Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu porneste Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
mariusptb
Salut. Am si si eu o problema.. om o solenza 1.4 2003 euro3 care nu mai porneste, pot spune ca intr-o dimineata cad am vrut sa o pornesc nu a mai vrut cu o luna inainte am avut probleme cu contactul.. l-am inlocuit fara probleme, am cumparat unul facut de o firma germana.. nu mai imi aduc aminte bine numele firmei.. in vine.. acum.. vazand ca nu mai porneste am zis ca este contactul.. am cumparat altul, dar nimic, pot spune ca nu se mai aude pompa de benzina in portbagaj.. am verificato pe direct ia merge dar nu mai primeste curent in ia, am verificat toate sigurantele si releele de geaba , pot spune ca nu da nici scanteie.. am curatat si senzorul de pe volanta..insa nimic... mai mi-a spus cineva sa iau un spray de contact si sa curat mufa de la calculatorul ecu.. si mufa de la bobina.. am facut si asta insa degeaba.. am schimbat si calculatorul cu altul care a mai fost testat si pe alte solenza si a mers..... un cunoscut mi-a zis ca poate fi butonul soc.. dar din cate am auzit solenzale nu au acel buton.. eu unu nu l-am vazut.... Va rog frumos daca ma puteti ajuta cu un sfat..(sunt terminat fara masina)..Multumesc unsure.gif
CIPTUNING
Electromotorul invarte? Problemele de pornire pot fi electrice sau de alimentare.Cum ai verificat ca nu da scanteie?Ledul din bord clipeste mai des decat de obicei?
bion
Contactele alea sunt jafuri ca toate piesele cu numele ala german. E o firma de gainari care nu mai aveau vanzari si si-au pus un nume nemtesc. A m luat trei blocuri de lumini de la ei unu mai jaf ca altu. Am luat banii innapoi si am cumparat de la schrott.
mariusptb
Da electromotorul invarte normal..,am scos o bujie si am verificat daca da scateie si nu da .. iar ledul nu clipeste repede.. clipeste normal, cand ii pun contactul si ii dau la automat nu mai clipeste deloc...... Iar contactele am incercat cu cel care era inainte,, si cel care l-am cumparat nou lam pus dupa ce nu a mai pornit .si degeaba...am chemat pe cineva cu un tester.. bn nu prea era el priceput si pe tester arata ceva gen..ca ar fi buton soc...dar nu lam gasit... la supernova stiu unde este amplasat.. dar vad ca la solenza nu este in acel loc...am citit undeva ca "cica" solenzele nu au acel buton , au fost in program la renault dar nu au fost puse...
psychoo
Nici eu nu am acel buton, dar in manual am vazut o poza cu el.
Oricum acel buton taie alimentarea cu combustibil, nu are legatura cu bujiile.
Am patit si eu sa nu imi porneasca intr-o dimineata si am scos toate releele si sigurantele din cutia compartimentului motor, curatat cu spray de contacte si conectat inapoi -> a pornit instant.
Poti incerca sa inversezi cele 2 relee mici negre intre ele. Unul sunt sigur ca e de la pompa de injectie, si la mine a avut ceva probleme in trecut.

Apoi, ca sa vezi scanteia de la bujie trebuie sa ii dai si masa. Adica sa pui filetul bujiei pe caroserie sau pe blocul motor. Verifica totusi si mufa bobinei, fisele si eventual bobina de inductie. Au prostul obicei sa crape si poate fura curent.
klaus
Daca electromotorul invarte si, sa spunem, bujia nu da scanteie (ceea ce se verifica prin scoaterea fisei si punerea ei aproape de o masa, nu prin scoaterea bujiei) e o problema strict electrica: fie un releu/siguranta pentru alimentarea uce injectie, fie senzorul de turatie.
Chiar daca senzorul l-ai curatat, l-ai spalat pe dinti etc, el trebuie schimbat. Mult timp am sustinut si eu ca nu trebuie schimbat, ca e suficienta curatarea contactelor lui (cel putin la modelul de DSN/SLZ/Logan), dar am avut o problema cu el care nu s-a rezolvat decat cu schimbare (e adevarat, cu un alt tip de senzor, bagat in carterul cutiei, preluat de Renault, ca model, de la Nissan)
mariusptb
psychoo am incercat , am schimbat releele intre ele le-am si curatat cu spray de contact, am si schimbat bobina cu una buna de la alta solenza si verificarea daca da scanteie asa am verificato i-am dat masa stiu ce spui ca am mai incercat si la alte masini... Acum ramane sa cumpar un senzor de turatie nou... vedem.. Multumesc
klaus
Vezi ca senzorii de turatie de logan (care se gasesc acum, ca aia de solenza sunt cam rari) au altfel aranjate excrescentele de centrare. Va trebui sa razuiesti niste margini de pe el ca sa intre cum trebuie in mufa.
mariusptb
Aha.. ok Multumesc
poeluci
Verifica si cablul cel gros care duce in jos de la baterie borna(-) la electromotor. Eu am avut recent o surpriza sa-l gasesc retezat.
mariusptb
o sa verific . Multumesc.
klaus
Pai electromotorul invarte, a zis-o omul mai sus:
QUOTE(mariusptb @ 23 Sep 2015, 22:50)
Da electromotorul invarte normal..,
*
Presupun ca invarte ca are ambele polaritati pe el.
A zis si ca antidemarajul functioneaza, deci nu ar fi nici de acolo:
QUOTE(mariusptb @ 23 Sep 2015, 22:50)
iar ledul nu clipeste repede.. clipeste normal, cand ii pun contactul si ii dau la automat nu mai clipeste deloc......
*
Maskatu
Firma Germana? Breckner? smile.gif)))

Deci invarte motorul cand dai la cheie? Daca da atunci poate ai senzorul de turatie paradit. Poti sa ii cureti mufa pana maine, daca el are electronica din el stricata. Curata si pinii mufei ce intra in el. Curata si mppul si corpul clapeta. Ajuta si astea la pornire. Bujiile si fisele de cand nu le-ai mai schimbat?
psychoo
Am schimbat si eu contactul cu breckner...altul nu mai exista pt solenza.
Dupa un drum de ~15 minute firele erau incinse.
Am pastrat din el doar partea mecanica si am refolosit parea electrica de la cel original.
Dar parca nici asta mecanic nu merge ok. Agata, si trebuie sa faci manevre ca sa poti roti cheia...
Ma indoiesc tare de tot ca e marca germana.
Cine vrea, ii donez partea electrica din contactul breckner smile.gif
mariusptb
Da invarte motorul cand dau la cheie.. iar bujiile si fisele nu le-am mai schimbat de mult.. dar am incercat cu o bujie noua.. si degeaba.. iar contactul breckner este.... Dar daca ar fi senzorul de turatiie ..cand ii pun contactul nu ar fi normal sa se auda pomba in portbagaz bazaind??... pomba este buna am verificato pe direct.. dar nu ajunge curent la ia.. am verificat cu un led l-am bagat in mufa care intra in pompa... si a mai verificat cineva si mi-a spus ca nici la calculator nu "ar ajunge curent"

25 Sep 2015, 12:01:
Aaa si am uitat sa spun ca erau unele dimineti cand mornea cam greu...adica nu dadeai mult la automat o loa repede dar cand pornea cam 3-4 secunde mergea invundat asa.. nu stiu cum sa spun parca pornea in 2 in 3.. dar isi revenea dupa 3-4 secunde...si nu mai tragea.. cum tragea inainte...
psychoo
As verifica din nou si as inlocui siguranta si releul pentru ECU injectie. Vezi in poza atasata care sunt.
As verifica si soclul in care se infige releul si siguranta si as urmari traseul firelor catre alti conectori sa nu fie intrerupt.
Simptomele care le descrii imi par sa fie legate de un contact imperfect la alimentarea pompei. La mine a fost releul...
Fancyman
Iti intra apa pe la parbriz ? vezi sa nu fie udata unitatea aia care se ocupa cu cititul cheii. A mea era plina de apa, tot asa, nu mai pornea.
Maskatu
De cititul cheii se ocupa bucsa decodoare care este langa contact. Cred ca te referi la uch decodor.
psychoo
A mentionat ca se stinge ledul deci se citeste cheia, nu e de acolo.
A mai fost o persoana care a zis ca nu se alimenteaza nici ECU injectie. Ori un fir rupt/ros de soareci, ori siguranta, ori releu...zic eu.
Ca sa nu zic cazul cel mai nasol in care calculatorul e mort...
mariusptb
Am verificat sigurantele chiar acum si rereele nu este nici unul... iar calculatorul, l-am schimbat cu altul... are un prieten un calculator care a pornit mai multe solenza si supernova cu el, si a incercat si pe a mea si.. nimic... Eu as zice sa nu fie cum zice psychoo frun fir rupt/ros de soareci...
klaus
io zic sa te opresti putin, sa inchizi ochii, sa tragi aer in piept de vreo 5 ori, sa lichidezi agitatia de care dai dovada.
Inspira-expira, inspira-expira, inspira-expira, inspira-expira, inspira-expira.

Bun, acum ca te-ai mai relaxat, SCHIMBA SENZORUL DE TURATIE.
Daca te duci si-l iei duminica din targ, e suficient de ieftin sa nu te deranjeze.
D-abia dupa aia incepi sa-ti faci probleme cu fire/soareci/vaseline/eclipse/ etc, daca nu se rezolva cu schimbarea senzorului.
mariusptb
smile.gif))) oke asta o sa fac...
i96nds
Totusi de ce zice omul ca nu mai aude cum se amoreseaza pompa de benzina ??? Asta mi se pare ciudat.... sa nu fie cumva arsa vreo siguranta.

Vezi ca de multe ori sigurantele trebuie verificate cu aparatul de masura, uneori nu se vede bine cu ochiul daca e intrerupta.
Sau pui un bec sa lumineze, trecut prin siguranta - evident scoasa afara.

Cine stie ce siguranta tb verificata pt pompa de benzina?
Sustin cum au zis colegii si verificarea celorlalte sigurante legate de injectie / bobina inductie.\
Plus evident ce a zis klaus, de pus alt senzor de turatie... dar sa fie unul bun, pt SLZ, ai grija ce cumperi. Parca era vreo 20 lei ?
Maskatu
20 de lei care? Brecknerul ala "nemtesc"?
Iulikk
Nemțesc, via china.
danciusergiu84
Sa verifice daca noul contact da curent la ECU cand da la automat. Poate e bulita partea electrica a contactului.
cojocaru nelu
buna am solenza 2004 de vineri a murit instantaneu.deci sa va spun simptomele care au aparut am observat ca joi fain frumos mam pus la volan si iam dat cheie nimic, a doa cheie a treia a patra a cincea nimic, am zis ca e bateria de vina am impinso pe panta in jos contact a doua nimic am scoso din viteza din nou cotact si pornire a luato .Miam facut treaba in ziua aceea am parcat seara si dimineata surpriza nici un semn de viata ,am incercat de 2,3 ori si mam lasat pagubas caci trebuia sami duc baiatu la scoala am zis ca e bateria de vina am luat una noua bucuros am montat_o si iam dat cheie nimic.am intrebat un vecin care are masina la fel ca a mea si mia zis ca tot asa a patit si el si a curatat senzorul de turatie si a luato. Am curatat senzoru nimic am pus senzorul de la el nimic,doar scanteie pe fisa 1 si 3 doar o data a doua oara na mai dat.Am pus bobina de inductie cu tot cu fise la el pe mas sia pornit am pus si bujiile si a pornit am pus si senzorul meu si a pornit deci am verificat ce am socotit eu de cuvinta ca trebuie verificat am adus pe nasu care e mecanic a verificat daca e cureaua de distributie rupta a zis ca e ok .pompa e ok baga titei ,contactu e ok se stinge ledu deci cheia o citeste .sa fie mufa care intra in senzor de vina? trebuie sa vina curent pe ea?ca nu ma pricep.sau de la releu? caci curent am la tote celalate,faruri etc. a avut o singura tentativa de pornire dar mica si atat.va rog sa ma ajutati daca aveti cunostinte care ar fi cauza.Multumesc ca ati avut rabdare
rue
se mai intampla ca chipul cheii de contact sa faca probleme? Nu mai ai baterie la cheia de contact?
Are Solenza cheie cu chip si baterie?
cojocaru nelu
asta nu stiu daca are baterie cheia o sa ma interesez stiu doar ca prin inchiderea usii soferului se blocheaza toate usiile,nu are pe ea semnele cu lacat inchis si deschis.Dar am rezolvat problema ieri>am schimbat releul din cutia cea mica neagra de sub capota din partea stanga cel patrat ,si cele doua releuri mai mici intre ele ,sigurantele doua ca atat am acolo nu stiu de ce ca asa am cumparato si dupa aceea am urmarit firul de la borna minus catre motor dreapta jos firul se misca si lam strans bine apoi am bagat mana la ectromotor si am cautat firul gri si lam scos de la bendix si iam curatat papucul cu smirgher lam pus la loc si din a doua cheie a luato ,nu statea la relanti dar dupa ce sa incalzit un pic a stat dar am observat ca da rateuri ceva nu lucra cum trebuie adica nu merge rotund inseamna ca trebuie sa iau un set nou de bujii nui asa?inca o chestie dupa ce am plecat cu ea dupa vreo 2km la un semafor sa oprit motorul siam dat cheie din nou a sunat ca si cum nu mai aveam baterie dar bateria e noua,dar la a doua cheie a luato sa fie oare din cauza bateriilor din cheie?bineinteles daca are ca tiam zis ca nu stiu sau din cauza bujiilor ca nu lucra toate?astept un raspuns .Mersi!
i96nds
Nu cred sa aiba vreo legatura cu bateria din cheie.
E bine ca ai verificat releele din compartimentul motor.
Mare atentie si la bobina de inductie, sa functioneze cum trebuie. Altfel.. .degeaba...
Cat despre senzorul de turatie, e putin probabil sa se fi intamplat ceva cu electrica pana la firele ce dau la el - dar nu e imposibil. Mai degraba se incearca cu alt senzor.
E bine ca ai incercat si curatarea firului ce merge la electromotor.

Pe total nu prea am priceput daca s-a rezolvat problema sau nu....
cojocaru nelu
da circul cu ea dar motorul la relanti trepideaza nu tare, am pus palma in spate la toba si da rateuri din 5 in 5secunde nu merge rotund,sunt bujiile de vina una din ele sa nu lucre la parametrii normali? mi sa mai oprit o data sau de ori cand am stat la semafor.

8 Oct 2015, 12:43:
poate din cauza bujiilor nu stiu sigur ca restul pieselor au fost verificate pe o alta masina identica si merg
i96nds
Sigur ati verificat bine bobina de inductie ? Uneori cica se crapa de nici nu se vede bine - dar da rateuri.
Poate mai incerci cu alta bobina.
Cat despre bujii... mai bine le schimbi si gata, parca nu erau scumpe...

Stefan
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.