Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: goarne
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
curbat_laurentiu
Am luat un set de goarne, pun un link cu produsul http://www.mystylecar.com/shop/shopdetail....X&sort=&next=ok
poate este cineva care are asa ceva, sa-mi spuna si mie cum sa le fac sa mearga, tin sa precizez ca am incercat doar pe una sa fac proba, nu cred sa aiba importanta daca sunt inseriate amandoua. Aseara m-am umplut de nervi, nu mai am rabdare 053.gif 090.gif 183.gif gun3.gif

Postez totusi si o imagine
StefanT
Pai in primul rand NU SE INSERIAZA!Consumatorii pe masina se pun in paralel. Fa asa, si ai sa vezi ca merg. Eu am asa ceva de 2 ierni, si sunt f multumit. Incearca sa le pui si un releu de protectie + siguranta daca nu le treci prin cutie. Ciao!

EDIT: Acum observ ca esti din Bacau. Daca vrei sa te ajut cu legarea releului si toate cele, da-mi un semn!
curbat_laurentiu
De acord, scuze, vroiam sa zic in paralel, dar m-a luat pe dinainte.Problema e cum pun firele, daca surubul ala de prindere trebuie neaparat pus la masa, daca trebuie musai amandoua, etc, as vrea detaliat cum se monteaza ca eu n-am dat de capat. Nu e claxon obisnuit, pe langa surubul de prindere prin care s-ar parea ca e masa, mai are 2 papuci tip tata , dintre care unul e pus sigur la + la baterie. Al doilea are un rost anume? care e + si care - din cele 2 etc...
StefanT
Deci:
Exista 2 feluri de chinazerii smile.gif
-care i-au masa prin surubul de prindere
-care nu i-au -||-||-||-
Al tau se pare ca nu ia masa prin acel surub. Prin urmare ai doi papucei, dintre care unul e masa si celalt e plusul. Sa fii atent ca consideri la fel plusul si minusul la mandoua. Din experienta, iti spun ca e mai bine asa! Bafta! (oferta ramane valabila smile.gif )
curbat_laurentiu
QUOTE(Steffyx @ 15 Nov 2005, 11:47)


EDIT: Acum observ ca esti din Bacau. Daca vrei sa te ajut cu legarea releului si toate cele, da-mi un semn!
*




pai..... de origine sunt din BC, dar stau in Buc, si ar c-am fi o problema 300 km
StefanT
Bine, eu m-am oferit smile.gif
Deci pe pui in paralel pe releu si releul il alimentezi permanent de la baterie (sau daca vrei, pe contact, insa mie nu imi place). Daca mai ai nelamuriri, posteaza smile.gif
curbat_laurentiu
Correct, am incercat si varianta: prins goarna (una) de lamela care era pe masina (prin surubul ala de deasupra), pus + de la baterie pe lamela stg. si - pe lamela dr. si tot de geaba. Proba am facut-o fara releu, daca merge in cele din urma, cand montez final pun de urgenta si releul
StefanT
Obligatoriu merg si fara releu. Mi se pare suspect ce relatezi tu smile.gif Incearca sa inversezi polaritatea, desi... verfica firele sa nu fie prea subtiri sa cedeze, conexiunile la baterie. Interesant...
gattoman
Poate iti va fi de folos vreuna din schemele astea.Schema asta am gasit-o pe cutia de la goarne.Sunt la fel ca ale tale.Eu am pus in aplicare prima chema si functioneaza fara probleme.
DodoBird
Schemele sunt bune , adica cele ale lui gattoman.
Ar fi trebuit sa mearga.
Ia un aparat de masura si vezi ce rezistenta este intre lamelele - si + ai !!!
curbat_laurentiu
QUOTE(gattoman @ 15 Nov 2005, 13:03)
Poate iti va fi de folos vreuna din schemele astea.Schema asta am gasit-o pe cutia de la goarne.Sunt la fel ca ale tale.Eu am pus in aplicare prima chema si functioneaza fara probleme.
*




am o intebare, daca pun + si - pe lamele, trebuie sa izolez de - surubul de prindere (sau lamelele )?
Dreamer
In poza se vede ca ai 2 lamele, una de "+" si una de " - "
Nu scrie pe ele, sau pe carcasa care este polaritatea acestora ?
Iei 2 fire le legi la lamele claxonului iar capetele libere le legi la baterie. Daca nu merge schimbi polaritate ( firele intre ele ). Daca nu merge in nici un fel, atunci claxonul este stricat. ( Testul sa dureze 1-2 sec ... nu strici nimic )
Bafta
andreiprodan
QUOTE(curbat_laurentiu @ 15 Nov 2005, 17:48)
am o intebare, daca pun + si -  pe lamele, trebuie sa izolez de - surubul de prindere (sau lamelele )?
*



nu neaparat, nu conteaza pe ce papuc tata pui alimentarea de 12 v tot ceea ce trebuie sa faci este sa tragi un curent permanent de la alternator ca presupun ca este pozitia claxonului aproape de el si bagi in releu la nr. care scrie pe el 30 si la instalatia masinii ai fir tras pt. claxon pe ala il pui la nr.85 masa, adica minusul oriunde pe caroserie, 86 la masa dar nu stiu sigur si 87 la claxon.
simplu
curbat_laurentiu
Multam frumos tuturor!!! smile.gif Am rezolvat enigma. Cand am facut proba la goarne pe masina, din nervi am facut testele mai putin cel care era bun pe goarna buna, cu alte cuvinte, am facut TOATE testele complet pe goarna stricata, lucru verificat aseara la varul meu (electronist). Goarna are innauntru o bobina si un contact pe baza de lamele, numai ca lamela aia nu facea contact, dar nu era numai atat. Membrana are pe ax un guler care la punerea sub tensiune a bobinei trage membrana, automat gulerul trebuia sa intrerupa contactul, dar nu facea acest lucru, astfel a trebuit sa stramb putin lamela pentru a putea fi actionata de acesta (guler). Toate bune si frumoase, numai ca din cauza membranei+suruburile de strangere a carcasei si surubul de reglaj al tonului bobina nu era pusa sub tensiune tot timpul (contactul nu era inchis initial) si a trebuit sa pun membrana (aparatul de masura conectat la borne) si am inceput sa pun suruburile de asamblare strangandu-le progresiv pana cand contactul se deschidea, si astfel am strans suruburile (care s-au putut) astfel incat contactul sa ramana inchis. Pe urma facut proba efectiva, a trebuit sa umblu la surubul de reglaj al tonalitatii pana sa obtin sunetul normal, si iar pus aparatul de masura pe el si strans suruburi pana cand contactul a ramas inkis si iar surub tonalitate, pana cand suruburile de fixare al ansamblului Goarna (de 2 lei la legatura) au fost stranse la maxim posibil si tonalitatea sa fie cea corespunzatoare.

Multumesc inca o data tuturor pentru sfaturi, ideii, scheme (schema foarte folositoare, deoarece cea de pe ambalaj nu era asa detaliata) !!!

124.gif 124.gif 124.gif drunksinging.gif grouphug.gif worship.gif
raresito
[quote=curbat_laurentiu,16 Nov 2005, 10:07]

Mi-am tras si io pe dacia mea niste goarne.. Problema e sunt cam mari goarnele si nu am cum sa le prind undeva sa fie cat mai aproape de compresorul de aer. Si se cam pierde din putere... si faza nasoala e ca daca am nevoie de claxon ungent, nu am.. dureaza cam 5 sec pana compresrul face destul aer sa duca goarnele.. si pt asta cand plec de la garaj tin apasat claxonu pana da semnu ca suna..
In orice caz,, e beton cu goarnele astea.. Am mai claxonat pe cate unu altu (dar nu fara motiv) si imi placa sa ii vad cum se trag deoparte sau incetinesc brusc, parca as fi cu tir.. e misto senzatia..
sobolanu
Se pot pune 2 claxoane pe aceeasi instaltie a masinii? Se arde ceva? Dar se poate pune un claxon pe lana goarna de la alarma sa sune amandoua?
electric
QUOTE(sobolanu @ 13 Dec 2005, 00:13)
Se pot pune 2 claxoane pe aceeasi instaltie a masinii? Se arde ceva? Dar se poate pune un claxon pe lana goarna de la alarma sa sune amandoua?
*


se pot pune 2 claxoane pe aceeasi instalatie (instalatia la dacie are 2 fire pentru claxoane unul in stinga si unul in dreapta )si nu se arde nimic. oricum preventiv le poti pune printr-un releu de protectie. la alarma poti pune inca un claxon dar obligatoriu prin releu de protectie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.