Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ford Focus 2015
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
sorin1983
poate pentru ca la noi in legislatie nu e specificat DRL ci faza de intalnire? biggrin.gif
St
Asta e problema, focus 3 a fost omologat in UE 2010/2011 cand DLR nu era obligatoriu, asa ca asta cu facelift a mers pe aceeasi omologare si nu are DLR (poti comanda ca optional si e cateva sute de eur, asa ca n-am cumparat asa ceva). In plus, si daca aveam, tot in ilegalitate eram pentru ca zice lumini de intalnire in legislatia din Romania. Oricum masina face 90%+ din km in afara localitatii, asa ca nu e o mare pierdere, nu merge nimeni cu ea zi de zi in oras.

Pana acum stateam cu becurile pe auto si dadeam pe faza scurta ziua in afara localitatii. Cand opream incepea piuitul ala pentru fafuri lasate aprinse. Activand DLR la intensitate normala pot lasa pe orice comutatorul de lumini pe oricare optiunie: 0, faza scurta, auto (mai putin pe pozitii) si am farurile aprinse pe faza scurta, daca las pe auto sau pe 0 am scapat si de piuit.

Edit: A postat sorin1983 unul din argumente inaintea mea.
Laurentziu83
Eu merg de 6 ani si 73000 de km cu DRL-urile pe Megane (becuri de 21W cred) si nu m-a oprit nimeni in trafic sa-mi spuna ca nu merg cu farurile aprinse.

Bine, cand ploua sau scade vizibilitatea, aprind faza mica.
vladbobtm
Pai tocmai ca zice faza de întâlnire, deci tu dacă ai focus cu facelift ai deja 2 becuri aprinse în față de întâlnire, asa spune în orice legislație din UE. În plus de asta cu DRL ești mult mai vizibil decât cu faza scurtă pe timp de zi doar ăsta e rolul lor. Eu umblu mereu pe auto și nu am nici o treaba nicăieri în Europa. Dar dacă te simți mai bine așa e altă treaba, poți tine toate becurile aprinse.
psychoo
Obiectez! Fara faza lunga! E deranjanta chiar si pe timp de zi...
marksman
QUOTE(St @ 5 Jan 2016, 14:11)
[...] Inchiderea automata a usilor nu au vrut sa o activeze pe motiv ca exista posibilitatea sa nu se descuie in caz de accident. [...]

Eu stiu ca toate masinile moderne au descuiere automata a usilor in caz de accident.

QUOTE(St @ 5 Jan 2016, 14:11)

Ceva interesant, ford face update-uri la SYNC (sistemul multimedia) pe care le poti downloada si instala singur de pe stick. [...]
*


Similar la VW, numai ca update-ul e pe CD in cazul unitatilor multimedia si pe stick pentru media player.
Asa era pana la B7, pentru B8 nu mai stiu.
St
Cred ca e o neintelegere aici legata de lumini.
By default, daca este zi si am luminile pe auto nu se aprinde nici un bec, nu pozitie, nu faza scurta, nu faza lunga, zero, nil.
Activand DLR la intensitate normala = la fiecare pornire a motorului se aprind la intensitate normala becurile de faza scurta (nu lunga). In legislatia romaneasca lumini de intalnire = faza scurta.
Deci in cazul meu DLR intensitate normala = faza scurta. Nu inteleg cum sunt mai vizibil cu una sau cealalta cand sunt unul si acelasi lucru.
Alternativa era sa se aprinda faza scurta la intensitate mai redusa.

@marksman, n-au spus ca nu se descuie, ci ca e posibil sa nu se descuie. Probabil au fost probleme, pentru ca anul trecut activau optiunea asta (confirmat de ei, dar si pe forumul marcii). Mi-au zis ca au primit instructiuni de la importator (care este legatura dintre dealer si producator) sa nu mai activeze optiunea asta.
vladbobtm
Nu ma refeream la faza lungă, dar dacă tu lăsai pe zero și nu se aprindea nimic înseamnă că tu nu ai Focus cu facelift, adică modelul ăsta nou din 2015?! Eu vad zilnic unul roșu și văd că are DRL 2 becuri aprinse în față restul sunt toate stinse, scuze poate greșesc eu și tu nu ai ultimul model de Focus.
marksman
Exista tot felul de optiuni legate de DRL: pe faza scurta, pe proiectoare sau cu lampi dedicate, functie de producator si de optiuni.
Nu stiu cum e la Ford, la VW daca activezi DRL pe faza scurta sau pe proiectoare, o sa se aprinda automat la pornirea motorului, noapte sau zi, comutatorul pe 0 sau AUTO nu conteaza. Mai exista optiunea "Scandinavian style", in care se aprind si stopurile.
St
@vladbobtm
La faza lunga se referea psychoo, de aceea am precizat.
Este Focus 2015 fara lampi dedicate DLR din fabrica, pe 0 nu se aprinde nimic, la fel pe AUTO pe timp de zi.

@marksman La ford exista doua optiuni (cel putin la focus 2015), comanzi DLR ca optional din fabrica si vin becuri separate sau activezi pe faza scurta (cu intensitate redusa sau normala). De asemenea, se aprind si stopurile la fiecare pornire a motorului, indiferent de pozitia comutatorului in blocul de lumini, ceea ce am zis si mai sus.
marksman
Deci tu ai DRL scandinav, la intensitate normala a farurilor. Eu am zis c-o sa optez la Ford pentru un DRL manufacturat: instalez proiectoare si le leg ca DRL, astfel incat la aprinderea pozitiilor, proiectoarele sa se stinga.
MuciX
La mazdoi am fix ceea ce descrieti voi ca "DRL Scandinav", adica inca de la punerea contactului se aprind faza scurta, pozitiile si parca si iluminarea placutei de inmatriculare. Singura diferenta fata de atunci cand comut pe faza scurta este ca nu am bordul aprins. Ce vreau sa spun e ca imi cam da emotii de cand cu frigurile pe bateria mea veche, asa ca dau eu pe pozitii, sa reduc din consum. Ce incerc sa spun, e ca daca te duci vreodata la furat noaptea, pur si simplu nu ai cum sa stingi luminiile. biggrin.gif
St
La Fiat am gasit oglinda soferului sparta, aparent cineva n-a avut loc in cei 5.5m cat e lata strada si a lovit oglinda. Carcasa e putin zgariata iar sticla crapata. Nu am de gand sa schimb carcasa, cred ca masina care a lovit era neagra, probabil cu benzina/diluant se vor lua urmele.

Intrebarea mea este daca aveti idee daca pot cumpara o alta sticla (costa noua ~30 lei) si sa o montez pe mecanismul interior al oglinzii, care-i sistemul de prindere? ceva mecanic, lipita?. Mentionez ca are ajustare electrica care functioneaza in continuare fara probleme. Presupun ca nu stie nimeni cum e la fiat dar banuiesc ca nu au facut italienii ceva diferit fata de solutia tehnica aleasa de alti producatori.
b06fcn
Teoretic geamul vine cu un fel de schelet pe spate care se clipseaza in suportul din oglinda. Sau e lipt si se dezlipeste prin tragere sau cu ceva cald.
Cred ca doar la reprezentanta gasesti sau cauta si pe site-urile de piese auto.
St
Albea:
A fost complicat de gasit oglinda. Sticla AM pe care o gasisem are de fapt alta forma si nu se potriveste pe masina mea, desi le-am dat VIN-ul, asa ca am returnat-o. Apoi m-am apucat sa caut la reprezentanta: 750 lei cu tot cu carcasa OEM, 200 lei AM, in ambele cazuri carcasa nevopsita. Asa ca am cumparat cu 100 lei o carcasa+oglinda din dezmembrari. Din pacate nu am gasit una aceeasi culoare cu masina, asa ca am luat doar sticla de pe carcasa aia si am pus-o la mine. Sticla are un schelet lipit pe spate care se clipseaza intr-un schelet asemanator prins de carcasa. Am asteptat sa se incalzeasca putin si am schimbat-o fara probleme.
Am facut si o revizie la Albea (km 173 000), filtre MAHLE si ulei Castrol ~280 lei cu tot cu manopera pt schimb ulei.

Focus:
A venit timpul si pentru revizie la Ford, 20 000km.
Piese: 405 RON (5L ulei 5w20, filtru aer, filtru ulei, filtru polen)
Manopera(1.3h): 107 RON
St
Asa arata toba intermediara la Fiat. Se schimba/repara? Recomandari de service in Bucuresti?
b06fcn
Teoretic se poate suda o alta bucata de teava, cred ca la orice atelier de tobe se poate rezolva cu un cost modic. Eu mai reparam esapamente la unii pe Colentina, dupa fostul Agip spre iesirea din Bucuresti.
St
Cam asta este rezolvarea. 90 lei.
psychoo
Nu voi sa te-nspaimant, dar va tine maxim 6 luni dupa care se va gauri in locul unde au sudat peste teava veche.
S-ar putea sa iesi mai ieftin pe termen lung cu o toba noua.
Asta o zic dupa ce am carpit si eu o teava cu sudura in argon si dupa 6 luni era sa pierd toba pe strada.
St
O sa vedem ce se intampla. Au dat dupa ce am facut poza cu un spray (cu zinc parc a zis) ca sa protejeze sudura de coroziune. O sa vedem. Folosesc masina asta foarte putin, e deja veche, si nu prea are sens sa investesc sume semnificative in ea. Un sistem complet de esapament costa ~15% din valoarea ei smile.gif)

O sa tin sub supraveghere evolutia sudurii respective.
psychoo
Asta a fost si gandul meu cand am ales carpirea tevii. Am platit 80 lei pe operatie, manopera si juma de zi pierduta.
Cand am patit din nou beleaua am considerat ca nu merita sa tot platesc 80 lei la 6 luni plus timpul pierdut.
Am fost trist cand am aflat ca nu se mai produc tobe de origine, dar bucuros cand am aflat ca am alternativa aftermarket la 220 lei intermediara + finala smile.gif
St
Am uitat sa precizez, nici acum Ford nu are rezolvare la problema cu consumul mediu care dupa 5000km scade semnificativ si evident e eronat. Interesant e ca a aparut doar la masinile cu facelift, prima versiune n-avea problema asta.
MuciX
Ai vorbit si cu userul DGAlexandru pe pe clubford? Nu se poate sa nu stie ceva de asta.
corbex
Pe facelift s-a pus soft cumparat de la VW.
St
N-am vorbit in mod particular cu el, dar am vazut ca e foarte activ pe forumul de FF3 si nu a avut nici o reactie pana acum pe topicul dedicat.
Nu ma deranjeaza prea tare aspectul asta, dar mi se pare ca e cam penibil din partea lor sa aiba asa eroare si sa nu fie in stare sa o rezolve. Mai ales ca in rest nu am absolut nimic de reprosat masinii pana acum, 21 000 km.
MuciX
Eu zic sa il suni. Lucreaza cu soft oficial si iti poate pune ultimele update-uri + activarea diverselor optiuni cu care nu a venit. biggrin.gif
Eu la el am fost si pentru montarea CC si CB la focus, iar acum tatal meu a fost cu mondeo la el pentru uprated soft (140 -> 163 cp), updatare de soft ecu si ceasuri, etc.
St
Update pentru softul de ceasuri (foarte probabil asta e problema) am facut, no help.
O sa iau legatura cu el. Mersi de info.
b76bgaarh
sa o faci dupa ce iese din garantie, inainte e cam najpa.
St
Depinde ce faci. Daca pui un soft de ceasuri oficial, nu imi dau seama cum ar putea sa stie ei ca nu l-ai instalat in reprezentanta. Poate doar daca tin un tracking intern.
MuciX
Totul se face prin interfata oficiala, care are licenta validata lunar, in reteaua Ford. Nu are de ce sa gajaie la garantie.
Ma rog, nu ii mai fac "reclama", eu am fost mereu multumit de serviciile lui, ramane daca te hotarasti sa vorbesti si tu cu el si sa decizi daca vrei sa apelezi la el sau nu.
St
Nu o sa intreb cum e posibil sa aiba licenta validata lunar biggrin.gif
MuciX
Platind. Destul de mult din ce imi povestea.
R19/16v
Nu e chiar asa. Exista work-arounduri pentru majoritatea operatiunilor care se fac online si el stie asta wink.gif
MuciX
Nu spun nu. Totusi, mie nu mi se pare genul de borfas care ar face asta. Daca m-a mintit el, va mint si eu pe voi.
Oricum, decizia e a colegului St, mie deja mi-a castigat increderea cand vine vorba de gama Ford si adiacente.
St
Albea a plecat catre alt proprietar.
Ford a ajuns la 32k km, fara probleme. Consumul mediu a ramas la fel, nu am mai incercat sa-l repar cumva.

Nu mai stiu daca am scris aici, dar la un moment-dat am descoperit ca usa de la rezervor nu se incuie odata cu masina iar sistemul de alimentare e easy-on. Practic poate oricine sa umble acolo smile.gif
MoneyTalks
Daca nu mai ai Fiat-ul ai putea sa modifici titlul thread-ului, pentru ca lumea poate intra sa citeasca despre Albea
sorin1983
radmasa.gif buna asta...
MuciX
Misrepresentation!
St
QUOTE(MoneyTalks @ 18 Nov 2016, 11:48)
Daca nu mai ai Fiat-ul ai putea sa modifici titlul thread-ului, pentru ca lumea poate intra sa citeasca despre Albea
*



Fixed! ohmy.gif
psychoo
E un "feature"
Nu se blocheaza usita la nici un focus, iar stupizenia aia de clapeta poate fi blocata cu ceva buson cu cheie. Vazusem pe ebay asa ceva: http://www.ebay.co.uk/itm/High-Quality-Loc...RkAAOSwIgNXutH5
St
Focus a ajuns la 42000km. Revizia de 40k a constat in aceleasi operatiuni ca la 20k. Ulei, filtru aer, ulei si polen. Pret 500 lei.
Aparent au gasit si rezolvarea pentru problema cu consumul mediu. Sa vedem daca mai apare in viitor.
Altfel, merge foarte bine, absolut nimic negativ pana acum. Consumul extraurban este super atat timp cat mergi legal.

Raman la parerea ca a fost best buy la momentul respectiv tinand cont de pret: 14300+un cupon rabla.
silvanu96
HAtch sau Sedan?
St
Hatch
St
In week-end, pe DN1, o piatra a lovit aripa si usa fata. Rezultatul in poza: Aripa fata are vopseaua sarita si tabla putin infundata, usa are doar vopseaua sarita. Exista rezolvare in afara de chit+revopsit?
danyhhh
Erau intr-o vreme ceva vidioclipuri cu ceva tipi care puneau un fel de ventuza pe inditura si trageau tabla. Problema e ca parca nu erau din Romania,desi ma gandesc ca ar trebui sa gasesti asa ceva si pe la noi.
cj98czh
Sunt destui si pe la noi, doar da un google dupa PDR ...dar de vopsit nu scapi
cristio_79
Daca e pe nervuri sau dubluri, nu prea se baga nimeni cu PDR.
Bwwlan
Depinde de gradul de pricepere al omului care manuieste sculele. Cauta pe Gogu "Razvan Balaie PDR Cluj"
b06fcn
Eu am fost cu Leguma la Fast Auto Deal, erau undeva pe Viilor, acum'vad ca s-au mutat in Dr. Taberei. Mi-au indreptat cu tehnica PDR o zgaiba pe nervura la usa de la sofer si una pe dublura la usa pasager fata. Vezi pe topicul cu garajul meu, parca am pus poze, acum vreo doi ani deja...
Eu zic ca o pot scoate, insa tot e nevoie de vopsea, cel mai probabil un retus e suficient, dupa care polish.
ursul_bipolar
Vad ca esti din bucuresti. Iti recomand da mergi aici. Face treaba buna.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.