Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Variaza tensiunea..
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cezarb
Alta dracie blink.gif : normal, la ralanti si fara sarcina, tensiunea este de 14.4. Tot la ralanti, daca bag consumatori, scade tensiunea pana in zona rosie, proportional cu curentul absorbit. Daca accelerez, tensiunea revine la normal (adica, in mers, fenomenul nu se manifesta).
-tensiunea e masurata cu un aparat cu ac, dedicat (cu "lupa" de tensiune);
-am schimbat 2 regulatoare, deci nu-i de la ele;
-am schimbat periile de la alternator-nimic;
-am curatat si verificat conexiunile la bornele bateriei, la alternator si cele de masa-nimic.
Aveti vreo sugestie, inainte sa desfac alternatorul si sa verific puntea redresoare si infasurarile? E posibil sa fie de la baterie?

Aaa.. am uitat-bateria porneste normal motorul dimineata (adica nu-i dusa). Alternatorul este de 50 A.
StefanT
Masoara la relanti cu consumatori. Nu te lua dupa indicator. E o sarma din nu imi vine in minte ce material, careia in timp ii creste rezistenta si nu mai indica bine. E pur informativ. Bafta!
bertro
poate sunt io putin mai adormit in dimineata asta, dar ce anume ti se pare anormal aici? faptul ca daca dai la pedala nu se mai simte caderea de tensiune? pai de aia e pus releul ala acolo smile.gif
cezarb
QUOTE(bertro @ 14 Nov 2005, 06:51)
poate sunt io putin mai adormit in dimineata asta, dar ce anume ti se pare anormal aici? faptul ca daca dai la pedala nu se mai simte caderea de tensiune? pai de aia e pus releul ala acolo smile.gif
*



Pai este anormal:
-pana acu' 2 zile nu facea asa-este normal sa se duca nitel in stanga, cand cuplezi faruri , aeroterma si dezaburirea-dar nu sa se duca la vale, spre extrema stanga. Asta-i rolul releului-mareste curentul prin excitatia alternatorului, sa compenseze puterea ceruta.
- caderea de tensiune este vizibila clar- la faruri, la turatia aerotermei. Tensiunea am masurat-o si la ralanti, si turat. Cum am spus mai sus, cand accelerez tensiunea este normala. La ralanti, se prabuseste mai mult decat este normal, de parca alternatorul nu poate "baga" cat trebuie...ma rog, asta-i banuiala mea.. huh.gif
StefanT
QUOTE(cezarb @ 14 Nov 2005, 13:03)
Pai este anormal:
-pana acu' 2 zile nu facea asa-este normal sa se duca nitel in stanga, cand cuplezi faruri , aeroterma si dezaburirea-dar nu sa se duca la vale, spre extrema stanga. Asta-i rolul releului-mareste curentul prin excitatia alternatorului, sa compenseze puterea ceruta.
- caderea de tensiune este vizibila clar- la faruri, la turatia aerotermei. Tensiunea am masurat-o si la ralanti, si turat. Cum am spus mai sus, cand accelerez tensiunea este normala. La ralanti, se prabuseste mai mult decat este normal, de parca alternatorul nu poate "baga" cat trebuie...ma rog, asta-i banuiala mea.. huh.gif
*


Pai spune-ne exact cat ai la relanti cu consumatori. Daca nu iti scade sub 13,7 (13,5 cu indulgenta) e ok. Variatia consumatorilor e perfect normala. Bateria este afectata de temperaturile scazute. Se aud fluctuatii in rpm-ul aeotermei, si in intensitatea luminilor. Asta e semn ca alternatorul iti incarca.
cezarb
Pai, scade cam in jur de 13,5. Am banuit ca este ceva defect intrucat a aparut cam brusc- adica am observat sambata, cand veneam pe drum, fenomenul. Nu a aparut dupa o noapte friguroasa sau altceva. Si variatiile mi se par cam bruste...
nik1965
Acumulatorul se incarca in timpul mersului , deci cind motorul are o turatie mult peste cea de relanti.
Cind motorul este la relanti alternatorul nu poate asigura o putere mare tocmai datorita turatiei scazute si este normala o scadere a tensiunii debitate cind introduci consumatori importanti (de altfe cind motorul este la relanti plusul de putere este asigurat de baterie).
Acum daca tu zici ca pina la un moment dat nu s-a manifestat asa de pregnant cauzele ar putea fi urmatoarele:
-indicator decalibrat (masoara cu un multimetru valoarea tensiunii si daca cu consumatorii cuplati si motorul la relanti este in jurul valorii de 13V inseamna ca poti merge linistit cu masina)
-e posibil ca o data cu scaderea temperaturii sa scada un pic si valoarea turatiei de relanti si atunci e clar ca alternatorul nu mai poate debita suficienta putere
-stiu ca exista intre alternator si caroserie o legatura de masa, verifica ca nu cumva surubul de prindere pe caroserie aiba contact prost.

Later edit:
Dupa cele postate in timp ce scriam mai mult ca sigur indicatorul este decalibrat si este vorba mai mult de "impresia artistica", oricum verifica si legatura de masa.
dacis
QUOTE(cezarb @ 14 Nov 2005, 13:03)
Pai este anormal:
-pana acu' 2 zile nu facea asa-este normal sa se duca nitel in stanga, cand cuplezi faruri , aeroterma si dezaburirea-dar nu sa se duca la vale, spre extrema stanga. Asta-i rolul releului-mareste curentul prin excitatia alternatorului, sa compenseze puterea ceruta.
- caderea de tensiune este vizibila clar- la faruri, la turatia aerotermei. Tensiunea am masurat-o si la ralanti, si turat. Cum am spus mai sus, cand accelerez tensiunea este normala. La ralanti, se prabuseste mai mult decat este normal, de parca alternatorul nu poate "baga" cat trebuie...ma rog, asta-i banuiala mea.. huh.gif
*


Tu mai degraba ai laudat masina. Ce spui tu e un simptom clar AL FUNCTIONARII NORMALE a sistemului electric.

Pentru ca este adevarat ca "Asta-i rolul releului - mareste curentul prin excitatia alternatorului, sa compenseze puterea ceruta". Dar compensarea, la relanti, este doar partiala si consumatorii numerosi si puternici nu se satura cu curentul debitat de alternator si mai sug si din baterie....
diaconuliviu
QUOTE(cezarb @ 14 Nov 2005, 11:36)
Pai, scade cam in jur de 13,5. Am banuit ca este ceva defect intrucat a aparut cam brusc- adica am observat sambata, cand veneam pe drum, fenomenul. Nu a aparut dupa o noapte friguroasa sau altceva. Si variatiile mi se par cam bruste...
*


Ia verifica diodele, de regula caderea de tensiune la cuplarea sarcinii de la ele apare, mai ales brusc.
StefanT
13,5 cu aeroterma si faruri la relanti e super ok. Nu are ce sa verifice. Daca era vreo dioda impuscata sau strapunsa nu mai vedea in veci valorile astea. (13,5; 14,4). Man, stai linistit ca iti incarca bine.
cezarb
Sarumana pentru sfaturi. Se pare ca e normal , dupa cum spuneti icon_mrgreen.gif Am sa verific si diodele, ca sa fiu linistit. Cred ca o sa fac rost si de un ampermetru sa verific curentii cu si fara sarcina. Va dau de stire, dupa ce verific.
tunderbird
Verifica si intinderea curelei.
Dreamer
Verifica relantiul motorului, excitatia alternatorului incepe de la 850 de ture. Mareste un pic relantiul ca vine frigul si o sa ai o gramada de consumatori in functiune. Pune relantiul pe la 1000 de ture - cu motorul cald !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.