Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Papuc 1.9 D, probleme racire. Cauze, ipoteze?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
davincu
Va salut! Buna zi am mai prins, inainte de Anul Nou. sad.gif

Am avut probleme cu chiuloasa, fisurata, am schimbat-o cu una SH. Cu ocazia asta am schimbat si termostatul.
Problemele: mi-a scazut nivelul de apa (cu antigel desigur). Am completat, dar parea aerisirea deficitara. Nu incalzea deloc caloriferul, s-a aprins becul de temperatura. Termocupla nu functioneaza, ELV este manual. Totusi... afara frig, masina neincarcata, drum intins.
Am completat apa, am aerisit si merge struna. Inclusiv caloriferul. Dupa 250 km din nou se aprinde becul la drum intins. Scazuse nivelul apei. Completez, aerisesc... merge.

Acasa, de dimineata, motor rece, ma pun sa verific si sa aerisesc. Vas de expansiune plin, pe aerisirea de la furtun nu vine apa nicicum, desi exista diferenta de nivel. Pun gura si suflu in borcan. Vine apa pe aerisitor. Verific si aerisirea de la temostat, vine lichid, aerisesc. Pornesc motorul, pare sa nu circule apa. In habitaclu nimic, nici un strop de caldura. Radiatorul rece, ajunge de se aprinde becul rosu.
Opresc, aerisesc, mai adaug lichid in locul celui curs si fie ce o fi, o incerc la drum. Tarziu, dar la un moment dat s-a pornit caloriferul. Exclus sa fie infundat, cand incepe sa mearga, merge brici si pana la povestea cu chiuloasa nu a facut figuri.

Fac vreo 30 de km si opresc la mecanic. Dupa schimburi de pareri scoate termostatul. Aerisirea la rece s-a desfasurat perfect, a venit instant apa din borcan la aerisire, caldura la calorifer de asemenea, desigur, la drum intins a venit caldura dupa cat de cald era motorul. Pare sa functioneze totul bine.
Termostatul insa este original si nou. Nu am apucat sa verific cu un vas pe aragaz, ca e bucataria ocupata, dar ma intrebam daca termostatul are vreo influenta si poate determina caloriferul sa nu functioneze. Am o varsta... mi-au trecut multe masini prin mana, dar simptomele astea m-au dat peste cap.

Adica: aerisire la rece... nu merge. Caloriferul nu merge stand pe loc. Radiatorul rece, se supaincalzeste. La drum intins isi da drumul. Pe la buson, din cauza presiunii din vas, pierde apa. Am inlocuit busonul. Tot aia e.
Poate nu circula bine apa adica pompa nu lucreaza bine. Pompa de apa e schimbata de cateva luni. Klaxcar france! Nu curge, nu face zgomot, fulia se invarte...
Daca desfac busonul dupa pornire rabufneste apa. Dupa ce se linisteste, face ceva bulbuci, foarte putin si un foarte mic firicel de fum sau abur, greu de distins fiind frig. Cand turez nu mai face. Ulei in vas nu este, uleiul e curat.

Imi vine sa o iau razna. Cam lunga povestea, suntem in prag de An Nou, totusi speranta moare ultima. Poate are cineva un sfat.

Va urez tuturor un An Nou Fericit! biggrin.gif






PH-06-BOA
Dacă găsești vasul sub presiune (că spui că curge datorită presiunii), înseamnă că are scăpări de gaze din capul pistonului, în instalația de apă, pe la garnitura de chiulasă. Caloriferul se oprește din funcționare, când apa e în cantitate mică în instalație, de n-are ce urca în el. Termostatul dacă rămâne blocat pe închis, se poate produce presiune mare în instalație datorită creșterii volumului de lichid la temperatură ridicată, o aruncă pe la etanșările mai slabe, prinde aer sau rămâne instalația cu lichid puțin , și caloriferul nu mai are chef de lucru. Poți să faci un sistem de diagnostic, cu un furtun transparent, în ca să pui apă, după ce-l adaptezi la stuțul radiatorului, în locul celui de la vas, îl ții ridicat la verticală, încăt să vezi dacă la pornirea motorului aruncă apa sau ies gaze pe lângă apă. Se poate și cu vasul, dacă se vede prin el, dar fiind la nivel scăzut,nu prea e concludent. După cum spuneam, garnitura poate să fi fost pusă greșit, să nu fi fost aliniată pe capetele de etanșare ale cilindrilor. Eu am spus de multe ori p-aici, că garniturile de Dacie, au găurile cu inelele metalice, deplasate , nu sunt coliniare. Trebuie ovalizată gaura surubului unde e inelul de centrare (cel din dreptul delcoului), pentru a permite așezarea ei , perfect peste cilindrii, după care se trasează pe bloc o linie de orientare pe toată lungimea garniturii, ca să știi unde s-o așezi după ce chiulasa e pusă peste garnitură. Nu trebuie neglijate nici eventualele ciupituri din suprafata de etanșare, a chiulasei.
davincu
Multumesc domnule!

Cam de asta imi era si mie teama si astazi mi s-a confirmat. Am facut urmatorul experiment:
peste gura vasului de expansiune am pus o punga cu gura in jos si am prins-o cu un elastic de cauciuc, astfel incat daca sufla, sa sufle in punga. OK! Punga s-a umflat in cateva secunde.

Mai exact am pus punga la rece, apoi i-am dat o cheie.

Abia de acum urmeaza partea grea. Mecanicul e baiat de treaba, dar este si furnizorul chiuloasei. Pana acum ma lamurea ca asa e racirea la astea... lucreaza sub presiune.
Degeaba explic ca acea presiune vine doar din dilatarea apei intr-un spatiu inchis si nu se poate manifesta instant la pornirea motorului.
Speram ca aia de isi iau bilet la loto ca totusi, poate, poate... sad.gif
yuonyuon
Asa patesc si eu aceiasi problema aseiasi masina. inca nu i am dat de cap .da acuma cu temperaturile astea scazute , sa astepte.

face presiune si da apa afara pe la vasul de expansiune. In afara de chiloasa ce ar mai putea fi?


Edit: Ai pus ventilatoru manual?
davincu
Ventilatorul din fata radiatorului l-am trecut pe manual deoarece in urma unei tamponari s-a blocat, ars si dupa schimbare nu mai mergea automat. Ceva de la computer... La drum intins nu apuca sa intre in functie, cel putin acuma iarna. Vara in oras e altceva.

M-am prins ca innecatul de speranta ca nu scapa gaze in sistemul de racire. Paradoxal, daca era vorba de masina altcuiva, ii spuneam din prima ce si cum. Fiind vorba de a mea, incercam sa imi dau singur sperante desarte. Incurajat si de unul, altul, cum ca asa lucreaza racirea. Sub presiune!
Presiunea asta insa vine din dilatarea apei in urma incalzirii intr-un spatiu inchis. Nici vorba sa apara presiune in vas dupa prima cheie. N-are de unde... cu exceptia gazelor scapate pe la garnitura sau chiuloasa.

@Yuonyuon, daca desfaci busonul sa iasa orice eventuala presiune ar mai fi, il pui la loc, pornesti motorul si il opresti apoi desfaci din nou busonul. Daca s-a facut deja presiune, nu avea de unde sa apara din alta parte decat din gazele de la motor care scapa in apa de racire.
La drum, primul semn este functionarea slaba sau deloc a caloriferului.
yuonyuon
Da asa este. presiune in instalatia de racire apare odata cu cresterea temperaturii,asta ar trebuii sa fie singura cauza.
La mine deja a inceput sa dea lichidu peafara din cauza presiunii si nu numai , si uleiul peste tot .

Si acuma sa iti spun si de ce sa dus garnitura : pai asta vara ma lasat termocupla si am facut lafel ca tine am pus ventilatoru pe manual pana am montat alta termocupla, dar mare prostie ca sa cam incins motorul de vreo cateva ori si acuma au aparut consecintele.

Instalatia de racire e foare simpla e un circuit cu o pompa de apa atat tot . apoi un termostat care dirijeaza apa in radiator ,si un vas de expansiune pentru dilatarea la temperatura a apei , asta ce stiu eu .daca gresec si ar mai fi cva sa ma corectati . dar tre schimbata chiloasa si pus o termocupla cum trebuie.

Deci daca scapa si ulei e sigur chiloasa . la mine e negru motoru pe la capac si retur

Astept noutati se pare ca avem aciasi dilema:))

5 Jan 2016, 13:48:
Inca cva cand e motoru rece e mult mai probabil sa faca presiune decat cand e cald . probabil dupa incalzire se dilata , cel putin asa patesc eu . la drumuri lungi nu am probleme.
davincu
Yuon, la multi ani daca esti Ion. biggrin.gif

S-a rezolvat. Zicea ca garnitura de chiuloasa era arsa, pietrificata, parea foarte veche si se indoia ca ar fi doar de 2-3 saptamani. Una peste alta, au dus chiuloasa la verificat si rectificat, au montat si gata.

Mi-au mai spus ca ceva suruburi de la chiuloasa erau slabite si ar fi posibil sa fie asa din cauza supraincalzirii.
Sunt in ceatza, dar bucuros ca merge. Nu inteleg povestea cu garnitura. Am incredere ca primul mecanic nu e un sarlatan nesimtit. O ipoteza ar fi ca lucrand pe ger, a lucrat mai greu si era mai usor sa greseasca. Probabil trebuia (sigur) sa verifice planeitatea chiuloasei. El sa bazat ca a fost luata de pe un motor care a functionat.

In final m-a costa totul o suma cu care puneam chiuloasa noua. Un singur sfat cred ca ramane important ca si concluzie. Nu pune chiuloasa pe motor fara sa fie dusa la verificat.

Alta data as fi facut totul singur. Acum insa din diverse motive nu mai aveam scule, ma speria gerul si nu mai sunt atat de tanar. Insa eu n-am pus niciodata chiloasa fara sa o duc la reconditionat chiar, nu numai planeitate.

Mult succes!
maho
Ar mai fi ceva, destul de important (nu stiu daca ai facut sau nu): cand se umbla la o chiulasa (demontat, etc., remontat), dupa 500-600 km de drum trebuie restransa din nou la cuplu, altfel degeaba ai pus garnitura noua.
vladut88
Asta era valabil la dacie , la f8q e alta treaba
yuonyuon
Maho@ ne spui doar ca trebuie stransa si atat, fara sa ne spui de ce ? probabil daca chiulasa a fost deformata se da dupa blocu motor?

Davincu@ da si eu am aceiasi problema trebuie sa schimb chiulasa si segmetii , operatie pe care o voi face cu ajutoru unor prieteni fara sa o duc la service , pur si simplu eu nu mai am incredere in mecanici de dacii.(motorul e renault defapt) ar fi fost bine la chestii de genu asta , sa stai langa mecanici

Trebuia verificata planeitatea si daca e crapata ,mai ales daca fost supraincalzit motorul.

S vedem ce fac , cunostinte de mecanica am cva , poate si cu ajutorul catorva prieteni reusesc. pun si cateva poze pe aici daca ma apuc de treaba .

Si da ion m a cheama mersi de urari.
maho
Si daca chiulasa e noua, tot trebuie restransa; e vorba de garnitura: masoar-o (la grosime) cand o montezi (noua) si dupa cateva sute de km, vezi daca mai are aceeasi grosime (nu, e mai mica cu cateva sutimi).

@vladut88: f8q ?
yuonyuon
f8q e modelu de motor care e pus pa paupc diesel .1.9 adica ce avem noi aci.

mai e si pa kangoo laguna si un clio parca modele mai 2000 si cva .nu acelasi motor dar se potrivesc piesele in majoritate de la un la alta
vladut88
F8Q = cod motor renault 1,9 aspirat injectie motorina indirecta
yuonyuon
@Davincu din ce am inteles chiulasa la motorula asta nu se rectifica . deoarece nu prea ai cum .banuiesc ca lovesc pistoanele in supape daca ei din ia, si va trebui garnitura de chiulasa mai groasa .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.