Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme in treapta a 2 a
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
geti
sad.gif AM o prob la treapta a 2 a zgaraie si uneori chiar caraie asemenea mansarierului.Este posibil sa fie rulmentul sau ce anume?Iar la a 1 a
la ce viteza pot da din 2 in 1 ca mie nu prea imi intra in mers mai mult pe loc.Multumesc anticipat.
argon
Ca nu intra din a doua in prima in mers e foarte normal...intra mai fortat asa..asa si trebuie, treapta unu se foloseste la plecarea de pe loc, nu e nevoie sa bagi in mers din 2 in 1.

Cu caraitul nustiu...
andu911
mai strange cablul de la ambreiaj...dar putin.
BLK
ma frate, toate vitezele sunt sincronizate, de ce sa nu intre din mers in vit 1? adica din 5 in 2 merge, sau din 4 in doi, dar in unu nu? multi au zis ca la cutia cu 5 viteze nu intra in 1 din mers, care e treaba? inginerii nostri sunt berbeci? de ce mai e sincronizata?

eu in traficul din bucuresti mereu retrogradez ca sa ma infig pe langa un adormit, si uneori chiar imi trebuie sa dau 2-1, noroc ca la cutia mea in 4 trepte mai merge, dar nu mereu sad.gif care e treaba?
Carburatorul
QUOTE(geti @ 9 Nov 2005, 20:29)
sad.gif AM o prob la treapta  a 2 a zgaraie si uneori chiar caraie asemenea mansarierului.Este posibil sa fie rulmentul sau ce anume?Iar la a 1 a
la ce viteza pot da din 2 in 1 ca mie nu prea imi intra in mers mai mult pe loc.Multumesc anticipat.
*






Treapta a doua poate sa-tzi "caraie" datorita sincronului sarit sau defect.

Din treapta a doua se poate trece fara probleme la treapta intai.
Cum...?biggrin.gif, Cu "SPRITZ" (pt. cei care cunosc) ,adika scotzi din 2, eliberezi pedala de ambreiaj, accelerezi in gol un pic, calci pedala de ambreiaj si va intra in treapta intai (procedeul e destul de rapid, dupa ce exersezi de cateva ori). BAFTA!

Aaa...!, si inca ceva: rog persoanele care nu sunt informate sa tzina doar pt. ele ideea : ca nu se poate trece de la "2" la "1". wink.gif
ionutctn
Se poate trece din a 2-a in treapta intai pentru ca eu pot face asta si la 20 km/h si am cutie normala de dacie 5 trepte din aia nenorocita nu frantuzeasca nu nimic. E adevarat ca nu intra mereu dar depinde de pozitia in care o bagi normal.
In mod normal trebuie sa iti intre in mers cand masina curge usor. Daca nu iti intra cand ai pana in 10 km/h e ceva anormal.
Acum depinde la ce viteza vreti voi sa bagati in treapta intai ca la 30 la ora nu prea cred.
Si inca ceva la mine intra fara nici un sprit din ala asa normal o bagi si intra numai pozitia conteaza.
Nu dati cu pietre smile.gif
geti
rog moderatorii sa stearga al doilea post cu acelasi nume si idee si in acelasi timp sa ma scuze.Probabil; am postat de 2 ori
afh
QUOTE(Carburatorul @ 10 Nov 2005, 03:46)
Treapta a doua poate sa-tzi  "caraie" datorita sincronului sarit sau defect. 

Din treapta a doua se poate trece fara probleme la treapta intai.
Cum...?biggrin.gif, Cu "SPRITZ" (pt. cei care cunosc) ,adika scotzi din 2, eliberezi pedala de ambreiaj, accelerezi in gol un pic, calci pedala de ambreiaj si va intra in treapta intai (procedeul e destul de rapid, dupa ce exersezi de cateva ori). BAFTA!

Aaa...!, si inca ceva: rog persoanele care nu sunt informate sa tzina doar pt. ele ideea : ca nu se poate trece de la "2" la "1". wink.gif
*


aceeași problemă o am și eu cu viteza a doua. ba chiar și cu a întâia. soluția este într-adevăr un" șpriț" înainte de a introduce în viteză. de multe ori intră și fără să mai apăs ambreiajul, dar asta e chestie de obișnuință. cu timpul înveți însă să apreciezi cum să folosești manevra asta.
eu aș vrea un sfat despre cum aș putea să bag în marșarier fără să îmi cârâie. precizez că atunci când e motorul rece intră fără probleme, dar după ce se încălzește cârâie. o fi din cauză că e uleiul din cutie rece?
andu911
QUOTE(afh @ 10 Nov 2005, 10:34)
aceeași problemă o am și eu cu viteza a doua. ba chiar și cu a întâia. soluția este într-adevăr un" șpriț" înainte de a introduce în viteză. de multe ori intră și fără să mai apăs ambreiajul, dar asta e chestie de obișnuință. cu timpul înveți însă să apreciezi cum să folosești manevra asta.
eu aș vrea un sfat despre cum aș putea să bag în marșarier fără să îmi cârâie. precizez că atunci când e motorul rece intră fără probleme, dar după ce se încălzește cârâie. o fi din cauză că e uleiul din cutie rece?
*



Asa greu va e sa mai intindeti putin cablul ala de la ambreiaj ?
afh
să știi că am umblat la piulița aia de unde se prinde cablul și nu s-a întâmplat nimic. bănuiesc că asta înseamnă să "întind cablul". în cazul meu chiar nu cred că acolo este problema, ci în cutie.
Carburatorul
QUOTE(afh @ 10 Nov 2005, 13:04)
să știi că am umblat la piulița aia de unde se prinde cablul  și nu s-a întâmplat nimic. bănuiesc că asta înseamnă să "întind cablul". în cazul meu chiar nu cred că acolo este problema, ci în cutie.
*






Dak nu e de la ambreiaj problema, verifica-i uleiul din cutia de viteze.
Ai spus ca in momentul cand e motorul rece nu "caraie" , s-ar putea sa ai nivelul uleiul din cutia de viteze scazut din cauza jegului ala de simering (care se uzeaza la majoritatea DACIILOR).

Verifica nivelul uleiului din cutie si eventual mai fa-i o completare, poate ai noroc sa numai se auda "caraitul ala infect" . Bafta! wink.gif
Jay2k8
aceasi problema o am si eu in treapta 2-a.. din 1-a in 2-a caraie da' nu mereu mai ales daca schimb la turatie mica.. daca din a 3-a in 2-a.. mai mereu caraie (ambreaju e nou) si mai imi vibreaza pedala la ambreaj... care aveti idee.. astept
nelu_1985
sincron 1-2 terminat, se recomanda inlocuirea, costa 120 lei
Mr_Devil83
deci cutia nu e proiectata sa o bagati in treapta 1 din mers. Ca va intra voua uneori si cu ambreaj dublu e alta discutie.

In treapta 2 daca sincronul e uzat intra bine de la maxim 20 la ora. Daca insa esti artist si reusesti sa accelerezi motorul ca viteza de invartire a pinioanelor sa fie la fel intra fara nici o problema. Daca insa voi cand bagati in a 2-a si lasatiambreajulsimtit cum motorul devine zgomotos, se tureaza brusc si cand apasati acceleratia sau lasati de ea bruscheaza e clar ce sofer esti nu ?

Jay2k8
" Daca insa voi cand bagati in a 2-a si lasatiambreajulsimtit cum motorul devine zgomotos, se tureaza brusc si cand apasati acceleratia sau lasati de ea bruscheaza e clar ce sofer esti nu ? "

Fara nici o suparare yo nu inteleg la ce te referi tu acolo...
Minel
QUOTE(Mr_Devil83 @ 24 Mar 2009, 16:54)
deci cutia nu e proiectata sa o bagati in treapta 1 din mers. Ca va intra voua uneori si cu ambreaj dublu e alta discutie.

*



Si atunci mie de ce imi intra de fiecare data din mers nedumerire.gif , si fara nici un dublu ambreiaj , sau mai stiu eu ce ...... unsure.gif
argon
nu stiu, mie nu imi intra, si la inca 10 Dacii cu care am mers tot nu intra. Da' totusi, care ar fi motivatia, scopul, de a baga in treapta 1 din mers? huh.gif
Minel
Uneori prinzi semafoare, si retrogradezi , 3-2-1 si la 5 km/h nu pleci cu a II-a de pe loc ,sa fortezi ambreiaju sau ma rog, sau cand intru pe strazi cu cratere imense dau din a II-a in I-a sau mai stiu eu ce panta pe ce drum pietruit , nu imi place sa solicit asa , cand stiu ca merge si cu trepta I , (


Depinde si de drumurile care le fac, de calitatea drumurilor , etc , de felul fiecaruia cum s-a obisnuit sa o conduca , sa o "protejeze " ,mai ales cand sti ca tu bagi la bani in ea ,etc ...... dar deja o dau in off ....... sleep.gif
nelu_1985
sunteti off de 5 posturi, dupa postul meu, omul a zis ca ii caraie dintr-a 1-a in a 2-a uneori (clar ca si daca ii da 1-a din mers), si de fiecare data cand retrogradeaza din a 4-a intr-a 3-a, stiu exact cum se comporta, am problema asta, am inceput sa le iau din exterior inspre interior, dupa ce am inlocuit levier schimbator (oricum trebuia), bieleta comanda, patina, anulat joc la cautator (s-a ovalizat gaura aia unde intra boltul), a ramas sa inlocuiesc sincronul (combinat), deci nu doar inele sau craboti, ca merge 2 zile si va carai dinnou, sincronul costa 95 - 120 lei (depinde de la magazin la magazin), asta l-am cumparat eu acum cateva zile, urmeaza sa desfac cutia sa vad ce piese mai prezinta uzuri, rulmenti etc iar la urma sa-i inlocuiesc toate simeringurile, cu ala de la cautator chiar nu ma inteleg nici cum, curge de nou, l-am mai schimbat odata....
belzeb`ut
QUOTE(geti @ 9 Nov 2005, 20:29)
sad.gif AM o prob la treapta  a 2 a zgaraie si uneori chiar caraie asemenea mansarierului.Este posibil sa fie rulmentul sau ce anume?Iar la a 1 a
la ce viteza pot da din 2 in 1 ca mie nu prea imi intra in mers mai mult pe loc.Multumesc anticipat.
*





Din 2 in 1 nu prea intra din mers aproape la toate masinile nui vb numa de dacie sau 4 sau 5 viteze. Si treaba cu caraitu din 3 in 2 sau chiar din 1 in 2 ii de la patina de sub masina care ghideaza schimbatorul pe linia vitezelor... patina aia ii o bucata de tabla cu cauri pt suruburi si o bucata de plastic turnata la un capat cu o anumita forma. In timp se uzeaza si in loc sa intre in 2 are tendinta sa intre in marsalier si de aia caraie.... ii ieftina se schimba usor da se regleaza greu, ai nevoie de ajutor ( se si uzeaza repede) blink.gif
Paca
eu mai conduc uzual un avensis,yaris,kangoo4x4 si unu diesel plus o solenza....la toate intra 1 in mers...consider ca e foarte util...cu dacia de foarte murte ori bag a doua ca am 10 km pe ora si nu pot sa bag in 1.se subtureaza si o tin accelerata si nedebraiata de tot...ceea ce inseamna si o uzura prematura a discului de ambreiaj...deci da...e foarte util cateodata sa bagi in viteza 1 pana in 30km/h
daca nu intra in 2...cu siguranta e dus sincronul de 1-2....la mine intra bine din 1 in 2.din 2 scos pe liber si iar 2 nu vrea...din 3-2 nu vrea,nici din 4 nici din 5.cu dublu ambreiaj nu functioneaza dar merge cu "sprit" cateodata...cand trag maneta spre 2 o accelerez de 2-3 ori si intra.
varu_vyyp
intradevar sunt unele cuti care din mers nu poti baga treapta 1. La mn nu intra treapta 1 nici pe loc....trebuie sa bag a 2 a si dupa aia viteza 1 .....ma pregatesc cu pasi repezi sa imi schimb cutia sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.