Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Canalul Poarta Albă – Midia Năvodari
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2
gibonu
Hai noroc la toată lumea.

Asta este povestea Canalului Dunărea – Marea Neagră:
http://www.daciaclub.ro/Canalul-Dunare-821...t285620-s0.html

Poveste din care am aflat o grămadă de lucruri interesante, pentru care le mulțumesc încă odată tuturor celor care le-au postat.

Așadar, firesc cel puțin din punctul meu de vedere, era să văd despre ce e vorba și pe Canalul Poarta Albă – Midia Năvodari.
Tot cu bicicleta, în octombrie 2013 și 2015.

Câteva vorbe despre Canalul Poarta Albă – Midia Năvodari.

Acest canal are 31 km si mai este considerat a fi ramura nordică a Canalului Dunare – Marea Neagră
Practic, se desprinde spre nord –est din Canalul Dunare – Marea Neagră, la km 36 al acestuia, lângă Poarta Albă și merge până rafinaria Petromidia.
Are două ecluze, langă localitățile Ovidiu si Năvodari.
Langă Navodari mai are o bifurcație (fară ecluză) care merge spre lacul Tașaul.

In perioada 1950 - 1953 la Canalul Poarta Albă – Midia Navodari au lucrat deținuții politici.
Apoi, proiectul a fost abandonat, pentru a fi reluat în anul 1983 și finalizat în octombrie 1987.
Sursa informațiilor de mai sus:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Canalul_Poart...-Midia_Năvodari

Nu în ultimul rând, niște informații obținute de pe alt forum:
Canalul Midia - Navodari a fost umplut cu apa inainte de finalizare. Ceausescu l-a inaugurat intr-o barcuta pentru ca a impus un termen nerealist pentru terminare. Canalul era plin cu bolovani din derocari, el a mers cu o barcuta cu chila plata (pescaj redus) dupa care canalul a fost golit si excavatoarele au reluat lucrul

Ca de obicei, completările la poveste sunt binevenite.


Octombrie 2015

Cazarea la Medgidia, la același hotel Livius, 80 lei / camera dublă / noapte, cu rezervarea făcută telefonic cu o zi înainte de plecare.
Am ajuns la hotel și am constatat că nu era nimeni, doar ușa de la intrare deschisă.

Am urcat la etaj și am văzut că la camera nr. 4 era cheia în ușă.
L-am sunat pe proprietar sperând că acesta îmi va răspunde ca anul trecut “camera 4, ai cheia în ușă, vorbim mâine”.

Însă proprietarul mi-a spus că trebuie să vorbescă cu mine și că vine imediat.
Eu deja mă gândem că îmi spune ca nu îmi mai poate da camera și eram curios să văd unde mă cazează.
Omu’ a apărut foarte repede (locuiește chiar lângă hotel), mi-a confirmat că nu este nicio problemă cu camera, doar a ținut să precizeze că cea de-a doua cheie este de la ușa de la intrarea în hotel și m-a rugat să închid acea ușă.

N-am înțeles de ce nu îmi putea spune toate astea la telefon.

Dacă tot ne-am întâlnit i-am plătit și cazarea, iar proprietarul nu a uitat să îmi spună să iau bicicleta în camera, să nu o las pe mașină.

Odată problemele organizatorice rezolvate, am plecat spre cârciuma Tanța și Costel, pentru că îmi era foame și mai ales sete.

Aici, nimeni pe terasa, doar câteva mese ocupate în interior.
Plus un dialog puțin ciudat cu cel de la bar, care nu înțelegea de ce vreau să stau pe terasă în octombrie și incerca să mă convingă prin replici de genul “da stai băhhh înăuntruuuuu”.

Menu-ul l-am luat degeaba, pentru că nu era schimbat nimic de fața de anul trecut, așa că tot la pizza
Diavola și Riesling de Jidvei (că tot eram lângă Murfatlar) am rămas.

Măcar chelnărița a fost de treabă, însă și ea mirată că în luna octombrie cineva mai vrea să stea la cărciumă pe terasă.

Micul dejun a doua zi: două banane, un Snikers și o cafea de la aparat la un magazin alimentar de lângă hotel, după care am tait-o spre gară, pentru că la ora 10:03 pleca trenul spre Poarta Albă.

Mi-a plăcut faptul că gagica de la casă de bilete, după ce am întrebat-o dacă îmi poate da bilet pentru bicicletă, mi-a spus “pot să vă dau, dar sigur vreți pentru 15 minute de mers cu trenul”.
Am priceput mesajul, am luat bilet doar pentru mine (4 Lei) iar nașului i-am dat 2 Lei pentru bicicletă și nu a fost absolut nicio problemă.


Peronul, pentru că altceva n-am văzut să mai existe în halta Poarta Albă.

[attachmentid=1628019479] [attachmentid=1628019480]

Canalul Dunărea – Marea Neagră văzut de pe peron.

[attachmentid=1628019481]

Geamia din Poarta Albă.

[attachmentid=1628019482]

Poarta prin care se intră în curtea geamiei.

[attachmentid=1628019483]

Octombrie 2013
Intrare pe Canalul Poarta Albă – Midia Navodari la intersecția DN 22C cu DC 87, acolo unde incepe localitatea Poarta Albă (venind dinspre Medgidia).

[attachmentid=1628019484]

În intersecția din poza de mai sus este indicatorul spre satul Nazarcea (probabil fost Galeșu).

[attachmentid=1628019485]

Octombrie 2015
Drumul (DJ 228A) spre Monumentul Memorial Poarta Albă și apoi spre Ovidiu, acum este “coală de hârtie”.

[attachmentid=1628019486]

Motivul.

[attachmentid=1628019487]

Monumentul Memorial Poarta Albă văzut mai de la distanță.

[attachmentid=1628019488]

și de la bază (Octombrie 2013).

[attachmentid=1628019489]

Mai multe poze și detalii despre acest monument:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=285620&st=30#

Octombrie 2015
La intersecția DJ 228A cu DN 22C o troiță ridicată în memoria tuturor celor care au suferit, îndiferent de regimul politic, din anii ’30 până în anul 1989.

[attachmentid=1628019490] [attachmentid=1628019491]

Stația de pompare Basarabi, de mult timp nefuncțională, văzută din apropierea podului peste Canalul Poarta Alba – Midia Năvodari.

[attachmentid=1628019492]

Despre acestă stație de pompare (informații de pe alt forum):
Construita in anii '60, a fost data in folosinta in 1970, la acel moment fiind cea mai mare statie de pompare din Europa. Artizanul acestei statii, din punctul de vedere al calculelor hidraulice, este prof. dr. doc. Simion Hancu, fost sef al catedrei de hidraulica al USAMV, Facultatea de Imbunatatiri Funciare, fost director al Institutului de Cercetari Hidrotehnice si fost ministru al mediului. Situata pe o derivatie a canalului Dunare Marea Neagra, respectiv pe canalul Negru-Voda, aceasta nu mai este in stare de functiune astazi.

În anul 1970 nu exista Canalul Dunare – Marea Neagră, insă exista canalul Negru – Vodă, alimentat cu apă din fostul râu Carasu.

Mai multe detalii (informații de pe alt forum):
Canalul Negru Voda", cel alimentat de statia Basarabi, porneste din zona Medgidia si sfarseste la Albesti, in vecinatatea localitatii Negru Voda (de unde i se trage si numele). Statia prelua apa de pe vechea vale a Carasului, curs de apa inlocuit astazi de Canalul Dunare-Marea Neagra. Pe Valea Carasului isi facea loc o parte (mica) a apelor Dunarii si ceva paraie din zona Cernavoda, Faclia, Azizia si nu mai stiu care. La vest de Poarta Alba exista o prima treapta de pompare, urmata de cea de-a doua (cea mare) de la Basarabi, cu rolul de a trece apa peste dealurile de la Baraganu, continuand spre Topraisar si Pecineaga.

În completare la cele de mai sus, din câte știu, numele Carasu nu provenea de la specia de pește caras ci ce la cuvintele turcești Kara Su (Apă Neagră).

Locația stației de pompare Basarabi, luată de pe Google Maps.

[attachmentid=1628019493]

Octombrie 2015
Podul rutier de la Poarta Albă.

[attachmentid=1628019494]

și cel feroviar.

[attachmentid=1628019495]

Canalul Poarta Albă – Midia Năvodari văzut pe podul rutier (aici este unul dintre capetele Canalului).

[attachmentid=1628019496]

Asta pare o stație de epurare, însă nu sunt sigur. Dacă poate cineva sa dea detalii, rămân dator.

[attachmentid=1628019497]

13 Jan 2016, 13:13:
Octombrie 2013 – malul sudic.
De la Monumentul Memorial Poarta Albă, am coborât direct pe malul sudic al canalului.

[attachmentid=1628019537]

Ceată și umezeala nu mă încântau, insă nu este in fiecare zi 23 August.

Cam multă piatră, insă fără mari probleme pentru bicicletă (deși ar fi mers niste cauciucuri cu caramele).

[attachmentid=1628019538]

Podurile rutier si feroviar de la Poarta Albă rămân în urmă.

[attachmentid=1628019539]

Drumul pietros se termină intr-un drum cu mai putină piatră.

[attachmentid=1628019540]

Obiecte pe care nu m-aș fi așteptat să le gasesc pe malul unui canal.

[attachmentid=1628019541]

Octombrie 2015 – malul nordic.
Podurile de la Poarta Albă văzute de pe malul nordic al Canalului.

[attachmentid=1628019542]

Începe drumul spre ecluza de la Ovidiu.

[attachmentid=1628019543]

Monumentul Memorial Poarta Albă, văzut de pe malul nordic al canalului Poarta Albă – Midia Năvodari.

[attachmentid=1628019544]

Un descărcător de torenți mai mic.

[attachmentid=1628019545]

Probabil o fostă stație de pompare.

[attachmentid=1628019546]

Drumul rămâne bun.

[attachmentid=1628019547]

Un șarpe mort, probabil de bătrânețe sau plictiseală, pentru că parea intact, fără urme de lovire.

[attachmentid=1628019548]

Șanț de scurgere.

[attachmentid=1628019549]

Șanțul betonat care există pe o bună parte din lungimea Canalului, pe ambele maluri.
Octombrie 2013 – malul sudic.

[attachmentid=1628019550] [attachmentid=1628019551]

Octombrie 2015 – malul nordic.

[attachmentid=1628019552] [attachmentid=1628019553]

Referitor la santul betonat (informații de pe alt forum): “rolul lui este de preluare a apelor ce se scurg din zidul din vecinatate, zid de sprijin prevazut cu barbacane, gauri transversale ce colecteaza apele de infiltratie din terenul aflat in spatele lui, provenite din ploi.

Octombrie 2013 – malul sudic.
Interzicerea de a ancora sau a lăsa să se târască ancore, cabluri sau lanțuri” pe următorii 700 de metri.
Sau cel puțin asta am găsit în “Regulamentul de navigație pe Dunare în sectorul românesc”, referitor la indicatorul de mai jos.

[attachmentid=1628019554]

Mini-petrolier.

[attachmentid=1628019555] [attachmentid=1628019556]
octavian.gagu
Foarte misto povestea si daca nu ai inca una, poti sa faci o cariera frumoasa in culegerea de informatii smile.gif
ON: ...am citit cu o oarecare nostalgie deoarece, copil fiind, prin canal cutreieram, cand inca se lucra la el. Unchi-miu statea in Navodari, chiar la intrare, deci terenul de joaca al meu si-al celorlalti era...in canal smile.gif
Ecluza...of...ecluza...o constructie superba, mereu curata, cu borduri colorate in rosu, galben si albastru.
Nu e an sa nu trec pe-acolo...si daca n-am drum...imi fac...
Frumos...frumos...
maho
QUOTE(gibonu @ 12 Jan 2016, 18:58)
Un șarpe mort, probabil de bătrânețe sau plictiseală, pentru că parea intact, fără urme de lovire.
*


Unii (mai ales cei neveninosi, care nu se pot apara altfel) au obiceiul sa se prefaca decedati (cand sunt oameni p-aproape), ca sa fie lasati in pace; am intalnit si eu unul demult, am crezut ca-i mort (era pe un drum forestier), l-am intors (cu precautie, cu bocancul si un bat) pe-o parte si pe alta, n-a miscat pana nu m-am indepartat suficient, apoi "a zbughit-o" in padure.
gibonu
@octavian.gagu
Multumesc pentru aprecieri.
Ma bucur ca am provocat o oarecare stare de nostalgie, asa cum s-a intamplat si la povestea plimbarilor de pe Canalul Dunare - Marea Neagra.
Vor fi si niste poze cu ecluzele de la Ovidiu si Navodari.

@maho
Posibil ca acel sarpte sa "faca pe mortul".
E drept ca nici eu n-am insistat prea mult sa vad care este starea lui reala.


Octombrie 2015 – malul nordic.
Șant – drum – canal.

[attachmentid=1628019585]

Șanț de scurgere pe malul sudic, văzut de pe malul nordic.

[attachmentid=1628019586]

O stație de pompare (spre să nu mă înșel) pe malul sudic (văzută de pe malul nordic), încă funcțională și păzită de niște câini care m-au fugărit destul de mult acum doi ani când am trecut pe acolo.

[attachmentid=1628019587]

Bifurcație. Drumul care urcă ajunge în DJ 228.

[attachmentid=1628019588]

Câinii de la stația de pompare lătrau la mine de pe celălalt mal, probabil nervoși pentru că nu mai pot alerga un biciclist.

[attachmentid=1628019589]

Drumul este în continuare bun.

[attachmentid=1628019590]

Convoi de barje (sper că asta este denumirea corectă).

[attachmentid=1628019591] [attachmentid=1628019592]

Prinderea împingător – barjă.

[attachmentid=1628019593]

Împingătorul, văzut mai de aproape.

[attachmentid=1628019594]

Pauză.

[attachmentid=1628019595]

Șanț de scurge distrus, pe malul sudic (văzut de pe malul nordic).

[attachmentid=1628019596]

M-am bucurat să văd că încă se mai ocupă cineva de șanțurile sau podurile existente.

[attachmentid=1628019597] [attachmentid=1628019598]

Calitatea drumului începe să scadă.

[attachmentid=1628019599]

Apare și noroiul, însă nimic grav.

[attachmentid=1628019600]

Șanț de scurgere văzut mai de aproape.

[attachmentid=1628019601]

Alt descărcător de torenți.

[attachmentid=1628019602] [attachmentid=1628019603]
buzasparta
Fain reportajul.
Inainte de 89 am fost in ce se chema tabere pentru sporturi tehnico-aplicative- adica auto, navo, aero modele si tot ce se facea pe la casa pionierilor- la Navodari si dupa terminarea concursurilor mergeam la pescuit pe acolo.Luam sare de la masa, bete aveam de acasa si pescuiam.Seara puneam pestele pe tabla si il prajeam Era bine tare.
gibonu
@buzasparta
Multumesc.

Casa pionierilor, ce vremuri.
Am prins si eu conceptul de "casa pionierilor". Am inceput cu cercul de traforaj, apoi am intentionat sa ma mut la cercul de navo-modele.
Insa a venit Revolutia si la inceputul lui '90 "casa pionierilor" s-a inchis.

Pentru cei mai tineri, casa pionierilor era ceea ce azi am numi organizatie non-profit, unde, sub indrumarea unui cadru didactic se faceau diverse activitati: tarforaj, navo-modele, aero-modele si parca erau si niste activitati pentru fete (cusut, tesut, brodat, etc).

Am si acum casa facuta (in anul 1988) din placaj de traforaj la casa pionierilor.



Octombrie 2013 – malul sudic.
Mal, cu pământ roșu, probabil erodat de apa de ploaie.

[attachmentid=1628019672]

Octombrie 2015 – malul nordic.
Pâmântul roșu de pe malul sudic, văzut de pe malul nordic.

[attachmentid=1628019673]

Octombrie 2013 – malul sudic.
Un descărcător de torenți mai rablagit.

[attachmentid=1628019674]

Octombrie 2015 – malul nordic.
Ușor dar sigur, drumul începe să devină potecă.

[attachmentid=1628019675]

Blocul asta de beton cred că a rămas aici de la construcția canalului.

[attachmentid=1628019676]

După cum arată, plus urechea metalică de deasupra, pare că se poziționa intercalat cu alte astfel de blocuri.
Dacă poate cineva să dea mai multe detalii, rămân dator.

Ultima porțiune de drum.

[attachmentid=1628019677]

Drumul abia se mai distinge.

[attachmentid=1628019678]

Ultimul descărcător de torenți de pe malul nordic.

[attachmentid=1628019679]

Drumul se oprește pe podul din beton al descărcătorului.

[attachmentid=1628019680]

Canalul văzut de pe acel pod, direcția ecluza Ovidiu.

[attachmentid=1628019681]

Octombrie 2013 – malul sudic.
Mal consolidat.

[attachmentid=1628019682]

Combinatie beton-piatră, pe care se observă barbacanele pentru colectarea apelor infiltrate.

[attachmentid=1628019683]

Piatra de desupra betonului, văzută mai de aproape.

[attachmentid=1628019684]

Octombrie 2015 – malul nordic.
Malul consolidat (văzut de pe malul nordic).

[attachmentid=1628019686] [attachmentid=1628019687]

Octombrie 2013 – malul sudic.
Încep pereți laterali mai înalți.

[attachmentid=1628019687] [attachmentid=1628019688]
buzasparta
Karting, foto, dansuri, canto, electronica...
drrond
...instrumente, pictura, etc. etc. Se faceau si lucruri bune, insa cu un pret prea mare!
VladSoare
Frumos. wub.gif
buzasparta
Orice costa.
Acum au realizat ca barajul de la Suhurlui ar fi fost bun totusi nu era doar ceva megalomanic.
@gibonu: sa te tina fizicul sa poti umbla.
gibonu
@buzasparta
Te rog, poti da mai multe detalii despre acel baraj.

Dorinta de umblat exista, iar fizicul cred ca ma mai tine.
Oricine poate merge de exemplu pe canalele dobrogene, nu este nevoie de conditie fizica de Iron Man.


Octombrie 2013 – malul sudic.
Macadamul se transform în noroi.

[attachmentid=1628019735]

Si mai apoi într-o argilă păcătoasă care se lipeste de orice.

[attachmentid=1628019736]

Noroc ca există niste bucați betonate pe marginea drumului, pe care se poate merge împingând bicicleta prin argila păcătoasă.

[attachmentid=1628019737]

Din păcate, nu m-a dus capu’ sa împing bicicleta prin iarba de lângă apă.

Drumul devine greu practicabil din cauza vegetației.

[attachmentid=1628019738]

Apoi a trebuit sa ma dau jos de pe bicicletă.

[attachmentid=1628019740]

După câteva zeci de metri, am ajuns în zona unei alunecări de teren.

[attachmentid=1628019741] [attachmentid=1628019743]

După cum se vede din pozele de mai sus situația nu arăta prea bine, doarece combinația argilă păcătoasă – roca instabilă - vegetație crescută aiurea nu ma ajuta la nimic.
Poate doar la o baie în Canal.

Malul nordic văzut de pe malul sudic.

[attachmentid=1628019744] [attachmentid=1628019745]

Octombrie 2015 – malul nordic.
Continui alergarea pe potecă, pe lângă bicicletă, până în apropierea ecluzei de la Ovidiu,

[attachmentid=1628019746]

Uneori poteca dispare total.

[attachmentid=1628019747]

Malul canalului, acolo unde probabil au săpat cu târnăcopul și foștii deținuți politici.

[attachmentid=1628019748] [attachmentid=1628019749] [attachmentid=1628019750]

Zone în care poteca nu mai există.

[attachmentid=1628019751]

Grămadă de roci prăbușite, pe care a trebuit să o traversez prin partea superioară, în două drumuri, unul cu gențile laterale și geanta de ghidion și altul cu bicicleta.

[attachmentid=1628019752]

Nu credeam că mă voi bucura atunci când văd gunoaie aruncate in natură. Însă aici pe canal, în lipsa oricărui alt punct de reper, prezenta în mai multe locuri a acestor gunoaie însemna că se poate merge mai departe.

[attachmentid=1628019753]

O urmă vagă de potecă.

[attachmentid=1628019754]

Altă grămadă de roci prăbușite pe care a trebuit să o traversez.

[attachmentid=1628019755]

Probabil acestea sunt găuri în care se punea dinamita.

[attachmentid=1628019756]
buzasparta
Barajul respectiv era menit sa alimenteze cu apa toata Moldova - sau aporape toata Moldova- pentru irigare numai ca dupa 89 s-a furat tot ce se putea.Motoarele sau statiile de pompare au fost duse la fier vechi, "gospodarii" au furat dalele si le-au pus in curte, tevi taiate si duse la fier vechi...
gibonu
@buzasparta
Multumesc pentru informatii.
Din pacate nu este singurul caz de acest gen. Am auzit povesti despre hotii de fier vechi care au sapat la adamcimea de 5 metri in pamant pentru a fura tevile din aluminiu din fostele sisteme de irigatii.



Octombrie 2015 – malul nordic.
Spre Poarta Albă.

[attachmentid=1628019977]

Spre Ovidiu.

[attachmentid=1628019978]

Pe aici chiar se merge bine (tot pe lângă bicicletă).

[attachmentid=1628019979]

Malul sudic (văzut de pe malul nordic).
Se observă că linia apei este mult sub nivelul țărmului, astfel încât în caz de baie nu avem nicio șansă să ies.

[attachmentid=1628019980]

Situația devine îngustă

[attachmentid=1628019981]

și apoi foarte îngustă.

[attachmentid=1628019982]

Însă cu puțin morcov în cur și atenție sporită se poate trece.
Totul revine la normal.

[attachmentid=1628019983]

Dacă nu mă înșel, o barjă autopropulsată.

[attachmentid=1628019984]

Malul sudic (văzut de pe malul nordic).
Cam pe aici cred ca este alunecarea de teren acoperită de vegetație, care acum 2 ani m-a împiedicat să îmi continui drumul până la ecluza de la Ovidiu.

[attachmentid=1628019985]

Chiar dacă aș fi trecut de obstacolul format de vegetație, m-ar fi așteptat alte obstacole, făra vegetație.

[attachmentid=1628019986] [attachmentid=1628019987] [attachmentid=1628019988]

Octombrie 2013 – malul sudic.
Înapoi, Până la bifurcație care urcă (stânga) spre DC 87.

[attachmentid=1628019989]

Canalul văzut de sus.

[attachmentid=1628019990]

Malul nordic, văzut de pe malul sudic.

[attachmentid=1628019991]

DC 87 spre Ovidiu (acum cred că arată mult mai bine).

[attachmentid=1628019992]

Octombrie 2015 – malul nordic.

[attachmentid=1628019993]

18 Jan 2016, 20:07:
Octombrie 2015 – malul nordic.
Ultimul obstacol, ușor de depășit.

[attachmentid=1628019996]

După care pot continua alergarea călare pe bicicletă.

[attachmentid=1628019997]

În departare se vede un utilaj vechi.

[attachmentid=1628019998]

Peisajul se deschide.

[attachmentid=1628019999]

Zona greu accesibilă rămâne în urmă.

[attachmentid=1628020000]

Drumul chiar este bun.

[attachmentid=1628020001]

Octombrie 2013 – malul sudic.
Ecluza de la Ovidiu, văzută din DC 87.

[attachmentid=1628020002]

Octombrie 2015 – malul nordic.
Ecluza de la Ovidiu, văzută de pe malul Canalului.

[attachmentid=1628020003]

Lângă gardul care delimitează zona de protecție a ecluzie am stat de vorbă cu un paznic, care m-a întreabat de unde vin.
Când i-am spus că vin de la Poarta Albă, foarte mirat, omu’ m-a întrebat ceva de genul “păi se poate merge pe Canal până acolo?”.
Recunosc că a crescut puțin pipota-n mine auzind întrebarea.

Utiliajul vechi care pare rămas aici de pe vremea construcție canalului cu deținuți politici, văzut mai de aproape.

[attachmentid=1628020004]

Acest utilaj parcă seamănă cu cel existent pe coperta romanului “Drum fără pulbere” a lui Petru Dumitriu.

[attachmentid=1628020005]

Erau niște căini prin zonă și am renunțat să urc până la utililaj ca să-l studiez mai de aproape.
Acum îmi pare rău.
Dacă poate da cineva mai multe detalii despre acest utilaj, în rog să nu ezite.

Ecluza de la Ovidiu văzută dinspre Năvodari.

[attachmentid=1628020006]

Copac crescut pe acoperiș.

[attachmentid=1628020007]

Un șarpe mic stătea la plajă pe drum.

[attachmentid=1628020008]

Că să nu-l calce vreo mașnă am încercat să-l dau la o parte cu roata față de la bicicletă, moment în care șarpele a luat poziția de auto-apărare exact ca o cobra.
Îmi pare rău că nu m-a dus capu’ să-i fac o poză.

Podurile, rutier și feroviar de la Ovidiu.

[attachmentid=1628020009]

Un mini descărcător de torenți.

[attachmentid=1628020010]

Octombrie 2013 – malul sudic.
Ecluza și podul rutier de la Ovidiu.

[attachmentid=1628020011] [attachmentid=1628020012]

Bandă transportoare rabatabilă, văzută de pe podul rutier de la Ovidiu.

[attachmentid=1628020013]

Octombrie 2015 – malul nordic.

[attachmentid=1628020014]
andreig1982
QUOTE(gibonu @ 18 Jan 2016, 17:27)

Utiliajul vechi care pare rămas aici de pe vremea construcție canalului cu deținuți politici, văzut mai de aproape.

[attachmentid=1628020004]

Acest utilaj parcă seamănă cu cel existent pe coperta romanului “Drum fără pulbere” a lui Petru Dumitriu.

[attachmentid=1628020005]




Utilajul s-ar putea sa fie ce a mai ramas dintr-un ESE 8001 facut de Progresul Braila (Promex in ziua de azi) sau un EKG rusesc.
gibonu
@andreig1982

Multumesc pentru completare, insa nu cred ca este vorba despre un excavator ESE 8001.

Cam asa arata ESE 8001 (alta poza mai mare n-am gasit).

[attachmentid=1628020087]

Sursa: http://mail.promex.ro/istoric.html (anul 1978)

Si asta este poza utilajului vazut de mine (am mai postat-o inca odata pentru comparatie).

[attachmentid=1628020088]

Se vede in poza cu ESE 8001 ca acesta era foarte mare, comparativ cu acea basculanta de mari dimensiuni care se vede langa el.

In poza mea, langa excavator se vede un incarcator, iar excavatorul nu pare atat de mare in comparatie cu acel incarcator.

Cat despre EKG-urile sovietice / rusesti, fabrica inca exista si asta produc azi:
http://iz-kartex.com/en/new-product-line/


Ramane un subiect de investigat si un motiv in plus de a ma intoarce in zona.
cj98czh
"Excavatorul EKG-5 este destinat lucrarilor de incarcare piatra sparta in cariera Atașamentul cupei de mâner este fixat prin flansa fixa prin șuruburi de înaltă rezistență, acesta oferă o înlocuire ușoară și fiabilitate ridicată."

[attachmentid=1628020089]

Am vazut asa ceva in functiune acum vreo 3 ani. Il foloseau la constructia barajului de la Rastolita, singurul baraj inceput pe vremea inpuscatului si care se pare ca se termina ... mai greu dar se termina ..
gibonu
@cj98czh

Multumesc pentru completare.
Comparand poza pusa de tine cu poza facuta de mine, ca nespecialist in domeniu, cred ca intr-adevar ce se se afla azi langa ecluza de la Ovidiu este un excavator EKG 5.

cj98czh
Apropo este electric smile.gif are ditamai cablu dupa el ceea ce il limiteaza aria de acoperire.

Nu stiu daca asta din videoclip este exact ca si ala dar functionarea lui era similara.

https://www.youtube.com/watch?v=mrSLiAo2l0Q

andreig1982
Ce-i drept, nu m-am uitat la proportii smile.gif
gibonu
@cj98czh

Din cate stiu, utilajele astea mari mai toate sunt electrice.
Am inteles ca la Canalul Dunare - Bucuresti (abandonat) s-a lucrat la un moment dat cu o draglina pasitoate imensa care avea nevoie de o retea electrica (fire, stalpi, etc) proprie.

Din care stiu, draglina pasitoate = din cauza dimensiunii foarte mari nu avea senile, ci i se miscau alternativ punctele de sustinere, ca sa poata inainta.

De unde ai luat informatiile legate de excavator si poza?
Te rog, poti pune un link. Multumesc.

@andreig1982

Nicio problema.
Plecand de la informatiile tale, am identificat excavatorul.


Revenind la excavator.

Description: Rope Shovel EKG-5A (SE-3, EKG-4, EKG-4,6);
Supply years: 1950-1993
Countries: Rumania, Bulgaria, Germany, Poland, Yugoslavia, Turkey, Czechoslovakia, Hungary, Finland
Quantity: 855
Notes: Bucket capacity 3-5,2 m3

Sursa informatiilor de mai sus:
https://www.uralmash.ru/en/production/excavators/

Asadar, acest excavator a fost construit la fabrica Uralmas (Ural Mash Zavod in rusa).
Cateva vorbe despre istoria acestei fabrici fondate in anul 1933:
https://www.uralmash.ru/en/about/history/

Avand in vedere cele de mai sus, plus ceea ce scrie pe Wikipedia, la acesta fabrica s-au produs si tancuri T 34:
https://en.wikipedia.org/wiki/Uralmash

Azi, Ural Mash face parte din grupul OMZ (am pus mai sus link-ul cu excavatoarele pe care le produc azi).

L.E.
Daca ajuta pe cineva, locatia excavatorului sovietic EKG 5, fata de ecluza de la Ovidiu.

[attachmentid=1628020097]
cj98czh
NU sunt 100% sigur ca este EKG 5 ... seamana toate intre ele smile.gif

http://www.tehnovalcar.ro/Excavator_EKG-32...l_mai_mare.html

gibonu
@cj98czh

Nu sunt specialist in domeniu si n-am pretentia ca am drepate, insa din ce se vede in poze, acel excavator pare a fi un EKG 5.

Se vede in postarea mea anterioara (link-ul de pe site-ul producatorului) ca acest excavator a fost exportat in RO.

Este posibil ca azi sa nu mai fie 100% identic cu originalul pentru ca in cursul exploatarii s-au mai luat / pus diverse piese pe el.
Stiu ca era o practica des intalnita pe santier sa te descurci cu ce ai, sa mai faci o tiganie, etc.

Oricum, desi ma repet, multumesc inca odata pentru informatii si pentru motivul in plus de a reveni in zona si de studia mai de aproape excavatorul.
cj98czh
O sa caut pozele cu cel de la Rastolita smile.gif ala inca merge smile.gif
gibonu
Octombrie 2015 – malul nordic.
Podul feroviar de la Ovidiu.

[attachmentid=1628020281]

Nacelele orizontală și verticale de deasupra podului.

[attachmentid=1628020282]

Nacela de sub pod.

[attachmentid=1628020283]

și sistemul de culisare al acesteia.

[attachmentid=1628020284]

Octombrie 2013 – malul sudic.
Podul feroviar de la Ovidiu văzut din alt unghi.

[attachmentid=1628020285]

Clădire, care odată probabil a fost importantă.

[attachmentid=1628020286]

Octombrie 2015 – malul nordic.

[attachmentid=1628020287]

Dacă poate cineva să dea mai multe detalii despre acestă clădire, rămân dator.

Octombrie 2013 – malul sudic.
Stânga = Canalul, dreapta = lacul Siutghiol.

[attachmentid=1628020288]

Canalul, spre Năvodari.

[attachmentid=1628020289]

Peste lacul Siutghiol se vede stațiunea Mamaia.

[attachmentid=1628020290]

Drumul pe dig este bun și spre norocul meu uscat.

[attachmentid=1628020291]

Octombrie 2015 – malul nordic.
Lebede pe canal.

[attachmentid=1628020292]

Canalul – drumul de pe malul sudic – lacul Siutghiol – Mamaia.

[attachmentid=1628020293]

Drumul este bun.

[attachmentid=1628020294]

Spărturi în nori.

[attachmentid=1628020295]

Grămadă de pescăruși.

[attachmentid=1628020296]

Alt mini descărcător de torenți.

[attachmentid=1628020297]

Octombrie 2013 – malul sudic.
La un moment dat drumul devine asfaltat, deoarece trece printr-un colț al stațiunii Mamaia.

[attachmentid=1628020298]

Apoi, asfaltul dispare și drumul continuă de-a lungul Canalului.

[attachmentid=1628020299]
gibonu
Octombrie 2015 – malul nordic.
În apropiere de Năvodari contactul vizual cu canalul dispare iar calitatea drumului mai scade.

[attachmentid=1628020380]

Octombrie 2013 – malul sudic.
Orașul Năvodari văzut de pe malul sudic.

[attachmentid=1628020381]

Statuia lui Mihai Viteaza din Năvodari.

[attachmentid=1628020382]

Octombrie 2015 – malul nordic.
Viitoarea piață de pește, în formă de pește, din Navodari.

[attachmentid=1628020383]

Pe aici am ieșit de pe drumul care merge pe malul canalului, am urcat puțin până am ajuns în oraș apoi pe podul peste bucata de canal care merge spre lacul Tașaul.

[attachmentid=1628020384]

Octombrie 2013 – malul sudic.
Podul pe care eram în poza de mai sus, văzut de pe malul sudic al Canalului.

[attachmentid=1628020385]

Octombrie 2015 – malul nordic.
Canalul Poarta Alba - Midia Năvodari continua spre lacul Tașaul.

[attachmentid=1628020386]

Drumul care se vede in poza de mai sus continuă pe sub podul feroviar și merge până în localitatea Luminița (cea puțin așa se vede pe Google Maps).
Pare un drum interesant, care însă rămâne pe altă data.

Am fost plăcut surprins să văd că în Năvodari exista stadion de rugby.

[attachmentid=1628020387]

Piața de pește văzută din spate.

[attachmentid=1628020388]

Canalul, vedere spre Ovidiu.

[attachmentid=1628020389]

Pe șosea, până la Constanța nu mai era mult.

[attachmentid=1628020390]

Bifurcația din capătul de la Năvodari al canalului: stânga spre ecluza Năvodari și dreapta spre lacul Tașaul.

[attachmentid=1628020391]

Separația de sensuri la intrarea în ecluza de la Năvodari.

[attachmentid=1628020392]

Octombrie 2013
Ecluza de la Năvodari, văzută pe podul rutier care traversează Canalul.

[attachmentid=1628020393]

Mai precis ecluza funcțională,

[attachmentid=1628020394]

și ecluza nefuncțională, pe fundul căreia deja a crescut iarba.

[attachmentid=1628020395]

Octombrie 2015
Situația s-a schmbat complet, în bine, în sensul că ambele părți (bazine) ale ecluzei erau funcționale.

[attachmentid=1628020396]

Parcă cele două bazine ale ecluzei se numesc sasuri.

Spărturi în nori deasupra orașului Năvodari.

[attachmentid=1628020397]

Viitoarea piață de pește din Năvodari, văzută mai de la distanță.

[attachmentid=1628020398]

21 Jan 2016, 20:43:
Octombrie 2013
Imediat după ecluză ajung la Tabăra de copii Năvodari, unde n-am apucat să-mi petrec vacanțele din copilărie.

[attachmentid=1628020399]

Indicator pentru mașini si mașinuțe, aproape de ieșirea din Năvodari spre Mamaia.

[attachmentid=1628020400]

Octombrie 2015
Șoseaua Năvodari – Mamaia extinsă la 4 benzi, față de 2 benzi cum era în 2013.

[attachmentid=1628020401]

Urmează Mamaia, unde s-a construit enorm.

[attachmentid=1628020402] [attachmentid=1628020403]

Ceea ce se vede în pozele de mai sus este doar o mică parte din construcțiile care există în Mamaia.
După cum se vede, în octombrie toate acele sute (dacă nu chiar mii) de apartamente păreau goale.

Probabil că s-or închiria doar pe perioada sezonului estival.
Și probabil prețul este pe măsură, astfel încât să justifice investiția în construcție.

Octombrie 2013
Tirbușon gigant.

[attachmentid=1628020404]

Octombrie 2015
Ca și acum doi ani, mi-a plăcut indicatorul spre Istanbul pe străzile Constanței.

[attachmentid=1628020405]

În gara Constanța m-am dus direct la cișmeaua din capătul peronului ca sa mai curăț bicicleta de puținul noroi strâns pe ea, apoi cu trenul Regio 8034 la ora 20:25 m-am întors la Medgidia.

Loc pentru băut / mâncat în capătul unui vagon (mai bine îl făceu loc pentru transportul bicicletelor).

[attachmentid=1628020406]

În Medgidia m-am dus direct la cârciuma Tanța și Costel pentru cina din seara respectivă.

La terasă servea aceiași chelnărița ca și în seara trecută, am dat direct comanda de pizza, o sticlă de vin și o porție de clătite la desert.

Era ora 20:45 cand am dat comanda și speram ca la ora 21:30 să o tai spre camera de hotel deoarece la ora 22:00 începea meciul de rugby Noua Zeelandă – Franța (al doilea sfert de finală al Cupei Mondiale).

Totul mergea conform planului până când chelnărița s-a intors și mi-a spus ca pizza durează cam o ora jumate până la fi gata, deorece în solonul de la etaj avea loc o nuntă iar menu-ul de la nuntă avea prioritate față de cel de la cârciumă.

I-am mulțumit pentru informație și pentru faptul că nu m-a lăsat să aștept ca prostu’o oră jumate după o pizza.
Am mai întrebat-o dacă mai există vreo cârciumă și mi-a recomandat o pizzeria lângă parcul de pe malul canalului.

La pizzeria asta am aflat că durează cam doar o oră până va fi gata o pizza (era ceva aglomerație), așa că singura opțiune a rămas mâncarea de la un mic super market.
Plus un kurtos luat din centrul Medgidiei de la niste cetățeni mai bronzați.

Shaormăria pe care o știam in Medgidia era închisă sâmbătă seara.

Asta a fost cina, mâncată în cur pe marginea patului, cu ochii în televizor la meciul de rugby.

[attachmentid=1628020407]

Combinația kurtoș – iaurt – chips-uri – brânză topită a fost bună și mi-a potolit foamea.
Din sticla de vin n-am apucat să beau prea mult pentru că la pauza meciului am adormit.
Însă am aflat a doua zi că Noua Zeelandă a bătut greu de tot Franța, doar cu 62-13.

Cam asta a fost Canalul Poarta Alba – Midia Năvodari, varianta 2015.

Până mai ajung prin zonă, dacă are cineva vreo întrebare, cu cea mai mare plăcere.
luci_cta
http://static.daciaclub.ro/uploads/post-16...01733_thumb.jpg

Este vorba despre vechea uzina electrica a Constantei (termocentrala) inlocuita de CET Constanta prin anii 70.
Excelente topicurile tale despre calatorii! Tine-o tot asa!
gibonu
@luci_cta

Multumesc frumos.
Atat pentru completare, cat si pentru aprecieri.
gibonu
Daca nu ma insel, ce se vede in poza de mai jos pare un excavator EKG 5 in stare de functionare.

[attachmentid=1628027665]

Sursa fotografiei: http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=412373&nseq=911
Locatie: Kolomna (probabil regiunea Moscova), Federatia Rusa.
gibonu
Octombrie, Canal, Medgidia, nimic nou, pentru al cincilea an la rând.

Vineri, 14.10.2016

Anul asta am renunța la mașină și am plecat cu trenul, IR 1589, pe bucata Bucureți Nord (17:00) - Medgidia (19:03).
Biletul l-am luat online (5% reducere) plus reducerea de 25% oferită de cardul tren plus, a rezultat un pret final de 35 Lei.
Pentru bicicletă urma să mă înțeleg cu nașu’ deoarece acest tren nu (mai) are vagon pentru transportul bicicletei.

Pe la ora 16:40 am ajuns în gară, am vorbit cu nașu’ și nu a fost nici problemă cu bicicleta. Doar că m-a rugat nașu’ să aleg un loc de la capatele trenului ca să nu încurc circulația între vagoane.
Oricum vroiam să stau în ultimul vagon, ca să văd mai bine traseul.

Am aliniat ghidonul bicicletei paralel cu cadrul și am zis să fiu băiat civilizat și să urc bicicleta în tren cu 1 minut înainte de plecarea acestuia, pentru a nu îi încurca pe ceilalți călatori.
Cam greșită strategia, pentru că la un moment dat a apărut o domnișoară cu un geamantan cam cât ea de mare, așa că cu greu am mai încăput și eu cu bicicleta.

Fiind vineri seara, “tineretul progresist” originar din Constanța se întorcea acasă.
Până aici nimic deosebit, doar că oamenii au venit la gară cu 10 minute înainte de plecarea trenului, motiv pentru care n-au mai apucat să își cumpere bilet de la casă.
Și de aici, a început un dialog al surzilor cu nașul, deoarece acesta le spunea clar că biletul achiziționat în tren costă 95 de Lei și că nu se aplică nicio reducere, însă ei insistau că au reducere pentru că sunt studenți.
Mi-a plăcut faptul că argumentul final al nașului, cu care îi potolea pe toți a fost “următorul tren este la ora 20:30

Inutil să precizez că toți erau cu telefonul în mână, telefon pe care îl butonau nervoși la fiecare 20 de secunde.
Cea mai tare a fost concluzia unei domnișoare “lasă fată, că data viitoare venim cu o zi îniante la gară ca să ne luăm bilet”.

Așadar, “tineretul progresist” știe să frece non-stop facebuc-ul, însă un bilet online la tren nu știe să cumpere.

La ora 17:00 fix trenul a luat-o din loc și în mai puțin de 10 minute a ajuns la viteza de 150 km/h.
Pare ciudat pentru România, însă pe mare parte din linia București – Constanța cam asta este viteză cu care circulă trenul IR.

Și mai ciudat a fost faptul că ușa vagonului a început să de deschidă.
Asta era poziția în care stătea, însă o putem deschide total foarte ușor.
Mi s-a părut foarte tare să merg cu ușa deschisă la 150 km/h.

[attachmentid=1628046073]

Primul care a venit a fost nașul secund.
I-am explicat că ușa pur și simplu s-a deschis singură, acesta s-a cam speriat și l-a chemat pe celălat naș, adică pe șeful de tren.
Până să ajungă șeful de tren, nașul m-a întreabat dacă îi pot ajuta cu o declarație referitor la deschiderea accidentală a ușii, pentru că, în opinia lui, trenul va trebui oprit din circulație la Ciulnița pentru că nu poate contina deplasarea cu o ușă care nu se închide.

Între timp a apărut și șeful de tren, care după ce a evaluat rapid situația, i-a spus nașului să țină manual ușa închisă până la Ciulnița, urmând ca în aporpierea gării, când viteze scădea, să o blocheze cu cheia pătrată.

Înainte de Ciulinița, când viteza de deplasare a mai scăzut, nașii au putut închide și bloca ușa, motiv de bucurie plus o întreagă serie de înjurături la adresa ușii.
De asemenea, am aflat de la șeful de tren că vagonul respectiv este de producție românească, după o licența germană, că este un tip de vagon foarte bun, însă, punctul lor slab sunt tocmai ușile.

Spre norocul meu, la Ciulnița a coborât multă lume, așa că domnișoara cu geamantanul imens a găsit un loc în vagon iar eu am putut să stau liniștit cu bicicleta.

[attachmentid=1628046074]

În gară la Fetești.

[attachmentid=1628046075] [attachmentid=1628046076]

Din dotarea trenului.

[attachmentid=1628046077]

Până la Medgidia nimic deosebit, doar că nașii nu mi-au cerut niciun ban pentru bicicletă.

Cazarea am aranjat-o telefonic cu o zi înainte, la hotelul Livius iar omu’ mi-a spus că mă așteaptă.
Însă, cand am ajuns la hotel, omu’ s-a scuzat că nu mai are nicio cameră liberă, că unii de la Lafarge n-au mai plecat, că-I pare rău, că n-a avut nr. meu de telefon (deși eu îl sunasem cu o zi înainte).

Până la urmă am ajuns la hotelul Dobrogea (cel de după piață venind dinspre fabrica de ciment).
Tot 80 lei / camara pe noapte.
Condițiile nu sunt ca la hotelul Livius, însă mi s-a părut OK.

[attachmentid=1628046078] [attachmentid=1628046079] [attachmentid=1628046080]

Vizita obligatorie la cârciuma “Tanța și Costel” a încheiat seara, cu o pizza, o sticlă de vin și puțin îngheț pe terasă.

29 Oct 2016, 02:40:
Sambata, 15.10.2016

Locomotiva lui Mad Max [de fapt un vagon pentru dedeszapezire, impins de o locomotiva].

[attachmentid=1628046111] [attachmentid=1628046112]

In anii trecuti erau doua astfel de vagoane.

Gara Medgidia.

[attachmentid=1628046113]

156 de ani de la inaugurarea caii ferate Constanta - Cernavoda.

[attachmentid=1628046114]

In anul 1860 Dobrogea inca era provincie otomana, iar ca fapt divers, calea ferata Constanta - Cernavoda a fost prima cale ferata finalizata din Imperiul Otoman.

La casa de bilete, doamna casiera mi-a spus ca s-a speriat cand m-a vazut cu bicicleta deoarece "am crezut ca sunteti strain si io nu parlesc nimic in afara de romana".

Tot de la ea am aflat ca strainii care vin cu bicicleta la Medgidia merg spre Tulcea.

Pana la Poarta Alba nimic deosebit, doar ca m-a intrebat nasu' daca bicicleta este din carbon.

Pe peronul din Poarta Alba, la un moment dat bicicleta nu s-a mai inteles cu balustrda de care era sprijinita.

[attachmentid=1628046115]

Balta care se vede sub roata spate a rezultat din curatarea lantului cu lichid de spalat vase, apa plata si o periuta de dinti. Rezultatul a fost chiar foarte bun. Si moca.

Gata de drum.

[attachmentid=1628046116]

Monumentul Memorial Poarta Alba.

[attachmentid=1628046117]

Drumul "coala de hartie" pana la Ovidiu.

[attachmentid=1628046118] [attachmentid=1628046118]

Un mic gest in memoria celor pentru care exista azi Monumentul Memorial Poarta Alba.

[attachmentid=1628046119]

De la monument am traversat canalul si am continuat putin alergarea pana la o fosta statie de pompare.

[attachmentid=1628046120]

Apoi am urcat, pe langa bicicleta pe poteca care se vede in poza de mai jos, chiar langa statia de pompare.

[attachmentid=1628046121]

Foarte repede am ajuns pe drumul care merge pe langa Canal, oarecum pe deasupra acestuia.

[attachmentid=1628046122]

Mica diferenta intre drum si Canal.

[attachmentid=1628046123]

Spre Ovidiu.

[attachmentid=1628046124]

Sub drum, plus o zona de captare a apei de pe camp, in plan indepartat.

[attachmentid=1628046125]

Pereti betonati

[attachmentid=1628046126]

si apoi un descarcator de torenti, vazut de sus.

[attachmentid=1628046127] [attachmentid=1628046128]

Pauza.

[attachmentid=1628046129]

Canalul, spre Ovidiu.

[attachmentid=1628046130]

Intersectare intre doua mini petroliere.

[attachmentid=1628046131]
gibonu
Sambata, 15.10.2016 - Partea a II-a


Continuam alergare spre ecluza de la Ovidiu.

[attachmentid=1628046358]

O fosta ferma de porcine, azi transformara intr-un depozit de reziduri petroliere de la rafinaria Petromidia.

[attachmentid=1628046359] [attachmentid=1628046360]

Concret, de la Petromidia se aducea cu camionul un fel de marmelada care odata descarcata era intinsa cu ajutorul unui excavator.
Apoi, marmelada respectiva era amesteca un un rezid lichid provenit de la spalarea pieselor de avion de la aeroportul M. Kogalniceanu.
Produsul final era apoi transportat la fabrica de ciment din Medgidia si folosit drept combustibil pentru furnalale pentru ciment.

Sau cel putin asa mi-a spus un mosulet care era paznic.

Din vorba in vorba, am aflat ca mosuletul a lucrat la Canal, ca excavatorist pe un excavator EKG 5 [detalii mai tarziu despre utiliaj].

Despre amploarea lucrarilor "nu-i apa in Canal cata motorina s-a cosumat la constructie".
Despre conditiile de lucru "munceam 12 ore pe zi, 7 zile pe saptamana, dormeam vreo 5-6 ore pe noapte".
Despre salariu "castigam 17.000 [saptesprezece mii] lei pe luna". Din cate stiu, pe atunci, un salariu de 3-4.000 lei era considerat OK.
Tot de la acest mosulet am aflat ca aproximativ 60% din apa din canalalele dobrogene este asigurata de izvoare subterane.

Un avion american care tocmai decolase de la aeroportul Kogalniceanu.

[attachmentid=1628046361]

Gramada de pescarusi.

[attachmentid=1628046362]

Alt descarcator de torenti.

[attachmentid=1628046363]

Pamantul rosu, vazut de pe celalalt mal.

[attachmentid=1628046364] [attachmentid=1628046365]
andreig1982
Drezina din gara Fetesti seamana cu cea despre care se zice ca ar fi fost folosita de Ana Pauker si este expusa la Sinaia. Din ce data am gasit pe net era bazata pe Skoda VOS. A fost construit in serie foarte mica (cca. 100) intre 1948 si 1952. Cam jumatate din exemplarele facute erau blindate. Motorul era un V8 de 5195 cmc imprumutat de la fabrica Praga, care dezvolta 120cp; viteza maxima, pentru versiunea blindata, era 115kmh. Mai multe detalii sunt disponibil pe http://volganeagra.blogspot.ro/2010/06/dre...-skoda-vos.html
gibonu
@andreig1982
Multumesc frumos pentru completare.


Sămbătă, 15.10.2016 – Partea a III-a

Drumul râmăne bun.

[attachmentid=1628046423]

Mal taluzat.

[attachmentid=1628046424]

Desupra Canalului.

[attachmentid=1628046425] [attachmentid=1628046426]

Drumul urcă puțin

[attachmentid=1628046427]

și se departează de malul Canalului.

[attachmentid=1628046428] [attachmentid=1628046429]

Mi-a fost lene să las bicicleta și să merg până la marginea platoului iar acum îmi pare rău.
Șanț de scurgere pe celălalt mal.

[attachmentid=1628046430]

Spre Poarta Albă.

[attachmentid=1628046431]

Panou solar amplasat pe un stâlp de înaltă tensiune. Dacă știe cineva la ce folosește, îl rog sa nu ezite.

[attachmentid=1628046432]

Ecluza de la Ovidiu și lacul Siutghiol pe fundal.

[attachmentid=1628046433]

Drumul se lățește.

[attachmentid=1628046434]
cj98czh
Baga povestea cu excavatorul rusesc smile.gif
gibonu
@cj98czh

Imediat, insa nu am prea multe de povestit despre excavator.
Daca exista completari, raman dator.



Sambata, 15.10.2016 - Partea a IV-a

Excavatorul sovietic EKG 5.
Anul trecut l-am vazut de la distanta, anul asta aproape.

[attachmentid=1628046491] [attachmentid=1628046492] [attachmentid=1628046493] [attachmentid=1628046494]

Probail cupa excavatorului.

[attachmentid=1628046495]

Mi-ar fi placut sa-l vad mai de aproape, insa dupa cum se vede din poze, excavatorul era intr-o curte in care n-am incercat sa intru.

Mosuletul paznic, fost excavatorist, mi-a spus ca erau niste utilaje foarte fiabile si rezistente, singura lor problema fiind consumul mare de energie electrica [aceste excavatoare erau electrice].
Probabil un alt minus era faptul ca aceste excavatoare aveau nevoie si de o retea electrica care sa avanseze odata cu santierul.

Daca nu ma insel, ceea ce se vede in pozele de mai jos sunt camioane Belaz 540.

[attachmentid=1628046496] [attachmentid=1628046497]

Belaz = "Belaruski autamabilnî zavod" [Uzina de automobile din Bielorusia], uzina care exista si azi: http://www.belaz.by/en/

Dreapta spre Navodari.

[attachmentid=1628046498]

DJ 226 la intrarea in Navodari.

[attachmentid=1628046499]

Felinare stradale ecologice.

[attachmentid=1628046500]

Ecluza de la Navodari si rafinaria Petromidia pe fundal.

[attachmentid=1628046501]

Niste delfini.

[attachmentid=1628046502]

Piata de peste din Navodari, finalizata insa nu parea functionala.

[attachmentid=1628046503] [attachmentid=1628046504] [attachmentid=1628046505]

Continuarea Canalului spre lacul Tasaul ramane pentru data viitoare.

[attachmentid=1628046506]

Vedere spre Poarta Alba.

[attachmentid=1628046507]

Deasupra ecluzei de la Navodari.

[attachmentid=1628046508]
Sudsemnatu
QUOTE(gibonu @ 2 Nov 2016, 01:44)
Piata de peste din Navodari, finalizata insa nu parea functionala.

*



Astia zic ca e-„Centrul transfrontalier de afaceri în turism și activități conexe – Piața de pește și produse din pește” si are săli de conferințe, pavilion expozițional, birouri. Mi-e greu sa cred ca va veni cineva acolo sa plateasca taraba si sa vanda peste. Centrul arata parasit, breteaua e neasfaltata, locuri de parcare nu sunt. Cu alte cuvinte...bani europeni furati prin spagi.
cj98czh
Un EKG5 din asta mai functioneaza inca la constructia barajului de la Rastolita ... acum 2 ani am avut ocazia sa il vad la treaba.

Intradevar are un cablu electric de vreo 25-30 cm in diametrul dupa el ... dar nu este gandit ca sa fie deplasabil. acolo excaveaza in munte ... mai mult de cativa zeci de m nu are nevoie sa se deplaseze ...

Cupa era mult mai mare decat cea din poza ta ... am pe acasa (trebuie sa o caut) o poza cu 6 oameni in picioare in cupa .. si loc era inca berechet ..

O sa caut pozele ca sa vin cu completare ..

Nu sunt sigur daca este EKG5 sau fratele mai mare ... oricum este de provenienta sovietica ..
gibonu
@Sudsemnatu

Multumesc pentru completare.
Din pacare, nu-i singurul caz din RO cand se cheltuie aiurea banii si cand finalitatea proiectului este zero barat pentru comunitate.

@cj98czh

Raman dator daca pui acele poze, cu oamenii in cupa.
Sigur este de provenienta sovietica.

Ulterior am aflat ca ceea ce se vede in poza de mai jos, facuta pe 15.10.2016

[attachmentid=1628046539]

este sigla uzinei Ural Maș din Ekaterinburg, Federatia Rusa.

Mai multe detalii: https://www.uralmash.ru/files/rromotional-m...ls/Exca_eng.pdf

2 Nov 2016, 20:00:
Sâmbătă, 15.10.2016 – Partea a V-a

DC 86, Năvodari – Mamaia – Constanța acum are și seaparare între sensuri.

[attachmentid=1628046552]

În plus, pare ca va avea și pistă pentru biciclete.

[attachmentid=1628046553]

Pentru prima data în cei 5 ani de plimbări pe canalele dobrogene am apucat să ajung și pe plajă (la Mamaia).

[attachmentid=1628046554] [attachmentid=1628046555] [attachmentid=1628046556]

O pauză.

[attachmentid=1628046557]

În Mamaia s-a construit foarte mult. Cel mai tare mi s-a părut faptul că un bloc care odată avea vedere la mare acum are vedere doar la blocul vecin.
Probabil cei mai fericiți sunt proprietrii din blocul din spate.

[attachmentid=1628046558]

În rest nimic deosebit prin Mamaia, doar liniștea specifică perioadei de extra-sezon.

Altă pauză la OMV-ul de la intrarea în Constanța pentru o cola și un snickers, apoi până la gară nimic deosebit.

Parcă fostul primar Mazăre a avut idee amplasării acestor vapoare pe la majoritatea intrărilor în Constanța și nici piața gării nu face excepție.

[attachmentid=1628046559] [attachmentid=1628046560]

Mi se pare o idee interesantă să poți admira vapoare prin oraș.

La casa de bilete nu a fost nicio problemă cu biletul pentru bicicletă.
Având în vedere că prețul biletului până la Medgidia era de 5,30 Lei n-am mai folosit cardul TrenPlus pentru o reducere de 25% (adică 1,32 Lei).

Am trecut puțin și pe la cișmeaua din gară, însă nu prea am avut ce să curăt pentru că drumul a fost uscat.

Un automotor (dacă nu mă înșel seria 78) expus în capătul peronului gării din Constanța.

[attachmentid=1628046561]

Seara la Medgidia s-a încheiat cu încă o vizită la cârciuma “Tanța și Costel”, de data asta fără îngheț.

Cam asta a fost Canalul Poarta Albă – Midia Navodari, varianta 2016.
Până data viitoare când ajung pe acolo, dacă are cineva vreo întrebare, cu cea mai mare plăcere.


cj98czh
QUOTE(gibonu @ 2 Nov 2016, 13:54)
@cj98czh

Raman dator daca pui acele poze, cu oamenii in cupa.
Sigur este de provenienta sovietica.

Ulterior am aflat ca ceea ce se vede in poza de mai jos, facuta pe 15.10.2016

[attachmentid=1628046539]

este sigla uzinei Ural Maș din Ekaterinburg, Federatia Rusa.

Mai multe detalii: https://www.uralmash.ru/files/rromotional-m...ls/Exca_eng.pdf

<
*



Poze cu "jucariile" 2 la numar si cu obiectele lor de activitate ... adica mutarea unui munte ..

Se vede si cablul electric care le alimenteaza .. eu stiam ca este mai gros .. se pare ca ma insala memoria biggrin.gif
Am sters persoanele care apareau in poze din motive evidente ... dar pentru cei interesati tot se vede suficient.

[attachmentid=1628046648] [attachmentid=1628046649] [attachmentid=1628046650] [attachmentid=1628046651] [attachmentid=1628046652] [attachmentid=1628046653]




<span class='edit'>3 Nov 2016, 21:54:</span>
[attachmentid=1628046654] [attachmentid=1628046655] [attachmentid=1628046656] [attachmentid=1628046657]

Pozele au fost facute in august 2009, excavatoarele sunt in continuare in stare de functionare si ar face treaba ... doar ca finalizarea barajului este momentan oprita .. Romania ..

Si un filmulet gasit pe net cu EKG5 la lucru ... acelasi lucru il fac si acolo unde sunt facute pozele ..
https://www.youtube.com/watch?v=ce_4bwqgLxY

gibonu
@cj98czh

Multumesc frumos pentru completare.
buzasparta
@andreig1982: o drezina bazata pe o masina sovietica a fost si la Galati numai ca nu stiu unde a fost dusa.Posibil sa fi fost tot aia din poza ta.Aia mai batrani de la cfr spuneau ca ar fi fost folosita de Dej.
gibonu
Luna Octombrie și canalele dobrogene sunt ceva obișnuit, începând cu anul 2012.

Vineri, 20.10.2017

Am plecat din București, cu bicicleta în tren până la Medgidia.
Mi-am luat bilet on-line doar pentru mine pentru că IR 1589 nu are vagon cu locuri speciale pentru biciclete.
M-am îngrozit puțin când am ajuns pe peron în gara de Nord datorită numărului mare de studenți care merg gratis cu trenul, grație pomenii oferite de guvernul comunist.

[attachmentid=1628075421]

A trebuit să mă mârâi puțin cu doamna nașa, care pe bună dreptate mi-a spus că nu mă poate lăsa să urc cu bicicleta în tren având în vedere aglomerația existentă.
Am insistat asupra faptul că am deja biletul cumpărat,
În plus am avut noroc că ceillați călători care stăteau la ultimă ușă a trenului și care au percutat imediat cu “lasați doamnă, că îi facem noi loc aici”. Printre acei călători era un fost deținut, proaspăt eliberat din penitenciarul Arad care mergea până la Ciulnița și un englez care mergea la Constanța.

La Ciulnița s-a mai golit puțin trenul, la Fetești atmosfera a devenit chiar relaxată iar la Cernavodă Pod chiar am fumat o țigară pe peron cu domna nașă.

Din vorbă în vorbă cu acel enlgez am ajuns la filmul clasic de animație al lui Disney “101 Dalmațieni” (cei mai bătrâni cu siguranță îl știu).
Omu’ mi-a spus că pentru un britanic este ciudat să vadă acel film, deoarece câinii adulti vorbesc engleza britanică pe când puii vorbesc engleza americană.

În gară la Medgidia.

[attachmentid=1628075422]

Cazarea la Medgidia a fost la hotelul Livius, acolo unde am stat și anii trecuți (excepție anul trecut). Fiind vineri seara, la restaurantul de la parter era (cred) o nuntă cu băieți bronzați și doamne cu fuste lungi. Nu a fost o problemă deoarece hotelul este foarte bine izolat fonic.

Fântâna arteziană din centrul Medgidiei funcționează și pe întuneric (spuma care se vede în poze nu cred că era în plan).

[attachmentid=1628075423] [attachmentid=1628075424]

A urmat vizita obligatorie la cârciuma “Tanța și Costel” pentru o pizza și o sticlă de Bănuț (Riesling de Jidvei). Oamenii de la cârciumă am observat că au rămas consecvenți, în sensul că într-o cârciumă din Medgidia nu există în menu vinuri din Dobrogea.

15 Nov 2017, 01:57:
Sambata, 21.10.2017
Poarta Alba - DJ 228 - Lumina - Navodari - rafinaria Petromidia - Mamaia - Constanta

Medgidia - Poarta Alba cu trenul, apoi o scurta oprire la Monumentul Memorial Poarta Alba.

[attachmentid=1628075447]

Probabil un tren care a transportat automobile in portul Constanta.

[attachmentid=1628075448] [attachmentid=1628075449]

DN 22C aproape pustiu sambata dimineata.

[attachmentid=1628075450]

Dreapta pe DJ 228.

[attachmentid=1628075451]

S-a ingalbenit frunza in vie.

[attachmentid=1628075452]

DJ 228.

[attachmentid=1628075453]

Daca stie cineva ce se vede in poza de mai jos, il rog sa nu ezite [radar meteo nu cred ca este].

[attachmentid=1628075454]

O bucata scurta pe DN 2A.

[attachmentid=1628075455]

Stanga spre Navodari.

[attachmentid=1628075456]

Rafinaria Petromidia nu era era prea departe.

[attachmentid=1628075457]

Iar despre cherhanaua Tasaul am auzit doar lucruri bune.

[attachmentid=1628075458]

16 Nov 2017, 00:14:
QUOTE(gibonu @ 14 Nov 2017, 21:52)

Daca stie cineva ce se vede in poza de mai jos, il rog sa nu ezite [radar meteo nu cred ca este].

[attachmentid=1628075454]


Prin bunavointa unui coleg de pe alt forum, am aflat ca "Bila aia alba de langa motelul Kartali e un radar al aeroportului M. Kogalniceanu. E obiectiv militar asa ca se afla intr-o zona cu acces restrictionat."


16 Nov 2017, 01:27:
Sambata, 21.10.2017 - Partea a II-a
Poarta Alba - DJ 228 - Lumina - Navodari - rafinaria Petromidia - Mamaia - Constanta

Hala de peste din Navodari, o constructie ciudata care nu stiu daca a fost folosita vreodata. Sau, dupa cum se vede din pozele de mai jos, daca a fost folosita vreodata asta s-a intamplat cu mult timp in urma.

[attachmentid=1628075492] [attachmentid=1628075493]

Ecluza de la Navodari.

[attachmentid=1628075494]

Drumul care continua pe malul vestic al Canalului.

[attachmentid=1628075495]

Practic drumul asta este un dig intre Canal si lacul Tasaul. Se vede mai bine pe harta de mai jos, marcat cu sageata rosie.

[attachmentid=1628075496]

A urmat un popas la cherhanaua Tasaul.

[attachmentid=1628075497]

Terasa cherhanalei.

[attachmentid=1628075498]

Lacul Tasaul vazut de pe terasa.

[attachmentid=1628075499]

Storceagul de somn a fost bun, insa nu era rau daca avea o idee mai multe bucati de carne de somn.

[attachmentid=1628075500]

Scoicile au fost OK, insa cam subdezvoltate, se vedea ca erau de crescatorie si culese repede.

[attachmentid=1628075501]

In rest, pe terasa era o atmosfera placuta, oameni civilizati, servire prompta si chelneri de treaba.
Sunt convins ca atmosfera relaxata s-a datorat faptului ca am ajuns acolo in extra-sezon.
Podul de cale ferata sub care este amplasata cherhanaua.

[attachmentid=1628075502] [attachmentid=1628075503]
dan22y
QUOTE(gibonu @ 14 Nov 2017, 19:52)
Hala de peste din Navodari, o constructie ciudata care nu stiu daca a fost folosita vreodata. Sau, dupa cum se vede din pozele de mai jos, daca a fost folosita vreodata asta s-a intamplat cu mult timp in urma.
[attachmentid=1628075492] [attachmentid=1628075493]
*


Mai multe aici. Am urmarit la vremea aceea reportajul. Inca un proiect reusit de autoritati dry.gif wink.gif
gibonu
@dan22y
Multumesc pentru completare.

--------------------------------------------------

Sambata, 21.10.2017 - Partea a III-a
Poarta Alba - DJ 228 - Lumina - Navodari - rafinaria Petromidia - Mamaia – Constanta
79 km

Spre capătul nordic al Canalului.

[attachmentid=1628075542]

Lacul Tașaul.

[attachmentid=1628075543]

Pauză.

[attachmentid=1628075544]

Malul pietruit bine dinspre lacul Tașaul.

[attachmentid=1628075545]

Rafinăria Petromidia pe malul celălalt la Canalului.

[attachmentid=1628075546]

Fabrica de var Cemrom.

[attachmentid=1628075547]

O lebădă.

[attachmentid=1628075548]

Capătul canalului si Petromidia pe fundal.

[attachmentid=1628075549]

Dacă înțeleg bine, în pozele de mai jos se vede o instalație pentru încărcat vagoanele, probabil cu piată.

[attachmentid=1628075551] [attachmentid=1628075552]

Un vagon văzut mai de aproape.

[attachmentid=1628075553]

Calea ferată.

[attachmentid=1628075554]

17 Nov 2017, 01:41:
Sambata, 21.10.2017 - Partea a IV-a
Poarta Alba - DJ 228 - Lumina - Navodari - rafinaria Petromidia - Mamaia – Constanta
79 km

Drumul spre digul estic de la Midia se vede mai bine in poza de mai jos.

[attachmentid=1628075574]

Proprietatul drumului.

[attachmentid=1628075575]

Daca inteleg bine, un terminal pentru imbarcarea / debarcarea animalelor vii.

[attachmentid=1628075576]

Si niste traverse de cale ferata.

[attachmentid=1628075577]

In rest, doar ca m-au fugarit putin niste caini si apoi am ajuns la bariera din capatul digului.
Aici am reusesc sa negociez cu cei de la firma de paza sa ma lase sa merg pe dig. Iniatial oamenii mi-au spus ca accesul este interzis, cu exceptia celor care mergeau la pescuit. Pana la urma a ramas ca merg voi merge la pescuit desi nu aveam vreo undita la mine. Asta in cazul in care la intoarcere exista vreun control de la aceiasi firma de paza.

Digul incepe cu un drum de macadam.

[attachmentid=1628075578]

Alte lebede.

[attachmentid=1628075579] [attachmentid=1628075580] [attachmentid=1628075581]

Macadamul se transforma in beton si apare primul far.

[attachmentid=1628075582]

Farul din capatul digului.

[attachmentid=1628075583]
gibonu
Sambata, 21.10.2017 - Partea a V-a

Rafinaria Petromidia vazuta dinspre mare.

[attachmentid=1628075801]

Digul pe care am venit.

[attachmentid=1628075802]

Spre larg.

[attachmentid=1628075803]

Celalta dig, sudic, vazut de pe digul estic.

[attachmentid=1628075804]

Capetele celor doua diguri.

[attachmentid=1628075805]

Santierul naval de la Midia.

[attachmentid=1628075806]

Un vas care mergea spre mare.

[attachmentid=1628075807]

O bucata de plaja langa capatul dinspre tarm am digului estic.

[attachmentid=1628075808]

Digul si marea.

[attachmentid=1628075809]

21 Nov 2017, 01:22:
Sambata, 21.10.2017 - Partea a VI-a

Mamaia pe 30.04.2017.

[attachmentid=1628075996]

Mamaia pe 21.10.2017.

[attachmentid=1628075997]

Prin Constanta nimic deosebit.
La gara, in fata mea un domn dorea un bilet pentru a doua zi, duminica, la IR 1588 iar casiera i-a spus ca mai are doar un singur loc la clasa I.
Pe moment n-am dat atentie acestui aspect, ci doar mi-am luat bilet la trenul Regio 8034 pana la Medgidia.
Vagoane d-astea n-am mai vazut pana acum la CFR Calatori.

[attachmentid=1628075998] [attachmentid=1628075999] [attachmentid=1628076000] [attachmentid=1628076001]

La Medgidia, m-a oprit la carciuma Tanta si Costel pentru o portie de macaroane si doua gin-uri tonice.
Intre cele doua ginuri m-am uitat pe site-ul CFR Calatori si am vazut ca pentru trenul IR 1588 la care aveam bilet online a doua zi mai era disponibil un singur loc la clasa I-a. Altfel spus, trenul era plin de studentii care merg moca asfel incat nu prea mai aveam loc si de bicicleta.
Astfel, cea mai buna optiune mi s-a parut anularea biletului online si intoarcearea in Bucuresti cu un tren Regio, acolo unde studentii beneficiari de pomana comunista nu se inghesuie.

Cam asta a fost povestea canalului Poarta Alba - Midia Navodari din 2017.
Pana data viitoare cand ajung pe acolo, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
gibonu
Sambata, 12.10.2019
Poarta Alba - ecluza Ovidiu - Navodari - Mamaia - Constanta
53 km

De la Medgidia la Poarta Alba am mers cu trenul Regio 8695, pret 3,90 Lei [mi-a fost rusine sa solicit reducerea de 25% oferita de cardul Tren Plus].

[attachmentid=1628110675]

Un tren militar garat in Medgidia.

[attachmentid=1628110676]

Surprinzator, spre Medgidia trenul era o Sageata Albastra [o singura rama].

[attachmentid=1628110677]

Si mai suprinzator a fost ca nasul, desi a stat in apropierea mea tot drumul, nu m-a intrebat nimic nici despre bilet, nici despre bicicleta.

Convoi de barje, dispus sub forma fila dubla - dana tripla [lungimea maxima pentru trecere prin ecluze], in drum spre Cernavoda.

[attachmentid=1628110678]

A urmat vizita obligatorie la Monumentul Memorial Poarta Alba.

[attachmentid=1628110679]

Partea buna: monumentul se extinde.

[attachmentid=1628110680]

Partea prosta: momentan nu mai exista fonduri pentru continuarea proiectului.
Mai multe detalii:
https://adevarul.ro/locale/constanta/memori...c0dd/index.html

Acum stiu unde voi trimite anul viitor cei 2%.

Spre Ovidiu, pe malul nordic al Canalului, drumul de sus [nu cel de pe mal].

[attachmentid=1628110681]

Spre Poarta Alba.

[attachmentid=1628110682]

Drumul este bunpe toata lungimea sa .

[attachmentid=1628110683]

Sparge val [adica descarcator de torenti] vazut de sus.

[attachmentid=1628110684]

Curba inaintea ecluzei de la Ovidiu

[attachmentid=1628110685]

si ecluza.

[attachmentid=1628110686]

Cu vreo cativa km inainte de a ajunge la ecluza m-am intalnit cu o haita de caini, cred ca erau vreo 15. Insa, spre suprinderea mea, toata haita s-a departat de mine, nici n-am apucat sa scot painea pe care o aveam pregatita tocmai pentru astfel de situatii.
Langa ecluza am dat de alta haita, mai putin numeroasa dar mai curajoasa. Astia n-au fugit, chiar am reusit sa le dau painea pe care nu mai avea rost sa o car.
Sudsemnatu
Dar care e faza cu painea?

Eu am folosit o perioada un spray paralizant dar citind pe net am trecut la aparat cu electrosocuri, cand scot ala si apas pe buton stii cum fug? mananca pamantul. Am intalnit si unii care nu fug, dar se opresc si nu mai inainteaza si nici nu mai latra.
UXE
Cu paine iti faci prieteni, nu dusmani.
gibonu
@Sudsemnatu

Painea (cea de 1 leu bucata, luata de la orice magazin satesc) o folosesc ca sa calmez cainii agresivi atunci cand ma intalnesc cu ei (sau cand ei nu fug de mine).
Totdeauna paine este intr-o punga de plastic, iar fosnetul pungii calmeaza cainii imediat, pentru ca asociaza fosnetul pungii cu mancarea.
Le arunc paine pe bucati, cat sa ajunga la cat mai multi, apoi imi vad de drum.

Pana la urma, acei caini, in majoritatea cazurilor isi fac datoria de paza.
In plus, mai fac si o fapta buna, pentru ca acei caini sunt rupti de foame. Aici, recunosc ca sunt putin subiectiv si vorbesc in calitate de stapan de maidanez, luat de pe strada (impreuna cu 3 frati) cand avea 5 zile.

Stiu varianta cu aparatul cu electrosocuri, ca nu se pune problema de atingere si ca patrupedele se sperie de zgomotul produs. Insa prefer sa car cat mai putine lucruri cu mine.
Sudsemnatu
Eu in unele ture intalnesc si de 5 ori caini, cateodata unu, cateodata 2, 3, unii stau pasnici si abia dupa ce treci de ei incep sa sara la pedala, asa ca pentru mine painea nu e solutie, mai ales ca astia de prin sate sunt sigur ca sunt bine hraniti si nu se uita la paine. Ala il tin in buzunarul de la spate de la bluza si il scot imediat, nici nu e nevoie sa il vada ei, se sperie doar la sunet, daca vad si flama e clar.
gibonu
@Sudsemnatu
De cele mai multe ori prin sate este asfalt, asa ca pot pedala putin mai tare cat sa scap de ei. Paine, in general o folosesc pe canalele dobrogene. Acolo este macadam si cam greu de fugit de caini.

Chiar asa, cat a costa paratul cu electrosocuri? Vreun link? Mersi.

25 Oct 2019, 01:12:
Sambata, 12.10.2019 - Partea a II-a
Poarta Alba - ecluza Ovidiu - Navodari - Mamaia - Constanta
53 km

Excavatorul sovietic [electric] EKG 5 tot in aceasi curte rugineste, desi cred ca ar sta mult mai bine intr-un muzeu tehnic. Sau intr-un muzeu dedicat constructie canalelor dobrogene.

[attachmentid=1628110724]

Ecluza de la Ovidiu, vazuta mai de aproape.

[attachmentid=1628110725]

Spre Navodari.

[attachmentid=1628110726]

Drumul este acceptabil.

[attachmentid=1628110727]

Exact niste palmieri lipseau de langa ''pestele" de la Navodari.

[attachmentid=1628110728]

Pauza de masa la Cherhanaua Tasaul. Acum, in octombrie atmosfera era relaxata si servirea foarte rapida. Am inteles ca vara, in plin sezon, este haos aici, cu stat juma de ora la masa fara sa te bage nimeni in seamna.

[attachmentid=1628110729]

Ciorba de peste a fost buna, insa cam multe oase.

[attachmentid=1628110730]

Scoicile [in sos chardonnay] au fost delicioase, aproape la fel de bune precum cele mancate in Normandia.

[attachmentid=1628110731]

Iar pretul de 35 Lei portia mi se pare rezonabil.

Lacul Tasaul.

[attachmentid=1628110732]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.