molnarmiky
26 Nov 2003, 11:22
Cum a dat frigul si eu ca tot omu' a bagat inapoi la dacia mea termostatul
toul ok aveam caldura eu eram cel mai happy
..... dupa vreo trei zile a inceput sa faca figuri
,adica nu mai statea in relanty si la tura mai mare (2000-3000rot/min) motorul incpea sa trepiteze .... mai rau a inceput sa scoata aburi pe toba de esapament (cu motorul cald)...ca o locomotiva ;
pina la urma am ajuns la performanta sa stropesca tot in spate cu apa "neagra" .M-am enervat si am scos termostatul si acum motorul merge bine da' inghet in ea .Stie cineva vreo explicatie pentu asta ?? :?:
garnitura de chiuloasa impuscata ???? Chiuloasa fisurata ????
oi fi pus oare termostatul pe dos? intreb si io, sau poate e bushit termostatul
ca da aburi pe teava e normal cat timp nu iti scade apa din vas, e condens din mama lor de apa cu benzina ce vand ei
Ov, ii da aburi pe teava cind e motorul cald, deci nu-i normal. Mie-mi facea la fel dar aveam chiuloasa fisurata si pisa antigel in cilindrii...
molnarmiky
26 Nov 2003, 11:45
Chestia e ca apa din borcan s-a consumat .... si termostatul zic eu ca e bun si am montat bine (sigur) motorul functiona la 80 grade celsius dar mergea jalnic aveam consum de 12+ si mai mul de 80 nu prindea
ba sa stii ca berlina mea veche mai avea apucaturi si dadea aburi pe teava cand era motorul super cald (da' frig afara evident) si faceam balta de apa sub toba, si cu toate aste n-avea nimic. La mine era de la benzina (mai ales ca mergeam mai tot timpul pe fundul rezervorului unde apa era la ea acasa).
daca zici ca apa din borcan s-a dus (cu toate ca s-ar putea sa fie de la faptul ca ai tot scos termostatul si a intrat aer in instalatie, care s-a auto-aerisit si a tras apa din borcan) si nu e din motivul din paranteza, atunci vezi Marty
molnarmiky
26 Nov 2003, 11:57
dar daca chiulosa ar fi fisurata sau garnitura arsa atunci dupa ce am scos temostatul de ce nu mai abureste :?: ???? Fara termostat merge ceas mici consum de Ferrari si nici viteza de Trabant toul nerge normal (zic eu) Aici am ramas fara explicatie......de ce fara term. merge bine??
Pentru ca in momentul in care bagi termostatul, se creeaza presiune. Daca n-ai termostat, circuitul e liber deci persiunea e un pic egala cu 0.
Apropos, daca ai chef, bineinteles, pune-i termostatul si scoate capacul de la vasul de expansiune! in felul asta va iesi preisiunea pe acolo si vei avea si caldura. Daca merge asa, e clar, trebuie sa dai "chelioasa" jos ca sa vezi exact de la ce e !
Maverik
26 Nov 2003, 12:13
QUOTE
....Apropos, daca ai chef, bineinteles, pune-i termostatul si scoate capacul de la vasul de expansiune! in felul asta va iesi preisiunea pe acolo si vei avea si caldura. ...
Ești sigur ? Vasul de expansiune nu este cumva cuplat la circuitul radiatorului, circuit care este "izolat" prin intermediul termostatului ? În acest caz, cred că nu influențează presurizarea circuitului de răcire din motor.
La mine a dat rezultate. Bine, eu vorbesc de un R 21 nu de o Dacia.
racirea de la R21 (daca e ca la R25 pe care il stiu si io) e cum e racirea la DSN/SLZ, adica sub presiune. La berlina nu prea are nici o treaba cu presiunea, oricum majoritatea nici nu strang de tot capacul de la vasul de expansiune pt ca se cam strica supapa aia si poa' sa bubuie borcanul sau radiatorul.
marius-gabriel
26 Nov 2003, 13:07
capacul de la vasul de expandiune are presostat si la o adica da pres afara.
blue_boy
5 Dec 2003, 08:03
la dacia mea din '85 scoate apa pe teava de esapament in functie de ce benzina bag: daca ii dau de la fix sau de la agip, mai arunca apa pe teava, dar daca ii bag de la petrom, imi lasa teava aproape alba, curata fara sa fie urma de umiditate pe acolo! binenteles, cu benzina de la agip, merge motorul mai bine, e mai sprinten, cu cea de la petrom, zgomotul de la motor e mai tare, e un pic mai lenes motorul....cred ca o sa raman pe benzina de la agip!
pe masina am 2 filtre de benzina: un paharel din acela si un filtru decantor!
motorul nu pierde ulei si nu mananca ulei! are consum mic in afara, in oras acceptabil!
dimineatza cand pornesc las motorul cateva minute sa se incalzeasca si dupa ce apa trece de 40 de grade pot sa plec cu masina dupa loc fara sa se mai gatuie sau sa fiu nevoit sa o turez excesiv!
Eu banuiesc ca termostatul e "bagabont" si in plus ai si probleme la etansarea bloc-chiulasa. Pentru verificarea termostatului poti aplica o metoda foarte simpla: Il scoti de pe masina si-l bagi intr-un ibric cu apa, pe foc. Initial apa trebuie sa fie rece, iar termostatul sa fie inchis. Aproape de temperatura de fierbere, termostatul trebuie sa inceapa sa se deschida. Astfel, pana la fierbere el trebuie sa aiba o deschidere de aproape (~) 10 mm. Daca nu deschide bine, schimba-l. Sfatul meu e sa nu umbli fara termostat nici vara. Motorului ii place un singur regim termic, si anume cel dat de termostat. Eu am facut o proba fara termostat si am avut 60 grade la motor la 25 grade afara, ceea e putin. E drept ca am si radiator mare
.
Si o explicatie: Termostatul creeaza presiune in sistem prin faptul ca nu lasa apa sa se raceasca, astfel aceasta putand ajunge la peste 100 grade. In cazul asta apa are 2 optiuni: 1- sa fiarba (dar n-are loc de expansiune) sau 2- sa contiunue sa-si mareasca temperatura (presiunea va creste datorita presiunii vaporilor care "vor" sa fiarba). Supapa de pe vasul de expansiune are rolul de a stavili cresterea necontrolata a presiunii, pentru a proteja instalatia. Ea intra in functiune doar in cazuri de avarie. Circuitele de la unele masini (SuperNova e un exemplu) functioneaza la temperaturi mari si deci sub presiune. Logica este ca se foloseste mai eficient suprafata de racire a radiatorului. Evident, motorul e calculat sa reziste la acest regim termic.
Slider
10 Dec 2003, 12:05
Si eu cred ca s-ar putea sa aiba garnitura dusa...
raresh
16 Dec 2003, 16:39
e cumva vreo smecherie la montatul termostatului sau se introduce pur si simplu pe furtun?
si, oarecum offtopic, stie cineva unde gasesc in bucuresti un set de lere pentru reglajul bujiilor s.a.m.d.?
Raresh, e o smecherie ca trebe introdus cu maciulia spre pompa, altfel nu o sa se deschida.
Lere, dupa cum am eu o vaga banuiala, tot tirgul Vitan ar fi solutia rapida :wink: .
raresh
16 Dec 2003, 16:56
ok, 10x.
RALLYMAN
17 Dec 2003, 03:06
Garnitura sau chiuloasa (am patit-o si cu una si cu alta).
Sigur !
marius-gabriel
17 Dec 2003, 19:17
ii trebuie si colier la termostat,ca daca furtunul e pre larg trece apa pe langa termostat.
Sa te uiti daca iti bolboroseste in borcanul de expansiune
northwood
22 Dec 2003, 11:55
Tot legat de termostat:
Este normal ca la temperaturi ale motorului mai mici de 80 de grade, conducta pe care este montat termostatul, si care merge de la pompa de apa la radiator, sa se incalzeasca? (termostatul l-am schimbat ieri)
marius-gabriel
22 Dec 2003, 12:25
normal nu ar fi pt ca pe-acolo nu circula apa decat cand se deschide termostatul..
northwood
22 Dec 2003, 13:08
De unde ar putea proveni anomalia? Trece apa pe langa termostat, adica mai trebuie strans colierul? La fel facea si cu cel pe care l-am schimbat, si l-am verificat in ibric, pe aragaz, functioneaza corect...
marius-gabriel
22 Dec 2003, 17:20
putin putin ar trebui sa se incalzeasca pt ca furtunul se baga in pompa de apa dar nu cred ca se incalzeste usor
s-ar putea sa treaca apa pe langa termostat.
pune si tu un colier nou si strange-l bine
RALLYMAN
22 Dec 2003, 22:02
Se pune un colier la prinderea furtunului pe pompa de apa,se pune termostatul cu "arcul" in jos (spre pompa de apa) si se prinde cu un colier sa nu se deplaseze pe furtun din cauza presiunii (circulatia apei este in sens invers si este sub presiune),presiune data de supapa de la vasul de expansiune.
Daca instalatia de racire ar fi depresurizata,apa (sau amestecul apa+antigel) ar atinge temperatura de fierberen la 100 grade Celsius,in momentul cand lichidul de racire este presurizat ,el nu fierbe pana la 115 grade Celsius.
alexus
23 Dec 2003, 19:39
Aveti careva set motor de Volvo pe Dacie?
Eu am auzit pe cinva ca se poate pune si chiar ca imi poate face si mie rost de asa ceva.
Am auzit de asemenea ca functioneaza mult mai bine.
marius-gabriel
24 Dec 2003, 09:02
e normal sa functioneze mult mai bine.
nu stiu daca se potriveste totusi.
in schimb am vazut cilindrii facuti din teava de sonda.omul garata 150.000km cu ele
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.