Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: PROBLEMA MARE CU INCALZIREA
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mihailivan77
Salut! sper ca impreuna vom rezolva ceva la care ma chinui de ceva timp incoace:
am o dacie cu bord de CN .
am schimbat radiatorul de caldura din aeroterma.
AM o PROBLEMA ... NU BAGA CALDURA DECAT DACA MOTORUL ESTE TURAT PESTE 1500...2000 TURE ESTE NORMAL?
Ov
ce intelegi prin "nu baga caldura decat peste ..." ?

baga doar pe la parbriz si doar daca ai peste 2000 rpm atunci baga si pe la aeratoarele din fata ?
mihailivan77
baga caldura normal si in fata si la dezaburire (creste temperatura aerului la relanti este rece aerul)
Ov
atunci e problema de aerisire de instalatie !
sddragos
Pentru un bord CN2, trebuie sa am caldura doar pe la aeratorul central?
La mine, prin aeratoarele laterale intra doar aer rece, indiferent pe ce pozitie sunt cu maneta de selectare (aerator central, picioare, degivrare parbriz, etc.) si cu cea de reglare temperatura (zona albastra - zona rosie).
cezarb
QUOTE(sddragos @ 14 Nov 2005, 07:29)
Pentru un bord CN2, trebuie sa am caldura doar pe la aeratorul central?
La mine, prin aeratoarele laterale intra doar aer rece, indiferent pe ce pozitie sunt cu maneta de selectare (aerator central, picioare, degivrare parbriz, etc.) si cu cea de reglare temperatura (zona albastra - zona rosie).
*


Da - prin alea laterale intra aer direct de afara (la ele vin niste furtune din plastic legate direct la grila din fata parbrizului). Si pe mine ma calca pe nervi, ca ma incalzeste doar pe jumate biggrin.gif Am in proiect o modificare, astfel incat sa bage aer cald si prin alea laterale, eventual sa poata sufla si pe geamurile laterale, in dreptul oglinzilor.
ionutctn
Nu ai aerisirea bine facuta. Deschide un pic suruburile alea de purjare (incearca la ala din dreapta sus de la motor care iese de la aeroterma) de pe instalatia de racire. Daca nu curge apa instant pe acolo (bineinteles cu motorul pornit la ralanti) de cum le-ai slabit nu e aerisirea bine facuta.
Ov
QUOTE(cezarb @ 14 Nov 2005, 11:41)
Da - prin alea laterale intra aer direct de afara (la ele vin niste furtune din plastic legate direct la grila din fata parbrizului). Si pe mine ma calca pe nervi, ca ma incalzeste doar pe jumate biggrin.gif  Am in proiect o modificare, astfel incat sa bage aer cald si prin alea laterale, eventual sa poata sufla si pe geamurile laterale, in dreptul oglinzilor.
*



am studiat problema cu bordul in brate: nu prea ai loc sa tragi tevi de aer cald si pt alea laterate. In schimb la oglinzi, daca-ti pierzi o saptamana cu bordul, poti sa faci sa functioneze traseul EXISTENT pt oglinzi (grilele alea micute de deasupra bordului). Pe acolo tb sa vina aer cand e directionat spre parbriz. Chiar exista traseu, dar daca-l vezi de umfla rasul. La mine unul din orificii era astupat cu spuma (l-am desfundat), dar traseul aerului numai etans nu e si n-am avut chef de indreptat. Oricum la mine, daca te chinui nitel, se simte ca pe acolo vine "ceva" aer smile.gif
Dyda
Ce radiator ai pe masina ? mare sau mic. Daca este mare vei avea de asteptat pina se va incalzi antigelul din instalatie si astfel sa se realizeze schimbul termic.
Dar, eu cred ca tu alergi dupa cumul de mesage ptr ca dai datalii ffff putine despre fenomenul de la aceasta masina

Edit, scuze ultima parte a mesajului era ptr cel din topicul dupa 3 min nu mai are caldura. Am cam incurcat topicurile
mihailivan77
Am radiator mare ,termostatul este bun (probat) ,aerisire am facut de multe ori,robinetul l-am anulat(ca sa nu prinda aer), am schimbat fulia de la pompa de apa ,am pus pe cea mica ca sa se ivarta mai repede , am impresia ca pompa de apa nu circula apa decat daca are o anumita turatie................NU STIU CE SA MAI FAC!
Dreamer
QUOTE(mihailivan77 @ 14 Nov 2005, 18:51)
Am radiator mare ,termostatul este bun (probat) ,NU STIU CE SA MAI FAC!
*



La ce temperatura se deschide termostatul ? Daca ai termostat de vara ( 70 grade ) atunci motorul nu o sa se incalzeasca suficient sa iti bage caldura. Verifica termostatul si eventual cumpara unul de iarna ( 87-89 grade ). Motorul se va incalzi mai repede si o sa bage mai multa caldura, daca ai instaliatia de incalzire pusa la punct ( calorifer etansat - sa nu bage aer rece pe langa el, sa nu scape aer pe langa grila de sub parpriz, aia prin care intra aerul; de obicei grila aia scapa aer si atunci pierzi din fluxul de aer care ar trebui sa treaca prin calorifer ).
Carburatorul
Am si eu o intrebare pt. cine ma poate ajuta : Am intzeles ca exista un tip de PRAF care se foloseste pt. repararea RADIATOARELOR "sparte" (care sunt fisurate si curge lichidul de racire din ele).
Cum se administreaza acest "PRAF DE RADIATOR" , si daca are CONSECINTE asupra motorului masinii , si a componentelor acestuia?

Multzumesc Anticipat!
andu911
frate ce nick e asta ? radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Prafu ala nu e bun ca infunda radiatoru...si atunci chiar il arunci
Carburatorul
Am radiator din aluminiu si plastic pe margine, nu e de cupru ca sa pot sa-l lipesc ...,si vreau sa-i fac ceva sa mai pot umbla cu masina , ca n-am bani sa-mi iau altu nou acum, si din asta imi curge lichidul de racire.

D-asta m-am gandit la praful ala...
Dreamer
Exista acel "praf miraculos" care se toarna in radiator si cu putin noroc iti va astupa gaura. Nu are nici un efect asupra motorului si am auzit multa lume care si-a rezolvat problema cu radiatorul in acest mod.
sddragos
Am vazut pe Discovery (la chestia aia cu daramarea miturilor) ca un ou crud pus in radiator astupa gaurile.
Au facut ei o gaura de cca 1 mm in diametru si apoi au pus un ou crud in radiator (cu lichidul de racire la 85 grade C). Dupa aprox. 1min, oul a astupat gaura. 04.gif
Cred ca era doar o solutie provizorie. Despre porii din radiator, stiam ca se rezolva cu mustar blink.gif
Bine, toate chestiile astea sunt solutii de moment, nu cred ca rezolva in totalitate problema.
gattoman
Daca tot suntem pe off-topic spun si eu ca solutia cu mustar e destul de buna, si chiar am vazut un caz cand o persoana a pus mustar in radiator si nu a mai curs.Nu recomand "praful magic" de pus in radiator, ci o solutie de la 2+2, Stop Leak din care se pune doar jumatate de sticla chiar daca scrie ca tre sa pui pe toata.La cele doua solutii exista riscul de a infunda radiatorul.

On-topic : verifica supapele de vacum din aeroterma.
bucy_2004
QUOTE(Carburatorul @ 15 Nov 2005, 03:45)
Am radiator din aluminiu si plastic pe margine, nu e de cupru ca sa pot sa-l lipesc ...,si vreau sa-i fac ceva sa mai pot umbla cu masina , ca n-am bani sa-mi iau altu nou acum, si din asta imi curge lichidul de racire.

D-asta m-am gandit la praful ala...
*




NU CONTEAZA DIN CE E FACUT RADIATORUL PT CA NU SE FACE IZOLAREA METAL-METAL SAU ALTCEVA, SI CHIAR NU-TI FACE NIMIK PE LA MOTOR SE DIZOLVA F BINE, AI SA VEZI "STOP LICK" SE CHEMA, OR MAI FI APARUT SI ALTELE,EU PE ASTA L-AM PUS...ACUM 3 ANISORI happy.gif
Carburatorul
QUOTE(bucy_2004 @ 15 Nov 2005, 17:20)
NU CONTEAZA DIN CE E FACUT RADIATORUL PT CA NU SE FACE IZOLAREA METAL-METAL SAU ALTCEVA, SI CHIAR NU-TI FACE NIMIK PE LA MOTOR SE DIZOLVA F BINE, AI SA VEZI "STOP LICK" SE CHEMA, OR MAI FI APARUT SI ALTELE,EU PE ASTA L-AM PUS...ACUM 3 ANISORI  happy.gif
*









Merci pt. raspuns, o sa incerc wink.gif
failure60
QUOTE(Dreamer @ 14 Nov 2005, 23:56)
La ce temperatura se deschide termostatul ? Daca ai termostat de vara ( 70 grade ) atunci motorul nu o sa se incalzeasca suficient sa iti bage caldura. Verifica termostatul si eventual cumpara unul de iarna ( 87-89 grade ). Motorul se va incalzi mai repede si o sa bage mai multa caldura, daca ai instaliatia de incalzire pusa la punct ( calorifer etansat - sa nu bage aer rece pe langa el, sa nu scape aer pe langa grila de sub parpriz, aia prin care intra aerul; de obicei grila aia scapa aer si atunci pierzi din fluxul de aer care ar trebui sa treaca prin calorifer ).
*



Dreamer te rog frumos mai deta;iaza putin etansarea sist pt ca eu cred ca aici e buba mea plus ca am luat masina cu radiator mare(1300) si dupa ce spalat bine inst si caloriferu, verificat termostat(de iarna) si robinet....tot nema caldura....mai precis baga f poate putina si doar la piciare...cat sa nu ingheti; fostu proprietar a pus si o musama in fata caloriferului, adic pe spatiul pe unde se intruduce

ms mult
silviumc
La mine a inceput intr-o zi sa nu mai bage caldura deloc. Si temperatura de la apa crestea pana aproape de limita maxima, dupa care scadea repede, iar crestea, iar scadea...

A trebuit data chiulasa jos, planata, si inlocuita garnitura de chiulasa. Pe la garnitura intrau gaze de evacuare in circuitul apei si se intrerupea acest circuit.

Un simptom era ca, la pornire, se auzeau bulbuci in borcanul cu apa de rezerva.
crystyan28
salut.am si eu o problema cu incalzirea motorului si anume:caldura baga dar nu foarte tare bord cn (injectie an 2000) si indicatorul de temperetura nu ajunge la jumate cum ar trebui si din cauza asta sta si un pic turata iar termostate am schimbat vreo 3 si cu toate la fel face nu stiu cam ce ar avea
B17XGG
Pune-i si un carton macar pe 1/3 din radiator.
payty
la injectie scala e un pic altfel ca la carburatie. eu am pus un carton in fata radiatorului in asa fel incat sa ajunga acul la jumatate cum stiam de la cealalta.

cu acul la jumatate, apa fierbe in borcan.


la mine ceasul are o singura gradatie, care e mult mai jos decat la cealalta dacie pe carburatie.
B17XGG
Si eu am avut injectata fabr. 2000 timp de 5 ani. I-am pus iarna carton (cu discernamant) si nu a fiert. Buna masina ! La 88000 Km a luat 2 ITP-uri pe bune si nu a cerut decat consumabile (nici o piesa !), 1 set anvelope, ulei, schimb lichide si, bineinteles, benzina.
bashtalu
salut,

am schimbat antigelul la masina cand am schimbat radiatorul si caloriferul. Am pus de cupru ambele.

am facut si aerisirea dupa cum m am priceput, cu borcanul suspendat, etc

ideea este ca la ralanti daca dau drumul la aeroterma imi baga aer cald dar in mers intra nici rece, nici cald, asa si asa

am bord scoica. Sa nu fi aerisit cum trebuie? sa am prea mult antigel vs apa distilata? sa nu etanseze bine grila de aerisire de deasupra caloriferului?

furtunele sunt calde, pot tine mana pe ele cateva secunde, sa zic ca frig usor, termostatul nu stiu de ce temp este, eu nu il schimb vara/iarna

la radiator am pus un carton in fata elicei, am fulie mica la pompa de apa, termostat de vaslui care deschide ca altfel nu ar fi furtunele fierbinti

un sfat?

multumesc,
D.
maho
Verifica perdelele de musama (din compartimentul motorului), cred ca-ti intra prea mult aer de-afara pe acolo.
bashtalu
adevarul este ca acel calorifer de cupru nu are aceeasi forma ca cel de aluminiu si nu a intrat f bine in acel spatiu. musamaua aia sta peste calorifer, nu l acopera in intregime...
val2011
poate nu mai deschide bine valvele .
maho
QUOTE(bashtalu @ 10 Dec 2013, 16:50)
musamaua aia sta peste calorifer, nu l acopera in intregime...
*


E clar, iti intra aer rece pe langa calorifer; daca nu poti rezolva cu potrivirea caloriferului in locas (putin bricolaj), incearca sa suplimentezi musamaua aia cu ceva, sau sa pui una mai mare, care sa-ti acopere tot spatiul ala liber, pe unde intra aer.
payty
am o intrebare legata de bordul de CN:


Din cate stiu exista o rezistenta electrica care face sa bage caldura inainte de a se incalzi motorul. La mine asta nu functioneaza din cate imi dau seama. Unde e plasata rezistanta aia? Trebuie dat jos bordul, sau se poate si fara? Sau are vreo siguranta, ceva, care ar trebui verificata inainte de a umbla la ea?
val2011
Aceasta cred ca este. Poza este luata de pe net.
ct-03-tvy
la clasic, aerotermele nu au si incalzire auxiliara electrica, incalzirea depinde doar de temperatura motorului.
vali,ce arati tu in poza este defapt blocul cu rezistente pentru reglarea turatiei ventilatorului.
pais_valenciano
la bmw se folosesc genul asta de rezistente, dar banuiesc ca au un consum sanatos, nu cred ca, cu cativa amperi amarati acolo se pot transforma in caldura in toiul iernii.
nikuniku
pais_valenciano alea sunt regulatoare de turatie la aeroterma
nicidecum incalzitoare sau alte chestii care sa produca caldura
ct-03-tvy
numai specialisti aici, daca vrei rezistenta electrica pentru aeroterma, cauta cu serch in aria logan diesel benzina,

postul 132 http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=89670&st=120

specialisti de genul nu pune silicon negru ca eu am pus si a curs ulei,pune rosu ca e mai bun, am scapat piulita in motor, mia zis vecinu sa il turez la maxim juma de ora ca o arunca in esapament !!!! wtf?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.