Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dilema carburatoare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
DJ-55-AMC
Va salut!
Deschid acest topic in speranta de a gasi raspusuri la probleme mele.

Am un motor de 1.6 de papuc, chiuloasa subtiata 3.1 mm, R.C. aprox 12:1, 16 BAR compresie. Este alimentat de un weber 32 DIR 107 de R5 Alpine turbo. De mers, merge binisor, insa parca as avea diesel, am cuplu ( cei drept, multicel) intre 2000-4000 ture. Mai nou, nu isi mai tine relantiul la cald. Daca ii trag socul, oscileaza turatia, nu este constanta. In sarcina, merge binisor.
O alta probleme. In momentul cand intra camera a 2-a, are o intarziere, parca ar ramane fara benzina, dupa isi da drumu. Daca o calc brusc, mai intai "ma pune in cap" cam o secunda, dupa isi da drumu. Pe GPL, toate aceste probleme dispar ( inafara de senzaria de motor diesel).

Cei drept, carburatorul e obosit, necesita un kit de reparatie. Garnitura dintre corp si capac e carpita cu silicon, membrana circuitului de sarcina maxima ( cred ca asa se numeste) e facuta dim membrana de pompa de benzina.
Aici vine prima intrebare. Are rost sa imi mai bat capul cu el sau sa imi caut alt model? Avand in vedere ca este un carburator de motor turbo, este proiectat sa mearga pe presiune de aer, nu pe depresiune. Ma gandesc ca asta este unul din motivele pentru care dupa 4000 de ture este mort, in orice treapta.
FiveThreeFive
12:1?!
Daca axa cu came si curba de avans al aprinderii ("delcoul") au ramas stock, atunci consider ca ai exagerat (mult) cu raportul de compresie. Sunt curios, ce benzina folosesti? Nu "iti bate avansul"?

Pe langa probleme de carburatie, este foarte posibil sa ai probleme mai serioase de avans la aprindere - care ar putea explica de ce motorul refuza sa traga dupa 4000 rpm.
Viteza de ardere a amestecului, sau mai exact viteza cu care inainteaza frontul de ardere, nu este influentata de raportul de compresie.
Dar, marind raportul de compresie ai redus inaltimea camerei de ardere. Cand frontul de ardere ajunge la piston, acesta nu a terminat inca cursa (nu este inca la PMS). Ceea ce inseamna ca pierzi putere (pistonul trebuie sa urce in timp ce presiunea din cilindru il impinge inapoi) si, foarte probabil, scurtezi semnificativ viata motorului din cauza stresului.

O prima masura ar fi sa reduci avansul, dar la un delcou clasic este dificil sa faci asa ceva in mod controlat.
In realitate, este foarte probabil ca motorul tau - cu acest raport de compresie - sa nu mai poata fi reglat corect decat daca mergi pana la capat cu modificarile, ceea ce practic inseamna sa il transformi in motor de curse. Din pacate, un motor de curse este foarte neplacut de condus in trafic.

Probabil ca cea mai simpla solutie a problemelor tale este sa inlocuiesti chiulasa cu una stock. Iar daca totusi insisti sa maresti raportul de compresie, atunci cred ca ar trebui sa te limitezi la cel mult 10:1.
DJ-55-AMC
Axa cu came momentan este cea stock. Cat de curând sper sa montez una în jur de 290 de grade. Delco-ul este de 1.6, luat nou din magazin. Avansul este în parametrii specificați de fabrica, l-am verificat cu un stroboscop. De detonat, nu detonează. Nici avansul nu bate; sau cel puțin nu îmi dau eu seama. Benzina folosesc una obișnuita.

Am în plan montarea unei apeinderi tranzistorizate Gotronic cu senzor Hall și a unei bobine mai sănătoase. Bujiile am unele Ngk, cu un coeficient termic mai mic decât cele de dacie.

Revenind la carburator. Cel puțin din punct de vedere strict teoretic, weberul si-ar face treaba cum trebuie pe um motor aspirat? Ma interesează doar puterea, nu consumul. Sunt dispus sa investesc într-un kit dr reparație.

Sunt conștient ca trebuie reglat sau modificat fiecare parte a motorului după montarea axei, carburatorului etc.

Pana atunci, strâng informații

Motorul este foarte plăcut la condus, se poate merge liniștit fără cea mai mica bătaie de cap. În afara localității, am uitat ce înseamnă că dau treapta inferioara pentru a face depasiri.
payty
weberul de alpine turbo nu e facut pt presiune.

La motorul ala turbina trage aerul prin carburetor, nu il sulfa pe acolo.

Carburatorul ala e doar jetat pt a face fata fluxului mare de aer care trece prin el, nu pt presiune, ca nu exista asa ceva acolo.


Probabil iti da in nas cand intra camera a doua pt ca unele webere nu au pompa de sprit cu doua ciocuri sau carburatorul e infundat.

Daca zici ca nu e intr-o stare prea buna, cauzele pot fi multe.


Confirm ce spune colegul de mai sus: e posibil sa ai o problema cu avansul. Si in cazul asta nu se regleaza rotind delcoul, ci modificand tensiunea arcurilor din el.
DJ-55-AMC
Carburatorul necesita kit de reparație, garniturile sunt terminate. Sunt dispus sa investesc intr-un kit dar sa știu ca se merita. Dupa ce montez axa pe care o voi modifica cat de curând (în jur de 300 de grade) voi regla tot motorul.
Weberul asta nu are cioc pe ambele camere, are doar pe una; e progresiv
DJ-55-AMC
In continuare intampin dificultati in reglarea carburatorului. Nu reusesc sa ii mentin relantiul, moare. Am observat sa daca o pornesc pe benzina cand motorul este rece, isi mentine relantiul daca ii trag socul; si chiar merge frumusel. Cand incepe sa se incalzeasca, o ia razna. Ori sta turata din pedala, ori moare. Daca ii trag socul, turatia variaza cam violent, nu e deloc stabila.

Rezolvarea o cam stiu... Un kit de reparatie. Problema e ca e cam scump, in jur de 40-50 de euro. Sunt dispus sa dau acesti bani, dar problema e ca nu stiu cum se va comporta acest carburator pe motor aspirat.

Asta e marea mea dilema!
ORIJINAL21
[attachmentid=1628026686]
Carburator pentru GPL.


Pentru a inlocui jigloarele, nu iti recomand ceea ce gasesti acum prin magazine pentru ca sunt Decalibrate!

Daca stii pe cineva care are jigloare vechi de cand se fabrica dacia, iti recomand sa pui de alea..
sau poti cauta pe la bursa cei care dezmembreaza masini si mai au pe stock carburatoare gata reglate de dacie si multe alte piese...

DJ-55-AMC
Eu nu am Carfil 32 irma pe masina, am un weber 32 DIR 107
payty
daca ai relantiul instabil posibil sa traga aer fals. verifica talpa carburatorului si flansa galeriei sa fie plane.

Am avut problema asta de multe ori. Se intampla din cauza ca se strang prea mult suruburile de fixare.
DJ-55-AMC
Sa știi ca azi fiind nevoit sa dau plamanul jos pentru a trece prin RAR, am dat cu spray de discuri pe la talpa carburatorul și creștea turația. Am mai strâns suruburile dar tot degeaba.
Pe gaz de ce nu face asa?
Kiraly
pentru ca ai un amestec mai bogat pe gaz. schimba garniturile sub talpa
DJ-55-AMC
O sa incerc si chestia asta. Desi pana la urma cred ca imi bag pixu' in el si imi iau carburatoare de motocicleta si termin balciul
payty
nu e suficient sa schimbi garniturile. trebuiesc planate cele doua suprafete, carburatorul si galeria.

Strangerea suruburilor poate inrautati mersul motorului daca ai carburatorul neplanat.

Nici nu e ok sa il strangi prea tare ca sa strica iar suprafetele dupa planare.

DJ-55-AMC
QUOTE(payty @ 15 Mar 2016, 21:22)
nu e suficient sa schimbi garniturile. trebuiesc planate cele doua suprafete, carburatorul si galeria.

Strangerea suruburilor poate inrautati mersul motorului daca ai carburatorul neplanat.

Nici nu e ok sa il strangi prea tare ca sa strica iar suprafetele dupa planare.
*



Aici ai dreptate...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.