Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum al excesiv de mare cam 20%
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
valy_vosi
Salutare,

Ma apuca toti dracii ca nu stiu ce sa-i mai fac ca imi consuma cam 20%....
Problema e ca doar in oras ... ca in afara am ajuns la un consum de vreo 6% si fara NICI o modificare intre cele doua ...
Am dus masina la un service cu reglare carburator pe banc si mecanicul m-a "asigurat" ca nu are cum sa consume mai mult de 9, 10% ... dar stupoare ... consuma ...
Problemele descoperite de mecanic au fost ... bujii ... retur benzina ... carburator dereglat .... TOATE rezolvate ...
Dupa ce am plecat din service am descoperit furtunul de la retur fisurat si l-am schimbat ...

Am cautat pe forum despre consum dar nu am gasit ceva asemanator ... cu diferenta asta de consum intre oras si afara ...

Are idee cineva de asa ceva?... ca pe toti pe care i-am intrebat mi-au spus ca nu are cum ... ca masina merge bine ...
De furat benzina din rezervor nu poate fi vorba ca am testat si asta ... (dupa ce am schimbat si busonul ...)

Ca probleme in ultimul timp am mai observat o chestie foarte ciudata ... (care la fel nu am gasit-o pe forum) ... :
- cand accelerez de la relanti sa plec de pe loc ea deccelereaza mai intai si tre' sa apas putin mai mult sa accelereze ... intre timp am vazut ca in momentul in care ea deccelereaza imi fura si curent ...
- la relanti se descarca bateria si daca las aeroterma pornita trece pe rosu ...

Am acumulat prea multe probleme la masina ... ???? wacko.gif

Precizez ca am o dacie din 96 cu vreo 74 000 km

Merci
Sir_Alex
Scanteie iti da la bujii? Ai schimbat si capacul delcou? Oricum, fara sa vreau sa te sperii, s-ar putea sa fie cauze multiple. Sistemul asta de aprindere la Dacia e o treaba sinuoasa. Daca iti decelereaza la pornire eu suspectez bujiile (eventual si fisele), capacul delco, pompa de benzina sau nivelul in carburator. Si eu am patit-o cu mecanici care mi-o reglau pe banc si dupa juma de ora ceda. Deci nu e relevanta vizita la mecanic.
tatabobu
Schimba cuiul poantou. Nu inchide bine, si de acolo o patesti.
Dyda
Mai adaug: verifica nivelul posibil mare si clapeta soc , posibil cablu soc sa nu faca cursa pina la capat in sensul de inpingere cablu
La chestia cu datul in nas la pornire , aprindere dereglata ( delcoul)
DodoBird


Ma apuca toti dracii ca nu stiu ce sa-i mai fac ca imi consuma cam 20%....
Problema e ca doar in oras ... ca in afara am ajuns la un consum de vreo 6% si

Daca e adevarat ca afara consuma doar 6 % !!! Masina nu are NIMIC smile.gif Ghici cine trebuie sa invete sa o "duca" mai economic in oras ??? blush.gif
mihai1677
Daca ai drumuri scurte in oras sub 3km motorul nu se incalzeste destul, majoritatea drumului il faci cu socul tras si de aici consum mare in oras.
Verifica cursa cablului de soc (a clapetei) sa fie deschisa cu socul impins.
Dar cred ca prima varianta este mai plauzibila -- drumuri scurte cu motor rece si soc tras.
RIon
In afara consuma mai putin, pentru ca mergi constant, si in trepte in care deschiderea clapetei de acc. nu genereaza curgeri mari de combustibil in carburator.
Verifica cu mare atentie jicloarele, plutitorul si nivelul sau in carburator.
valy_vosi
Capacul la delcou e schimbat ... are vreo 1500 km de cand l-am schimbat ...
Bujiile le-am schimbat ... acu vreo 1000 km ...
Pompa de benzina sau nivelul in carburator ... nu stiu cum sa verific ... dar mai caut pe forum sa vad daca gasesc ... oricum daca stiti unde s-a discutat sau daca nu ... accept orice sugestie.
Cuiul poantou habar n-am ce e ... biggrin.gif
Clapeta de soc are cursa completa ... si nu merg mult cu el tras ... ca sta masina singura si dupa aprox 1 km ... iar de mers ... merg cam 35 Km pe zi ... deci nu fac drumuri scurte ...
De mers am incercat sa merg in mai multe feluri ... ca am zis ca sa le incerc ... dar consumul e tot pe acolo ... (de genu' ajuns cat mai repede intr-a patra ... sau varianta mosnegelu' cu claxoane in spate) ... biggrin.gif

Am verificat in seara asta curentul la baterie ... si la relanti cat si la turatie de aprox 2000rpm cat si cu consumatori si fara ramanea acul ala cam intepenit la 10 V ohmy.gif ... cu modificari foarte usoare ... 256.gif
RIon
Nu are legatura incarcarea, dar si acolo ai probleme...
De unde esti, sa putem sa iti recomandam un service??
Ciombe
Pai io zic ca problema e intre scaun si pedala de acceleratie biggrin.gif .
Daca stilul tau de condus nu e agresiv.. atunci verifica sa nu ai scurgeri de benzina pe circuitul Rezervor- Pompa, sau rezervorul gaurit.

Numai bine!

valy_vosi
QUOTE(RIon @ 11 Nov 2005, 08:04)
Nu are legatura incarcarea, dar si acolo ai probleme...
De unde esti, sa putem sa iti recomandam un service??
*



Pai stau, muncesc si conduc in Bucuresti ...
Am fost la service acum vreo 3 saptamani cu ea la petrom service ... dar nu s-a rezolvat ...

Merci
valy_vosi
QUOTE(Ciombe @ 11 Nov 2005, 09:04)
Pai io zic ca problema e intre scaun si pedala de acceleratie biggrin.gif .
Daca stilul tau de condus nu e agresiv.. atunci verifica sa nu ai scurgeri de benzina pe circuitul Rezervor- Pompa, sau rezervorul gaurit.

Numai bine!
*



Am verificat asta si nu sunt probleme de acolo ....

Dar ca idee ... ti-am spus ca am incercat sa o conduc si mai repede si mai incet ...
Crezi ca diferenta ar fi asa de mare???
valy_vosi
Si am incercat aseara tarziu si azi dimineata sa-i dau sprituri bruste...
Motorul nu reactiona ... ba chiar mi s-a oprit la un moment dat ...
Iar cand am incercat sa o accelerez mai brusc (dar nu foarte) ... reactiona dar iesea fum negru ...
Ce dumnezeu ar putea fi ... ca am dus-o la 3 mecanici de doua luni incoace si toti imi spun ca e imposibil sa consume asa ca merge rotund si bine ... dar nu e asa ... si m-am cam saturat de mecanici gen Nae Laie (pe care l-am gasit pe forum) ... biggrin.gif
ches
Salut

O problema posibila este nivelul in camera de nivel constant din carburator. Daca plutitorul nu inchide prin intermediul cuiului poanto (nu stiu exact cum se scrie biggrin.gif ) accesul benzinei in carb o sa curga pe undeva pe sus pe la admisia cu aer (asa se intampla la mine) si se ineaca => nu mai trage, consuma mult si da in nas.

Mergi la un mecanic bun sau regleaza nivelul din plutitor (sunt cateva topic-uri care iti explica pas cu pas cum se face).

O alta posibiola problema este garnitura de la capactul carburatorului care trebuie sa fie intacta (nedeformata rupta etc). Pe acolo poate sa iti curga benzina (desi nu se observa f usor) si vezi ca risti sa iei foc. Sterge bine cu o carpa carburatorul de jur imprejur si vezi daca se umezeste dupa ce faci un drum. Daca da, schimba garnitura si asoigura-te ca ai nivelul corect in camera de nivel constant.

Toate bune!
valy_vosi
Cu motorul oprit, am dat actionat clapeta de acceleratie si m-am in carburator ... iese benzina pe cui pana la un moment dat ... cand se opreste ... deci banuiesc ca plutitorul opreste benzina prin cui.
Am scos bujiile si erau super negre ... le-am curatat si merge mai bine (adica nu mai deccelereaza decat foarte putin cand apas pe acceleratie) dar inca nu stiu consumul ... oricum ... am cautat pe forum si nu am gasit o solutie sau cauza de ce se inegresc bujiile asa tare si iese si fum foarte negru la accelerari oarecum bruste ...
Carburatorul era putin murdar de ulei ... dar asta cred ca e de la furtunul care vine din motor in teu ca era fisurat rau si l-am schimbat si pe ala ...
In delcou e putin murdar de ulei ... asa trebuie?...

Merci mult

P.S. Sunt un incepator care vrea sa-si rezolve problema de consum ... biggrin.gif
diaconuliviu

Ce vezi cind actionezi clapeta e benzina de la pompa de repriza ( "de spritz"), nu de la cuiul poantou. Ca sa verifici supapa ac, adica ansamblul cui poantou-sediu trebuie sa demontezi carburatorul (capacul) si verifici etansarea. Pentru asta, scoto furtunul de alimentare, intorci capacul cu plutitorul deasupra si "sugi" din stutzul de alimentare; ar trebui sa nu ai scapari. Te uiti si la suprafata aia conica a lui, sa nu fie uzata, cu amprenta pronuntata. Clatina un pic plutitorul; daca auzi benzina in el, il schimbi, e fisurat. Nivelul in camera: cu capacul tinut vertical, distanta intre capac si plutitor=7 mm.(da o cautare, o sa gasesti si poza).
In delco nu trebuie sa ai mizerie, contactul nu se mai face ferm.
mihait
Salut
Un amic de-al meu patea la fel ca tine, adica oricate reglaje ii facea, in oras i-l nenorocea la consum. Pana la urma la el problema a fost de la "ciocul de papagal" din carburator. In loc sa-i dozeze un fir subtire de carburant, ii turna cu galeata. Asa ca uitate cat curge si la tine atunci cand ii dai un sprit.
valy_vosi
Si inca o intrebare ...
La sprituri repetate e normal sa scoata fum foarte negru??? wacko.gif

Iar pentru reglarea avansului static nu am gasit volanta aia explicata in alte topicuri pe forum ... adica la mine e mai ciudat ... sageata e in partea cealalalta (fata de o poza de pe forum) iar in dreptul sagetii trec niste paleti de parca ar fi de la magnet. Pe cand in partea unde era sageata din poza de pe forum (unde la mine nu e nici o sageata biggrin.gif) trece o roata uniform dintata.

Merci
valy_vosi
QUOTE(mihait @ 14 Nov 2005, 14:18)
Salut
Un amic de-al meu patea la fel ca tine, adica oricate reglaje ii facea, in oras i-l nenorocea la consum. Pana la urma la el problema a fost de la "ciocul de papagal" din carburator. In loc sa-i dozeze un fir subtire de carburant, ii turna cu galeata. Asa ca uitate cat curge si la tine atunci cand ii dai un sprit.
*



M-am uitat ... toarna ceva mai multisor ... dar nu am termen de comparatie daca e chiar mult sau asa trebuie sa fie ...
diaconuliviu
QUOTE(valy_vosi @ 14 Nov 2005, 14:26)
[...]
Iar pentru reglarea avansului static nu am gasit volanta aia explicata in alte topicuri pe forum ... adica la mine e mai ciudat ... sageata e in partea cealalalta (fata de o poza de pe forum) iar in dreptul sagetii trec niste paleti de parca ar fi de la magnet. Pe cand in partea unde era sageata din poza de pe forum (unde la mine nu e nici o sageata biggrin.gif) trece o roata uniform dintata.

[....]
*


intre dinti si "paletii" aia (care-s de la placa de presiune) e o zona "lisa" rotind-o vei vedea la un moment dat si semnul ca o crestatura.
valy_vosi
Am inlocuit acum fisele toate si pare ca se aude putin mai bine ... sa vad in seara asta cum se comporta la mers ...
Oricum ... as vrea sa reglez si avansul static si dupa aia sa vad cum se comporta si cat consuma ... si vad eu ... le iau prin eliminate ... ca oricum nu m-am lamurit de ce e si ce e ...
tunderbird
Din toata discutia purtata pana acum rezulta clar ca motorul tau merge cu amestec foarte bogat (bujii negre, fum negru, consum exagerat).

Iti recomand montarea unui set nou de jicloare si reglarea nivelului benzinei in camera de nivel constant (CNC).
valy_vosi
QUOTE(tunderbird @ 14 Nov 2005, 17:53)
Din toata discutia purtata pana acum rezulta clar ca motorul tau merge cu amestec foarte bogat (bujii negre, fum negru, consum exagerat).

Iti recomand montarea unui set nou de jicloare si reglarea nivelului benzinei in camera de nivel constant (CNC).
*



Pai e clar ca tre' sa fac ceva si o sa ma apuc de reglat ca asta e ... (si ma refer la reglat totul) ...

Merci mult

P.S. Daca dupa reglaje nu se rezolva ii dau foc ... biggrin.gif
valy_vosi
Revin cu ce am rezolvat si o intrebare .... biggrin.gif

Am schimbat fise (noi)
Mers la un mecanic (unul la care am mai fost) si relatat probleme deoarece nu-i dadeam de cap ...
Mi-a schimbat jiclorul de relanti ... si mi-a reglat avansul "dupa ureche" ?!?!?
Acum intr-adevar merge mai bine si o sa-i fac si un consum sa vad ce spune si asta ... biggrin.gif
Mi-a bagat in toba analizor de gaze (cred) ... si cifrele erau cam pe la 7 (nu stiu ce) dar a spus ca arata si consumul ...
dupa ce a reglat-o ... respectiva cifra s-a stabilizat oarecum pe la 2,5 ... si a spus ca e bine.

Dupa reglajul asta ce am observat: nu mai scoate fum negru la accelerari bruste, nu mai deccelereaza la accelerare, motorul parca merge putin mai rotund (si inainte parca mergea rotund dar acum parca se aude mai bine) si astept sa vad ce spune consumul.

Acum intrebarea ... sa ii reglez avansul static eu dupa metoda gasita pe forum? sau sa o las asa daca merge bine?... ca nu stiu ce sa fac la asta ...
ady_KPK
Daca merge bine las-o asa, fa-i consumul si daca nu-ti convine atunci poti sa umbli la avans. Dar eu zic ca daca iti merge bine nu are rost sa umbli la nimic deocamdata pt ca risti sa o dereglezi iar...
ceacu
QUOTE(valy_vosi @ 16 Nov 2005, 18:24)
Revin cu ce am rezolvat si o intrebare .... biggrin.gif

Am schimbat fise (noi)
Mers la un mecanic (unul la care am mai fost) si relatat probleme deoarece nu-i dadeam de cap ...
Mi-a schimbat jiclorul de relanti ... si mi-a reglat avansul "dupa ureche" ?!?!?
Acum intr-adevar merge mai bine si o sa-i fac si un consum sa vad ce spune si asta ... biggrin.gif
Mi-a bagat in toba analizor de gaze (cred) ... si cifrele erau cam pe la 7 (nu stiu ce) dar a spus ca arata si consumul ...
dupa ce a reglat-o ... respectiva cifra s-a stabilizat oarecum pe la 2,5 ... si a spus ca e bine.

Dupa reglajul asta ce am observat: nu mai scoate fum negru la accelerari bruste, nu mai deccelereaza la accelerare, motorul parca merge putin mai rotund (si inainte parca mergea rotund dar acum parca se aude mai bine) si astept sa vad ce spune consumul.

Acum intrebarea ... sa ii reglez avansul static eu dupa metoda gasita pe forum? sau sa o las asa daca merge bine?... ca nu stiu ce sa fac la asta ...
*



Se pare ca problema era de la jiclorul de ralanti (un cioban o fi bagat prin el o sarma/cui).
Intradevar influenta majora in oras a consumului este de la jiclorul de ralanti, jiclorul (bucsa) de aer de ralanti, surubul de amestec, si reglajul reprizei (progresiunii).
Daca ai posibilitatea arata-ne (daca mai exista) vechiul jiclor de ralanti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.