Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inele cilindri 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sobolan
Salut,deschid acest topic in speranta ca primesc un raspuns concret de la posesorii de dacie 1300 si poate ceea ce se citeste aici ajuta si pe altii.
Problema : inele etansare cilindri(camasi) hartie.....am 3 culori :
-verde 0,12 ,
-rosu 0,10
-albastru 0,08
Din logica mea si tinand cont ca acele inele sunt presate de camasi in bloc cand strang chiulasa ma tot gandeam ce culoare sa pun. Chiulasa a fost planata,blocul motor a fost curatat minutios pe acele "scaune" unde cad garniturile.
La carte scrie sa pun cate un albastru si sa masor cota peste bloc(nici n-as avea cu ce sincer,am ceas comparator dar n-am dispozitivul ala).
M-am cam grabit sa termin si am pus cate un verde pe fiecare camasa,motorul e jos inca.....sa-l mai desfac odata ??? huh.gif

BTW: deabia se mai gasesc aceste inele,din 20-30 magazine de piese auto doar unul avea pe stoc un set.....

Inca una : nu gasesc o pompa buna de ulei...toate-s ASAM ,ce parere aveti ? caut prin dezmembrari una ok ca a mea e cam muci !

Multumesc...
tunderbird
Seturi de inele gasesti la UNIX.
Ca sa faci masuratoarea folosesti o rigla metalica si un set de lere. Daca nu respecti cota fie garnitura de chiulasa nu etanseaza fie vei crapa blocul motor la baza cilindrilor.
Pompa de ulei este cea mai longeviva piesa dintr-un motor... nu prea are cum sa fie muci!
sobolan
nu e muci dar,probata in motorina,tin dejtu' pe gaura biggrin.gif si axul se invarte lejer......o fi de aia veche cu debit normal....pompa de ulei buna nu mai se fabrica(altur erau ok) ,nu gasesc decat asam si brekner,ambele-s la fel = gunoaie !

referitor la inele,pai cartea zice sa merg pe albastru(cel mai subtire) ,eu am mers pe verde(cel mai gros) ,tinand cont ca cilindrii is noi/chiulasa e planata apoi tind sa cred ca cilindrul va fi "aruncat" plan paralel aprope perfect pe bloc,daca foloseam doua inele(cum multi mi-au spus) poate erau sanse sa crap blocul sau sa stramb rau chiulasa....la 2 inele(verde+albastru) sarea cilindrul peste doua zecimi(masurat cu un subler cu adancime) ......cam mult.......acuma cu un inel nu poti masura concret cu sublerul,era ok cu o rigla si lere.......asta e,la simtul degetului camasile treceau si acum de bloc(cu verde).....
pcostica
Nu te baza pe ce scrie in carte ia un micrometru și măsoară. In ultima vreme toate inelele ce le-am cumparet erau la aceiași grosime indiferent de culoare( 0.1mm).
Baftă!
sobolan
verdele are 0,12 ,masurat de mine la micrometru....restul nu stiu,nu le-am mai masurat,probabil sa corespunda,probabil sa nu !
paul_p
QUOTE(sobolan @ 10 Oct 2015, 21:27)
probabil sa corespunda,probabil sa nu !
*


Cum vine asta?
sobolan
cum adica ? n-ai mai vazut inele care sa aiba culori diferite si grosimi identice ? pai daca-s facute de vreun srl la malul cu cioate ! biggrin.gif
vad eu luni-marti daca intra apa in ulei.....
paul_p
Ma refeream la exprimare. Cum ca ar putea fi probabile doua lucruri contrare. Poti spune ca sunt posibile, nu probabile smile.gif

In ceea ce priveste garniturile necesare, trebuie sa le alegi in asa fel incat camasa sa depaseasca blocul motor cu 0,04-0.12 mm atunci cand e apasata cu mana. Incearca-le si vezi care se potrivesc cel mai bine.
sobolan
peste 004 au sigur,nici nu-mi mai bat capul,chiulasa e pusa.....asta e,de aia si intreb. Eu nu am mai reparat asemenea motor si de aia intreb si eu,unele chestii sunt logice,altele nu,unele sunt foarte probabile,altele nu-s posibile,daca ma luam dupa un mare mecanic le puneam pe toate 3,era sa-l bat biggrin.gif .....era mai simplu pe inele de Cu cum aveam pe fosta rabla......

BTW: unde nu stiu intreb,nu imi e rusine,nu-s marele mecanic ......
sebymesteru
Poate te mai lumineaza 053.gif
paul_p
Manualul de service l-ai studiat?

Daca nu il ai, il poti gasi aici:
http://forum.4tuning.ro/306-zona-tehnica-d...310-1325-a.html

Fisierele sunt prea mari pentru a fi postate aici.
sobolan
mersi,am manualul ......cu pompa : tocmai ce-am planat corpurile ei pe o piatra fina dreapta perfect ca sa iau jocurile axiale,am curatat-o bine,bila si scaunul sunt ok,am trantit biggrin.gif o laina subtire sub arc ,maine o probez iar......tura asta am lucrat la ochi !
tunderbird
QUOTE(paul_p @ 10 Oct 2015, 20:51)
In ceea ce priveste garniturile necesare, trebuie sa le alegi in asa fel incat camasa sa depaseasca blocul motor cu 0,04-0.12 mm atunci cand e apasata cu mana. Incearca-le si vezi care se potrivesc cel mai bine.
*



Corect!

Masuratoarea o faci cu lera si cu o rigla pusa pe camasa cilindrului. Faci mai multe masuratori pe fiecare camasa... vei vedea ca nu o sa ai aceleasi valori pe toata circumferinta camasii... de aceea este data si aceea marja de la 4 la 12 sutimi... daca iti incape lera de 0,05 este ok... daca iti incape lera de 0,15 nu este ok.

Totusi este de preferat ca la toate cele 4 camasi sa ai valori cat de cat apropiate.

Masuratoarea cu sublerul de adancime nu ofera suficienta precizie!

Dupa alegerea corecta a inelelor, inainte de montarea chiulasei eu dau cu o vopsea cu uscare rapida (duco sau aurolac) pe suprafetele care apasa pe aceste inele. Bineinteles suprafetele au fost degresate inainte... niciunul din motoarele pe care le-am inchis astfel nu mi-au facut probleme cu etansarea.
sobolan
eu le-am uns cu vaselina blink.gif
danciusergiu84
Vaselina cred ca umfla acel cauciuc, in acest caz se poate folosi doar cea siliconica.
paul_p
Care cauciuc, ca garniturile sunt de hartie?
sobolan
care cauciuc ? la mine is de hartie toata ziua,e motor de 1.3 si tot ce e 1.3 e hartie la baza cilindrului....
cauciuc e pe 1.4 ,deasemeni tot pe 1.4 este cupru(blocurile in cauza sunt la fel,doar difera etansarea din camasa)...la 1.6 e numai cupru....
danciusergiu84
Incurcai borcanele biggrin.gif
tunderbird
Ce-i drept, le cam incurcasi! smile.gif
sobolan
vaselina folosita la inelele cilindrilor ! cate antichitati gasii prin rabla asta de nu-mi vine sa cred....

BTW,care ma ajuta sa reglez culbutorii ,ideea e ca desfacui complet rampa sa curat axul ei pe interior,montai la loc dar culbutorii avura suruburile de reglaj scoase si acuma m-am cam blocat......supapele-s toate inchise acum,de unde incep si cum ??? motorul e tras la punct pe distributie deci 4 ar merge reglat pe E si A,da' ce fac cu restul ???
vladut88
QUOTE(sobolan @ 12 Oct 2015, 12:18)
care cauciuc ? la mine is de hartie toata ziua,e motor de 1.3 si tot ce e 1.3 e hartie la baza cilindrului....
cauciuc e pe 1.4 ,deasemeni tot pe 1.4 este cupru(blocurile in cauza sunt la fel,doar difera etansarea din camasa)...la 1.6 e numai cupru....
*



1,3 = hartie
1,4 = cauciuc sau cupru/aluminiu
1,6 = cauciuc sau cupru/aluminiu

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...lare+culbutori#

EU am completat lista ca ziceai mai sus ca 1,6 e numai pe cupru , exista si pe cauciuc , ai link cu reglat culbutori 13 pagini succes
sobolan
extraordinar,si eu ce-am scris mai sus ? blink.gif ,inelele de aluminiu nici nu se mai comercializau intr-un timp ca nu le lua nimeni,toti sareau pe cupru....


BTW,care ma ajuta sa reglez culbutorii ,ideea e ca desfacui complet rampa sa curat axul ei pe interior,montai la loc dar culbutorii avura suruburile de reglaj scoase si acuma m-am cam blocat......supapele-s toate inchise acum,de unde incep si cum ??? motorul e tras la punct pe distributie deci 1 ar merge reglat pe E si A,da' ce fac cu restul ???





QUOTE(vladut88 @ 12 Oct 2015, 21:58)



pe aici am postat si eu acuma ani buni in urma,crezi ca mai tin minte ceva ? la un logan as sti ce sa fac si prin somn ca vad axa in chiulasa si ii vad camele,la dacie cu faimosul motor OHV am uitat.....aduc un mecanic pana la urma,stiu ca e de ras da' n-am ce face ! dry.gif
bucatzel
E asa greu sa scoti bujiile si sa vezi cand ajunge fiecare piston in punctul maxim superior ?
sobolan
nop dar m-am lamurit.....o trag la semn pe distributie iar ca am capacul scos ,volantul trebuie sa fie la semn si el,fac supapele 1235 si apoi misc 360 de grade pana ajunge pe semn la volanta iar si fac supapele 4678 ....le fac un .20 pe A si .25E si gata.....mi-am amintit smile.gif ...zic eu ca e mai simplu asa decat metoda balans sau metoda supapei de E deschise !

14 Oct 2015, 00:48:
QUOTE(sobolan @ 12 Oct 2015, 21:52)
motorul e tras la punct pe distributie deci 4(unu) ar merge reglat pe E si A,da' ce fac cu restul ???
*




m-am corectat.... smile.gif
thundercar
aveti idee un motor din 95 pe ce etanseaza pe bloc cupru sau cauciuc?
vladut88
Am intalnit bloc din 95 atat pe cupru cat si pe cauciuc
sobolan
QUOTE(vladut88 @ 31 Oct 2015, 22:12)
Am intalnit bloc din 95 atat pe cupru cat si pe cauciuc
*



ambele 1.4.....blocurile-s la fel,camasa dicteaza daca e cauciuc sau daca e cupru....

referitor la problema topicului deschis de mine pot spune ca inelele existente isi fac treaba OK,cel putin deocamdata,apa in ulei nu am smile.gif
thundercar
Special pentru domnul ssobolan editez acest post pentru ca el crede ca nu stiu sa scriu corect dar din ce am invatat la ora de romana se numeste limbaj colocvial dar in fine:mersi de raspuns ,am intrebat pentru ca am achizitionat un motor refacut acun 2 ani, cu care nu s-a mers nici 2000 km si de atunci sta cu antigelul in bloc si cred ca a corodat inele pentru ca baga apa in ulei.Bine ca nu am pus ulei chiar scump.Daca e cauciuc il corodeaza?
sobolan
invata sa scrii corect,de ce ti-ai schimbat avatarul ? in mod normal poate sa stea si 10 ani,n-are voie sa bage apa in ulei.
thundercar
QUOTE(sobolan @ 31 Oct 2015, 22:34)
invata sa scrii corect,de ce ti-ai schimbat avatarul ? in mod normal poate sa stea si 10 ani,n-are voie sa bage apa in ulei.
*


Avatarul l-am schimbat pt ca asa am vrut.Dar sa nu mai poluam topicul cu asa ceva.
Dar daca nu are voie sa corodeze de ce cand am slabit colierul de la furtunul care duce de la pata calda la chiuloasa si am tras furtunul corodase stutul care intra in chiuloasa si pompa de apa era infundata cu ceva vascos?Daca se foloseste antigelul nepotrivit?
Daca te deranjeaza ca am postat pe topicul deschis de tine sterg....
sobolan
n-ai ce sterge si nu ma deranjeaza....aluminiul se corodeaza dar tu ai intrebat de inelele din cauciuc....eu ti-am raspuns odata,alea nu se corodeaza,eu cred ca n-au fost montate corect si s-au rupt la strangerea chiulasei sau sunt refolosite(motor refacut,pastrate aceleasi inele=greseala mare,macar de puneau silicon la remontare) ........la inelele de cauciuc se adauga cu succes silicon ,la cupru ,aluminiu si hartie recomand vaselina,in prealabil se curata bine si minutios blocul in zona lor de etansare...un sabar mic,betisoare cu vata si rabdare multa.....eu is patit cu inelele astea blestemate,de aia stateam cu frica....
thundercar
Pai aia e ca nu stiu daca e cupru sau cauciuc.Si sa refoloseasca inele nici nu se pune problema a fost refcut de mecanic adevarat si proprietarul isi permitea. la motorul meu din 99 era cupru si era f simplu exact cum ati explicat cand o sa am timpul o sa le schimb si daca se potrivesc fac transplantul in blocul meu
sobolan
vorba lunga saracia omului.....DESFA-L si ai sa afli,mergi cu presupusul si intrebi apoi nu faci nimic.....cand te doare ceva te duci la doctor sa te caute,nu ? sau il dai mesaj pe telefon ? radmasa.gif

LE: de mecanici adevarati is satul,3 bucati din care doi m-au sabotat fara intentie mad.gif la dacia mea(o gasesti la topicul restaurari) de-mi venea sa-i dau foc ! daca cumva te apuci sa postezi si p-acolo ca si aici iti sterg post-urile ! up.gif
roby_1300_rap
salut , am si eu o dilema asemanatoare cu inelele de cilindru , m-am trezit dupa nici 10 mii de km ca imi baga apa in baia de ulei , problema inelele de hartie de la cilindru varza, spus si facut am schimbat inelele se afla in cote intra lera de 0,10 da nu intra aia de 0,15 , problema e urmatoare ce are daca am pus un film de silicon de VR [COLOR=red]??? mad.gif toata lumea imi zice ca se va sparge motoru, vaselina am incercat si nu tine calumea dupa primu schimb de antigel poti sa o uiti !
sobolan
eu am pus vaselina pe inelele de hartie si apoi le-am montat,dupa ce am asamblat motorul ,am pus ulei,i-am dat o cheie(fara apa) cam 15 secunde sa arda vaselina surplus....s-au lipit camasile de bloc,cand le-am scos dupa o mie(ca era fisurat blocul prin dreptul electromotorului) a trebuit sa dau cu ciocanul de lemn in camasi,se lipisera perfect de bloc,apa in ulei nu am avut never.....am folosit verzile,alea merg cam in orice "scenariu"....daca pui silicon e acelasi lucru,n-ai cum sa spargi motorul,e aberatie...pui silicon pe ambele parti la inel,il pui pe camasa,pui in bloc,te misti repede pui chiuloasa si n-are nici pe naiba ...unii mecanici puneau cate doua inele de ale pe fiecare cilindru si se deforma chiuloasa la strangere da' blocul nimic n-avea....
Sa verifici suprafata de asezare la bloc sa n-aiba ciupituri,poate n-ai curatat bine,acolo poti folosi o surubelnita mai lata si cu rabdare in 15 minute e ok,daca un mic gunoias se lipeste acolo apoi adio etansare,cade camasa "stramb"/etc.....cred ca asta a si fost la tine,nu e vaselina de vina.....n-are cum....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.