Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema indicator nivel benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Dinica Mihnea
Salut, am observat de ceva vreme ca dupa 5 ani in care a stat in loc, cand am reinceput sa o folosesc imi indica mereu ca am rezervorul plin. Daca scot cablul din sonda litrometrica (am scris bine? smile.gif de la rezervor, acul ramane jos, deci instalatia e ok (sonda e model cu un singur cablu). Sa fie problema din sonda sau scap usor si trebuie sa schimb doar plutitorul? Si daca vreau sa-mi montez si un ceas suplimentar pt nivelul de combustibil trebuie doar sa trag masa si sa prelungesc firul care vine din sonda, nu? Multumesc!

13 Oct 2015, 10:50:
Mentionez ca este 1300 din 75', daca are vreo importanta
maho
Dac-ar fi plutitorul (de obicei fisurat si cu benzina in el, altceva nu prea se intampla la el), ti-ar indica in bord ca-i mai gol rezervorul (plutitorul fiind partial scufundat) chiar si cand ai rezervorul plin. Asa, inclin sa cred ca nu-ti functioneaza parghia pe care-i pus plutitorul (intepenita sau ruginita...). Scoate sonda cu totul si incearca sa curati/degripezi parghia; daca nici asa nu se rezolva... alta sonda (cu un fir; daca-i pui ceas de benzina separat, iti trebuie sonda cu doua fire).
Dinica Mihnea
Am inteles, in weekend (sau daca ajung mai devreme) cumpar un plutitor ca sa fie (e sub 5 lei) si incerc ce mi-ai recomandat... pt ceasul suplimentar nu pot sa mai trag un cablu din firul deja existent de la sonda?
sebymesteru
Nu poti sa tragi fir de la sonda aia pentru doua ceasuri pentru ca nu iti va indica nici unul corect. Sonda cu doua fire degeaba pui,la aia cu doua fire unul e pentru ceas,celalalt iti aprinde becul care iti indica ca ramai fara combustibil. Da sonda jos,desfa-o si vezi daca o mai poti repara. O dai cu degripant pe la lagarele unde se misca tija plutitorului si vezi in ce stare e varful care se misca peste spirele la rezistenta aia infasurata. Deasemenea,vezi sa nu ai scurt intre spire. Nu lua plutitor ca il iei degeaba,cum spunea si Maho mai sus,daca era ala spart iti indica nivel minim,nu maxim. Inainte sa o remontezi sa o probezi scoasa din rezervor. Vezi ca trebuie sa faci masa la caroserie cu corpul sondei cand o probezi,altfel nu va indica nimic.
dstdan
daca nu su nu,pana la urma iei un ansamblu sonda indicator/plutitor complet, vreo 23 lei, in cel mai rau caz.
Mergi pe ce au zis antevorbitorii mei.
Dinica Mihnea
Ok, deci plutitorul era 1-4 inundat cu benzina, ciudat fiind faptul ca nu avea gauri prin care sa iasa macar aerul... Am facut in fund o gaura cu un ac, am scos benzina si dupa am topit cu letconul plasticul in jur ca sa il "resigilez". Parghia parea ok, se misca usor, dar m-m gandit ca ar merge curatata... Cand am desfacut-o surpriza! Contactul electric era distrus, noroc ca nu a facut scanteie pana acum smile.gif Intr-adevar, se poate face destul de usor, dar mai bine nu-mi asum acest risc... Am pus de forma capacul la loc, urmand ca saptamana viitoare sa schimb sonda... Bine, de fapt si rezervorul: am cumparat acum 2 ani unul nou, dar din comoditate nu am mai cautat si sonda pt el (din aia care se prinde doar cu garnitura), caci sonda de pe rezervorul original frantuzesc din 75' are alt sistem de prindere. Multumesc oricum pentru promtitudinea raspunsurilor primite!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.