Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: instalatie GPL Dacia
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mariusCYP
Salut.acum a venit vremea rece si aacum trebuie sa pornim pe benizna dimineata si apoi cateva kilometri dau pe gas,dar este o problema dimineata porneste greu pe benzina 4-7 ori cu chei si apoi porneste,dar a doua zii dau pornirea cu gas merge bine porneste.deci totul este ok nu am probleme motorul cu gas!ce din cauza pornirea greu cu benzina... asteptam raspunsul vostru...O zi buna!
ady_KPK
Pai trebuie s-o treci pe benzina de seara ca sa-ti porneasca dimineata pe benzina, pt ca altfel nu are benzina in carburator si pana iti vine benzina... dai la cheie. Sau poti eventual sa pui contactul, dai pe benzina si dai la pompa manual de cateva ori...
mariusCYP
QUOTE(ady_KPK @ 17 Nov 2005, 16:22)
Pai trebuie s-o treci pe benzina de seara ca sa-ti porneasca dimineata pe benzina, pt ca altfel nu are benzina in carburator si pana iti vine benzina... dai la cheie. Sau poti eventual sa pui contactul, dai pe benzina si dai la pompa manual de cateva ori...
*


Stiu eu am pus seara pe benzina in carburator si dimineata mad.gif tot merge greu
ady_KPK
Socul l-ai tras?
_johndoe_
Nasool, chiar stiu cum e..ca am patit-o ieri nasol de tot.
Acelasi lucru ca si la tine, pornea greu dimineata nu conta ca este pe benzina sau gaz. In ultimul timp o lasam numai pe benzina de seara, dar tot f.f. greu dimineata.
Pana nu a mai pornit deloc. Am omorat bateria la cate automaturi i-am dat, pana am realizat ce e altceva. Si stupoare... capacul de delcou, fisurat. Am l-am skimbat si credeam ca s-a rezolvat, tot nu pornea...cand ma uit mai bine platina terminata, desi nu avea mai mult de 3 luni. Nu mai zic ca bujiile erau cam negre si ude, dar m-am gandit ca din cauza spritzurilor numeroase.
Sfatul meu: capac de delcou (poate avea o fisura pe care sa nu o vezi) si platina neaparat + curata bujiile.
Succes cool.gif
ady_KPK
Daca ar avea capacul de la delcou fisurat nu cred ca ar mai porni nici pe gaz... deci nu cred ca asta ar fi cauza. Daca porneste pe gaz nu cred sa fie probleme la partea electrica. Vezi poate ai apa in benzina.
Daccia
QUOTE(mariusCYP @ 17 Nov 2005, 17:07)
Stiu eu am pus seara pe benzina in carburator si dimineata mad.gif  tot merge greu
*



Ai verificat daca iti baga suficient pompa de benzina? Sa nu aiba membrana intepata sau o supapa neetansa.
Pe de alta parte carburatorul sa nu traga aer fals pe undeva, se evapora benzina din el.
Ori amestecul benzina-aer nu e omogen sau sub limita de aprindere..
A mea a pornit si azi dimineata fara probleme direct pe gaz (reglajul facut brici, amplificator de scanteie, bujii noi etc. wink.gif ). Nu vreau sa fiu malitios, ci doar sa spun ca se poate.
dadu221
incearca ca dimineata inainte de pornire sa dai la cama pana te asiguri ca ai intr-adevar benzina in carburator (poti scoate furtunul de la intrarea la carburator si il pui cand incepe sa curga benzina pe el in timp ce dai la cama). Daca si dupa ce esti tu sigur ca are benzina in carb nu porneste cum trebuie e posibil ca avansul pe gaz sa fie modificat asa cum unele instalatii o cer. acum din cate am putut eu observa este o diferenta la modul de pornire a instalatiilor care au gaura data in carburator si cele care au gaura data in gatul ala de gascan care aduce aer de la filtrul de aer la carburator in sensul ca socul tras influenteaza negativ pornirea. verifica faza cu benzina si nu strica nici sa te uiti putintel pe la aprindere si incearca sa pornesti fara soc .. dupa ce faci 2-3 pedale apesi acceleratia la jumate si dai la cheie.
SirBlue
Aceiasi problema o am si io: am instalatia GPL de vreo 3 ani iar cand vine iarna porneste greu pe benzina desi o las mereu pe benzina seara. Dimineatza trag socu si dau la cheie, se invarte motoru, da sa pornesca dar degeaba. Trebuie sa dau vreo 3-4 chei ca sa o ia. Iar probleme enumerate de voi le-am luat si io in calcul: capac de delcou+platina+bujii BRISK pt GPL+fishe noi+membrana pompa benzina+aprindere electronica. Am schimbat toate astea si tot degeaba, porneste greu pe benzina. Nu mai stiu ce sa-i fac...Sa fiti atenti cei neavizati la membrana de la pompa de benzina ca se duce repede iar platina inainte sa pun aprindere electronica o schimbam aproape lunar.
sddragos
Am si eu o nelamurire: Pentru o berlina cu motor 1.4 carburatie (pompa de benzina normala, cu actionare mecanica), la functionarea pe GPL, returul pompei de benzina are sectiunea suficient de mare incat sa faca fata intregului debit al pompei? La montarea instalatiei, ati facut ceva modificarai la nivelul returului?
mariusCYP
Am gasit o solutie!seara las benzina in carburator si dimineata cand pornesc dau butonul pe gas si pana cand a pornit si apoi revin repede la butonu benzina si merge bine.asa fac in fiecare dimineata.eu cred gasul are mai puterea de aprindere pt pornire decat cea benzina.eu nucred se intampla in curand daca fac mereu asa.incercati si voi...
ionutctn
@sirblue
Ai o problema la carburatie sau pompa de benzina. Nu ai carburatorul bine reglat. In mod normal iarna nu trebuie sa iti porneasca pe gaz si trebuie sa porneasca usor pe benzina, asta pentru ca fiind inghetat gazul ala din butelie cand ii vine in plaman o sa iti bage la pornire numai condens si aburi aiurea care nu prea au sanse sa se aprinda. La mine nu porneste pe frig pe gaz neam nici s-o bat, decat dupa ce tin contact de ma satur.

@sddragos
Nu iti face problema cu returul, si eu am aceeasi motorizare de 1.4 carb cu pompa din aia mecanica dar fara cama, am din aia capsulata. Numai sa ai returul desfundat ca altfel e nasol. Bagi pompa de umflat rotile la conducta aia si dai la pompa, eventual sa stea cineva langa rezervor sa il asculte. Nu am modificat returul.

@mariusCYP
Nu prea ai gasit o solutie viabila. Aia e o improvizatie de moment. Nu inteleg daca o pornesti pe gaz la ce mai o dai pe benzina dar ma rog decizia iti apartine. Rezolva-ti problema cu carburatia.
draku
mie imi porneste dimineata direct pe gaz, chiar si acum, pe vremea asta
insa am un "ritual" de pornire: acceleratia apasata la 1/2, demaror cat sa se roteasca motorul de cateva ori (sa aspire ceva gaz in cilindri), apoi pauza 1-2 sec, iar demaror si porneste fara probleme....
(trebuie sa porneasca, ca nu mai am pompa de benzina si deci nu am alternative.... smile.gif )
bunoara
QUOTE(sddragos @ 21 Nov 2005, 07:46)
Am si eu o nelamurire: Pentru o berlina cu motor 1.4 carburatie (pompa de benzina normala, cu actionare mecanica), la functionarea pe GPL, returul pompei de benzina are sectiunea suficient de mare incat sa faca fata intregului debit al pompei? La montarea instalatiei, ati facut ceva modificarai la nivelul returului?
*



Din ce am observat eu la a mea... inaintea pompei de benzina exista o electrovalva deci cand treci pe gaz pompa va lucra in gol asa ca pe retur nu exista nimic. Iar ca sa poti da manual la cama trebuie sa pui contactu sa se deschida electrovalva aia altfel dai degeaba.
ionutctn
Baietas se pare ca ai o greseala de montare pentru ca electrovalva de benzina se monteaza dupa pompa de benzina (intre pompa de benzina si carburator). De ce? rationamentul e simplu: cand vine benzina, trece prin filtrul de benzina, apoi prin pompa, electrovalava si carburator. Poate o sa razi dar daca ar fi prima valva ar fi mereu plina de mizerii. In mod normal atunci cand mergi pe gaz, pompa merge intr-adevar cum am mai spus pe retur bineinteles cu trecere prin filtru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.