Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: martori aprinsi ABS + ESP
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
mikcutu
Salutare,

Astazi de dimineata am intampinat urmatoarea problema:

1. am bagat cheia in contact si am pus contactul - > s-au aprins toate luminitele
2. am incercat sa pornesc motorul, a luat-o dar dupa o secunda a murit motorul.
3. am incercat sa il repornesc dar nu a vrut.
4. am mai incercat de cateva ori si abia mai tarziu am reusit dar s-au aprins martorii de ABS si ESP
5. am tinut-o putin accelerata, fara sa fi pornit de pe loc dupa care am lasat-o la relanti
6. vazand martori luminosi inca aprinsi si motorul inca functional la relanti, am oprit masina si am repornit-o
7. martorii nu s-au mai aprins
8. am pornit iar dupa cca 1km, s-au aprins la loc si am observat ca scot un fum alb pe esapament.
9. am redus viteza si fumul a disparut dar martorii au ramas in continuare aprinsi.

Puteti, va rog, sa imi sputeti la ce sa ma astept?

Multumesc,
Ionut Preda.
cristic1982
Pentru a putea da o orientare pentru problema ta trebuie facuta o diagnoza intai.
Ce mi se pare ciudat si nu trebuia sa se intample e ca ti s-a oprit motorul la o secunda dupa pornire. Martorii de ABS/ESP se pot aprinde din mai multe motive (de ex. eroare calculator ABS, lipsa comunicare cu calculator motor, tensiune slaba a bateriei, senzori de viteza cu probleme...).
Fumul alb in conditiile meteo actuale nu cred ca e o problema, daca e alb atunci de dat de condens si de faptul ca nu e incalzit catalizatorul si nu poate trata toate hidrocarburile rezultate din combustie.
mikcutu
ar putea fi cumva de la bujii?
dstdan
Prima cauza , poate, temperatura f. scazuta, probabil se va remedia de la sine (electronica sensibila din CB, senzori, etc. cumul de factori reactii la diferente mari de temp...in general acestea cam au o limita inf. si sup. de temperatura ptr. optima functionare, in afara lor apar erori.)
Cauza 2: ABS nu mai citeste coresc discul crenelat din tambur (cauze:murdar cu praf +ulei, depuneri, praf placute /ferodo frana, vaselina, altele- se demonteaza rotile si se sterg/curata cu o carpa curata, eventual alcool tehnic.

Fumul alb, nu e o problema, ti sa incalzit un pic motorul, gazele evacuate sunt peste temp. ext.cu mult si acesta este abur+ noxe.

Fii calm toate se rezolva.
mikcutu
La sugestia unui amic, am pus contactul de 2 ori inainte sa pornesc motorul.
Am pus contactul prima data si am asteptat pana s-au stins becurile de pe bord.
Am luat contactul apoi l-am pus iar si am asteptat pana s-au stin din nou becurile si abia a doua oara am incercat sa pornesc motorul, care a pornit repede, fara vreo problema.

Acest lucru ma face sa inclin catre prima cauza descrisa de @dstdan.

Daca verific bujiile si constat ca e cazul sa schimb vre-una din ele, ce trebuie sa urmaresc cand le cumpar?
Exista diferente intre cele de Logan Diesel si cele de Duster Diesel?

Merci,
Ionut Preda.
ambvision
Din cate am inteles de la cineva care a schimbat, difera tensiunea de alimentare a bujiilor incandescente de la Logan la Duster, si daca pui bujii de Logan vor fi alimentate la o tensiune mai mica si nu vor functiona bine, de fapt nu vor prea functiona (vor primi 4.4V in loc de 12V)... insa nu stiu daca e valabil la toate modelele de Duster, sau doar la PH2
cristic1982
Bujiile difera intre 1,5 dci EU03/04 si 1,5 dci EU05 (cele pt. EU5 au creionul mai subtire), deci exista modele Logan si Duster 1,5 dci EU5 cu acelasi tip de bujii.
Cand verifici bujiile iti recomand sa le scoti, sa le masori si sa le verifici vizual forma creionului.
mikcutu
merci pentru detalii @cristic1982.

Pentru detali am sunat la Dacia Asistenta si conform seriei de sasiu, cei de acolo mi-au dat codul pentru bujia corespunzatoare: 8200682592 - pentru un Duster 1.5 dCi din 2015/EURO 5.

Bujiile corespunzatoare acestui cod au tensiunea de 4.4V
mikcutu
Am fost la service cu aceasta problema.
Au verificat bujiile si sunt OK. Sunt de 4.4V si nici una arsa.

Singura "problema" care descoperit-o a fost faptul ca 2 fise au iesit usor fata de celelalte 2 care au iesit normal de greu.

Credeti ca asta ar fi putu fi cauza problemei?

Merci.
cristic1982
La bujiile incandescente se masoara rezistenta si nu tensiunea... Ceea ce am spus in postul meu e sa verifici vizual creionul bujiei, pentru ca acesta sa nu prezinte deformatii.
Daca fisele nu asigurau contact sigur aveai si un defect in calculator, iar problemele la pornire erau mai dese.
In fine, vezi acum cand scad temperaturile daca mai ai problema de pornire, care poate veni de la :
1) carburant - apa in el, limita de filtrabilitate sau aer pe circuitul de alimentare
2) baterie slaba
3) bujii pe final de viata (una sau mai multe)
ambvision
QUOTE
La bujiile incandescente se masoara rezistenta si nu tensiunea...


Se masoara rezistenta pentru a vedea daca sunt arse, si se verifica tensiunea sa fie cea corecta pentru a te asigura ca vor functiona in parametri. E foarte important si ca tensiunea sa fie corecta. De ex daca pui un bec de 220v la 12v nu obtii nici lumina, nici caldura. La fel si daca pui bujii de 12v si le alimentezi la 4.4V...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.