Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cutia de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mariusss.v.
este o dacie 1310 din '89,si cand se schimba in treapta a5-a motorul se tureaza foarte mult dar masina merge din inertie si nu are cuplu deloc.cutia este de vina? se poate repara?cum?
cipilicu
Aceeasi problema am avut si eu cu dacia mea din 89.
Fii atent ca defapt nu intra intr-a 5-a,ci intr-a 3-a.
S-ar putea sa fie patina prapadita(lipsa) sau daca nu,e ceva de la cutie.
Recomand reparatie generala la cutie.
A...si inca ceva:cu a 2-a n-ai avut probleme?
AutoVic
Patina functioneaza decat pt Primele doua viteze si "marsalier".
Am avut si eu probleme cu a 5-a, intra cam fortat, am schimbat bucsa schimbatorului, deoarece era praf si avea o cursa in gol destul de mare incat sa-mi incurce intrarea corecta in viteza.
Sper sa-ti fi fost de folos, poate e doar asta.

(Cum intra a 3-a?)
Ciombe
Si la mine... nu mai intra in a V-a!!!
Cred ca e vre-o tija indoita... ca intra din ce in ce mai greu. Aseara m-am enervat si am inceput de nervi sa trag disperat de maneta in sus si in jos...si am rezolvat-o
in sensul ca acum nu mai intra deloc...
Apoi am observat ca intr-a doua sta maneta cam ciudat blink.gif - adica cam in fata si spre dreapta... Asa ca am tras de maneta cu incredere spre stanga si spre spate.. pana am indoit-o...
mariusss.v.
cu celelalte trepte nu au fost probleme,decat cu 1-a,intra foarte greu dar a rezolvat-o un mecanic(mai de demult),iar in marsalier intra doar daca apesi pe schimbator si apoi dai in spate,asa e normal sa fie?
va multumesc oricum! (cand bag intr-a 1-a parca se rasuceste putin schimatoru spre dreapta dar intra usor)
Seba
Daca nu-ti "trage" in a V-a s-ar putea sa ai ambreiajul uzat (patineaza)
Ciombe
Mie nu-mi intra... adica din 5 incercari - de patru ori intra in gol sau intr-a 3-a, si o singura data intra intr-a 5 a.
Dreac s-o foota de masina, are 30.000 km... la Oltcit (asta are in jur de 190.000) nu mi s-a intamplat niciodata sa am probleme la cutie!!
diaconuliviu
QUOTE(Ciombe @ 16 Nov 2005, 11:28)
Mie nu-mi intra... adica din 5 incercari - de patru ori intra in gol sau intr-a 3-a, si o singura data intra intr-a 5 a.
Dreac s-o foota de masina, are 30.000 km... la Oltcit (asta are in jur de 190.000) nu mi s-a intamplat niciodata sa am probleme la cutie!!
*


Tampoanele de la bieleta?
Ciombe
Ce tampoane?
Unde le verific?
Care bieleta blink.gif ?
???
diaconuliviu
QUOTE(Ciombe @ 16 Nov 2005, 13:17)
Ce tampoane?
Unde le verific?
Care bieleta blink.gif ?
???
*


Bieleta=acea piesa de legatura intre levierul schimbator ("batul" ala cu care mesteci in benzina biggrin.gif ) si cutie; daca e tip vechi, cu 2 tampoane intre doua placi in forma de U, unul din tampoane datorita batrinetii sau calitatii se desprinde din armatura; daca e tip mai nou, cu bucsa din cauciuc cu armaturi, asemanatoare celor de cap cremaliera, acel cauciuc poate fi distrus sau surubul de prindere slab. Si parca mai e un tip, folosit preponderent la "papuc", si la ala tot din ceva uzuri sau nestringeri apare joc.
Deci eu suspectez timoneria.
Ciombe
Ok, merci.
Cum verific? Adica prin masina sau pe dedesubt?

Apropo, acum intra bine intr-a 5-a.. biggrin.gif
Am bagat-o intr-a doua si am tras tare de tot, ca ghelbanii de maneta in stanga spate... cred ca s-a indoit ceva pe acolo blink.gif da macar intra bine in viteze. Pe bune, dupa ce am mers o zi intreaga cu a 4-a caci credeam ca nu mai intra intr-a 5-a, la sfarsit m-am enervat cand am constatat ca intra usor intr-a 5-a...daca stiam mai devreme, nu as fi mers toata ziua cu 4000 de ture intr-a 4-a!

Numai bine!
diaconuliviu

radmasa.gif dupa cum scrisesi, nu mai stiu unde si ce sa verifici; ca daca ai mai tras de levier cindva..poate fi din el; dar, in conditii normale acela bieleta se uzeaza. E dedesubt.

Iti recomand sa urci masina pe o rampa; eu am reusit numai cu ea pe doua cale din lemn, dar e chin.
Bejenaru Ionut
La mine ca sa bag a 5a trebuie sa apas in jos ca la marsarier.O fi tot patina de vina? ohmy.gif
to_the_limit
"...Daca nu-ti "trage" in a V-a s-ar putea sa ai ambreiajul uzat (patineaza)..."

Exact asta patesc eu...mai exact pe langa faptul ca in tr-5 muge si rage ca o vaca(posibil sa fie ceva din CV) la dealuri si drum cu inclinatie de 1% cere tr-4...

mentionez ca masina nu se tureaza in gol absolut deloc,semn ca ar fi ambreiajul uzat.

ce poate sa fie?
to_the_limit
nimeni?

blink.gif blink.gif
diaconuliviu
QUOTE(to_the_limit @ 12 Jan 2006, 14:22)
"...Daca nu-ti "trage" in a V-a s-ar putea sa ai ambreiajul uzat (patineaza)..."

Exact asta patesc eu...mai exact pe langa faptul ca in tr-5 muge si rage ca o vaca(posibil sa fie ceva din CV) la dealuri si drum cu inclinatie de 1% cere tr-4...

mentionez ca masina nu se tureaza in gol absolut deloc,semn ca ar fi ambreiajul uzat.

ce poate sa fie?
*


Adica cum "cere a 4-a"? nu mai trage sau se tureaza prea mult?
Daca nu mai trage si totusi urla, nu e ok, e ceva defect in cutie; daca se tureaza prea mult, esti in treapta a 3-a, deci e ceva de timonerie(daca ai bieleta cu 2 tampoane ("cu ceva partat la mijloc", posibil tampon rupt, daca ai tip nou, posibil uzata sau traversa rupta etc.) Trebuie urcata pe rampa si vazut.
to_the_limit
Nu nene.
Simptomele sunt urmatoarele.
Accelerez-accelerez si mai tare si masina in loc sa urce in viteza sau macar sa mentina viteza coboara,e vb de aceea senzatie ca atunci cand esti cu tr-4 de ex si ai 40km/h si te prinde un deal asa fara sa accelerezi si dai blana...

motorul isi ingroasa un pic tonul..si cere tr-4.

mai nou am nteles ca am prob la cilindriid e frana...de cand cu frigul asta groanznic masina merge infranata la greu.

diaconuliviu
QUOTE(to_the_limit @ 16 Jan 2006, 17:38)
[...]
Accelerez-accelerez si mai tare si masina in loc sa urce in viteza sau macar sa mentina  viteza coboara,e vb de aceea senzatie ca atunci cand esti cu tr-4 de ex si ai 40km/h si te prinde un deal asa fara sa accelerezi si dai blana...

motorul isi ingroasa un pic tonul..si cere tr-4.

[...]
*


Treapta a 5-a nu e de tractiune ci de mentinere. Daca tragi putin socul, se imbunatateste? In cazul asta trebuie sa vezi carburatia, aprinderea, e foarte posibil sa fie de acolo, asta daca in alte conditii ai urcat pante mai mari cu treapta a 5-a. In plus, vezi sa ai acea aductiune de aer trecuta pe "iarna"(clapeta aia de la filtrul de aer)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.