Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: distributie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
geutu12
Buna seara , am si eu un papuc ( din 98) care a stat ceva vreme deoparte si am decis sa il folosesc in alte scopuri , si am decis sa umblu la ea , am pornit foarte repede neasteptat de repede , si stiam ca acum cativa ani buni un mecani a schimbat distributia si de atunci masina nu mai avea aceiasi putere si consuma mult mai mult , infien vreme a trecut si a ramas asa ...
si am decis sa umblu la distributie si exact cum banuiam distributia era decalata cu un dinte , dupa cum am verificat eu , si am pus-o la punct dar sunt doua probleme :
1 roata dintata dupa arborele cotit nu are semnul + pe ea si mam luat dupa primul piston dinspre radiator ,ca atunci cand e sus de tot ar trebui sa fie la punct .
2 . dupa ce am facut treaba asta am pornit a pornit fara probleme dara nici o modificare doar ca are un trepidat ca si cum ar merge in 3 pistoane , nu se mai ambaleaza puternic , si problema grava nu mai are putere aproape deloc .
intrebarea mea ce ar putea fi ? am pus distributia tot prost ? cea ce e cel mai probabil ,dar cum as putea sa o pun la punct fara semnul acela + lipseste de pe rotita respectiva , lantu e bun intinzatorul la fel , nu sa mers mai mult de 2000 de km cu distributia asta .
am cautat pe forum dar peste tot e alinierea + cu . dar nu am acel +
FiveThreeFive
Cateva idei (posibil ca nici una sa nu fie buna, in cazul tau):
1. Acel semn "+" poate fi de fapt un punct "." obtinut prin poansonare.
2. Roata dintata are doua fete, poate semnul este marcat numai pe fata cealalta. Scoate pinionul si intoarce-l.
3. Cumpara un alt pinion, nou sau second hand cu uzura neglijabila. Probabil ca te va costa max. 30 de lei si merita efortul, decat sa o bajbai in continuare.
geutu12
da dar daca ar fi invers ar veni semnu respectiv pe partea opusa , ar mai fi mers ? ca nu cred ca mai pornea , iar daca porneste , pararea mea e ca e decalat putin daca era mai mult nu cred ca mai pornea motorul
si doi pana la urma dupa ce piston se regleaza ? 1 dar care e ala multi spun ba e ala dinstre radiator ba dinspre volanta ( inspre ambreaj )
torquemada
Pistonul 1 e ăla la care ai bujia 1 și ghici unde ai bujia 1, întotdeauna spre volantă.

Ce îmi plac mecanicii amatori care merg pe "mulți spun" în loc să caute documentație (minim un Mondiru) înainte de a demonta și a se plânge pe forum.
geutu12
serios ? uite ca eu dupa primul piston de la prima bujie dinspre radiator am facut prima masurare si era decalata cu un dinte , si am pus la loc si azi am umblat iar , roata dintata e la locul iei nu e inversata , si dupa ce am motat totul am schimbat si capacul de la delcou si fisele a pornit nemaipomenit de bine si trage foarte bine am testato urcand un deal a patinat ca era abrupt dar nu a dat nici un semn de oboseala , deci cred ca , cartea de mecanica ar cam trebuii sa o citesti tu .....
ca daca nu era cum spun eu nu mai pornea nici motorul si daca pornea nu mai mergea asa bn ..
orcum multumesc pt implicare
torquemada
Asta spune tot:

dupa cum am verificat eu , si am pus-o la punct dar sunt doua probleme :
1 roata dintata dupa arborele cotit nu are semnul + pe ea si mam luat dupa primul piston dinspre radiator ,ca atunci cand e sus de tot ar trebui sa fie la punct .
2 . dupa ce am facut treaba asta am pornit a pornit fara probleme dara nici o modificare doar ca are un trepidat ca si cum ar merge in 3 pistoane , nu se mai ambaleaza puternic , si problema grava nu mai are putere aproape deloc .
maho
@geutu12: te inflamezi degeaba, cilindrul si pistonul 1 e cel dinspre volanta (sau dinspre sofer, poate asa ti-e mai usor). Poate ti-ar fi fost mai usor si sa gasesti o rezolvare, dac-ai fi folosit functia de cautare.
pcostica
QUOTE(geutu12 @ 24 Oct 2015, 17:54)
serios ?  uite ca eu dupa  primul piston de la prima bujie  dinspre radiator... deci cred ca , cartea de mecanica ar cam trebuii sa o citesti tu .....
ca daca nu era cum spun eu nu mai pornea nici motorul si daca pornea nu mai mergea asa bn ..
*


Dacă încă nu ți-ai dat seama că pistoanele 1 și 4 vin sus în același timp( doar că au timpi motor decalați cu 360 gr) ar trebui să pui mâna pe carte chiar dacă a pornit motorul și merge așa bn.
Bafta!
sobolan
QUOTE(torquemada @ 24 Oct 2015, 08:59)
Pistonul 1 e ăla la care ai bujia 1 și ghici unde ai bujia 1, întotdeauna spre volantă.

*




asa e dar,1 e la fel de sus ca si 4 ,diferenta la pms o face axa cu came....la o tura de motor axa se invarte doar 1/2 biggrin.gif ,valabil cam la orice motor ....
Semnele de pe axa si arbore se alineaza perfect cand 1 e in PMS,adica supapele de la 1 is neatacate ,pipa de la delc e pe 1 si volantul e la semn !
geutu12
bine :
1 - imi cer scuze pt respunsul respectiv
2 : va multumesc tuturor
faza e ca motorul functiona doar ca nu avea putere si avea un consum maricel , iar cand am desfacut capacu de transmisie am facut masurarea asa cum am stiut (chiar daca era gresit ) si dupa masurarea respectiva am vazut ca era decalat cu un dinte , nu a trebuit decat sa mut putin roata dintata de la axu cu came .
infine , va multumesc mult . tuturor
sobolan
da' ce masuratoare ? pui o rigla si te uiti la aliniamentul semnelor....am intalnit dacii cu + pe pinionul mic si o pe ala mare si am gasit unele(cum e si a mea) cu + si + .....dai puncte cu marker alb pe semne,pui o rigla si te uiti atent.....un decalaj de 2mm acolo e normal(se mai uzeaza si lantul) ,n-or sa cada PERFECTE niciodata dupa rigla dar daca e sarita un dinte sigur n-ai cum sa nu observi..... mellow.gif
fa-i si un test de compresie,din ce spui tu ai si vreo supapa afumata....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.