QUOTE(address @ 2 Aug 2017, 20:27)
Salut, Marian.
Foarte interesantă și utilă postarea.
Într-adevar, am discutat cu domnul de la ITP în 2006 despre nota respectivă, tocmai le venise. Oricum, a aplicat-o într-un sens pozitiv, în sensul creșterii siguranței vehiculului - poate involuntar, citind sumar nota, sau poate nu. Deci omul n-a făcut ceva rău sau imoral, dimpotrivă. Trebuie să judecăm nu numai în litera, ci și în spiritul legii.
Dacia care era dupa mine era o 1300 din 1976, clar nu era 1310. La 1310, chiar nu văd ce rost ar avea să schimbi o pompa centrală dublu circuit cu una simplu circuit. E un non-sens.
Eu rămân la părerea fermă că pompele simplu circuit trebuie înlocuite cu cele dublu circuit (bineînțeles de calitate), și acest lucru să fie reglementat. E vorba de vieți salvate astfel.
Te salut si eu, coane, address!
Ma bucur ca ti-am putut fi de folos.
Iaca, ii acord circumstante atenuante colegului meu.Deh, corb la corb nu-si scoate ochii!
QUOTE(Adrian Frigo @ 2 Aug 2017, 20:38)
Nu mușcă pompa DC ca cea SC mai ales dacă ai și servo!
Exact!"Musca!"
Voi reveni mai jos la zisa matale.
QUOTE(sobolan @ 2 Aug 2017, 21:30)
nu-i neaparat sa fie reglementat,pan' la urma nu-si bate nimeni capul cu asa ceva,dacii mai sunt putine.....numarate pe degete chiar.....
pompa SC e un piece of shit,am mers vreo 3 zile cu un 1300 cu pompa simpla fara servo,deja cred ca mi s-au lungit mainile tinandu-ma de volan cand franam.....cu servo e acelasi lucru....
Cele cu 4 tevi si sonda de caderea presiunii is cele mai bune pompe de frana de dacie.....aia cu 3 tevi e in tandem,fi19,mai putin sensibila dar mai durabila.....
Eu stiam ca circula o nota intr-un timp ca sa pui servo la daciile care n-au,au mai fost "dezlegari" si la 1600 care putea merge cu carburator simplu dar musai sa fie placa de tabla pe galerii,cei cu papucurile diesel uneori zburau afara daca aveau pompele de injectie cu cablu de acc. pe sufa(adica pompa de injectie inlocuita cu una de vw) etc.....naiba stie.....
Oho, si uitasem de "minunatele" carburatoare dublu corp de pe 1,6!Alt rateu de pomina!!
Da, pompele cu 4 conducte erau foarte faine, pana se defectau.De acolo incolo incepea jalea!M-am dat cu capul de pereti cu una de gen.A venit montata pe Dacia noua a nashului meu.Fo 3 ani a functionat fara repros.Apoi, dintrodata, a cedat.Frane ioc!Cred ca am desfacut-o si am pus-o la loc de vre-o 4 ori!!Da' ce nu i-am facut!Am schimbat garnituri, arcuri, pistonase, etc.Neam!Nu i-am dat de cap.Intr-un final, un coleg mai priceput a bagat compartaorul in ea.Alezajele in zona de lucru erau prastie.M-am dus la magazin si am cumparat o pompa noua, identica cu cea originala.Si sa fie ea a naibii, dar ieftina nu a fost!!!Am scos-o din punga, am pus-o pe masina, bagat lichid, aereist, alea-alea.Totul ok.Nu trece o saptamana, si ma trezesc iara cu nashu-meu la usa!Frane canci si pedala "bleaga".Am crezut ca ma pocneste damblaua!Efectiv, vorbeam singur prin curte.
Ce se intamplase?Gresala de incepator!Nu m-o dus capu' sa desfac pompa noua inainte de o monta pe masina!Lasa ca am desfacut-o dupa aia!!Toate garniturile erau facute ferfenita de spanul metalic neindepartat in urma alezarii corpului pompei.Ca sa n-o mai lungesc, scandal la magazin, primit alta pompa in loc, desfacuta, aia era bec!!, pus pe masina si gata.Asa a a ramas.Dupa cativa ani masina fost vanduta fara sa mai fi avut probleme cu pompa.
In alta ordine de idei.Da, Daciile sunt deja raritati.Cand imi reinoiesc autorizarea statiei itp, ma rog de conu' bucatzel sa vina cu masina pe la mine cand fac auditul.Astfel pot demonstra capabilitatea tehnica a standului de franare in ceea ce priveste utilizarea dispozitivului de masurare a efortului la pedala!Deja are bietul om podul plin de multamuri!
Booon, si acum sa revin la spusele colegului Adrian Frigo.
Ma surprinde faptul ca nici unul dintre domniile voastre nu ati avut in vedere un aspect care mie personal mi se pare foarte important, atunci cand vorbim despre superioritatea pompei cu dublu circuit, in dauna celei simple.
La pompa simpla avem un singur pistonas, si ceau.La cea dubla aveam doua pistonase.Eh intre ele este un arc.Aici devine interesant.De ce e pus acel arc(cel putin teoretic, foarte bine calibrat!) acolo, si nu s-a pus o simpla tija?Pai cand actionam pedala de frana, tot ansamblul interior al pompei se pune in miscare.Astfel, circuitul de franare ce pune sub presiune etrierii de franare primeste primul debitul de lichid, intarziind un pic(prin intermediul arcului respectiv) alimentarea cilindrilor receptori posteriori.Astfel, se "incarca" puntea fata cu masa inertiala a masinii, oferind un mai bun control asupra directiei.Abia la o apasare mai puternica a pedalei, cand arcul se tensioneaza suficient, porneste lichidul si spre spate.Ma rog, pe spate mai intervine si repartitorul, dar nu despre asta vorbim.Sper ati inteles ce vreau sa zic.
De aceea spunea colegul Adrian Frigo ca pompa simpla "musca"!
Si puntea fata si cea spate sunt alimentate simultan cu licihid, afectand astfel comportamentul directiei, a tinutei de drum, a dinamicii in general, pe perioda franarii.Masina te da cu capul de parbriz, dar scade moderabilitatea sistemului de franare, controlul directiei, etc.
Cam atata am avut de zis.
Noah, iara am scris un perete de text! Cer scuze, dar nu aveam cum sa zic cele insirate mai sus cu cuvinte mai putine.
Ceau la voi!