Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: segmentare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
danelu
Buna ziua la toti. Am si eu o problema cu motorul, in sensul ca-mi consuma mult ulei.Intrebare: daca ii fac o segmentare se rezolva problema?Ce implica segmentarea? Daca poate cineva sa dea explicatii , eventual si poze.
dadoshel
s-ar pute sa fie nevoie de mai mult decat de o segmentare.
andu911
sa fii pregatit cu banii sa schimbi setul, exista si probabilitatea sa nu fie inca nevoie.
Deci dupa ce desfaci motorul primul lucru la care te uiti este sa nu fie cilindrii ovalizati. Daca nu sunt, atunci scapi cu segmentare.
In al doilea rand verifici daca au joc supapele. Daca da...schimbi ghidurile, eventual si supapele daca jocul nu dispare.

Tot ce ti-am spus este ca sa scapi de consumul de ulei....
Sir_Alex
Daca ai ceva bani si vrei sa nu mai ai probleme cu motorul, schimba setul motor cu unul nemtesc.
andu911
QUOTE(Sir_Alex @ 15 Nov 2005, 20:41)
Daca ai ceva bani si vrei sa nu mai ai probleme cu motorul, schimba setul motor cu unul nemtesc.
*



Da-mi si mie exemplu de un set motor nemtesc. Eu chiar nu stiu sa existe asa ceva.

Mahle - Polonia
Setcar - Romania
Borgo - Italia , dar nu se mai fabrica pt Dacia
Prems - Romania
Kobleschmidt - Nu exista asa ceva pt Dacia, era un srl in Romania cu numele Kolbenschimdt ( adica NIKE/ NIKF ) care facea niste jeguri de seturi si lumea cumpara crezand ca este vorba de adevaratele seturi Kobleschmidt. RAR le-a luat autorizatia.
Goetze - Doar segmenti - Germania
Perfect Circle - Doar segmenti - Franta

Si cel mai indicat...cel de uzina.
andutzu
QUOTE(andu911 @ 15 Nov 2005, 22:52)
Da-mi si mie exemplu de un set motor nemtesc. Eu chiar nu stiu sa existe asa ceva.

Mahle - Polonia
Setcar - Romania
Borgo - Italia , dar nu se mai fabrica pt Dacia
Prems - Romania
Koblenschmidt  - Nu exista asa ceva pt Dacia, era un srl in Romania cu numele Kolbenschimdt ( adica NIKE/ NIKF ) care facea niste jeguri de seturi si lumea cumpara crezand ca este vorba de adevaratele seturi Koblenschmidt. RAR le-a luat autorizatia.
Goetze - Doar segmenti - Germania
Perfect Circle - Doar segmenti - Franta

Si cel mai indicat...cel de uzina.
*


KOLBENSCHMITD e un exemplu. Am montat eu pe masina mea acum doua luni.E made in germany, costa aproximativ 4mil.E ambalat intr-o cutie albastra patrata si are o holograma pe ea. Adevarul e ca nu e pentru dacia, dar scrie pe cutie "suitable for renault" smile.gif (asta e pentru motor de 1.3) iar pentru cel de 1.4 scri: "suitable for volvlo". (nu se gaseste decat model cu garnituri de cauciuc. Oricum se cunoaste ca e original, toate piesele (segmenti, pistoane, bolturi) sunt stantate cu initialele KS.
Smudo
Mahle nu-s nemti? Ca eu asa stiam.
andutzu
Apropos... se scrie KOLBENCHMIDT smile.gif
andu911
QUOTE(andutzu @ 15 Nov 2005, 23:49)
Apropos... se scrie KOLBENCHMIDT smile.gif
*




Ia citeste asta...e din Ziarul

S-au descoperit multe societati care comercializau: componente auto, seturi ferodou frana, saboti frana, avand în compozitie azbest, material considerat cancerigen, interzis la utilizare în industria de autovehicule de legislatia în vigoare. Dintre aceste firme se pot mentiona: SC Express SRL si SC Hicret Com SRL, Fulger SRL si EURO KOLBENSCHIMDT SRL Bucuresti, SC Stefanita& Alina SRL Mioveni, SC Andres Cris T&M SRL Mioveni, SC Elcho SRL Sf. Gheorghe, SC Autocom Impex SRL Satu Mare si altele.

andu911
QUOTE(Smudo @ 15 Nov 2005, 23:46)
Mahle nu-s nemti? Ca eu asa stiam.
*



Si Opelu e german dar se face tot in polonia...cel putin ce intra in Romania.
Asa si Mahle.

In fine hai ca lungim discutia aiurea, setul tau e facut in Germania, original.
Omu a intrebat daca scapa cu segmentare. Evident daca avea chef sa dea bani pe set, nu mai punea nici un topic aici.
danelu
Multumesc pentru raspunsuri.Acum, ovalizarea pistoanelor se observa cu ochiul liber?Pentru a scoate si inlocui segmentii sunt scule speciale ?
Nu vreau sa fiu obositor cu intrebarile, dar vrea sa cunosc cat mai mult,eventual sa incerc sa fac aceasta operatiune singur.
Daccia
QUOTE(danelu @ 16 Nov 2005, 08:21)
Multumesc pentru raspunsuri.Acum, ovalizarea pistoanelor se observa cu ochiul liber?Pentru a scoate si inlocui segmentii sunt scule speciale ?
Nu vreau sa fiu obositor cu intrebarile, dar vrea sa cunosc cat mai mult,eventual sa incerc sa fac aceasta operatiune singur.
*



Andu911 zicea de cilindri ovalizati, nu de pistoane. Totusi, eu n-am auzit de asa ceva. O fi, dar eu nu cunosc. Ce stiu ca se verifica sa nu aiba zgarieturi.
In orice caz, daca vrei sa bricolezi tu, pentru segmentare iti trebuie segmenti, garnitura noua de chiulasa, cheie dinamometrica, lera, patent si cheie de 10(parca, sau 8 vezi si tu) pentru reglarea ulterioara a tachetilor. Deasemenea, pentru montajul propriu-zis al segmentilor iti mai trebuie o bucata de tabla (de-aia zincata de 0.3 sau 0.4 de acoperis), un dreptunghi de 5-7cm o latura, iar cealalta sa fie (3.1416*D + 3cm) unde D este diametrul interior al cilindrului. Cei 3cm vor fi pentru 2 buze a 1.5cm care sa poata fi apucate cu patentul(vezi schita sectiune mai jos).
Se desface chiuloasa.Prin rotirea arborelui, pistoanele ies succesiv deasupra blocului motor. Se scot segmentii vechi, daca mai sunt intregi cu ajutorul unei surubelnite, daca nu, cu manuta.
Se ung cilindrii (camasile) cu ulei. Se pun segmentii pe piston - de jos in sus, ungere, raclaj, foc (cu deschizaturile la 120grade unul fata de altul), apoi cu tabla asta se strang pana se inchid pe piston si se tin inchise cu patentul.Se impinge pistonul in jos (se roteste de fulie), segmentii intra pe cilindru si gata! La fel cu ceilalti trei cilindri. Se monteaza la loc chiuloasa (cu garnitura de rigoare), se strang suruburile de chiuloasa incepand de la mijloc spre margini in forma imaginara a unei spirale. Cuplul de forta: 6kgf. Se regleaza tachetii nu mai retin cat, poate stie altcineva, parca 0.20 la admisie si 0.25 la evacuare. Se inchide cu capacul de chiuloasa ... end. Dupa 500 km se mai strange odata chiuloasa si se mai verifica tachetii.
Alte obs.: eventual de verificat cilindrii daca sunt la cota cu blocul motor, in limita a 0.20mm. Daca nu, mai trebuie cumparate garnituri de cota, dati cilindrii afara si montate garniturile respective. De obicei nu e nevoie, dar trebuie verificat.
Cam atat. 053.gif
einstein1984
Pare simplu dar ajuta sa ai cu tine pe cineva care a mai facut treaba asta!
andu911
daca sunt cilindrii ovalizati, atunci se vor alinia fantele segmentilor si scapa compresie in baia de ulei, de la asta sare joja de ulei.

in afara de cheile de 10 si 8 de care zice colegul mai ai nevoie de :
cheie de 13 - demontare galerie si carburator si alternator
cheie de 13 tubulara cu prelungitor - demontare galerie
cheie de 11 pentru scos rampa culbutori, delcou
cheie de 17 pentru suruburile de la chiulasa si alternator

daca n-ai mai facut in viata ta, ai nvoie de o presa de segmenti ca altfel ii rupi cand ii bagi
ai grija, sa pui pistoanele si capacele de la biele in aceleasi pozitii in care le gasesti, eventual iti faci niste semne cu un marker
Daca mai imi aduc aminte ceva, iti spun...
andutzu
Setul e cumparat de la AUTONET. Intra si tu pe site-ul lor sa vezi...
diaconuliviu
QUOTE(Daccia @ 16 Nov 2005, 16:39)
[...]
Se desface chiuloasa.Prin rotirea arborelui, pistoanele ies succesiv deasupra blocului motor. [...] Se pun segmentii pe piston - de jos in sus, ungere, raclaj, foc (cu deschizaturile la 120grade unul fata de altul), apoi cu tabla asta se strang pana se inchid pe piston si se tin inchise cu patentul.Se impinge pistonul in jos (se roteste de fulie), segmentii intra pe cilindru si gata! [...]
*



Oricit ai roti arborele, pistoanele NU IES deasupra camasii, altfel ar trece prin chiulasa; deci se roteste cum spui arborele, dar se extrag camasile de pe piston IN SUS; montarea pe pistoane se face invers, de la partea de jos; cu ocazia asta poti schimba si inelele.

Se recomanda demontarea capacelor de biela si extragerea intregului ansamblu-biela, piston, camasa si lucrul pe un banc separat. Evident, cu pastrarea ordinii camasilor , pistoanelor, pozitiei bielelor..

Cum spune andu, mai bine iei pe cineva care se pricepe.

A, andu, alinierea fantelor se mai produce-si cica cel mai des - de la torsionarea bielei.
Daccia
QUOTE(diaconuliviu @ 17 Nov 2005, 09:06)
Oricit ai roti arborele, pistoanele NU IES deasupra camasii, altfel ar trece prin chiulasa;
*



Cred ca ai dreptate dry.gif .. deh, de cand n-am mai facut operatiile astea... blush.gif
ydaniel
bai si eu am vazut ca pe ala keobel.... lalal scrie made prin olt????asa e?care e cel mai bun?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.