mariusss.v.
15 Nov 2005, 20:33
este o dacie 1310 din '89,si cand se schimba in treapta a5-a motorul se tureaza foarte mult dar masina merge din inertie si nu are cuplu deloc.cutia este de vina? se poate repara?cum?
cipilicu
15 Nov 2005, 22:35
Aceeasi problema am avut si eu cu dacia mea din 89.
Fii atent ca defapt nu intra intr-a 5-a,ci intr-a 3-a.
S-ar putea sa fie patina prapadita(lipsa) sau daca nu,e ceva de la cutie.
Recomand reparatie generala la cutie.
A...si inca ceva:cu a 2-a n-ai avut probleme?
AutoVic
16 Nov 2005, 02:07
Patina functioneaza decat pt Primele doua viteze si "marsalier".
Am avut si eu probleme cu a 5-a, intra cam fortat, am schimbat bucsa schimbatorului, deoarece era praf si avea o cursa in gol destul de mare incat sa-mi incurce intrarea corecta in viteza.
Sper sa-ti fi fost de folos, poate e doar asta.
(Cum intra a 3-a?)
Ciombe
16 Nov 2005, 09:09
Si la mine... nu mai intra in a V-a!!!
Cred ca e vre-o tija indoita... ca intra din ce in ce mai greu. Aseara m-am enervat si am inceput de nervi sa trag disperat de maneta in sus si in jos...si am rezolvat-o
in sensul ca acum nu mai intra deloc...
Apoi am observat ca intr-a doua sta maneta cam ciudat
- adica cam in fata si spre dreapta... Asa ca am tras de maneta cu incredere spre stanga si spre spate.. pana am indoit-o...
mariusss.v.
16 Nov 2005, 10:25
cu celelalte trepte nu au fost probleme,decat cu 1-a,intra foarte greu dar a rezolvat-o un mecanic(mai de demult),iar in marsalier intra doar daca apesi pe schimbator si apoi dai in spate,asa e normal sa fie?
va multumesc oricum! (cand bag intr-a 1-a parca se rasuceste putin schimatoru spre dreapta dar intra usor)
Daca nu-ti "trage" in a V-a s-ar putea sa ai ambreiajul uzat (patineaza)
Ciombe
16 Nov 2005, 11:28
Mie nu-mi intra... adica din 5 incercari - de patru ori intra in gol sau intr-a 3-a, si o singura data intra intr-a 5 a.
Dreac s-o foota de masina, are 30.000 km... la Oltcit (asta are in jur de 190.000) nu mi s-a intamplat niciodata sa am probleme la cutie!!
diaconuliviu
16 Nov 2005, 12:21
QUOTE(Ciombe @ 16 Nov 2005, 11:28)
Mie nu-mi intra... adica din 5 incercari - de patru ori intra in gol sau intr-a 3-a, si o singura data intra intr-a 5 a.
Dreac s-o foota de masina, are 30.000 km... la Oltcit (asta are in jur de 190.000) nu mi s-a intamplat niciodata sa am probleme la cutie!!
Tampoanele de la bieleta?
Ciombe
16 Nov 2005, 13:17
Ce tampoane?
Unde le verific?
Care bieleta
?
???
diaconuliviu
16 Nov 2005, 15:15
QUOTE(Ciombe @ 16 Nov 2005, 13:17)
Ce tampoane?
Unde le verific?
Care bieleta
?
???
Bieleta=acea piesa de legatura intre levierul schimbator ("batul" ala cu care mesteci in benzina
) si cutie; daca e tip vechi, cu 2 tampoane intre doua placi in forma de U, unul din tampoane datorita batrinetii sau calitatii se desprinde din armatura; daca e tip mai nou, cu bucsa din cauciuc cu armaturi, asemanatoare celor de cap cremaliera, acel cauciuc poate fi distrus sau surubul de prindere slab. Si parca mai e un tip, folosit preponderent la "papuc", si la ala tot din ceva uzuri sau nestringeri apare joc.
Deci eu suspectez timoneria.
Ciombe
17 Nov 2005, 08:26
Ok, merci.
Cum verific? Adica prin masina sau pe dedesubt?
Apropo, acum intra bine intr-a 5-a..
Am bagat-o intr-a doua si am tras tare de tot, ca ghelbanii de maneta in stanga spate... cred ca s-a indoit ceva pe acolo
da macar intra bine in viteze. Pe bune, dupa ce am mers o zi intreaga cu a 4-a caci credeam ca nu mai intra intr-a 5-a, la sfarsit m-am enervat cand am constatat ca intra usor intr-a 5-a...daca stiam mai devreme, nu as fi mers toata ziua cu 4000 de ture intr-a 4-a!
Numai bine!
diaconuliviu
17 Nov 2005, 08:56
dupa cum scrisesi, nu mai stiu unde si ce sa verifici; ca daca ai mai tras de levier cindva..poate fi din el; dar, in conditii normale acela bieleta se uzeaza. E dedesubt.
Iti recomand sa urci masina pe o rampa; eu am reusit numai cu ea pe doua cale din lemn, dar e chin.
Bejenaru Ionut
31 Dec 2005, 21:19
La mine ca sa bag a 5a trebuie sa apas in jos ca la marsarier.O fi tot patina de vina?
to_the_limit
12 Jan 2006, 14:22
"...Daca nu-ti "trage" in a V-a s-ar putea sa ai ambreiajul uzat (patineaza)..."
Exact asta patesc eu...mai exact pe langa faptul ca in tr-5 muge si rage ca o vaca(posibil sa fie ceva din CV) la dealuri si drum cu inclinatie de 1% cere tr-4...
mentionez ca masina nu se tureaza in gol absolut deloc,semn ca ar fi ambreiajul uzat.
ce poate sa fie?
to_the_limit
13 Jan 2006, 22:32
nimeni?
diaconuliviu
16 Jan 2006, 13:05
QUOTE(to_the_limit @ 12 Jan 2006, 14:22)
"...Daca nu-ti "trage" in a V-a s-ar putea sa ai ambreiajul uzat (patineaza)..."
Exact asta patesc eu...mai exact pe langa faptul ca in tr-5 muge si rage ca o vaca(posibil sa fie ceva din CV) la dealuri si drum cu inclinatie de 1% cere tr-4...
mentionez ca masina nu se tureaza in gol absolut deloc,semn ca ar fi ambreiajul uzat.
ce poate sa fie?
Adica cum "cere a 4-a"? nu mai trage sau se tureaza prea mult?
Daca nu mai trage si totusi urla, nu e ok, e ceva defect in cutie; daca se tureaza prea mult, esti in treapta a 3-a, deci e ceva de timonerie(daca ai bieleta cu 2 tampoane ("cu ceva partat la mijloc", posibil tampon rupt, daca ai tip nou, posibil uzata sau traversa rupta etc.) Trebuie urcata pe rampa si vazut.
to_the_limit
16 Jan 2006, 17:38
Nu nene.
Simptomele sunt urmatoarele.
Accelerez-accelerez si mai tare si masina in loc sa urce in viteza sau macar sa mentina viteza coboara,e vb de aceea senzatie ca atunci cand esti cu tr-4 de ex si ai 40km/h si te prinde un deal asa fara sa accelerezi si dai blana...
motorul isi ingroasa un pic tonul..si cere tr-4.
mai nou am nteles ca am prob la cilindriid e frana...de cand cu frigul asta groanznic masina merge infranata la greu.
diaconuliviu
17 Jan 2006, 08:49
QUOTE(to_the_limit @ 16 Jan 2006, 17:38)
[...]
Accelerez-accelerez si mai tare si masina in loc sa urce in viteza sau macar sa mentina viteza coboara,e vb de aceea senzatie ca atunci cand esti cu tr-4 de ex si ai 40km/h si te prinde un deal asa fara sa accelerezi si dai blana...
motorul isi ingroasa un pic tonul..si cere tr-4.
[...]
Treapta a 5-a nu e de tractiune ci de mentinere. Daca tragi putin socul, se imbunatateste? In cazul asta trebuie sa vezi carburatia, aprinderea, e foarte posibil sa fie de acolo, asta daca in alte conditii ai urcat pante mai mari cu treapta a 5-a. In plus, vezi sa ai acea aductiune de aer trecuta pe "iarna"(clapeta aia de la filtrul de aer)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.