Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curge uleiul din cutia de viteze pe la toate simer
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Himnosiss
Asta vara am schimbat simeringurule de la cutie ca pierdea ulei pe al ele, atat cele de la panetare cat si cele de la "transmisie" acum pierde iar de fapt nu am prea rezolvat de la incepup problema tot pierdea si cu simeringuri noi dar mult mai putin. Acum insa pierde sanatos. Aceeasi problema si cu simeringurile de la motor si pe ele le-am schimbat si si ele pierd. Am luat simeringuri de FARTEC.
tunderbird
Ce fel de planetare ai pe masina, lungi sau scurte?

Ce intelegi prin "transmisie"?

Ce simeringuri ai schimbat la motor? Vezi ca la motor atat la simeringul de la fulie (distributie) cat si la cel de palier trebuie controlat si nivelul de uzura al fusului pe care freaca buza simeringului?

Cum s-au montat simeringurile noi, cu presa sau cu ciocanul ?
Himnosiss
Thunderbird am planetare care se nimeresc pe cutia de viteze cu 5 trepte nu stiu care e diferenta dintre cele scurte si cele lungi, simeringurile au fost montate fara presa dar taica-meo se pricepe la asa ceva si nu cred sa le fi stricat in timp ce le-a pus. La motor am verificat uzura pieselor si nu erau uzate cel putin nu se vedea si simtea la mana.
Distributia e in fata motorului iar transmisia e in spatele motorului, acolo unde se transmite miscarea in cutia de viteze. La motor am schimbat si la distributie si la transmisie.

Merci, Bogdan
gti98
QUOTE(Himnosiss @ 18 Nov 2005, 22:02)
Thunderbird am planetare care se nimeresc pe cutia de viteze cu 5 trepte nu stiu care e diferenta dintre cele scurte si cele lungi, simeringurile au fost montate fara presa dar taica-meo se pricepe la asa ceva si nu cred sa le fi stricat in timp ce le-a pus. La motor am verificat uzura pieselor si nu erau uzate cel putin nu se vedea si simtea la mana.
Distributia e in fata motorului iar transmisia e in spatele motorului, acolo unde se transmite miscarea in cutia de viteze. La motor am schimbat si la distributie si la transmisie.

Merci, Bogdan
*



La D1300 cu 5 viteze=planetare"scurte" Cauze posibile: simeringuri necorespunzatoare, montaj defectuos, uzura la piesele pe care lucreaza simeringurile. In ordine inversa: uzura nu e verosimil sa existe la toate piesele enumerate (simeringul de distributie curge cel mai des SI din cauza uzurii butucului fuliei; axul de intrare in cutia de viteze "priza" niciodata, ca e din material tare, tratat). Raman calitatea sau dimensiunea necorespunzatoare a simeringurilor, dar iar, chiar toate? nu cumva erau "pe stoc" de vreo 3-4 ani si au ajuns abia acum sa fie montate? Dar cel mai probabil, desi trist, e ca s-a procedat neglijent sau necorespunzator la montare - de aia te-a intrebat altcineva de "presa".
Himnosiss
Si ce sfaturi imi dati? sa dauiar cutia jos si sa schimb toate simeringurile verificand in prealabil piesele pe care acestea actioneaza? O sa am o iarna lunga biggrin.gif
Credeam ca exista si alte solutii de asta am postat aceasta problema.

Bye Bye
raresito
[quote=Himnosiss,20 Nov 2005, 08:46]
Si ce sfaturi imi dati?......

Daca ai cutie cu 4 trepte si planetare lungi... nu te mai chinui.. nu stiu nici una care sa nu curga... asa sunt toate
schimbi semeringurile, pui ulei... curge
si se opreste sin curs cand nivelul uleiului din cutie e sub marginea de jos a semeringurilor...
asa ca nu te mai chinui ca pierzi vremea degeaba...
Himnosiss
Am 5 trepte, dacia 1310 L cu motor de 1400. Dar nu e nici o problema daca e nivelul la ulei sub simering? ca teoretic ar trebui sa fie mult mai sus.
Si alta idee am masurat nivelul la ulei si e bun cu toate ca stiu sigur ca se sgurge incet incet... biggrin.gif
vaally
QUOTE(Himnosiss @ 11 Dec 2005, 09:56)
Am 5 trepte, dacia 1310 L cu motor de 1400. Dar nu e nici o problema daca e nivelul la ulei sub simering? ca teoretic ar trebui sa fie mult mai sus.
Si alta idee am masurat nivelul la ulei si e bun cu toate ca stiu sigur ca se sgurge incet incet... biggrin.gif
*


Am inlocuit uleiul la cutie in septembrie. Mecanicul care a facut asta a pus ceva mai mult -"pentru ca si asa curge la semering"- nu am incercat sa-l contrazic pentru ca , din experienta habar nu are. Eu lucrez cu f. multe echipamente dinamice de diverse tipuri si stiu ca uleiul trebuie sa ajunga pina la o treime din diametrul arborelui. Daca se pune ulei peste acest nivel in functionare apare o mica presiune interioara si uleiul este aruncat afara pe la semeringuri si mai mult creste temperatura in lagarele cu rulmenti. Dupa ceva timp , la o inspectie pe sub automobil am observat ca uleiul din cutie s-a prelins putin afara pe la semering. Am verificat nivelul in cutie si este OK. Ieri am verificat din nou nivelul si este OK Nu am mai vazut ulei scurs. Deci atentie si la nivelul uleiului si prea mult strica.
amc
Cum se poate pune mai mult ulei la cutie?? unsure.gif
Si cum pot verifica nivelul? huh.gif
Ce stiu este ca cutiile au o supapa de presiune, trebuie avut grija si de aia!
diaconuliviu
QUOTE(amc @ 12 Dec 2005, 21:24)
Cum se poate pune mai mult ulei la cutie?? unsure.gif
Si cum pot verifica nivelul? huh.gif
Ce stiu este ca cutiile au o supapa de presiune, trebuie avut grija si de aia!
*


1. Nu e supapa, e doar un stut gaurit cu un capacel din plastic pe el care nu etanseaza, ci permite iesirea-intrarea aerului functie de incalzire-racire.
2.a). Daca nivelul uleiului se reface cu masina urcata pe butuci pusi numai pe o parte, el va fi crescut.
cool.gif. O alta modalitate: se baga ulei imediat ce masina a fost oprita, fara ca uleiul sa se fi scurs total de pe arbori si pinioane.
c).Se introduce cu o spritiera, mai mult ulei decit e necesar si datorita viscozitatii mari el incepe sa curga dar nu apuca sa se scurga tot, respectivul pune dopul. La o viitoare verificare, va curge ulei.

Personal si eu am ulei putin mai mult in cutie, nu mult, dar este in plus.

3. Nivelul se verifica desurubind acel dop lateral; trebuie sa curga firicel foarte subtire de ulei.
johnox
Himnosiss...eu am avut aceeasi experienta ca tine vara asta.
am cumparat simeringuri noi si parca dadea mai tare.
Am mai intrebat si eu in stinga si in dreapta si am aflat ca exista niste simeringuri cu un soi de PISLA..
de atunci totusi..nu mai curge ca inainte, dar oricum..in teorie nu prea ai ce face..nu poti etansa fff bine , deoarece cutiile de dacii is facute fara cap.
blink.gif
amc
Intrebarea era mai mult retorica! sleep.gif
Sa pui mai mult ulei in cutie chiar nu este indicat ,mai ales ca forteaza in toate "crapaturiile" si vor ceda mai repede toate izolariile!
"vericare la cutie " este un nonsens, nu stiu ce poate insemna sa scoti dopul si sa nu curga ulei?poate ca este ulei poate ca nu!
"stut" nestut,plastic ,neplastic aia tot supapa se cheama wink.gif
diaconuliviu
QUOTE(amc @ 15 Dec 2005, 23:32)
[...]
"stut" nestut,plastic ,neplastic aia tot supapa se cheama wink.gif
*


[Off]
Atunci iti recomand calduros sa pui niste stuturi cu plastic si in chiulasa sau sa scoti arcurile de acolo, ca tot supape se cheama si ..normal, nu, acelasi lucru fac. radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

[On]. Acel stut cu capac de protectie este AERISITOR, nu supapa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.