gigaalex
16 Nov 2005, 12:30
Am si eu o Dacia 1310 L din 95, merge foarte bine dar, deobicei cand e rece, cu toate ca merg cu socul, daca las acceleratia si apas ambreaj + frana se subtureaza motorul destul de mult si de multe ori imi moare. Iar cand incerc sa il pornesc, nu porneste, parca e innecat. Dupa un timp porneste dar e foarte subturata. Ma poate ajuta cineva?
StefanT
16 Nov 2005, 13:02
Daca mergi mult cu socul tras asta e cauza. Sa stii ca nu e f bine. Cand mergi si cu socul tras, si ii dai si gaz, iti poate baga benzina in baia de ulei. Vaporii de benzina de pe peretii cilindrilor se condenseaza si "aterizeaza" in baia de ulei. Si ungerea nu mai are loc cum trebuie. Deci pornesti cu sco, o incalzesti putin, impingi socul, si apoi o tii doar din acceleratie.
Oricum incearca sa cureti jicloarele din carburator daca problema persista. In principal cel de relanti. Daca vrei sa inlocuiesti piesa, sa stii ca in magazine sunt f proaste.
gigaalex
16 Nov 2005, 14:07
Si cum e mai bine, sa merg putin cu socul tras sau sa trag socul, o las putin pe los si apoi plec? Iar, crezi ca ar fi o idee buna sa curat carburatorul? Si mai o chestie... poate avea de a face cu pornirea (platina, bujii, condens)? am luat masina de 2 luni, merge super dar nu am descoperit inca toate "hibele"
StefanT
16 Nov 2005, 14:19
Cel mai bine e sa o incalzesti cu socul tras, atat cat e nevoie, adica sa nu tremure. Apoi il impingi de to si daca mai da sa moara, o tii din acceleratie. Carburatorul ar fi excent sa incerci sa il cureti daca masina e cumparata din targ. Daca ar fi platina impuscata, nu ar mai functiona deloc motorul. Bujiile iar, le poti inlocu, o p[ereche buna te costa ceva peste 150 de mii. Sinterom, romanesti. Is f bune. Multi recomanda Bosch, etc... Condens in capacul de la delcou nu cred, ca iar nu ar functiona. Oricum nu strica sa inlocuiesti urmatoarele:
-bujii
-capac delcou
-filtre benzina
-filtru ulei
-sa ii pui aprindere electronica de Tg Mures (e aia rosie cu led verde)
-curatat carburator, eventual inlocuit jicloare
-de ulei nu mai zic, daca nu ai facut-o deja.
ionutctn
16 Nov 2005, 14:21
Si eu procedez de maniera urmatoare: o incalzesc pe loc cu socul tras (cam 5 minute poate mai mult e suficient cand e frig afara) iar cand plec din parcare mai imping un pic socul e necesar ca se tureaza de nebuna pe urma (pentru ca se mai incalzeste un pic) iar mai merg asa cu socul un pic tras 2-300 metri (o tin cu socul cam la 1000 rot/min) pana dau pe intermediar si pe urma pe gaz.
gigaalex
16 Nov 2005, 14:36
Uleiul l-am schimbat deja si filtrul si antiger. La aprindere m-am gandit deja, dar am auzit diferite opinii. Unii spuneau ca le merge mai greu. Bujii iarasi o sa imi i-au + capac delcou. Filtrul de benzina e din ala de sticla (o sa il curat). O sa raspund maine, ca acu plec acasa de la lucru.
_johndoe_
16 Nov 2005, 15:58
am auzit ca atunci cand porneste greu pe benzina la cald...poati fi si returul infundat...
Nu stiu sigur, ca nu prea ma pricep...mi-a zis cineva ca a patit treaba cu pornitul la cald si era minunea asta.
_johndoe_
16 Nov 2005, 16:02
...aaa, murea si motorul...ca asta am uitat sa spun!
StefanT
16 Nov 2005, 17:13
Pe o singura masina am vazut sa porneasca mai greu cu aprindere. Era un pe injectie. Cred ca si asta conteaza. Daca a ta e pe carburatie, pune-i linistit. Merita 200 k cat e ea maxim. Rau nu face.
Cand porneste greu la cald e din cauza compresiei proaste din cilindri, sau in faza avansata, din cauza bobinei de inducite (de verificat daca dupa functionare se incalzeste excesiv)
gigaalex
17 Nov 2005, 09:07
Nu porneste greu cand e motorul cald, ci chiar foarte bine. Am incercat ieri sfatul cu socul. L-am tras doar vreo 2 min pe loc si am plecat dupa vreo 150m l-am bagat. Era pe la 900t motorul dar mergea constant. Nu a mai facut figuri si s-a comportat normal. Merci
StefanT
17 Nov 2005, 12:10
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.