Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1300 din 1971, nume de cod "Regina"
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3
maho
Fabricant? (arborele, mai ales).
tergeo1
QUOTE(maho @ 3 Feb 2016, 18:53)
Fabricant? (arborele, mai ales).
*


Uzina Hidromecanica Brasov
maho
Ar treui sa fie ok, la calitate.
tergeo1
QUOTE(maho @ 4 Feb 2016, 10:56)
Ar treui sa fie ok, la calitate.
*


E nou, in vaselina.
Eu sper sa fie ok, vedem cand ii dam prima cheie smile.gif)
tergeo1
inca o zona curatata!

sobolan
scoate-i balamalele de pe stalpi si da si pe sub ele(au cate 3 suruburi de m8),intre ele si tabla stalpului se mai strange rugina la unele dacii...
aditza579
QUOTE(sorin105 @ 16 Jan 2016, 00:08)
Eu m-as abține!
*


In sfarsit ai reusit sa scoti ceva destept pe gura, pe langa toate laudele la adresa ta.
Fa cu ai zis mai sus si abtine te mai mult. Acum vezi ca nu mi se pare mie ca prea esti cu gura mare si o dai in stamba de pomana?
tergeo1
update

8 Feb 2016, 13:34:
update
maho
Acolo unde se sudeaza, ar trebui aplicat inainte de grund/antifon/vopsea si un pasivizant de rugina (preventiv), pt. ca sudura decarbureaza tabla, iar acolo va aparea prima data rugina.
sobolan
QUOTE(maho @ 8 Feb 2016, 21:50)
Acolo unde se sudeaza, ar trebui aplicat inainte de grund/antifon/vopsea si un pasivizant de rugina (preventiv),
*



Unde sudezi arzi carbonul din tabla,autogenul e cel mai mare daunator mai ales daca cade pe o mana proasta(dar de multe ori e necesar pentru ca omogenizeaza perfect cordonul),electricul mai putin,mig-ul e aur dar nu cu sarma flux,cu butelie pentru ca argonul intretine un mediu de sudura controlat....pasivizantul de rugina nu face decat sa intarzie "boala" si nu are efect decat la suprafata(nu penetreza tabla,doar rugina).....
Rugina nu se formeza decat in contact cu aerul,daca s-a dat neaparat luciu metalic dupa sudura apoi grund apoi autovapant/teroson etc e perfect....
In concluzie orice masina veche ramane tot veche smile.gif ,folosirea substantelor chimice ce ataca/pasivizeaza/convertesc rugina e necesara/buna dar astea nu fac decat sa intarzie boala si nimic mai mult.....o bucata de tabla noua nu se compara cu o bucata de tabla veche NICIODATA.......

Apropo de ceea ce vad pe topicul asta pot sa spun doar ca imi place......va iesi o masina buna......vad ca se sudeaza electric la unele repere,acolo e ok,sper sa n-ai belele pe la lonjeroane ca acolo nu va tine cu electricul ,cauta un mig sau daca nu cu atentie la autogen.....
ydaniel
Ma bucur ca s'a demontat si se curata bine.
Sa o vedem cat mai curand pe sosele!
nelutzu'
Pai din cate se poate observa sudura se face cu Mig-Mag,nu trebuie sa mai caute unsure.gif
Da,trebuie izolata cu simt de raspundere zona,dar este de departe cea mai buna metoda de sudura(mig-mag)
aditza579

QUOTE(sobolan @ 8 Feb 2016, 22:42)
Unde sudezi arzi carbonul din tabla,autogenul e cel mai mare daunator mai ales daca cade pe o mana proasta(dar de multe ori e necesar pentru ca omogenizeaza perfect cordonul),electricul mai putin,mig-ul e aur dar nu cu sarma flux,cu butelie pentru ca argonul intretine un mediu de sudura controlat....pasivizantul de rugina nu face decat sa intarzie "boala" si nu are efect decat la suprafata(nu penetreza tabla,doar rugina).....
Rugina nu se formeza decat in contact cu aerul,daca s-a dat neaparat luciu metalic dupa sudura apoi grund apoi autovapant/teroson etc e perfect....
In concluzie orice masina veche ramane tot veche smile.gif  ,folosirea substantelor chimice ce ataca/pasivizeaza/convertesc rugina e necesara/buna dar astea nu fac decat sa intarzie boala si nimic mai mult.....o bucata de tabla noua nu se compara cu o bucata de tabla veche NICIODATA.......

Apropo de ceea ce vad pe topicul asta pot sa spun doar ca imi place......va iesi o masina buna......vad ca se sudeaza electric la unele repere,acolo e ok,sper sa n-ai belele pe la lonjeroane ca acolo nu va tine cu electricul ,cauta un mig sau daca nu cu atentie la autogen.....
*


Domnu' Sobolan, sa mi fie cu iertare dar se vede de la o posta ca aia e sudura in MIG-MAG.
Avand si eu ceva experienta cu MIG ul pot spune ca e cel mai de dorit dar are foarte multe defecte si acesta. De exemplu degeaba se izoleaza bine tabla pe o parte daca pe cealalta parte exista o perna de aer care va accentua coroziunea (cum ar fi la praguri, lonjeroane, stalpi). Acolo trebuie neaparat aplicat un pasivizant (stropit, suflat) de rugina inainte de a se aplica ceara de cavitati. Pentru ca daca ceara se aplica dupa ce sudura a stat ceva timp in contact cu aerul, rugina se va dezvolta pe sub ea. Pasivizantul, dupa parerea mea este foarte bun daca este aplicat pe tabla curata. Iti pot face poza la podeaua de la masina mea care inca este in lucru. Am plicat Nigrin acum un an de zile si nici acum nu a dat rugina.
tergeo1
Pana una alta, au sosit si cauciucurile.
Jantele au fost indreptate, sablate si urmeaza sa fie vopsite.
Urmeaza poze si cu motorul si cutia "intinerite" smile.gif
Ov
De ce ai luat de iarna? Sunt prea moi cand e cald afara si iarna pe zapada banuiesc ca n-ai de gand s-o scoti.
tergeo1
QUOTE(Ov @ 18 Feb 2016, 14:01)
De ce ai luat de iarna? Sunt prea moi cand e cald afara si iarna pe zapada banuiesc ca n-ai de gand s-o scoti.
*


Masina va circula si in sezonul rece, doar cand va fi zapada va "hiberna".

18 Feb 2016, 19:46:
Jantele proaspat scoase de la vopsit. biggrin.gif
roby_1300_rap
QUOTE(tergeo1 @ 18 Feb 2016, 20:45)
Masina va circula si in sezonul rece, doar cand va fi zapada va "hiberna".

<span class='edit'>18 Feb 2016, 19:46:</span>
Jantele proaspat scoase de la vopsit. biggrin.gif
*


mi se pare mie sau una are gaurile largite ?
flaviusili
QUOTE(tergeo1 @ 18 Feb 2016, 19:45)
Masina va circula si in sezonul rece, doar cand va fi zapada va "hiberna".

<span class='edit'>18 Feb 2016, 19:46:</span>
Jantele proaspat scoase de la vopsit. biggrin.gif
*




Unde si cu cat ai vopsit jantele ?
tergeo1
QUOTE(flaviusili @ 19 Feb 2016, 19:04)
Unde si cu cat ai vopsit jantele ?
*


La atelierul care se ocupa si de restul caroseriei. Doar vopsitul a fost 200 ron. Indreptatul si sablatul separat
flaviusili
QUOTE(tergeo1 @ 20 Feb 2016, 01:11)
La atelierul care se ocupa si de restul caroseriei. Doar vopsitul a fost 200 ron. Indreptatul si sablatul separat
*


In total?
tergeo1
QUOTE(flaviusili @ 20 Feb 2016, 18:23)
In total?
*


Îndreptat 50 RON bucata. Toate 200 RON.
Sablat 60 RON toate 4.
Vopsit 200 RON
Total: 100 euro
tergeo1
Incepe sa prinda forma!
Cutia a fost desfacuta, verificata, schimbate simeringuri, curatata si remontata.
Motorul ieri a prins glas pentru prima data!
Caroseria prinde forma, izolata pe dedesupt si montate puntile. Urmeaza vopsitul.
MuciX
Blocul motor cum a fost curatat si vopsit?
tergeo1
QUOTE(MuciX @ 23 Feb 2016, 14:22)
Blocul motor cum a fost curatat si vopsit?
*


Blocul motor a fost curatat cu perie de sarma pusa la bormasina si apoi vopsit cu vopsea termorezistenta.
MuciX
Multumesc, pentru raspuns. Arata foarte bine motorul tau.
Imi poti recomanda o marca anume de vopsea, eventual si o sursa?
Ceva sfaturi "best-practice" pentru slefuit blocul cu peria? Contraindicatii, ce ar trebui sa am grija.
maho
Cred ca o varianta mai usoara, mai rapida si mai omogena ca rezultat ar fi sablarea cu nisip, mai ales ca blocul e cam neregulat ca suprafata de curatit.
MuciX
Nu prea, crede-ma ca eram primul, dar 2 insi care se ocupa cu asta mi-au recomandat sa nu sablez, la fel si colegii de forum.
Ideea e ca e riscul prea mare sa intre nisip pe unde nu trebuie. Fiind suprafata neregulata, este foarte greu si sa izolezi locurile pe care nu le vrei contaminate. Daca prinzi cateva fire de nisip pe un circuit de ungere s-a cam terminat motorul. Mai zicea cineva pe aici si de gauri infundate in care vin suruburi, etc.
In concluzie, cam greu cu sablatul.
maho
De izolat trebuie oricum sa izolezi perfect toate gaurile, pe unde ar putea intra nisip poate la fel de bine intra si rezultatul luat cu peria si bormasina (nu prea-i pot spune "șpan", sau așchii metalice, mai degraba "pilitura").
sobolan
ce izolat ? ce dopuri ? peste tot teoretic dar cum ? tu ai sablat vreodata ceva ? da' cu mana ta ca sa vezi cum stau lucrurile cu presiunea si nisipul sau sticla ? daca,doamne fereste, intra pe traseul uleiului nisip adunat cat o gamalie de chibrit apoi poti spune adio motor ! GARANTAT !
un fir de ala otelit de la perie poate fi un rau mare....mama da' ce zgarieturi lasa pe cuzinet....hai sa zici ca pompa are sita la sorb da' trece prin rotile alea dintate...da' otelul ala e facut sa se indoaie fara sa se rupa.......si daca pompa de ulei e de aia cu lobi ? sad.gif
maho
Cred ca Horace ne poate spune mai multe despre sablarea unor piese.
- Cum? - "cu grija si cu atentie"; dar ca sa nu mai discutam in contradictoriu, iti dau un exemplu elementar: in gaurile bujiilor se infileteaza (surpriza!) bujii. Etc., dupa imaginatia fiecaruia.
sobolan
extraordinar.....doar gaurile bujiilor ,care mai sunt si filetate, ti-au venit in cap ? da' uleiu' pe unde circula prin bloc,ai habar matale ? facem niste dopuri de hartie,nu ?
maho
Intreaba-i pe astia, sau pe astia, sau pe astia, sau pe astia, sau pe astia, sau astia, etc., sau pe toti care-s dispusi sa-ti raspunda la intrebari de tip "gica-contra". Eu zic sa te potolesti, sincer.
sobolan
eu n-am zis ca nu se poate face,am spus ca exista riscuri si nu merita sa ti le asumi in detrimentul aspectului,parca-ai sta cu motorul la vedere mereu.....de la ce sa ma potolesc ? sa spunem toti ca tine de parc-ai stabilt matale vreun algoritm,sau ce ? fii mai explicit te rog,nu prea te inteleg ! huh.gif
MuciX
In clipuri vad motoare asamblate, eu am chiulasa data jos de pe bloc.
tergeo1
Presiunea la ulei la ralantiu la cald. Saptamana asta urmeaza sa fie montat pe masina.
sobolan
ai sub 80 la apa,la 90 daca sta la 3-4 in ralanti e foarte bine...acum depinde si de ulei ! cu un ulei 10w scade drastic la cald fata de un 20w....
tavi_dacia1100
Da, sigur dupa juma' de ora de mers nu avea 90 de grade, mai ales ca inca strange. De fapt 5 grade avea apa si am bagat si un pic de namol in ulei sa fie mai gros sa ne laudam ca avem presiune...
La 800 de ture cu apa la 90 presiunea la ulei sta pe 6. Pot demonstra oricand ca asa e; in caz ca nu, io imi tai jos "bilele", altceva nici nu stiu ce sa mai zic, ca deja simt ca inebunesc cand vad ce debiteaza colegu' cu soarecii, da' vorba lui: "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
maho
QUOTE(sobolan @ 27 Feb 2016, 21:06)
cu un ulei 10w scade drastic la cald fata de un 20w....
*


10 si 20 (in fata lui W) simbolizeaza vâscozitatea la rece a uleiului. La cald conteaza ce e dupa W.
tavi_dacia1100
Corect si in plus fabricantul recomanda 20W40 asa ca respectam reteta originala.
sobolan
@tavi_dacia1100 : nu esti coleg cu mine si fii mai calm ! tot tu ai facut si motorul ala ?adica meritele iti apartin tie ? smile.gif

le: uite-te la acul apei,din poza, si zi-mi si mie cat are apa !

QUOTE(maho @ 28 Feb 2016, 00:04)
10 si 20 (in fata lui W) simbolizeaza vâscozitatea la rece a uleiului. La cald conteaza ce e dupa W.
*



corect,aici am gresit eu......la dacie ar fi ok un 15w40,merge acceptabil vara si bine iarna smile.gif
dstdan
Intradevar asta semnifica cifrele de dinainte si dupa W, dar verificat cu 10w40 si ulterior 20w40, va spun ca cele 2 cifre, sau compozitia uleiului, au o legatura. Astfel, aceeasi masina, tot in aceeasi vara/avelasi an, sezon cald, dupa mers zeci de km, temp. apa 90 grade, la relanti difera presiunea, cu primul ulei intre 2-3, cu al doilea 4. Cu toate ca a doua cifra dupa W, este tot 40. blink.gif
bucatzel
QUOTE(tavi_dacia1100 @ 27 Feb 2016, 22:13)
deja simt ca inebunesc
*



Ia un extraveral.
Daca nu, baga-te in pat cu un ceai cald si o carte. Asta, de exemplu.
M.C.
QUOTE(sobolan @ 27 Feb 2016, 23:06)
ai sub 80 la apa,la 90 daca sta la 3-4 in ralanti e foarte bine...acum depinde si de ulei ! cu un ulei 10w scade drastic la cald fata de un 20w....
*


Colegul chiar are dreptate aici.
3-4 bar in ralanti,cu motorul cald,este foarte bine.De fapt,si in mers este buna la valoarea asta.
Iar avind in vedere ca motorul este nou,dupa ceva timp,va mai scadea ceva presiunea .
Se uzeaza uleiul,se rodeaza un pic cuzinetii pe arbore.
De ce se ataca asa unii? ohmy.gif
sobolan
QUOTE(M.C. @ 29 Feb 2016, 08:43)
De ce se ataca asa unii? ohmy.gif
*



de atacat ne atacam toti dar era corect s-o faca intr-un mod civilizat....a dat dovada de incultura....
Ideea e ca nu am vazut motor de dacie normal(adica linie refacuta+pompa de ulei noua) care la cald(dupa vreo 2-3 deschideri de termostat) sa arate tot 6 la ralanti.....nici cu un ulei 20w50 nu are cum......

deci scuze celui care detine topicul dar hai s-o lamurim cu nenea tavi.....cate grade avea apa in motorul ala ?
tergeo1
Ma bucur ca sunt colegi activi pe forum care isi impart cunostintele si experientele aici, dar totodata va rog mult, fara atacuri la persoana si fara ironii sau sarcasm, ca pana si atat e suficient ca sa se aprinda flama.
La urma urmei, am deschis acest topic ca sa va impartasesc din experienta mea cu restaurarea acestei Dacii, nu pentru a da sansa unora sa arate cat de mult stiu ei si cat de prosti sunt altii.

Asa ca dragii mei, relaxati-va ca suntem activi pe acest forum doar dintr-un singur motiv: pasiunea pentru batrana Dacie.

O saptamana insorita tuturor smile.gif
tergeo1
Acum ca s-au calmat spiritele, vin cu următoarea întrebare: cum ați făcut sa alegeți, când v-ați vopsit mașinile, o nuanță de vopsea cât mai apropiată de original? In cazul meu ALB 40
Ov
Gasesti alb 40 (emaur crem 40) pe paletarele de la policolor si pe baza lor cauti ceva echivalent pe ce marca de vopsea vrei tu sa folosesti. Evident cei de la magazinul de vopsele o sa faca asta smile.gif
tergeo1
QUOTE(Ov @ 2 Mar 2016, 11:32)
Gasesti alb 40 (emaur crem 40) pe paletarele de la policolor si pe baza lor cauti ceva echivalent pe ce marca de vopsea vrei tu sa folosesti. Evident cei de la magazinul de vopsele o sa faca asta smile.gif
*



Mersi de pont, pana la urma am ales o nuanta zic eu numai buna smile.gif

2 Mar 2016, 23:50:
A fost deja vopsit compartimentul motor. Azi s-a montat motorul si cutia. Restul masinii se vopseste maine.

Partea din fata, din spatele mastii, vine vopsita negru mat wink.gif
sobolan
foarte frumos,vad ca tii la detalii....fa-i traversa aia a defazorului galbena si elica de la pompa de apa tot galbena,asa veneau din fabrica ! smile.gif
tergeo1
QUOTE(sobolan @ 3 Mar 2016, 01:02)
foarte frumos,vad ca tii la detalii....fa-i traversa aia a defazorului galbena si elica de la pompa de apa tot galbena,asa veneau din fabrica ! smile.gif
*


Elicea va fi galbena, ieri am avut noroc sa găsesc la cineva una metalică, eu având de plastic înainte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.