Va salut! Buna zi am mai prins, inainte de Anul Nou.
Am avut probleme cu chiuloasa, fisurata, am schimbat-o cu una SH. Cu ocazia asta am schimbat si termostatul.
Problemele: mi-a scazut nivelul de apa (cu antigel desigur). Am completat, dar parea aerisirea deficitara. Nu incalzea deloc caloriferul, s-a aprins becul de temperatura. Termocupla nu functioneaza, ELV este manual. Totusi... afara frig, masina neincarcata, drum intins.
Am completat apa, am aerisit si merge struna. Inclusiv caloriferul. Dupa 250 km din nou se aprinde becul la drum intins. Scazuse nivelul apei. Completez, aerisesc... merge.
Acasa, de dimineata, motor rece, ma pun sa verific si sa aerisesc. Vas de expansiune plin, pe aerisirea de la furtun nu vine apa nicicum, desi exista diferenta de nivel. Pun gura si suflu in borcan. Vine apa pe aerisitor. Verific si aerisirea de la temostat, vine lichid, aerisesc. Pornesc motorul, pare sa nu circule apa. In habitaclu nimic, nici un strop de caldura. Radiatorul rece, ajunge de se aprinde becul rosu.
Opresc, aerisesc, mai adaug lichid in locul celui curs si fie ce o fi, o incerc la drum. Tarziu, dar la un moment dat s-a pornit caloriferul. Exclus sa fie infundat, cand incepe sa mearga, merge brici si pana la povestea cu chiuloasa nu a facut figuri.
Fac vreo 30 de km si opresc la mecanic. Dupa schimburi de pareri scoate termostatul. Aerisirea la rece s-a desfasurat perfect, a venit instant apa din borcan la aerisire, caldura la calorifer de asemenea, desigur, la drum intins a venit caldura dupa cat de cald era motorul. Pare sa functioneze totul bine.
Termostatul insa este original si nou. Nu am apucat sa verific cu un vas pe aragaz, ca e bucataria ocupata, dar ma intrebam daca termostatul are vreo influenta si poate determina caloriferul sa nu functioneze. Am o varsta... mi-au trecut multe masini prin mana, dar simptomele astea m-au dat peste cap.
Adica: aerisire la rece... nu merge. Caloriferul nu merge stand pe loc. Radiatorul rece, se supaincalzeste. La drum intins isi da drumul. Pe la buson, din cauza presiunii din vas, pierde apa. Am inlocuit busonul. Tot aia e.
Poate nu circula bine apa adica pompa nu lucreaza bine. Pompa de apa e schimbata de cateva luni. Klaxcar france! Nu curge, nu face zgomot, fulia se invarte...
Daca desfac busonul dupa pornire rabufneste apa. Dupa ce se linisteste, face ceva bulbuci, foarte putin si un foarte mic firicel de fum sau abur, greu de distins fiind frig. Cand turez nu mai face. Ulei in vas nu este, uleiul e curat.
Imi vine sa o iau razna. Cam lunga povestea, suntem in prag de An Nou, totusi speranta moare ultima. Poate are cineva un sfat.
Va urez tuturor un An Nou Fericit!