Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pierderi lichid racire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Sir_Alex
Salut.

Am o problema care deja devine frustranta cu masina. Cam la 300-400 km, scade foarte mult nivelul lichidului de racire din vasul de expansiune. Ultima data l-am gasit aproape gol. Problema asta o am de ceva vreme si am verificat pas cu pas cu servetele absorbante circuitul atat cu motorul pornit cat si cu motorul oprit. Nu am reusit sa gasesc nici o scurgere.
De curand am schimbat tot lichidul de racire si am aerisit instalatia.
Daca poate exista o legatura, am termocontact de la ventilator nou, releu nou si curea noua.
Care credeti ca poate fi cauza problemei. Pe mine unul ma dispera.
P.S. In ulei nu se scurge.
ydaniel
hm,pai uita-te f atent scoate abur pe undeva?fi atent scoate joja de ulei si aproprie de ea un chibirit aprins si daca sfaraie ai apa in ulei!
Sir_Alex
Da scoate abur prin dreapta radiatorului.
Hormonelul
Atunci ai radiatorul spart ! mellow.gif intai uite-te bine la furtune. S-ar putea sa fie doar un furtun fisurat sau un colier rupt. Verifica si surubul de jos de la radiator.
ydaniel
pai atunci alimneteza cu niste solutie 2+2 GEL cand mai pun antigel si tine caldura inchisa vreo 30 km
AutoVic
Uita-te si la pompa de apa, poate scapa pe la capac in partea de jos, e destul de greu de observat.
Sir_Alex
ydaniel, care crezi ca e problema? sa fie cumva infundat?.
AutoVic - pe la pompa de apa nu scapa.
Daccia
S-ar putea sa fie garnitura de chiuloasa ciupita. Mai avea cineva pe forum problema asta, nu-i mergea incalzirea, nu-i dadea aer in borcan,, si a rezolvat-o schimband garnitura respectiva care chiar era busita, insa dadea apa/antigelul in galerie.
Sir_Alex
Uleiul este curat. L-am verificat des. De asemenea, cand am facut schimbul de ulei am verificat si volumul lui si consistenta. Plus ca nu exista un debit constant de pierdere. Cateodata pierde mai mult, cateodata mai putin. De exemplu, in anotimpul cald mi-a pierdut mai mult.
ydaniel
ai facut ce ti-am zis eu?
Sir_Alex
Nu. Luni ma duc sa caut solutie si s-o pun. Momentan sunt in criza de timp. Oricum, asta voi face pentru ca ies aburi de acolo.
gti98
QUOTE(Sir_Alex @ 17 Nov 2005, 20:53)
Salut.

Am o problema care deja devine frustranta cu masina. Cam la 300-400 km, scade foarte mult nivelul lichidului de racire din vasul de expansiune. Ultima data l-am gasit aproape gol. Problema asta o am de ceva vreme si am verificat pas cu pas cu servetele absorbante circuitul atat cu motorul pornit cat si cu motorul oprit. Nu am reusit sa gasesc nici o scurgere.
De curand am schimbat tot lichidul de racire si am aerisit instalatia.
Daca poate exista o legatura, am termocontact de la ventilator nou, releu nou si curea noua.
Care credeti ca poate fi cauza problemei. Pe mine unul ma dispera.
P.S. In ulei nu se scurge.
*



Salut. La Nova am patit urmatoarea problema:desi se aeriseste mai usor ca D1300, cateodata termostatul, care e in cel mai inalt punct, prinde ultima bula de aer. Acesta izoleaza termic si nu se deschide sau se deschide foarte tarziu. Circuitul e presurizat si daca e bine insurubat busonul de la vasul de expansiune si supapele de pe acest buson lucreaza, trece de 100 de grade, dar nu fierbe. Daca insa nu e perfect etans- nu e stans f bine sau o supapa nu e etansa, se "umfla" si arunca lichid prin vasul de expansiune- prin supapa sau prin filet.Eu am incercat sa menajez presetupa de la pompa de apa si sa nu las sa se formeze suprapresiune, dar de fiecare data, chiar cu circuitul aerisit de 4-5 ori, cu masina ridicata pe partea dreapta, sa adune aerul la aerisitor, tot ajunge sa-mi faca figura cu aruncatul. Solutia propusa este sa facem o gaurica in coroana circulara de langa supapa termostatului, astfel ca, chiar cu el inchis sa existe o circulatie de lichid spre radiator. Chestia asta accelereaza accesul lichidului cald-fierbinte si deschiderea termostatului, inainte ca in punctul cel mai cald lichidul sa se apropie de punctul de fierbere si sa faca figura aia cu aruncatul-repet numai pentru lipsa de presurizare. Chestia e ca gaura aia nu trebuie sa fie nici prea mica, ca nu are efect, nici prea mare ca reduce prea mult din efectul termostatului (incalzire prea lenta iarna) Eu am facut o gaura de 2,5mm parca, dar nu e de-ajuns: la inceput indicatorul intra in zona hasurata, apoi scade rapid pe masura ce apa fierbinte trece in radiator iar cea racita din radiator ajunge in motor. Dupa cateva cicluri din astea, se produce o uniformizare termica, in sensul ca nu mai apar nici cresteri excesive, nici raciri bruste-indicatorul coboara la jumatatea plajei de indicare- ar trebui sa fie vreo 60-70 de grade, dar variatiile astea nu sunt asa de sanatoase pentru motor. Incearca sa supraveghezi indicatorul de temperatura si vasul de expansiune-stiu ca nu e usor in trafic aglomerat, dar... Succes!
gtdor
Salut, am si eu o problema asemanatoare.

De cateva zile, in timp ce mergeam spre casa ,am remarcat ca din cand in cand la turatii mici masina scutura. M-am gandit ca o bujie nu-si mai face treaba si, cum nu aveam bujii de schimb la mine am mers asa pana acasa. In curte am vazut ca pe esapament iese un abur mai dens, dar nu l-am bagat inseama, deoarece era frig si un pic de ceata si m-am gandit ca e de acolo. Am verificat bujiile scotind fisele rand pe rand si, intra-adevar, una nu lucra. Am inlocuit-o, am pornit motorul, iar masina torcea fin, normal.

Azi am pornit motorul, totul parea normal, am plecat iar dupa 2 km mi- s-a aprins becul de la apa pt cateva secunde, iar acul de la temperatura a crescut dintr-o data. am tras imediat pe dreapta am verificat borcanul cu antigel, era gol. Am avut la mine un litru de antigel preparat si l-am pus tot. Apoi am mers la o benzinarie la 300 m de unde am oprit si am mai completat inca 2l, abia acum a ajuns apa in borcan la nivelul maxim. M-am intors spre casa, iar masina a inceput iar sa scuture. Am ajuns acasa am remarcat ca iese un abur dens pe esapament, chiar si dupa oprire motor. am verificat apa in borcan era deja la nivelul minim, cred ca deja 1 litru s-a dus. Am verificat si uleiul, oare sa aiba vascozitate buna, dar nu-mi pot da seama de nivel deoarece curtea mea e un pic in panta .

Oare care sa fie motivul? Nu am mai avut probleme de acest gen pana acum.

Multumesc anticipat pentru ajutor.
nikuniku
gtdor garnitura de chiulasa, arsa/ciupita
angheloaia
Vez topicul meu despre garnitura de chiuloasa si chiluoasa ondulata. Ai un link mai jos. Ar putea fi si garnitura ciupita sau ca la mine si una si alta. Adica pe langa garnitura si chiuloasa uzata, mancata din ea, julita, nu stiu cum sa spun intr-o anumita parte a acesteia. Si eu pierdeam apa asa cum spui tu inca de la sfarsitul verii dar completam si tot amanam sa ma uit la ea. Pana acum cateva zile cand a inceput sa creasca tem si sa nu mai bage caldura. Ma rog, mai multe gasesti in postul meu si rspunsurile lui Sebymesteru care m-a ajutat mult si pe mine.
Succes!
http://www.daciaclub.ro/garnitura-de-chiul...ta-t255120.html
gtdor
@nikuniku @angheloaia multumesc pentru raspunsuri.
Ar mai fi un amanunt, pe care l-am observat dupa ce am scris problema. A aparut o mica balta de antigel. m-am uitat mai bine sub masina, si picura exact unde intra toba in galerie. dar nu am putut sa vad de unde ajunge acolo. Maine merg la mecanic, azi nu s-a putut, sa vad de unde e problema.
sebymesteru
Uita-te si la furtunul de retur din caloriferul aerotermei,care vine prins sub pompa de apa,e foarte aproape de fulie si de curea si daca nu sta la locul lui ajunge sa frece de curea sau de fulie si se roade si incepe sa curga,sau poate atinge de galerie si se topeste si la fel se intampla. Patit personal problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.