Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: oprire motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Cristi_V
Buna ziua.
Am o Dacie 1310 Break CLi, pe injectie, din anul 2000, cu care nu prea am circulat in ultimile 2 luni. Am pornit-o in ianuarie fara probleme. In februarie am mai pornit-o pe la jumatatea lunii (tot fara probleme), iar la sfirsitul lunii, am incercat sa o pornesc, dar se descarcase bateria. Am demontat bateria de pe Dacie si am luat-o in casa, unde am incarcat-o.
Zilele trecute,am montat bateria incarcata pe masina si am pornit motorul fara probleme; am lasat motorul in functiune vreo 10-15 min; nu am observat ceva probleme si am vrut sa opresc motorul din cheia de contact, dar nu s-a oprit, a functionat in continuare cu contactul pus pe 0 si cheia in buzunar. In situatia asta am scos papucul de la cablul mai subtire de la borna + si, nimic: motorul a continuat sa functioneze; atunci am scos de la borna si cablul gros de la demaror si deabea atunci s-a oprit motorul.
Rugamintea mea: ce ma sfatuiti sa verific, ca nu stiu de unde sa " o apuc"?
medelin
Probabil ceva din contact. Daca ai altul de rezerva poti face o inlocuire sa vezi daca mai face asa.
DJ-55-AMC
Ai scos firul albastru care face legatura intre baterie si alternator si nu s-a oprit motorul? blink.gif blink.gif blink.gif NU prea are cum sa nu se opreasca...
Cristi_V
Nu este de la blocul de contacti-cheie; am desfacut fisa/priza (conectorii) acestui bloc si nu s-a oprit motorul.
Daca desfac papucul de la cablul albastru (plusul instalatiei) fara sa desfac si cablul care pleaca la demaror, motorul functioneaza in continuare; daca desfac cablul demaror de la borna + a bateriei, iar cablul albastru ramine conectat la borna bateriei: acelasi rezultat. Daca desfac prinderea de alama de la borna bateriei (pe care sint legate cele 2 cabluri) fara sa desfac cablul albastru: acelasi rezultat. Motorul se opreste doar daca desfac ambele cable, pe rind.
Am constatat ca la demaror, se prind pe acelasi surub atit cablul gros de la borna bateriei cit si un alt cablu, care pleaca intr-un manunchi de cable izolate intr-un tub gen copex, o parte din acestea ajungind la fisa "calculatorului" Bosh. Nu stiu unde pleaca acest cablu de la demaror -mi-ar trebui o schema corecta a acestei instalatii electrice a acestui tip de Dacie, pentru a-l urmari pe acesta. Banuiesc ca printr-un echipament sau conector "cu probleme" se amesteca plusul de la acest cablu cu plusul general al instalatiei.
Am masurat tensiunea pe cablul albastru (papuci desfacuti) cu cablul demaror legat la baterie si aparatul a aratat 14,5Vcc, cu motorul in functiune, deci se "intoarce" cumva plusul din instalatie, banuiesc ca un "plus fals".
bygy007
la contact e problema , motorul continua sa mearga pentru ca este alimentat de alternator degeaba scoti cablul albastru subtire de la baterie , alternatorul continua sa alimenteze pe circuitul urmator alternator bloc lumini contact injectie , sccoate mufa de la contact si vei vedea ca se opreste (normal asa ar trebui)
nu stiu schema dar mai poate fi un releu defect , care alimenteaza injectia
Cristi_V
Pt. bygy007. Mufa contact cheie am desfacut-o, dar nu s-a oprit motorul.
Cele 2 relee sint identice? (nu este montat si cel de-al treilea releu, cel pentru lumini de ceata).
Nu am releu de schimb, dar ma gindesc ca daca R2 -cel responsabil de injectie e defect- il inlocuiesc cu R1, atunci s-ar putea opri motorul din cheie. Ar ramine de vazut daca mai functioneaza pompa atunci cind pun releul cu probleme in circuitul pompei de benzina. (doar daca cele 2 relee sint identice se poate face inlocuirea)
bygy007
nu stiu sa iti dau amanunte , desfaci capacul la releul de contact pui poze fata verso in asa fel incit sa vad bine ce este acolo, mecanismul si vedem dupa
Cristi_V
Pt. bygy007.
Am inversat releele intre ele (aveau aceleasi coduri si aceeas forma, aceeasi dispunere a picioruselor de contact in soclu) dar n-am obtinut nici o modificare; deci ambele relee sint bune.
Am demontat din nou placa de plastic de sub volan si m-am uitat dupa relee, dar nu am vazut niciunul, cu toate ca releul de semnalizare exista pe undeva prin bord in zona volanului pentru ca tacane in bord la actionarea semnalizarii. (bordul este de CN).
Inafara de relul de semnalizare n-ar trebui sa mai fie inca unul comandat de cheie?
Dar aprinderea farurilor nu se face prin intermediul unui releu? Nu stiu unde sint pozitionate aceste relee.
Mi-ar trebui schema electrica la acest tip de Dacie, altfel nu ma pot descurca (am lucrat in domeniu electricitatii, dar nu ca electrician auto), iar ca sa merg la service mi-e teama sa nu se incinga vreun cablu si sa patesc "alte alea".
bygy007
poate te ajuta schema asta
Cristi_V
Multumesc bygy007; sper sa-i dau de cap zilele astea (doar sa nu fie din Bosh)

<span class='edit'>8 Mar 2016, 15:09:</span>
Gata, s-a rezolvat.
Cindva, un fir de + de la mufa de contacti cheie si firul de + din mufa circuitului pompei de benzina au fost prinse impreuna intre capacele ce acopera volanul si si-au slabit izolatia; in timp, datorita vibratiilor, s-au suprapus in portiunea cu izolatie slabita si au ramas in contact. Asa s-a ajuns in situatia in care releele de la pompa de benzina si de la injectie erau permanent alimentate, indiferent de pozitia cheii de contact.
Multumesc celor care au intervenit in aceasta postare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.