Fabricant? (arborele, mai ales).
tergeo1
4 Feb 2016, 10:44
QUOTE(maho @ 3 Feb 2016, 18:53)
Fabricant? (arborele, mai ales).
Uzina Hidromecanica Brasov
Ar treui sa fie ok, la calitate.
tergeo1
4 Feb 2016, 11:10
QUOTE(maho @ 4 Feb 2016, 10:56)
Ar treui sa fie ok, la calitate.
E nou, in vaselina.
Eu sper sa fie ok, vedem cand ii dam prima cheie
)
tergeo1
5 Feb 2016, 16:22
inca o zona curatata!
sobolan
5 Feb 2016, 21:15
scoate-i balamalele de pe stalpi si da si pe sub ele(au cate 3 suruburi de m8),intre ele si tabla stalpului se mai strange rugina la unele dacii...
aditza579
7 Feb 2016, 16:33
QUOTE(sorin105 @ 16 Jan 2016, 00:08)
In sfarsit ai reusit sa scoti ceva destept pe gura, pe langa toate laudele la adresa ta.
Fa cu ai zis mai sus si abtine te mai mult. Acum vezi ca nu mi se pare mie ca prea esti cu gura mare si o dai in stamba de pomana?
tergeo1
8 Feb 2016, 13:30
update
8 Feb 2016, 13:34:
update
Acolo unde se sudeaza, ar trebui aplicat inainte de grund/antifon/vopsea si un pasivizant de rugina (preventiv), pt. ca sudura decarbureaza tabla, iar acolo va aparea prima data rugina.
sobolan
8 Feb 2016, 21:42
QUOTE(maho @ 8 Feb 2016, 21:50)
Acolo unde se sudeaza, ar trebui aplicat inainte de grund/antifon/vopsea si un pasivizant de rugina (preventiv),
Unde sudezi arzi carbonul din tabla,autogenul e cel mai mare daunator mai ales daca cade pe o mana proasta(dar de multe ori e necesar pentru ca omogenizeaza perfect cordonul),electricul mai putin,mig-ul e aur dar nu cu sarma flux,cu butelie pentru ca argonul intretine un mediu de sudura controlat....pasivizantul de rugina nu face decat sa intarzie "boala" si nu are efect decat la suprafata(nu penetreza tabla,doar rugina).....
Rugina nu se formeza decat in contact cu aerul,daca s-a dat neaparat luciu metalic dupa sudura apoi grund apoi autovapant/teroson etc e perfect....
In concluzie orice masina veche ramane tot veche
,folosirea substantelor chimice ce ataca/pasivizeaza/convertesc rugina e necesara/buna dar astea nu fac decat sa intarzie boala si nimic mai mult.....o bucata de tabla noua nu se compara cu o bucata de tabla veche NICIODATA.......
Apropo de ceea ce vad pe topicul asta pot sa spun doar ca imi place......va iesi o masina buna......vad ca se sudeaza electric la unele repere,acolo e ok,sper sa n-ai belele pe la lonjeroane ca acolo nu va tine cu electricul ,cauta un mig sau daca nu cu atentie la autogen.....
ydaniel
8 Feb 2016, 22:41
Ma bucur ca s'a demontat si se curata bine.
Sa o vedem cat mai curand pe sosele!
nelutzu'
9 Feb 2016, 08:43
Pai din cate se poate observa sudura se face cu Mig-Mag,nu trebuie sa mai caute
Da,trebuie izolata cu simt de raspundere zona,dar este de departe cea mai buna metoda de sudura(mig-mag)
aditza579
11 Feb 2016, 14:21
QUOTE(sobolan @ 8 Feb 2016, 22:42)
Unde sudezi arzi carbonul din tabla,autogenul e cel mai mare daunator mai ales daca cade pe o mana proasta(dar de multe ori e necesar pentru ca omogenizeaza perfect cordonul),electricul mai putin,mig-ul e aur dar nu cu sarma flux,cu butelie pentru ca argonul intretine un mediu de sudura controlat....pasivizantul de rugina nu face decat sa intarzie "boala" si nu are efect decat la suprafata(nu penetreza tabla,doar rugina).....
Rugina nu se formeza decat in contact cu aerul,daca s-a dat neaparat luciu metalic dupa sudura apoi grund apoi autovapant/teroson etc e perfect....
In concluzie orice masina veche ramane tot veche
,folosirea substantelor chimice ce ataca/pasivizeaza/convertesc rugina e necesara/buna dar astea nu fac decat sa intarzie boala si nimic mai mult.....o bucata de tabla noua nu se compara cu o bucata de tabla veche NICIODATA.......
Apropo de ceea ce vad pe topicul asta pot sa spun doar ca imi place......va iesi o masina buna......vad ca se sudeaza electric la unele repere,acolo e ok,sper sa n-ai belele pe la lonjeroane ca acolo nu va tine cu electricul ,cauta un mig sau daca nu cu atentie la autogen.....
Domnu' Sobolan, sa mi fie cu iertare dar se vede de la o posta ca aia e sudura in MIG-MAG.
Avand si eu ceva experienta cu MIG ul pot spune ca e cel mai de dorit dar are foarte multe defecte si acesta. De exemplu degeaba se izoleaza bine tabla pe o parte daca pe cealalta parte exista o perna de aer care va accentua coroziunea (cum ar fi la praguri, lonjeroane, stalpi). Acolo trebuie neaparat aplicat un pasivizant (stropit, suflat) de rugina inainte de a se aplica ceara de cavitati. Pentru ca daca ceara se aplica dupa ce sudura a stat ceva timp in contact cu aerul, rugina se va dezvolta pe sub ea. Pasivizantul, dupa parerea mea este foarte bun daca este aplicat pe tabla curata. Iti pot face poza la podeaua de la masina mea care inca este in lucru. Am plicat Nigrin acum un an de zile si nici acum nu a dat rugina.
tergeo1
18 Feb 2016, 13:03
Pana una alta, au sosit si cauciucurile.
Jantele au fost indreptate, sablate si urmeaza sa fie vopsite.
Urmeaza poze si cu motorul si cutia "intinerite"
De ce ai luat de iarna? Sunt prea moi cand e cald afara si iarna pe zapada banuiesc ca n-ai de gand s-o scoti.
tergeo1
18 Feb 2016, 19:45
QUOTE(Ov @ 18 Feb 2016, 14:01)
De ce ai luat de iarna? Sunt prea moi cand e cald afara si iarna pe zapada banuiesc ca n-ai de gand s-o scoti.
Masina va circula si in sezonul rece, doar cand va fi zapada va "hiberna".
18 Feb 2016, 19:46:Jantele proaspat scoase de la vopsit.
roby_1300_rap
18 Feb 2016, 22:10
QUOTE(tergeo1 @ 18 Feb 2016, 20:45)
Masina va circula si in sezonul rece, doar cand va fi zapada va "hiberna".
<span class='edit'>18 Feb 2016, 19:46:</span>
Jantele proaspat scoase de la vopsit.
mi se pare mie sau una are gaurile largite ?
flaviusili
19 Feb 2016, 19:04
QUOTE(tergeo1 @ 18 Feb 2016, 19:45)
Masina va circula si in sezonul rece, doar cand va fi zapada va "hiberna".
<span class='edit'>18 Feb 2016, 19:46:</span>
Jantele proaspat scoase de la vopsit.
Unde si cu cat ai vopsit jantele ?
tergeo1
20 Feb 2016, 01:11
QUOTE(flaviusili @ 19 Feb 2016, 19:04)
Unde si cu cat ai vopsit jantele ?
La atelierul care se ocupa si de restul caroseriei. Doar vopsitul a fost 200 ron. Indreptatul si sablatul separat
flaviusili
20 Feb 2016, 18:23
QUOTE(tergeo1 @ 20 Feb 2016, 01:11)
La atelierul care se ocupa si de restul caroseriei. Doar vopsitul a fost 200 ron. Indreptatul si sablatul separat
In total?
tergeo1
20 Feb 2016, 18:52
QUOTE(flaviusili @ 20 Feb 2016, 18:23)
Îndreptat 50 RON bucata. Toate 200 RON.
Sablat 60 RON toate 4.
Vopsit 200 RON
Total: 100 euro
tergeo1
23 Feb 2016, 14:15
Incepe sa prinda forma!
Cutia a fost desfacuta, verificata, schimbate simeringuri, curatata si remontata.
Motorul ieri a prins glas pentru prima data!
Caroseria prinde forma, izolata pe dedesupt si montate puntile. Urmeaza vopsitul.
Blocul motor cum a fost curatat si vopsit?
tergeo1
23 Feb 2016, 15:14
QUOTE(MuciX @ 23 Feb 2016, 14:22)
Blocul motor cum a fost curatat si vopsit?
Blocul motor a fost curatat cu perie de sarma pusa la bormasina si apoi vopsit cu vopsea termorezistenta.
Multumesc, pentru raspuns. Arata foarte bine motorul tau.
Imi poti recomanda o marca anume de vopsea, eventual si o sursa?
Ceva sfaturi "best-practice" pentru slefuit blocul cu peria? Contraindicatii, ce ar trebui sa am grija.
Cred ca o varianta mai usoara, mai rapida si mai omogena ca rezultat ar fi sablarea cu nisip, mai ales ca blocul e cam neregulat ca suprafata de curatit.
Nu prea, crede-ma ca eram primul, dar 2 insi care se ocupa cu asta mi-au recomandat sa nu sablez, la fel si colegii de forum.
Ideea e ca e riscul prea mare sa intre nisip pe unde nu trebuie. Fiind suprafata neregulata, este foarte greu si sa izolezi locurile pe care nu le vrei contaminate. Daca prinzi cateva fire de nisip pe un circuit de ungere s-a cam terminat motorul. Mai zicea cineva pe aici si de gauri infundate in care vin suruburi, etc.
In concluzie, cam greu cu sablatul.
De izolat trebuie oricum sa izolezi perfect toate gaurile, pe unde ar putea intra nisip poate la fel de bine intra si rezultatul luat cu peria si bormasina (nu prea-i pot spune "șpan", sau așchii metalice, mai degraba "pilitura").
sobolan
23 Feb 2016, 21:32
ce izolat ? ce dopuri ? peste tot teoretic dar cum ? tu ai sablat vreodata ceva ? da' cu mana ta ca sa vezi cum stau lucrurile cu presiunea si nisipul sau sticla ? daca,doamne fereste, intra pe traseul uleiului nisip adunat cat o gamalie de chibrit apoi poti spune adio motor ! GARANTAT !
un fir de ala otelit de la perie poate fi un rau mare....mama da' ce zgarieturi lasa pe cuzinet....hai sa zici ca pompa are sita la sorb da' trece prin rotile alea dintate...da' otelul ala e facut sa se indoaie fara sa se rupa.......si daca pompa de ulei e de aia cu lobi ?
Cred ca
Horace ne poate spune mai multe despre sablarea unor piese.
- Cum? - "cu grija si cu atentie"; dar ca sa nu mai discutam in contradictoriu, iti dau un exemplu elementar: in gaurile bujiilor se infileteaza (surpriza!) bujii. Etc., dupa imaginatia fiecaruia.
sobolan
24 Feb 2016, 18:41
extraordinar.....doar gaurile bujiilor ,care mai sunt si filetate, ti-au venit in cap ? da' uleiu' pe unde circula prin bloc,ai habar matale ? facem niste dopuri de hartie,nu ?
Intreaba-i pe
astia, sau pe
astia, sau pe
astia, sau pe
astia, sau pe
astia, sau
astia, etc., sau pe toti care-s dispusi sa-ti raspunda la intrebari de tip "gica-contra". Eu zic sa te potolesti, sincer.
sobolan
24 Feb 2016, 21:20
eu n-am zis ca nu se poate face,am spus ca exista riscuri si nu merita sa ti le asumi in detrimentul aspectului,parca-ai sta cu motorul la vedere mereu.....de la ce sa ma potolesc ? sa spunem toti ca tine de parc-ai stabilt matale vreun algoritm,sau ce ? fii mai explicit te rog,nu prea te inteleg !
In clipuri vad motoare asamblate, eu am chiulasa data jos de pe bloc.
tergeo1
27 Feb 2016, 20:29
Presiunea la ulei la ralantiu la cald. Saptamana asta urmeaza sa fie montat pe masina.
sobolan
27 Feb 2016, 21:06
ai sub 80 la apa,la 90 daca sta la 3-4 in ralanti e foarte bine...acum depinde si de ulei ! cu un ulei 10w scade drastic la cald fata de un 20w....
tavi_dacia1100
27 Feb 2016, 22:13
Da, sigur dupa juma' de ora de mers nu avea 90 de grade, mai ales ca inca strange. De fapt 5 grade avea apa si am bagat si un pic de namol in ulei sa fie mai gros sa ne laudam ca avem presiune...
La 800 de ture cu apa la 90 presiunea la ulei sta pe 6. Pot demonstra oricand ca asa e; in caz ca nu, io imi tai jos "bilele", altceva nici nu stiu ce sa mai zic, ca deja simt ca inebunesc cand vad ce debiteaza colegu' cu soarecii, da' vorba lui: "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
QUOTE(sobolan @ 27 Feb 2016, 21:06)
cu un ulei 10w scade drastic la cald fata de un 20w....
10 si 20 (in fata lui W) simbolizeaza vâscozitatea
la rece a uleiului. La cald conteaza ce e dupa W.
tavi_dacia1100
27 Feb 2016, 23:17
Corect si in plus fabricantul recomanda 20W40 asa ca respectam reteta originala.
sobolan
28 Feb 2016, 00:40
@tavi_dacia1100 : nu esti coleg cu mine si fii mai calm ! tot tu ai facut si motorul ala ?adica meritele iti apartin tie ?
le: uite-te la acul apei,din poza, si zi-mi si mie cat are apa !
QUOTE(maho @ 28 Feb 2016, 00:04)
10 si 20 (in fata lui W) simbolizeaza vâscozitatea
la rece a uleiului. La cald conteaza ce e dupa W.
corect,aici am gresit eu......la dacie ar fi ok un 15w40,merge acceptabil vara si bine iarna
dstdan
28 Feb 2016, 08:09
Intradevar asta semnifica cifrele de dinainte si dupa W, dar verificat cu 10w40 si ulterior 20w40, va spun ca cele 2 cifre, sau compozitia uleiului, au o legatura. Astfel, aceeasi masina, tot in aceeasi vara/avelasi an, sezon cald, dupa mers zeci de km, temp. apa 90 grade, la relanti difera presiunea, cu primul ulei intre 2-3, cu al doilea 4. Cu toate ca a doua cifra dupa W, este tot 40.
bucatzel
29 Feb 2016, 00:34
QUOTE(tavi_dacia1100 @ 27 Feb 2016, 22:13)
Ia un extraveral.
Daca nu, baga-te in pat cu un ceai cald si o carte.
Asta, de exemplu.
QUOTE(sobolan @ 27 Feb 2016, 23:06)
ai sub 80 la apa,la 90 daca sta la 3-4 in ralanti e foarte bine...acum depinde si de ulei ! cu un ulei 10w scade drastic la cald fata de un 20w....
Colegul chiar are dreptate aici.
3-4 bar in ralanti,cu motorul cald,este foarte bine.De fapt,si in mers este buna la valoarea asta.
Iar avind in vedere ca motorul este nou,dupa ceva timp,va mai scadea ceva presiunea .
Se uzeaza uleiul,se rodeaza un pic cuzinetii pe arbore.
De ce se ataca asa unii?
sobolan
29 Feb 2016, 13:48
QUOTE(M.C. @ 29 Feb 2016, 08:43)
De ce se ataca asa unii?
de atacat ne atacam toti dar era corect s-o faca intr-un mod civilizat....a dat dovada de incultura....
Ideea e ca nu am vazut motor de dacie normal(adica linie refacuta+pompa de ulei noua) care la cald(dupa vreo 2-3 deschideri de termostat) sa arate tot 6 la ralanti.....nici cu un ulei 20w50 nu are cum......
deci scuze celui care detine topicul dar hai s-o lamurim cu nenea tavi.....cate grade avea apa in motorul ala ?
tergeo1
29 Feb 2016, 13:53
Ma bucur ca sunt colegi activi pe forum care isi impart cunostintele si experientele aici, dar totodata va rog mult, fara atacuri la persoana si fara ironii sau sarcasm, ca pana si atat e suficient ca sa se aprinda flama.
La urma urmei, am deschis acest topic ca sa va impartasesc din experienta mea cu restaurarea acestei Dacii, nu pentru a da sansa unora sa arate cat de mult stiu ei si cat de prosti sunt altii.
Asa ca dragii mei, relaxati-va ca suntem activi pe acest forum doar dintr-un singur motiv: pasiunea pentru batrana Dacie.
O saptamana insorita tuturor
tergeo1
2 Mar 2016, 09:45
Acum ca s-au calmat spiritele, vin cu următoarea întrebare: cum ați făcut sa alegeți, când v-ați vopsit mașinile, o nuanță de vopsea cât mai apropiată de original? In cazul meu ALB 40
Gasesti alb 40 (emaur crem 40) pe paletarele de la policolor si pe baza lor cauti ceva echivalent pe ce marca de vopsea vrei tu sa folosesti. Evident cei de la magazinul de vopsele o sa faca asta
tergeo1
2 Mar 2016, 23:44
QUOTE(Ov @ 2 Mar 2016, 11:32)
Gasesti alb 40 (emaur crem 40) pe paletarele de la policolor si pe baza lor cauti ceva echivalent pe ce marca de vopsea vrei tu sa folosesti. Evident cei de la magazinul de vopsele o sa faca asta
Mersi de pont, pana la urma am ales o nuanta zic eu numai buna
2 Mar 2016, 23:50:A fost deja vopsit compartimentul motor. Azi s-a montat motorul si cutia. Restul masinii se vopseste maine.
Partea din fata, din spatele mastii, vine vopsita negru mat
sobolan
3 Mar 2016, 01:02
foarte frumos,vad ca tii la detalii....fa-i traversa aia a defazorului galbena si elica de la pompa de apa tot galbena,asa veneau din fabrica !
tergeo1
3 Mar 2016, 08:24
QUOTE(sobolan @ 3 Mar 2016, 01:02)
foarte frumos,vad ca tii la detalii....fa-i traversa aia a defazorului galbena si elica de la pompa de apa tot galbena,asa veneau din fabrica !
Elicea va fi galbena, ieri am avut noroc sa găsesc la cineva una metalică, eu având de plastic înainte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.