Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce pompa frana simplu circuit recomandati?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Dinica Mihnea
Va salut! Am schimbat cam tot ce tine de frane, inlocuit toate garniturile posibile, aerisit instalatia, dar pedala este tot moale, pufoasa si frana nu tine bine... Asadar, numai pompa de frana (facuta oarecum din bucati, cu piese de Moskvich) mai poate fi problema... deci ce producator recomandati? Breckner Germany acela este bun?
sobolan
QUOTE(Dinica Mihnea @ 15 Feb 2016, 17:05)
Breckner Germany
*



gunoaie penale,mai bun ASAM de o mie de ori,crede-ma ! fugi de piesele breckner ca de drac !
Dinica Mihnea
Se mai gasesc pompe simplu circuit de ASAM? Atunci voi cauta mai cu atentie... de la breckner am de 4 luni o pompa de benzina: merge de rupe! Bine, acum regret ca am cumparat-o caci am mai gasit 3 pompe noi, stocuri vechi, din alea bune, prin beci smile.gif)
sobolan
cauta pompa buna ca gasesti....ASAM am eu acum,merge bine,cat timp nu stiu,ramane de vazut....
dstdan
Si noua nu te complica cu pompa frana second, ca o sa faci la aerisiri tot schimbandu-le de o sa te saturi.
Se aeriseste destul de ,,greu,, dupa nu mai ai treaba ! Nu modifica sistemul, pune p.frana de care ai in dotare.
Dinica Mihnea
Asa am facut, mi-am comandat o pompa de la ASAM, tot simplu circuit (60 de lei), cand o montez mai fac o data aerisirea circuitului si a pompei si vad cum merge...
dstdan
Bine ca te-ai hotarat, tine-ne la curent cum au decurs ,,ostilitatile,,, probabil de ceva vreme au inceput sa faca piese bune, au avut reclamatii pe la autorizari RAR, de pe surse !
vladut88
CE holendere ai de 10 sau de 8 , vezi ca poate sa difere
Dinica Mihnea
Am de 8 pe masina si pompa tot de 8 am luat-o... deci e ok din punctul asta de vedere... incerc sa o montez in weekend, dar nu stiu daca ajung atunci la tara, sunt cls a 8a si am simularile...
dstdan
Iti va reusi din prima, tragere de inima ai. Dupa transplant o aerisesti f. bine, de vreo cateva ori.
Bafta tinere la examene, iti place mecanica si surubaria de mic vad !
De laudat hobby-urile tale, altii numai directori se vad, dar asta-i trendul azi, iar dupa ce dau cu capul de ,,privat,, le trece..
sobolan
ai uitat un lucru : trebuie amorsata inainte de montajul pe masina...la banc,in menghina cu lichid in ea !
si aerisirea se face si aia cu cap.......nu numai din pompa.....
Dinica Mihnea
Avand in vedere ca sistemul de franare joaca un rol esential in functionarea si siguranta masinii, chiar daca poate as face bine aerisirea si tot tacamul, prefer sa ma ajute un mecanic... Momentan vad ca isi da drumul pompa veche, dupa o saptamana cu 10-15 franari de proba pe zi se intareste pedala... probabil ca se pasuiesc ferodourile si placutele. Pana in primavara cand fac si motorul + tinichigeria nu mai modific altceva, deci atunci voi face si pompa sa mearga brici. Oricum, nu-l vad pe bunicul, cel care conduce momentan masina, sofer de curse sa aiba nevoie de frane "solide", la 40km/h cat ii da el maxim zice ca franele isi fac treaba bine smile.gif))
bucatzel
V-am sters offtopicul despre supape.
Dinica Mihnea
Foarte proasta pompa ASAM, are alt model de garnituri si nici etansarea la conducta spate nu a fost ok...pana la urma am facut-o pe cea veche (lustruit oglinda interioara si incercat sa schimb garniturile, dar cele din comert sunt foarte proaste asa ca am facut-o cu piese de moswich, merge ceas)
sobolan
nu te juca cu franele,gandeste-te ca viata ta si a altor participanti la trafic sta in garniturile alea....eu am una asam si merge ok....
uponten
Confirm si eu, am montat in ultimul an vreo 3 pompe ASAM pe 3 masini diferite dacia si papuc, trebuie un pic reglat lungimea tijei spre pedala in interiorul masinii, bruscata pedala iesi prin parbriz. Probabil nu s-au executat reglajele, aerisirea, sau cine stie ! huh.gif
Dinica Mihnea
De schimbat am schimbat-o de vreo 2 luni, dar acum m-am gandit sa mai scriu ceva pe aici smile.gif Toata treaba am facut-o la mecanic, problema cea mai mare statea in etansarea cu conducta spate (ambele aveau con exterior), am incercat sa folosim si o piesa adaptoare, dar fara reusita (piesa pe care o avea montata si pe un R16, mergea cu ea fara probleme de 30 de ani). Am schimbat discuri frana, furtune, repartitor, placute+ferodouri, pistonase spate, garnituri, deci era cam nou sistemul de franare, dar pompa nu se potrivea prea bine pe 1300. M-am prins de garnituri cand am vrut sa le mut de pe o pompa pe alta, erau diferite (cu toate ca si garniturile de pe pompa veche nu avea decat 1 an). Acele piese de moswich de care vorbesc le am in pompa de ani buni, merg fara nici cea mai mica problema, dar daca tot am avut ocazia ne-am gandit sa punem numai piesele cu care era conceputa sa lucreze, dar merge mai bine cu aceasta modificare. Si da, am reglat cursa pedalei, iar de aerisit nici nu se mai pune problema
IGGY
QUOTE(sobolan @ 25 Sep 2016, 20:26)
nu te juca cu franele,gandeste-te ca viata ta si a altor participanti la trafic sta in garniturile alea....eu am una asam si merge ok....
*



Ceau,

Scuze de deranj, incerc sa te contactez pe PM dar nu pot, intr-o problema legata de frane,

Daa te rog poti sa imi lasi un PM ?

Multumesc,

Andrei
address
Salut.
Pompele centrale simplu circuit nu mai sunt admise la ITP.
Minimum necesar, dublu circuit cu trei conducte.
Adrian Frigo
Cum așa? huh.gif
victor394
QUOTE(address @ 31 Jul 2017, 19:08)
Salut.
Pompele centrale simplu circuit nu mai sunt admise la ITP.
Minimum necesar, dublu circuit cu trei conducte.
*




Nu cred. Masina trebuie sa aiba pompa de frana identica cu cea din fabricatie. Spun din proprie experienta. La Dacia 1300 nu ar trebui sa se admita pompa cu dublu circuit, pentru ca a fost fabricata cu simplu circuit si fara servofrana, pana intr-un anumit an, 1982 cred. Nu cred ca se admit inovatii si imbunatatiri, decat daca se fac incercari la RAR si omologari individuale.
address
Victor, ceea ce spui are o anumită logică, dar lucrurile stau exact așa cum le-am descris.
Eu am montat din proprie inițiativă o pompă dublu circuit cu trei conducte, pentru siguranță pe șosea, am fost la ITP - luat.
Un domn mai în vârstă, imediat după mine, a fost trimis acasă pentru că avea pompă simplu circuit. Tipul de la ITP, un profesionist cu experiență, i-a explicat că așa sunt noile norme de siguranță.
I-a dat exemplu mașina mea.
Excepții se fac din câte știu doar la vehiculele istorice omologate. Eu recomand montarea de pompe 2/3c și pe acelea, fiind mult mai sigure.
În privința montării altor piese, este posibilă dacă sunt destinate din fabricație modelului de vehicul respectiv, chiar dacă sunt de generație mai nouă. Sunt considerate îmbunătățiri, nu modificări, și sunt admise la ITP.
Nu sunt admise modificări (artizanale, sau înlocuiri cu piese de la alte vehicule), în special la echipamentele de siguranță, direcție, frână, suspensie.
bucatzel
QUOTE(address @ 31 Jul 2017, 19:08)
Salut.
Pompele centrale simplu circuit nu mai sunt admise la ITP.
Minimum necesar, dublu circuit cu trei conducte.
*



Te rog frumos, nu mai spune tîm chestia asta.
Zicea el acolo ceva, da' nu s-o transmis pana la capat.

Pe 1300, care a avut din fabricatie atat pompa simplu circuit cat si dublu circuit (in functie de versiunea de echipare), se poate trece itp-ul si cu, si cu.

Pe 1310, care nu a avut din fabricatie pompa simplu circuit, ci doar dublu circuit, nu este acceptata folosirea pompei simplu circuit, si se accepta si doar pompe de frana dublu circuit.

Daca vreun inspector itp incepe sa spuna altceva, ori abereaza, ori vrea sa faca si el de-un ban "cinsitit".
address
Dragul meu, eu am descris situația ca atare.
Omul e un tip foarte serios, la care fac itp-ul din 2006. Eu nu am dat niciodată șpagă, nimănui, și nici n-am să dau vreodată.
Nu mă raportez la regulamente, ci la exigențe maxime în privința direcției și frânelor. De-asta am pus și pompa dublă. Nu mi se pare normal să pui în pericol viața ta, a familiei, sau a unor oameni care nu au nicio vină că proiectul Renault 117 a fost conceput la preț în anii '60, și că la prima garnitura de pistonaș sau etrier pleznită, devii un pericol public, în cazul pompei centrale simplu circuit.
Las concluziile practice la latitudinea fiecăruia.
Drumuri frumoase și sigure.
bucatzel
Iar eu de cand am 1300 am facut itp-urile la coforumistul nostru marian-j, fix pe considerentul ca ma duc la singurul inspector de ITP la care stiu ca nici o spaga nu ajuta.
Stie omu' prea bine ca-i simplu circuit pe circuitul de franare al masinii mele, chiar am avut la un moment dat o discutie prelunga referitor la fiabilitatea diferitelor versiuni de pompe dublu circuit disponibile pentru 1310. Ti-ar putea raspunde si el ca nu poate sa respinga o masina pe motiv ca are echiparea originala.
Poate sa-l respinga pe motiv de modificari neomologate, de nefunctionare in parametri, dar aia poate fi valabil pe oricate circuite.

Cat de "exceptia sint masinile atestate ca vehicule istorice", alea nu-si mai pot face ITP-ul decat la RAR, deci o statie de ITP normala nu le mai pupa oricum.

Oricum, mai citeste o data ce-am zis, referitor la echiparea 1300 vs 1310.
marian-j
Usurel, baieti, haideti sa nu ne inflamam. smile.gif
Imi permit, daca nu-i cu suparare, sa va ofer niste lamuriri.
Sa incepem cu pompa centrala de frana monocircuit vs. cea cu dublu circuit.
Acum multi ani, sa tot fie vreo 10 daca nu mai multi, RAR-ul a dat o nota interna prin care se preciza faptul ca la Dacii(strict despre Dacii era vorba!) sa se admita la itp Daciile 1300 ce aveau montate pompe dublu-circuit.Ni se atragea insa atentia, in mod expres, sa fim foarte atenti la detaliile de montaj!Nu se admiteau reductii, suduri pe conducte, eliminarea din circuit a repartitorului, etc.S-a considerat(exact cum spunea un coleg mai sus) ca pompele ce posedau doar circuitul franei de serviciu(cele simple) sunt inferioare dpdv al sigurantei in utilizare celor ce erau dotate si cu un circuit de securitate.
Mica paranteza, pentru a ma face mai bine inteles. Sistemul de franare, desi pare un sistem unitar, se poate descompune in trei componente, si anume:
-frana de serviciu
-frana de securitate
-frana de stationare
Sa continuam.La masinile cu pompe simplu circuit, frana de securitate se suprapune cu cea de stationare, adica, in caz ca circuitul franei de serviciu cedeaza, sa fie utilizat restul sistemului de franare ramas functional, adica frana actionata mecanic.Pe acest considerent, la masinile cu pompe SC se cere ca eficienta franei "de mana" sa fie de minim 25% si dezechilibrul maxim admis sa fie de max. 20%.La cele cu dublu circuit(la vremea respectiva) se admitea o eficienta de minim 18% si un dezechilibru de max. 50%.Eeeeh, aici alta belea!Frana de mana la 1300.Tamburi mici, elemente de frictiune asijderea.Masini deja vechi, circulau din ce in ce mai rar, etc.Foarte greu de indeplinit respectivele cerinte!Asadar s-a admis montarea sistemelor de franare spate mai noi, cu elementele de franare majorate.Marea majoritate a servisurilor se pusesera la punct cu uneltele necesare.Scule de bercluit conducte, se gaseau in comert seturi de modificare, se gaseau inclusiv(pentru cei foarte pretentiosi) sisteme de bercluire cu "olive" care erau cele mai faine!Olivele erau niste mici piese intermediare ce se sertizau pe conducte, astfel incat sa se potriveasca la fix intre conurile pompelor si cele ale piulitelor de etansare.
Deci se admit si tamburii majorati+restul acareturilor aferente.
Mai departe.La sistemele de franare fara mecanism servo-asistat este necsara si masurarea efortului depus la pedala.Functie de masa autovehicului, se admite un prag maxim de apasare.O sa radeti, dar acest prag a fost luat in considerare din cauza diferentelor fizice.Ganditi-va cum apasa pedala de frana un barbat de cca 75 de kile(asta a fost valoarea medie luata in calcul), si cum calca pe frana o domnisoara de 45 de kile cu tot cu ambalaj! smile.gif
Asadar, s-a declarat ca fiind admisibila si montarea sistemului servo, motivul fiind evident!Normal, se cer indeplinite conditiile enumerate mai sus.
Ce nu s-a admis, a fost inlocuirea pompei DC cu 4 conducte.Necazuri cu pompele respective au fost nenumarate!Toate porneau de la o chestie tipic romaneasca, si anume "asimilarea"! mad.gif
Acele pompe erau foarte bine gandite!Aveau un "pistonas plonjor" ce statea in echilibru hidraulic intre circuitul franei de serviciu si a celei de securitate.Daca unul dintre cele doua sisteme ceda, pistonasul respectiv "plonja" inspre circuitul cu presiune mai redusa, si il obtura, dand astfel posibilitatea celuilat circuit sa isi faca treaba in regim de avarie, totodata semnaland in bord avaria prin intermediul unui manocontact!Adica aveam doua roti care franau.In X.Stg fata/dr spate, si viceversa.Din pacate, pompele acelea erau facute aiurea!Alezaje de tot rahatul, pistoanele plonjor nu functionau de noi, garnituri care se deformau, orificii de lucru nedebavurate, span prin pompe, etc.Daca mai adaugam si lichidele frana de o calitate foarte proasta, precum si celebrul repartitor cu doua intrari(care curgea din start) avem un tablou destul clar.Partea buna care a fost ca noi, cei de la itp, nu aveam de unde sa stim daca respectiva masina a fost dotata(sau nu!) cu pompa cu 4 conducte.Daca inlocuia omul pompa cu una cu 3 conducte si repartitorul, ceau!Daca venea cu o conducta spanzurand, si cu o bujie infipta in loc de dopul tehnologic al repartitorului...
Noah, hai ca m-am lungit destul.
Bref!Se admit urmatoarele la 1300:
-pompa dublu circuit
-sistem posterior de franare majorat
-servo
NU! se admit downgrade-uri, aka pompa SC pe 1310, eliminarea servo mecanismului, precum si reductii, suduri pe conducte si alte improvizatii, etc.
P.S.
Colega address, esti sigur ca domnul despre care pomenesti matale venise la itp cu o 1300 si nu cu o 1310?
Daca era o 1300 ii bai.Ori colegul meu nu cunoaste prevederile RAR, ori a comis un abuz!Repet inca odata: Daciile 1300 nu trebuiesc dotate nici cu pompe DC, nici cu servo!!
address
Salut, Marian.
Foarte interesantă și utilă postarea.
Într-adevar, am discutat cu domnul de la ITP în 2006 despre nota respectivă, tocmai le venise. Oricum, a aplicat-o într-un sens pozitiv, în sensul creșterii siguranței vehiculului - poate involuntar, citind sumar nota, sau poate nu. Deci omul n-a făcut ceva rău sau imoral, dimpotrivă. Trebuie să judecăm nu numai în litera, ci și în spiritul legii.
Dacia care era dupa mine era o 1300 din 1976, clar nu era 1310. La 1310, chiar nu văd ce rost ar avea să schimbi o pompa centrală dublu circuit cu una simplu circuit. E un non-sens.
Eu rămân la părerea fermă că pompele simplu circuit trebuie înlocuite cu cele dublu circuit (bineînțeles de calitate), și acest lucru să fie reglementat. E vorba de vieți salvate astfel.
Adrian Frigo
Nu mușcă pompa DC ca cea SC mai ales dacă ai și servo! smile.gif
address
Adrian, așa e, am avut și eu simplu circuit, și era foarte sensibilă, ceva mai ușoară la pedală, dar cănd te gândești că poți deveni proiectil balistic la prima scurgere, micile avantaje nu mai sunt deloc esențiale.
Eu am pus o pompă dublă cu 3 conducte, de Autonova, foarte solidă, care, după 15 ani, merge perfect. Cele cu 4 conducte, traseu dublu spre spate, și limitator spate cu 4 conducte știu că sunt problematice. Așa cum spunea colegul marian-j, erau bine gândite și prost fabricate. În plus, o pompă dublă cu 3 conducte se poate monta în locul unei pompe simplu circuit fără nicio modificare. Mai bine de atât...
sobolan
QUOTE(marian-j @ 1 Aug 2017, 21:41)

Bref!Se admit urmatoarele la 1300:
-pompa dublu circuit

*




QUOTE(address @ 2 Aug 2017, 21:27)

Eu rămân la părerea fermă că pompele simplu circuit trebuie înlocuite cu cele dublu circuit (bineînțeles de calitate), și acest lucru să fie reglementat.
*



nu-i neaparat sa fie reglementat,pan' la urma nu-si bate nimeni capul cu asa ceva,dacii mai sunt putine.....numarate pe degete chiar.....

QUOTE(Adrian Frigo @ 2 Aug 2017, 21:38)
Nu mușcă pompa DC ca cea SC mai ales dacă ai și servo! smile.gif
*



pompa SC e un piece of shit,am mers vreo 3 zile cu un 1300 cu pompa simpla fara servo,deja cred ca mi s-au lungit mainile tinandu-ma de volan cand franam.....cu servo e acelasi lucru....

QUOTE(address @ 2 Aug 2017, 21:48)
Cele cu 4 conducte, traseu dublu spre spate, și limitator spate cu 4 conducte știu că sunt problematice.
*



Cele cu 4 tevi si sonda de caderea presiunii is cele mai bune pompe de frana de dacie.....aia cu 3 tevi e in tandem,fi19,mai putin sensibila dar mai durabila.....

Eu stiam ca circula o nota intr-un timp ca sa pui servo la daciile care n-au,au mai fost "dezlegari" si la 1600 care putea merge cu carburator simplu dar musai sa fie placa de tabla pe galerii,cei cu papucurile diesel uneori zburau afara daca aveau pompele de injectie cu cablu de acc. pe sufa(adica pompa de injectie inlocuita cu una de vw) etc.....naiba stie.....
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 2 Aug 2017, 22:30)
.....pompa SC e un piece of shit....

Dacă zici tu.... happy.gif

sobolan
nu-i neaparat s-o zic doar eu....unii spun ca blocheaza/ingheata/rupe anvelope....eu am mers cu cateva specimene vechi de-astea dar nu am dat de nici una cu frana mai buna decat astea pe 4 tevi,cum si dacia ta are....acuma tu vorbesti din experienta sau din auzite ? ca e diferenta.....
marian-j
QUOTE(address @ 2 Aug 2017, 20:27)
Salut, Marian.
Foarte interesantă și utilă postarea.
Într-adevar, am discutat cu domnul de la ITP în 2006 despre nota respectivă, tocmai le venise. Oricum, a aplicat-o într-un sens pozitiv, în sensul creșterii siguranței vehiculului - poate involuntar, citind sumar nota, sau poate nu. Deci omul n-a făcut ceva rău sau imoral, dimpotrivă. Trebuie să judecăm nu numai în litera, ci și în spiritul legii.
Dacia care era dupa mine era o 1300 din 1976, clar nu era 1310. La 1310, chiar nu văd ce rost ar avea să schimbi o pompa centrală dublu circuit cu una simplu circuit. E un non-sens.
Eu rămân la părerea fermă că pompele simplu circuit trebuie înlocuite cu cele dublu circuit (bineînțeles de calitate), și acest lucru să fie reglementat. E vorba de vieți salvate astfel.
*


Te salut si eu, coane, address! smile.gif
Ma bucur ca ti-am putut fi de folos.
Iaca, ii acord circumstante atenuante colegului meu.Deh, corb la corb nu-si scoate ochii! biggrin.gif

QUOTE(Adrian Frigo @ 2 Aug 2017, 20:38)
Nu mușcă pompa DC ca cea SC mai ales dacă ai și servo! smile.gif
*


Exact!"Musca!" happy.gif
Voi reveni mai jos la zisa matale.

QUOTE(sobolan @ 2 Aug 2017, 21:30)
nu-i neaparat sa fie reglementat,pan' la urma nu-si bate nimeni capul cu asa ceva,dacii mai sunt putine.....numarate pe degete chiar.....
pompa SC e un piece of shit,am mers vreo 3 zile cu un 1300 cu pompa simpla fara servo,deja cred ca mi s-au lungit mainile tinandu-ma de volan cand franam.....cu servo e acelasi lucru....
Cele cu 4 tevi si sonda de caderea presiunii is cele mai bune pompe de frana de dacie.....aia cu 3 tevi e in tandem,fi19,mai putin sensibila dar mai durabila.....

Eu stiam ca circula o nota intr-un timp ca sa pui servo la daciile care n-au,au mai fost "dezlegari" si la 1600 care putea merge cu carburator simplu dar musai sa fie placa de tabla pe galerii,cei cu papucurile diesel uneori zburau afara daca aveau pompele de injectie cu cablu de acc. pe sufa(adica pompa de injectie inlocuita cu una de vw) etc.....naiba stie.....
*


Oho, si uitasem de "minunatele" carburatoare dublu corp de pe 1,6!Alt rateu de pomina!! happy.gif
Da, pompele cu 4 conducte erau foarte faine, pana se defectau.De acolo incolo incepea jalea!M-am dat cu capul de pereti cu una de gen.A venit montata pe Dacia noua a nashului meu.Fo 3 ani a functionat fara repros.Apoi, dintrodata, a cedat.Frane ioc!Cred ca am desfacut-o si am pus-o la loc de vre-o 4 ori!!Da' ce nu i-am facut!Am schimbat garnituri, arcuri, pistonase, etc.Neam!Nu i-am dat de cap.Intr-un final, un coleg mai priceput a bagat compartaorul in ea.Alezajele in zona de lucru erau prastie.M-am dus la magazin si am cumparat o pompa noua, identica cu cea originala.Si sa fie ea a naibii, dar ieftina nu a fost!!!Am scos-o din punga, am pus-o pe masina, bagat lichid, aereist, alea-alea.Totul ok.Nu trece o saptamana, si ma trezesc iara cu nashu-meu la usa!Frane canci si pedala "bleaga".Am crezut ca ma pocneste damblaua!Efectiv, vorbeam singur prin curte. mad.gif
Ce se intamplase?Gresala de incepator!Nu m-o dus capu' sa desfac pompa noua inainte de o monta pe masina!Lasa ca am desfacut-o dupa aia!!Toate garniturile erau facute ferfenita de spanul metalic neindepartat in urma alezarii corpului pompei.Ca sa n-o mai lungesc, scandal la magazin, primit alta pompa in loc, desfacuta, aia era bec!!, pus pe masina si gata.Asa a a ramas.Dupa cativa ani masina fost vanduta fara sa mai fi avut probleme cu pompa.
In alta ordine de idei.Da, Daciile sunt deja raritati.Cand imi reinoiesc autorizarea statiei itp, ma rog de conu' bucatzel sa vina cu masina pe la mine cand fac auditul.Astfel pot demonstra capabilitatea tehnica a standului de franare in ceea ce priveste utilizarea dispozitivului de masurare a efortului la pedala!Deja are bietul om podul plin de multamuri! blush.gif

Booon, si acum sa revin la spusele colegului Adrian Frigo.
Ma surprinde faptul ca nici unul dintre domniile voastre nu ati avut in vedere un aspect care mie personal mi se pare foarte important, atunci cand vorbim despre superioritatea pompei cu dublu circuit, in dauna celei simple.
La pompa simpla avem un singur pistonas, si ceau.La cea dubla aveam doua pistonase.Eh intre ele este un arc.Aici devine interesant.De ce e pus acel arc(cel putin teoretic, foarte bine calibrat!) acolo, si nu s-a pus o simpla tija?Pai cand actionam pedala de frana, tot ansamblul interior al pompei se pune in miscare.Astfel, circuitul de franare ce pune sub presiune etrierii de franare primeste primul debitul de lichid, intarziind un pic(prin intermediul arcului respectiv) alimentarea cilindrilor receptori posteriori.Astfel, se "incarca" puntea fata cu masa inertiala a masinii, oferind un mai bun control asupra directiei.Abia la o apasare mai puternica a pedalei, cand arcul se tensioneaza suficient, porneste lichidul si spre spate.Ma rog, pe spate mai intervine si repartitorul, dar nu despre asta vorbim.Sper ati inteles ce vreau sa zic.
De aceea spunea colegul Adrian Frigo ca pompa simpla "musca"! smile.gif Si puntea fata si cea spate sunt alimentate simultan cu licihid, afectand astfel comportamentul directiei, a tinutei de drum, a dinamicii in general, pe perioda franarii.Masina te da cu capul de parbriz, dar scade moderabilitatea sistemului de franare, controlul directiei, etc.
Cam atata am avut de zis.
Noah, iara am scris un perete de text! Cer scuze, dar nu aveam cum sa zic cele insirate mai sus cu cuvinte mai putine. blush.gif
Ceau la voi! smile.gif
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 3 Aug 2017, 23:51)
....acuma tu vorbesti din experienta sau din auzite ?

Aaaa,nuu,am auzit la radio aseară..... blink.gif

QUOTE(marian-j @ 4 Aug 2017, 00:51)
Noah, iara am scris un perete de text! Cer scuze, dar nu aveam cum sa zic cele insirate mai sus cu cuvinte mai putine. blush.gif

Pentru ce?Multă lume printre care și eu eram în dilemă cu aspectele prezentate mai sus....acum că avem un punct de vedere de la cineva avizat și în domeniu nu poate să fie decât de mare ajutor (în special în lupta cu ignoranța unor ''indivizi'' cu nasul mare ce lucrează la RAR)!Chapeau! cheers.gif
sobolan
QUOTE(Adrian Frigo @ 4 Aug 2017, 01:30)
Aaaa,nuu,am auzit la radio aseară..... blink.gif
*



aparatul tau de radio fura curent....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.