Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema frane
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
argon
Din pacate revin cu o problema legate de frane.
Se manifesta de mai mult timp dar m-am hotarat sa o rezolv deoarece era sa o patesc.

Dupa ce masina a stat o vreme, cateva ore, sau peste noapte, primele frane in timpul mersului nu prea prind..adica prind si nu prea, mai ales la franarea de urgenta, nu blocheaza rotile nici cum, franeaza mai lin, si prin urmare necesita o distanta mai lunga pentru oprire.Deci oricat de tare as apasa frana ea franeaza in ritmul ei.. Aer nu este DELOC in instalatie.
Daca inainte de plecare dau in gol cateva pedale tot degeaba, tot asa se comporta.
Abia dupa 1-2 franari deastea "lente" isi reintra in normal si franeaza cum ar trebui, adica in functie de apasarea pe pedala..si binenteles blocheaza si rotile la franarea brusca.
Cursa pedalei in ambele cazulri este identica.
Am pompa cu dublu circuit servo.

Orice sfat este binevenit
Dyda
QUOTE(argon @ 9 Nov 2005, 14:34)
Din pacate revin cu o problema legate de frane.
Se manifesta de mai mult timp dar m-am hotarat sa o rezolv deoarece era sa o patesc.

Dupa ce masina a stat o vreme, cateva ore, sau peste noapte,  primele frane in timpul mersului nu prea prind..adica prind si nu prea, mai ales la franarea de urgenta, nu blocheaza rotile nici cum, franeaza mai lin, si prin urmare necesita o distanta mai lunga pentru oprire.Deci oricat de tare as apasa frana ea franeaza in ritmul ei.. Aer nu este DELOC in instalatie.
Daca inainte de plecare dau in gol cateva pedale tot degeaba, tot asa se comporta.
Abia dupa 1-2 franari deastea "lente" isi reintra in normal si franeaza cum ar trebui, adica in functie de apasarea pe pedala..si binenteles blocheaza si rotile la franarea brusca.
Cursa pedalei in ambele cazulri este identica.
Am pompa cu dublu circuit servo.

Orice sfat este binevenit
*



In primul rind cum de esti asa sigur ca nu este aer deloc ?
Simtomele prezentate pot avea cauze multiple:
-aer in instalatie
-alimentarea pompei de frina necorespunzatoare, adica supapele din pistonase pot fi gomflate si se alimenteaza mai greu
-pompa in regim de avarie, adica ai facut aerisirea cu manocontactul nedemontat( daca ai pompa cu ICP) si presiunea o canalizeaza mai mult pe spate si pina la egalizare trenuie sa pompezi ceva...
De curind am inlocuit garniturile de frina in pompa. Grabindu-ma nu am facut aerisirea corespunzatoare, am pedala tare,cursa pedalei este relativ mica dar frine nu prea am ,la fel ca tine trebuie sa frinez mai devreme si sa mentin distanta mai mare.
Propunerea mea , fa o aerisire prin cadere libera la toti consumatori, lasind sa curga suficient lichid si spune fenomenu dupa aceea.
argon
Tin sa mentionez ca problema a cam aparut dupa ce am deblocat limitatorul de frana spate...era colmatat, nu aveam frana deloc pe spate, acum am pe spate...dar a aparut problema aceasta.

Pompa nu e in avarie, aerisirea e facuta ca la carte in zig-zag, prin cadere libera.
Dyda
Sar parea ca pe aici este beleaua
Iti propun sa faci un test prin izolarea parte spate din pompa aplicind un dop pe circuitul spate , adica in locul conductei la pompa ce alimenteaza spatele pui acest dop. In mod normal pedala trebuie sa fie beton armat si cursa ff mica, dar frina va fi mai putin eficienta ptr ca nu te mai ajuta spatele, de asemeni efortul la pedala va fi ff mare si creste proportional cu viteza.
Acest test iti certifica defectul pe unul ( sau ablele circuite) din circuite astfel:
-pedala f tere neelastica si cursa f mica - circuit fata bun defect la subansamble circuit spate
- limitator
- cilindri receptori
- saboti neconformi
- mecanisme saboti
-cursa mare la pedala si elastica defect la circuit fata
aer in circuit
deformare furca etrier, flexibil ( furtun ) sau etrier
placute neconforme
In atas pun realizarea dopului
argon
Mersi de idee..o sa vad ce rezolv cu dopul..dar nu poate fi si de la placutele fata?
Sunt de prosta calitate, si uzate cam pana la jumatate..adica m-am gandit ca ar putea fi si de la placute, deoarece la cald functioneaza..adica dupa ce se incalzesc discurile+placutele de la primele 2 frane incepe sa finctioneze calumea...merita sa le schimb si sa vad cum se comporta?
Dyda
Da, am avut un set de placute ce aratau ca sapunul de rufe si pot sa-ti spun ca uzura au avut f f mica la fel si frinarea, apasam de-mi ieseau ochi din cap.
Incearaca cu placutele si vezi ce obtii
mihibod
Salut,lasa placutele in pace ca nu au nimic.Daca problemele ti-au aparut dupa ce ai dat drumu la mai mult lichid pe spate atunci problema e de la reglajul sabotilor!!
Fa urmatoarele:
1.Da jos oalele de la rotile din spate si curata sabotii si oalele cu alcohol pina suprafetele vor fi perfect uscate si rugoase.
2.Regleaza sabotii sa frece usor,dar ai grija sa se invirta roata.Atentie!!!!! fa acest lucru manual chiar daca ai saboti autoreglabili!!!!!!!

Rezultat : vei constata ca pedala urca si va creste eficienta frinei.
Dyda
QUOTE(mihibod @ 3 Mar 2006, 09:42)
Salut,lasa placutele in pace ca nu au nimic.Daca problemele ti-au aparut dupa ce ai dat drumu la mai mult lichid pe spate atunci problema e de la reglajul sabotilor!!
*



Pune un raport aerisire circuit frina spate / sistem autoreglaj saboti, caci nu prea vad logica in ceea ce tu ai afirmat

Si daca esti atent omu' a editat ultima oara in noiembrie.......?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.