Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1988 Dacia 1310 TLX
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Epurus
Buna ziua si toate cele bune! Desi e primul meu post aici si am user-ul de relativ putina vreme, citesc de aproximativ 7 ani forumul si am incercat sa acaparez cat mai multe cunostinte. Am hotarat sa fac un topic pentru masina pentru ca doresc sa o restaurez complet (si cat mai profesional posibil), deci mai mult ca sigur voi avea nevoie de ajutor cu piese sau sfaturi si m-am gandit ca as putea oferi si eu sfaturi la randul meu in viitor.

Masina e un 1310 cumparat in anul 1998 de catre tatal meu de la un tip care a spus ca a adus-o din Ungaria. Si acum imi amintesc ca a dat pe ea atunci undeva la 19 milioane (sau aproximativ 2900 de dolari, la 10 ani de la fabricatie). Masina a fost folosita pana in 2008 (cand tata si-a luat un Mondeo) iar de atunci pana in 2014 a stat in garaj (din 2014 din pacate a stat afara iar vopsea s-a dus de tot). Rugina are in fata la dublurile aripilor si mici puncte pe spate (care sper eu sa iasa sau sa se repare relativ usor). Podeaua este in stare foarte buna din cate pare iar contra-aripile sunt solide (antifonate prin 2010 din nou de catre mine dar din pacate n-am putut finaliza nimic ca am inceput facultatea).

Atunci am vrut masca subtire si am pus aripi de 1300 dar acum se vrea adusa la stadiul de fabrica. Mai necesita foarte multa atentie la mecanica si reconditionat motor total.

In momentul de fata imi caut dubluri aripi fata, toata masca fata, ochelari si aripi si pana acum am gasit doar ochelari si niste dubluri Conex dar nu stiu inca daca sa le iau sau nu. Masina-i asta iar aia mai tanara-i surioara ei (HAA). (nu pot atasa pozele aici din pacate)

Tin sa mentionez ca masina nu se face pentru vanzare ci se face pentru piticii mei. In iarna sper sa imi mai vina un BMW E12 cat si poate o sportiva care sa i se alature. wub.gif Pentru a pastra masina in stare cat mai buna, luna urmatoare masina va intra intr-un nou garaj ce sper sa reusesc sa-l fac destul de mare pentru 2-3 masini.

Sper sa ne auzim cu bine-n viitor iar in 2018 (cand face 30 de ani), sper sa pot participa cu masina in stare imaculata la intalnirea clasicelor.

Poze -> http://imgur.com/a/BpZRO Ii voi mai face in curand niste poze mai ok (acum tocmai ce am pornit-o dupa 2 ani si am mutat-o de unde era intr-un loc mai uscat..)
Aro244
Felicitari pentru initiativa de a repara Dacia si a o readuce pe strazi. Si eu am avut in familie un E12 dar tot Dacia mi-a intrat mai mult la suflet. Sper ca nu iei Bmw-u cu motorul mic de 1.8. Un 6 cilindrii e altceva. Mai am destule piese de E12 daca o sa te intereseze.
Bafta
Epurus
Multumesc! Masina ce o sa ii fie sora o sa fie un BMW 528, pe carburatie. O sa te contactez cu siguranta in legatura cu piesele pentru BMW dar in momentul de fata Dacia are prioritate. Am gasit pentru ea un set de aripi de uzina (Renault), semi-dubluri aripi Conex cat si ochelari faruri. Cum termin garajul voi dezechipa masina si ma voi apuca de ea si sper eu sa termin intr-un an de zile.

Spor!
Mein Herz Brennt13
Arata bine masina, ai o baza foarte buna, cu putin suflet va iesi splendid! Cred ca suntem vecini in Bucuresti smile.gif), Fordul il vad zilnic pe strada e la 20m de blocul unde locuiesc, foarte bine intretinut! Chiar in zona este un model din '89 rosu, este al unui tip care o gadila toata ziua, l-am gasit chiar si pe Google Maps.
1310CL
Bafta cu proiectul tau ! Sper sa o faci stock,ca modificate sunt multe,putini le pastreaza-n starea lor originala.

Din poza ce ai pus-o pare mai degraba TX decat TLX la dotari,ce motor are?


Si eu am una la fel,sper s-o pot atesta candva ! smile.gif Spor.
Epurus
QUOTE(Mein Herz Brennt13 @ 16 Mar 2016, 21:29)
Arata bine masina, ai o baza foarte buna, cu putin suflet va iesi splendid! Cred ca suntem vecini in Bucuresti smile.gif), Fordul il vad zilnic pe strada e la 20m de blocul unde locuiesc, foarte bine intretinut! Chiar in zona este un model din '89 rosu, este al unui tip care o gadila toata ziua, l-am gasit chiar si pe Google Maps.
*



Si ce mica-i lumea. Intr-adevar, imi tin masina chiar in capatul strazii (in momentul de fata-i plina de noroi ca nah, merg cu ea la tara dar am grija si de ea si pana acum a primit atentia mea insa asta se schimba usor acum ca e pusa la punct). As putea spune chiar ca-i proiectul ce-mi satisface nevoia de modificari). Stiu si Dacia rosie si pe batranul ce o tot bibileste (ba chiar isi petrece acolo ore, chiar voiam sa-l intreb o data daca o vinde dar ma indoiesc teribil).

PS: Cred ca ti-am vazut masina pe aici (cea verde)?

QUOTE(1310CL @ 16 Mar 2016, 22:40)
Bafta cu proiectul tau ! Sper sa o faci stock,ca modificate sunt multe,putini le pastreaza-n starea lor originala.

Din poza ce ai pus-o pare mai degraba TX decat TLX la dotari,ce motor are?
Si eu am una la fel,sper s-o pot atesta candva !  smile.gif Spor.
*



Multumesc! (si a ta pare super si sper sa o tii intr-o stare cat mai buna. Si eu voi incerca sa-i fac atestat de vehicul istoric insa nu tin neaparat la asta) Stiu si mi s-a mai spus insa in talon e TLX. (stiu ca trebuia sa aiba turometru dar are in plus ceasuri de presiune ulei si temperatura si mai sunt cateva necorcondante cu ce ar trebui sa aiba). Oricum, o sa revin cu poze facute mai ok in weekend (cand sper sa ajung la tara) si se va vedea atunci totul mai ok. Cu ocazia asta ii verific si VIN-ul ca am gasit cateva chestii interesante.

Cel mai interesant la masina e faptul ca in talon are masa proprie de 1000+ kg (sper sa nu ma insel, verific atunci cand ajung la tara) si din cate am inteles, cam toate Daciile autohtone aveau 980kg sau mai putin.

Motorul masinii e de 1289 (810.99*) si cred ca-i cu palier marit (are buza specifica pe blocul motor langa delcou). Am uitat sa mentionez ca masina are aproximativ 140mii km si a fost cumparata la ~32mii de catre tatal meu.
iustin_uap
Salut si eu initiativa de a-i reda stralucirea de altadata!

Motorul de 1.3, cutia in 4, bordul fara turometru, barele, manerele si stresinile "cromate", toate sunt caracteristice echiparii TX. Pe astia de la uzina ii cam durea la basca de caracteristicile modelelor si uneori montau aiurea emblemele, sau alte chestii.
Epurus
Tot ce e posibil (am mai auzit si eu din astea) avand in vedere ca nea-Ion muncitorul mai baga cate o tuica din cand in cand (avem -si inca am- un vecin la tara ce a lucrat la uzina prin anii '70 si mai povestea din astea).

Update: Astazi mi-au venit ochelarii (Conex, din pacate) iar pe Miercuri/Joi imi ajung si aripile de uzina. icon_mrgreen.gif

Acum imi caut contra-aripi de uzina (cele dinspre faruri dar vad ca e imposibil...) si posibil masca frontala cu totul de uzina (caz in care voi renunta la ochelarii de Conex dar inca nu am dat jos aripile si piesele din fata sa verific masina mai amanuntit).

Edit: Niste poze din 2010 cand am avut tentativa de a reface masina. Podeaua e impecabila si acum iar masina nu are rugina in plus fata de atunci (posibil pe la ochelari unde inca n-am desfacut cat si contra-aripile dar acelea erau terminate din ~2008). Desi am doar 23 de ani, masina-i in posesia mea din anul 2008 (cand i-a expirat ITP-ul si cu ajutorul ei, pe drumuri private, am invatat sa conduc, deci are un loc aparte in inima mea wub.gif )
harby ;))
Pune poze cu semi-aripile..Daca e doar deasupra ochelarului merge refacut,adica nu vad de ce ai schimba intreaga semi-aripa. smile.gif
Bafta cu masina!
1310CL
Cauta un set bun de carenaje din fibra la toate 4 cavitatile,si dupa ce o refaci,nu o sa mai ai treaba in veci cu rugina acolo,a mea a avut de noua acolo si crede-ma ca podeaua si contra aripile sunt ca noi,la fel si pe spate,tot ce e noroi,mizerie,se opreste-n carenaje.

Spor la treaba,asteptam poze cu progresele pe care le faci la masinuta,tot rosie vrei s-o vopsesti sau?
Epurus
wink.gif)+17 Mar 2016, 21:28-->
QUOTE(harby wink.gif) @ 17 Mar 2016, 21:28)
Pune poze cu semi-aripile..Daca e doar deasupra ochelarului merge refacut,adica nu vad de ce ai schimba intreaga semi-aripa. smile.gif
Bafta cu masina!
*



Maine urmeaza si poza. Desi aici nu se vad, in compartimentul motor par afectate. Oricum, sincer n-as vrea sa o schimb cu totul insa mai mult ca sigur va trebui.

QUOTE(1310CL @ 18 Mar 2016, 00:07)
Cauta un set bun de carenaje din fibra la toate 4 cavitatile,si dupa ce o refaci,nu o sa mai ai treaba in veci cu rugina acolo,a mea a avut de noua acolo si crede-ma ca podeaua si contra aripile sunt ca noi,la fel si pe spate,tot ce e noroi,mizerie,se opreste-n carenaje.

Spor la treaba,asteptam poze cu progresele pe care le faci la masinuta,tot rosie vrei s-o vopsesti sau?
*



Masina va ramane rosie (culoarea mea preferata). Poze cu progrese cu siguranta vor aparea insa pe moment cel mai probabil voi pune poze cu ce-am mai strang pentru masina, nu de alta dar in momentul de fata sunt la facultate in ultimul an si am timp doar in weekend. Pe vara imi va fi mult mai usor si avand in vedere ca voi avea piesele deja stranse (in mare parte), ar trebui sa mearga foarte lin. icon_mrgreen.gif Multumesc de urari!

PS: Am cautat carenaje din fibra insa sunt mai rare ca diamantele.. Probabil pe vara voi vorbi cu cineva sa-mi faca de la 0.
razvan1985
QUOTE(Epurus @ 18 Mar 2016, 16:01)
Maine urmeaza si poza. Desi aici nu se vad, in compartimentul motor par afectate. Oricum, sincer n-as vrea sa o schimb cu totul insa mai mult ca sigur va trebui.
Masina va ramane rosie (culoarea mea preferata). Poze cu progrese cu siguranta vor aparea insa pe moment cel mai probabil voi pune poze cu ce-am mai strang pentru masina, nu de alta dar in momentul de fata sunt la facultate in ultimul an si am timp doar in weekend. Pe vara imi va fi mult mai usor si avand in vedere ca voi avea piesele deja stranse (in mare parte), ar trebui sa mearga foarte lin.  icon_mrgreen.gif Multumesc de urari!

PS: Am cautat carenaje din fibra insa sunt mai rare ca diamantele.. Probabil pe vara voi vorbi cu cineva sa-mi faca de la 0.
*


Vorbeste cu Daciotul_97 pentru carenaje ! wink.gif
Mein Herz Brennt13
Masina mea se afla la tara, mai am ceva de lucru la ea. Eu m-am mutat in octombrie in cartier si chiar in ziua in care am vizitat blocul am zarit o Dacie verde 525 in fata lui, spui ca se afla una la fel in zona? Unde mai precis biggrin.gif? In cartier am intalnit multe Dacii vechi, unele destul de aratoase altele "pe bara".
Masina de cat timp nu a mai fost rulata? Eu iti sugerez sa ii faci o inspectie pe la motor si sa schimbi consumabile -filtre, bujii, fise, platina, chiar si furtune- eu asa am procedat cu a mea - care a stationat 11 ani pana anul trecut- acum merge frumos, doar ca mai am de lucrat la mecanica -bucse- pentru a trece inspectia tehnica cu nota 10.
Epurus
QUOTE(razvan1985 @ 18 Mar 2016, 20:49)
Vorbeste cu Daciotul_97 pentru carenaje !  wink.gif
*



Multumesc! O sa-i dau un mesaj saptamanile urmatoare (nu sunt o prioritate acum).

QUOTE(Mein Herz Brennt13 @ 18 Mar 2016, 21:22)
Masina mea se afla la tara, mai am ceva de lucru la ea. Eu m-am mutat in octombrie in cartier si chiar in ziua in care am vizitat blocul am zarit o Dacie verde 525 in fata lui, spui ca se afla una la fel in zona? Unde mai precis biggrin.gif? In cartier am intalnit multe Dacii vechi, unele destul de aratoase altele "pe bara".
Masina de cat timp nu a mai fost rulata? Eu iti sugerez sa ii faci o inspectie pe la motor si sa schimbi consumabile -filtre, bujii, fise, platina, chiar si furtune- eu asa am procedat cu a mea - care a stationat 11 ani pana anul trecut- acum merge frumos, doar ca mai am de lucrat la mecanica -bucse- pentru a trece inspectia tehnica cu nota 10.
*



Masina era pe str. Aleea Campul cu Flori, chiar in fata scarii C. Acum vad ca nu mai este.

Am verificat si talonul si are 960kg, deci probabil am visat eu ceva urat.

1310CL
Ai ceva de lucru ,dar toate se pot rezolva.

Iti urez bafta si spor cu proiectul acesta! Sper sa-ti iasa cum ti-ai dorit.
harby ;))
Eu nu as inlocui semi-aripile doar pentru partea de sus.
Bafta la reconditionat!
cataremus
Ceva noutaži? E gata masina?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.