Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema la viraj!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Lucasady
salutare tuturor,am si eu o problema cu solenza mea model confort,de cand am cumparat-o merge foarte greu volanul,tin sa mentionez ca i-am schimbat caseta,rulmentii de la telescoape,i-am schimbat si toata mecanica fata si nimic tot asa merge!Mai nou i-am pus si cauciucuri mai inguste,dar degeaba!Ce sfaturi imi dati? sad.gif
psychoo
Din cate stiu, Confort nu are servo directie.
Pana nu ii montezi caseta de directie cu servo si pompa de servodirectie, alta rola intinzatoare si alta curea de accesorii, tot greu va merge.
Bafta.
Lucasady
Pai nu are,dar merge prea greu totusi,am mers cu a unui prieten acelasi model si merge foarte usor fata de a mea!E posibil sa am o problema la cuplajul volan ca acolo n-am umblat niciodata?Mentionez ca atunci cand e virata asa ramane volanul,adica nu are nicio tendinta de revenire!Poate ma puteti ajuta va rog!
bogdanmardare
Caseta de directie are un impingator care se poate strange pentru a se elimina zgomotele aparute la trecerea peste denivelari. Poate la tine a fost strans prea tare.
Lucasady
Caseta e noua,deci nu a umblat nimeni la ea niciodata,si cu cea veche aceeasi simptoma avea,deci am cam schimbat-o degeaba!Alte pareri mai aveti?
danciusergiu84
Poate masina cealalta are servo.
Crap
Cine imi pate da si mie mai multe informatii despre acel cui impingator, de unde il strang? smile.gif
psychoo
Ce e incercuit in poza atasata
Lucasady
Nu are servo cealalta pentru ca stiu cum merge o masina cu servo,dar a mea merge foarte greu tinand cont ca am schimbat capete de bara,caseta,rulmentii de la amortizoare!Ce ar mai putea fi de tot nu se schimba nimic?
bion
Sa mergi la sala blush.gif
Lucasady
Daa bun sfat,ma descurc oricum ms,asteptam niste pareri de la oameni care stiu,ca de misto-uri n-am chef,si la asta vad ca se pricepe "multa lume"
psychoo
Ai primit sfaturi de la oameni care stiu, dar tu le stii mai bine si ne raspunzi in 2 peri ca nu e aia. Ai verificat macar?
Ai ridicat capota celelilalte masini sa vezi daca are servo?
Tot ce tine de rotitul rotilor sunt: pivotii, rulmentul amortizorului, flansa amortizorului, bieleta de directie, caseta de directie, busca cauciuc pe unde intra axul volanului in habitaclu, ax volan, cruce cardanica, bucsa superioara ax volan, volan.

Poti sa te apuci sa le inlocuiesti pe toate si pe urma sa realizezi ca cealalta masina avea totusi servo...

Bafta.
Lucasady
Deci masina aceea e a unui prieten foarte bun,si stiu 100% ca nu are servo si totusi merge foarte usor fata de a mea,pana si dacia 1310 merge mult mai usor,dar voi vad ca ma intelegeti gresit!Si a-mi spune sa merg la sala ce inseamna?Ca e un sfat?In fine,va multumesc!La revedere.
indrecan_calin
Si masina mea este fara servo. Cand am cumparat-o (48000 km) mergea surprinzator de usor volanul. Pe urma a inceput sa mearga mai greu pe urma a inceput sa bata si pe urma am schimbat caseta (la 100k km) cu pivoti si rulmentii amortizoarelor, flansa amortizorului, bieleta de directie si tot cam greu merge. Dar revine in curbe, parca prea al naibii de repede daca-i dau drumul volanului. Dar tine cont ca, caseta noua are cursa mai mica comparativ cu cea veche! Poate pe masina ta nu a fost caseta originala iar pe cea cu care o compari este caseta originala.
Sau poate ca problema o fi pe la crucea cardanica sau cum s-o numi.
Eu totusi o las asa ca nah...merge doar mai greu, nu ma deranjaza prea tare.
Da-i niste wd-40 la acea cruce si vezi daca se imbunatateste ceva.
Lucasady
Da,aici nu va contrazic,e posibil ca acea masina sa aiba caseta originala,iar eu acum am o caseta de asam parca,am auzit ca sunt cam proaste,dar ideea e ca merge la fel ca cea veche,nimic nu s-a schimbat!Mai am sa-i schimb axul volan,si le-am cam schimbat pe toate,si tot nimic nu se schimba!Asta e pana la urma ne conformam si mergem la sala radmasa.gif
sk100it
Probabil masina a fost tamponata si nu se mai pot regla unghiurile de fuga.Din acest motiv,merge greu directia si volanul nu revine singur in pozitia initiala.Trebuie facuta geometria si vazut in ce parametri se afla.Nu este normal sa mearga asa greu directia.Succes
Lucasady
E posibil sa fi fost nu o am de noua,dar cauciucurile nu le toceste deloc,asta inseamna ca unghiurile sunt bune,nu?
bion
Cand se schimba toate alea la directie verificarea si reglarea geometriei e cam obligatorie. Dorel trebuia sa stie asta si macar sa-ti recomande.Geometria putea sa fie paradita de cand ai cumparat-o . Verifica si axu volan si articulatiile. Suspendata cum e miscarea volanului.?Ar trebui sa poti sa misti f. usor.
Cum zic si altii verifica daca nu a fost lovita si a ramas " dezghinata". Daca asa era cand aia luat-o cam e e vina ta. O masina cu problema la directie nu prea e de cumparat indiferent ce zice vanzatoru. "Da nene repar-o tu si daca e ok iti platesc si reparatia."
sk100it
QUOTE(Lucasady @ 22 Sep 2015, 15:24)
E posibil sa fi fost nu o am de noua,dar cauciucurile nu le toceste deloc,asta inseamna ca unghiurile sunt bune,nu?
*


Va lamuresc imediat.Cauciucurile le toceste pe toata suprafata,sau neuniform,in momentul in care unghiurile de cadere sunt in neregula,adica roata calca pe exterior sau pe interior,ceva gen/ sau\.Convergenta daca e proasta,cauciucul se toceste pe toata suprafata,directia e nesigura.,adica rotile prea inchise sau prea deschise in fata,adica ori prea / \,ori prea\ /.La unghiul de fuga prost,adica mai exact bascula e inapoia,metaforic amortizorului icon_mrgreen.gif ,directia merge greoi ,iar volanul nu revine in pozitia initiala,de "drept".Daca bascula e prea in "fata " amortizorului,revenirea e violenta,iar cauciucurile fluiera foarte tare,mai ales in viraje.Imi cer scuze pentru intreaga polologhie,dar sper ca asta sa va ajute.Succes
Lucasady
o sa-i fac si geometria rotilor sa vad daca se schimba ceva,tin sa mentionez ca daca masina e suspendata volanul merge foarte usor!
sk100it
QUOTE(Lucasady @ 22 Sep 2015, 23:31)
o sa-i fac si geometria rotilor sa vad daca se schimba ceva,tin sa mentionez ca daca masina e suspendata volanul merge foarte usor!
*


Atunci este ce v-am spus eu,aproape 100%.Explicatia e simpla.Masina a fost atinsa de o bordura sau ceva inalt,mai mult ca sigur in parcare.Cadrul motor e elativ subtire si probabil ca s-a deplasat un pic in spate,cu aceasta ocazie ducandu-se si basculele inferioare.Sau,ar mai fi varianta ca masina sa fi fost busita zdravan in fata,s-a schimbat cadrul motor,dar caroseria a ramas"cocosata " de pe urma accidentului.Daca nu se vad ume de sudura la oalele amortizoarelor,inseamna ca a luat ,cum am zis inainte ,ori a luat vreo gura de canal,ori vreo bordura inalta si s-a strambat fostul sau actualul suport de motor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.