mai astept pareri.
*



Nu este obligatoriu sa scoata bule in borcan! Am vazut problema asta (fara caldura + temperatura oscilanta) la 3 dacii pana acum si la toate a fost garnitura de chiulasa. La una dintre ele nici macar nu era lichidul murdar in borcan.

Din cate stiu termostatul se afla dupa circuitul primar de racire al motorului (care include si radiatorul pt. climatizare). Deci daca termostatul ramane blocat pe inchis trebuie sa bage caldura la greu.

lupusor83
Am facut iar aierisire la un service a mers 5 min dupa ce am plecat gata s-a oprit.Dacia e buna ca frigider.Nu stiu ce sa-i mai fac.imi baga si aer rece pe la parbriz, pe unde ar trebui sa fie cel cald.Asta e caciula de iepure si cateva perechi de pantaloni si totul e OK.
TheSaiLor
Dar caloriferul nu are nici o buba? Poate e infundat, plin de mizerii ... si tot asa.
OCEBE
daca instalatia e etansa, chiar daca initial nu e aerisita perfect, in timp se aeriseste singura, inclusiv caloriferul;

daca instalatia (exterioara) este etansa dar nu se reuseste in nici un chip aerisirea, de vina este garnitura de chiulasa;

in cazul tau banui ca de vina este caloriferul sau legaturile la acesta (neetanseitati)

variatiile de temperatura cel mai probabil sunt din cauza termostatului;

p.s. @fnp
nu cred ca e posibil sa schimbi o garnitura de chiulasa intr-o singura ora; in vreo 3 ore da.
mihailivan77
si eu am o problema asemanatoare dar la mine baga caldura doar deca o turez la 1500 2000 ture si la relantii ciuciu. nu stiu ce sa mai schimb poate toata masina!
lupusor83
Problema rezolvata.Am schimbat garnitura de chiloasa care era impuscata in mai multe locuri si o supapa.
NU-mi venea sa cred ca era garnitura de vina, alt ulei alt antigel cheltuiala neasteptata
Am bagat cel mai ieftin ulei de pe piata si e 20w40 merge mai ciudat.
Mihai Cazac
Am avut exact aceleasi simptome: temperatura oscila intre normal si foarte ridicata in cicluri de cateva minute; atunci cand cobora la normal venea un pic de caldura prin calorifer, pe urma temperatura indicata la bord incepea sa creasca iar caloriferul era rece. Nu ieseau bule in vasul de expansiune, decat rar, si am considerat ca este procesul oarecum normal de aerisire (desi nimic nu mai era normal la momentul respectiv, dar era evident ca exista aer in instalatie, si am presupus ca din cand in cand iasa cate o bula-doua)
am Situatia s-a mentinut neschimbata si dupa ce am aerisit instalatia in diverse moduri, schimbat termostatul, si iar am aerisit.
Am parcurs mai multe thread-uri legate de incalzire de pe cateva forumuri. Acest thread m-a hotarat sa schimb garnitura de chiulasa. Cand am vazut ca era intacta am inceput sa regret decizia luata. (mecanicul i-mi spusese ca toata distractia ma costa cam 300 de lei.)
Dupa rectificare si montarea unei garnituri de chiulasa noi problema s-a rezolvat; temperatura ramane constanta; insa ceea ce am remarcat este ca masina da mai putina caldura ca inainte, dar speram sa rezolvam si aceasta problema.
brigada_diverse
tin sa contrazic, am vazut masina pe care au schimbat garnitura de chiuloasa in mai putin de 1 ora...fara rectificat chiuloasa sau alte treburi dastea
florinutzu
Citez: ----- Nu este obligatoriu sa scoata bule in borcan! Am vazut problema asta (fara caldura + temperatura oscilanta) la 3 dacii pana acum si la toate a fost garnitura de chiulasa. La una dintre ele nici macar nu era lichidul murdar in borcan. ----

Pai si la mine am antigelul de 2 ani. Densitatea buna si murdar de-l ia naiba de parca e apa de pe balta. O culoare ruginie bine de tot. Stiu ca trebuie inlocuit ca asta e rolul lui de curatare dar ... poate fi si o garnitura de chiuloasa cum zice mai sus? Sau cum se murdareste antigelul daca se fisureaza garnitura de chiuloasa?
Mersi!
ATM
Nu neaparat daca antigelul e murdar ai si chiuloasa impuscata. si la mine tot apa de balta e, dar garnitura e bine-mersi. Antigelul mai preia si ceva rugina de pe camasi (ai vazut vreodata cum arata camasile de cilindru pe exterior, stand mereu in apa? ruginite ca la balamuc...), de prin radiator, in fine de pe partile metalice ale motorului cu care face contact. Preluand rugina, evident ca se mozoleste... DACA intr-adevar ai garnitura de chiuloas impuscata, da, si asta ar fi un motiv pentru care se poate "murdari" antigelul, fiindca e posibil sa intre in el ulei, gaze arse/nearse de la motor...DAr nu este singurul motiv pentru care e murdar...
Paca
QUOTE(fnp @ 8 Nov 2005, 13:37)
Un alt simptom pt. garnitura este temp. motor care urca pe rosu (sau aproape)  apoi coboara brusc la normal.
*




Omg....ma sperii....am patzit asa...a urcat pe rosu sus...am oprit motorul si in 5 minute a scazut la normal....s-a ars sigur ? cum imi dau seama?help plz

1 Dec 2007, 22:01:
mentionez ca am caldura destula....fac 30 de grade in masina...relativ repejor

1 Dec 2007, 22:22:
plus ca intr-o seara bolborosea cred apa din vasul de expansiune dar nu am deschis capota sa ma uit la borcan ca eram cu niste fete:)) dar banuiesc ca asta se auzea...

lichidul de racire e curat,caldura am,nu mai bolboroseste....cum imi dau seama altfel daca s-a dus garnitura ?
Sorin_18
simplu iti dai seama sterge bine toata marginea cu chiuloasei (acolo la garnitura) mergi cu ea ceva timp (cam o saptamana )si vezi daca iti arunca ulei pe undeva daca arunca cat de putin trebui schimbata
apollo
QUOTE(Sorin_18 @ 3 Dec 2007, 11:00)
simplu iti dai seama sterge bine toata marginea cu chiuloasei (acolo la garnitura) mergi cu ea ceva timp (cam o saptamana )si vezi daca iti arunca ulei pe undeva daca arunca cat de putin trebui schimbata
*




sorin, aia e garnitura de la capacul de la culbutori.

Garnitura de chiuloasa cand e dusa :
-bule de aer in vasul de expansiune
-apa in ulei si nivelul marit
brynkey
QUOTE(apollo @ 3 Dec 2007, 11:21)
sorin, aia e garnitura de la capacul de la culbutori.

Garnitura de chiuloasa cand e dusa :
-bule de aer in vasul de expansiune
-apa in ulei si nivelul marit
*





faza cu garnitura e in felul urmator:
-pelicula de ulei+bule de aer in vasul de expansiune
-apa in baia de ulei
-temperatura ridicata si constanta
-viteza scade constant cu gradul de uzura a garniturei
Sorin_18
Imi cer scuze daca am gresit in privinta garnituri dar stiu de la un prieten care la fel am procedat.... dupa o saptamana au reaparut petele de ulei pe langa garnitura am schimbato impreuna cu el si surpriza nu mai apareau petele tongue.gif poate e un caz mai rar cu petele de ulei
Mirciulik
continui si eu pe acest topic: De vreo cateva luni am observat ca temperatura motorului urca la 2-3 min dupa ce pornesc motorul pe rosu sta 1 secunda acolo si apoi ajunge la normal. si sta la normal. caldura imi da cam tarziu si nu prea puternic..insa se poate sta in masina. Instalatia este aerisita

Antigelul e curat si chiar am mici pierderi nu-mi apare in plus.

Pe blocul motor am ceva urme de ulei...ster si iar apar. Cu siguranta garnitura de chiuloasa e dusa. O voi schimba insa acum 2 zile am avut o alta problema grava.

Plec la munca....merg cam 4 km dupa care motorul incepea sa nu mai mearga rotund. La relanti mergea bine..insa in turatie la 3000 ture se auzea ca si cum ar merge in 3 pistoane.

Ma opresc verific bujiile...erau in regula. Plec mai departe...dupa inca 1 km (mers normal nu bara la bara) urca si mai greu in turatie...ca sa plec de pe loc trebuia sa accelerez la 2000-2500 ture (la stop , relanti aveam 1000 ture). Dupa inca 1 km nu mai statea relantiul.

Misc putin delocul....ii gasesc o pozitie in care sa stea motorul pornit, statea la 900 ture insa in acceleratie mergea groaznic. Am tras iar pe dreapta si nu mai vrea deloc sa porneasca acum. Am scos furtunul de benzina..si vine benzina fara apa.

O tractez pana acasa...o imping in garaj. Scot prima Bujie sa verifica daca am scanteie. Un prieten dadea la cheie eu tineam bujia cu masa pe alternator. Am vazut 2 scantei si apoi s-a auzit o bubuitura puternica. A iesit putin fum (afara vreo 2-3 grade erau). Am scos repede bateria..crezand ca este un scurt.

Dupa 2 min am observat ca incepe sa iasa fum...mai finut decat cel de tigara pe la pistonul 1, unde aveam eu bujia scoasa. Cand ma uit in spatele masinii la juma de metru de terava de esapament aveam o masina de spalat. Toata era neagra, uleioasa.... m-am chinuit 20 min sa sterg pata aia...

Mi-e si frica sa mai dau vreo cheie la masina. Tatal meu a invartit de motor..si spune ca e normal..nu e blocat.

Acum dilemele mele:

1. Din cauza garniturii de chiuloasa pot pierde compresie..astfel incat sa nu-mi porneasca masina?

2. Vizavi de bubuitura petrecuta acasa: Eu zic ca din cauza ca am dereglat
delcoul/avansul mi-a dat o detonatie pe evacuare. Sau poate ca imi ramane supapa de evacuare deschisa...

3. Totusi motorul a inceput sa mearga din ce in ce mai greu..pe parcursul a cativa km pana a murit de tot. Care sa fie motivul? (Aprinderea si carburatorul sunt in regula)


Ieri tatal meu a scos filtrul de benzina de la carburator si cand l-a strans la loc a spart cu totul filetul. Imi trebuie doar partea de sus a carburatorului (cea cu flotorul). Am fost la un centru de dezmembrari si mi-a cerut 70 lei pe un carburator (carefil brasov 1400). Mi se pare cam mult. Care este pretul unui carburator nou? Cat costa o cheie dinamometrica...sa-mi pot rezolva singur chiuloasa...

Precizez faptul ca motorul nu stiu cati km are insa dimineata in primele 3 min scoate putin fum..chiar si vara, pierd sau mananca ulei...cam 1L la 3000km si pierd ulei pe l agarnitura de chiuloasa.

Astept diverse sugestii si in weekend ma pun pe demontat...
Mirciulik
LE: masina s-a rezolvat.

Furtunele care ies din capacul de la culbutori spre carburator erau pline de "muci". Dupa curatare masina a pornit, iar dupa mici reglaje merge ca inainte.

Efecte secundare: In urma bubuiturii toba mediana s-a spart pe o portiune de 15 cm. Si fusese schimbata acum 9 luni biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.