Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pelicanul
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2
Ov
Dupa cum unii deja stiu, masina lui Dan (Amatorul) a ajuns la mine de prin Octombrie. Tot de atunci beneficiaza de intreaga mea atentie. Mai departe o sa dau cu copy paste ce am postat pe forumul coleg (renault16.ro/forum):



Salutare,

topicul acesta va fi o continuare a acestui topic http://renault16.ro/forum/viewtopic.php?f=7&t=178 pentru ca masina a ajuns la mine.

Ce i-am facut in ultimele 2-3 luni (am luat-o pe 25 octombrie), pai in primul rand i-am pus nume (pelicanul tongue.gif). Apoi i-am montat la loc planetarele (venite in punga). Din pacate n-am stiut cate ture au fost desfacute piulitele cu semeringurile si le-am pus la ochi, sper sa fie ok, asta voi vedea dupa ce voi incepe sa merg cu masina. In orice caz va trebui sa dau iar jos planetarele pt ca pare sa curga mult ulei pe la semeringuri (care sunt noi, dar puse prost probabil).

Am curat podeaua, am tratat-o cu ceva pt rugina si-am vopsit-o cu o vopsea 3 in 1 (anti-rugina, grund, vopsea). La fel si in portbagaj. Am luat si ceva materiale insonorizante (pasla bituminoasa - chiar originala renault) sa pun pe podea unde lipsesc cele vechi, dar n-am avut timp sa le montez. In portbagaj am luat material nou de imbracat, dar trebuie taiat la dimensiuni, nici de asta nu m-am ocupat inca.

Am schimbat un butuc de la stergatoare pt ca plecase la plimbare. Am facut rost si de o pereche de lame noi noute. Am si tunat-o nitel, punandu-i un motoras electric pt stropgel.

I-am pus aprindere electronica (gotronic cu senzor), fise tesla noi, bujii noi, capac de delcou nou. Am reglat nitel schimbatorul de viteze pt ca nu intra 1-2.

Mult timp am pierdut cu franele, masina stand 3 ani erau blocate. Am pus aproape totul nou, adica pompa noua (masina e modificata cu servo si pompa dublu circuit tandem - am pastrat sistemul), cilindrii noi pe spate, saboti noi, placute noi, garnituri de etrier noi, acum astept (aia de la Cargus sunt PRAF!) coletul cu pistonasele de etrier. Am luat si racorduri noi, dar nu le schimb pt ca cele de pe masina se prezinta impecabil. Am reglat cursa de la pedala (tinea mult prea jos) si frana de mana si de la saboti si din cablu.

Am mai periat nitel la instalatia electrica, cate o siguranta pe ici pe colo, cate un fir dubios schimbat, i-am pus bricheta (pt alimentare mai mult ca nu fumez), am refacut instalatia de ceasuri suplimentare apa, ulei - aici i-am montat si un T ca sa pastrez si senzorul de bec. Din pacate la apa n-am cum ...
si am ramas doar cu ceasul, deci trebuie sa fiu tot timpul cu ochii pe el smile.gif Am pus si un bec care semnalizeaza functionarea electroventilatorului si o sa pun si-un bec de control pt frane.

Am schimbat furtunele de la radiator, termostatul, am montat cum trebuie pompa de apa (cineva a pus suruburile care prindeau tabla aia groasa de ea pe dos si evident curgea), am schimbat fulia de pe axa cu came - cea de pe masina mai avea nitel si se rupea, a fost montata prost si stift-urile de ghidaj au sapat in fulie subtiind-o. Eu am vazut ca fuleaza si am dat-o jos .... Acum stifturile nu prea mai sunt ca au fost tocite, dar sper sa nu patineze.

I-am pus oglinda laterala CIPA smile.gif, am facut rost de masca fata completa in stare foarte buna, am schimbat si la interior 2-3 plastice.

Am indreptat nitel capota, era lovita chiar pe nervura si a trebuit sa decupez nitel dublura si sa indrept mai intai cantul si apoi indoitura. N-a iesit perfect, dar e muuuult mai bine ca inainte.

Am indreptat coltul aripii dreapta care era lovita, am vopsit-o, am curatat-o iar ca nu mi-a placut cum a iesit, i-am mai dat nitel chit, acum e in spritzchit urmeaza s-o vopsesc (doar coltul aripii, incerc sa pastrez cat mai multa vopsea originala). Mai am cateva indoituri mici pe care voi incerca sa le mai indrept. Am curatat si punctele de rugina de la una din usile din spate evident prin indepartare, adica pur si simplu am gaurit usa unde erau punctele. Acum am lasat resturile de rugina la pasivizat, o sa umplu usa de ceara in dublura si apoi o sa astup cu ceva punctele si voi vopsi cu pensula. Tot cu pensula m-am apucat deja sa vopsesc diferite mici zgarieturi si puncte de vopsea sarita. Am inceput sa si polishez cateva elemente sa vad cum ies - e bine smile.gif

Ma enerveaza ca inca n-am apucat sa ma plimb cu ea decat cateva ture nevinovate printre blocuri ca n-am ITP (si n-aveam nici frane smile.gif ). RCA i-am facut (a cam durut, dar asta e). Cum da vremea buna si schimb si pistonasele de pe fata (unul curge) ma duc direct la ITP, apoi ii fac dosarul si-o atest.

[...]
Am uitat sa zic ca am schimbat si pompa de benzina pt ca la cea de pe masina dupa 10 minute de functionare s-a rupt parghia care trage de membrana! Am pus o pompa noua luata de la unix.

In plus am montat si burdufe noi la pivotii superiori pt ca alea originale aproape ca nu mai existau. Am pus burdufuri de dacie smile.gif Am cumparat si un set nou de pivoti "sa fie", dar nu-i schimb pe cei de pe masina ca n-au joc deloc.

Si inca un "detaliu" de care am uitat cu desavarsire, masina a primit un carburator original cu toate internele noi noute, alaturi de un cablu de acceleratie nou. N-am avut arcul original pt cablul de acceleratie, dar am facut dintr-unul de dacie (l-am scurtat)

Pe partea electrica am facut o "blasfemie" si am modificat (minim invaziv) instalatia de lumini pentru a pune relee. Am facut asta deoarece cand aprindeam faza lunga se stingea dupa 5 secunde urmat de un firicel subtire de fum care iesea din blocul de lumini. Am gasit firele de la faruri montate pe dos si probabil a fost un mic scurt pe acolo care a semi-topit blocul de lumini. Odata cu lucrarea la electrica am pus si un releu de semnalizare mecanic, pur si simplu sunt obsedat de click-ul pe care-l face smile.gif

Am mai vopsit (cu oja :geek: ) indicatorul de incarcare al bateriei deoarece vopseaua originala se exfoliase. Tot la capitolul vopsit am refacut si ornamentul cromat de la volan, dar planuiesc sa scot de tot volanul si sa-l revopsesc complet. Cat timp am surubarit cu bordul demontat am schimbat si cablul de la cLapeta de aer (se rupsese) si am desfacut/curatat/remontat maneta de comanda a ventilatiei.

Si portbagajul a primit un cheder nou ocazie cu care a inceput sa se inchida mai bine.

La directie am gasit suruburile care prind bieletele de cremaliera puse pe dos si cand bracai stanga/dreapta capul surubului lovea in bascula smile.gif Am remediat.

Am impresia ca am un por in radiator pt ca dupa ce se deschide termostatul se umezeste coltul din dreapta jos. Il tin sub observatie si daca observ ca pierd lichid o sa-l duc la doctor.

Am schimbat si-o valva pe care am rupt-o cand am scos pompa dupa ce am umflat roata smile.gif O sa le schimb pe toate ca-s coapte, dar poate leg lucrarea de o revopsire a jantelor.

Mi-am cumparat si un manson de schimbator de viteze.

[...]

Am luat cilindrii de frana noi:
user posted image

[...]
In weekend am mai dat cateva ture de cartier cu masina. Mai am niste zgomote dubioase de rezolvat. Zgomotul la rulare mi se pare destul de mare, posibil de la cauciucurile cu DOT din 2000 smile.gif. In plus si motorul mi se pare zgomotos in accelerare, la relanti intr-adevar fiind extrem de silentios.

N-am reusit sa ma prind cum aerisesc instalatia, nu baga caldura neam.
La rece imi pierde antigel pe undeva in partea dreapta a motorului deasupra seriei, probabil pe la garnitura de chiuloasa. Cand se incalzeste nu mai picura. Observ din pacate ca nu prea se gasesc garnituri ... Sper sa n-am blocul crapat sau alte minuni smile.gif

si-am gasit pe unde "pierde"
user posted image




[...]
aviz amatorilor de senzatii tari: daca va fuleaza fulia mare, ar fi bine s-o demontati sa va uitati la ea sa n-aveti surprize (neplacute) smile.gif
user posted imageuser posted image

[...]
Am inceput sa vopsesc jantele testand o metoda vazuta pe youtube: se ia un cearceaf, se taie la dimensiunea jantei apoi cu o surubelnita dreapta se baga intre cauciuc si janta. Evident janta se curata cat de cat inainte si pe zonele cu rugina se da cu pasivizant. Fata de varianta cu izolat cu scoci de hartie metoda asta e infinit mai rapida, mi-a luat cam 10 minute de janta (am facut doar doua deocamdata) sa tai si sa bag sub cauciuc cearceaful. Imi plac chestiile rapide cu impact vizual mare hahaha
user posted imageuser posted imageuser posted image


Tot avand chef de mestereala am executat si dispozitivul MOT401 :shock:
user posted imageuser posted image

Am pus la loc si saibele care erau pe distantierul de la sabotii din spate si astfel am reusit sa reduc cursa pedalei de frana. Am masurat si tamburii si sunt in cotele de lucru (sunt defapt ca noi), deci singura explicatie posibila ramasa pt cursa lunga a pedalei este folosirea unei pompe de frana cu un alezaj (si deci un volum de lucru) mai mic decat cea originala. Se pare ca cel care a pus pompa pe masina stia acest lucru compensandu-l cu acele saibe.


[...]
am terminat de vopsit jantele inclusiv rezerva (fata/verso laugh.gif ). Mi-a ajuns fix un tub de vopsea de la Lidl - vedeti ca-i in oferta de maine si costa vreo 11 lei. Deci costuri totale: 11 lei + munca aproximativ 15 minute de janta. Sunt FOARTE multumit pentru nivelul de munca depus si costurile totale icon_mrgreen.gif
user posted image

si putina reclama la o solutie minune: orice suprafata cromata/inox se freaca 2 minute si se schimba spectaculos smile.gif Cred ca daca depun mai mult efort le fac ca noi, dar vreau sa ramana "patina". E rau ca nu scoate indoiturile tongue.gif. In stanga capacul nefacut, in dreapta lustruit nitel.
user posted image
eye88full
felicitari pentru achizitie, sa o stapaniti sanatos! wub.gif cheers.gif
sorin1983
cum ti se pare ca au iesit jantele? e buna de ceva vopseaua de la lidl? ai dat si lac peste?
Ov
Pt ce aveam eu nevoie sunt FOARTE multumit. Se si usuca rapid. N-am dat lac, dar ar merge si-o mana peste.
dizzy
Cat mai costa un Pelican din asta?
Ov
O masina buna merita undeva la 2000-2500 euro. Mai sunt si preturi de 5000, dar cel putin la noi pe alea le consider aberatii.
MuciX
Dragut model, frumos exemplar. Succese iremediabile!
bucatzel
QUOTE(Ov @ 16 Mar 2016, 09:42)
Dan (Amatorul)
*



"Amatorul" e pe alte plaiuri tongue.gif, p-aci se ascunde sub alt pseudonim biggrin.gif

Purcica, ursul, pelicanul... tu iti faci garaj sau gradina zoologica?


Ov
zoo tongue.gif

Dan=Amatorul=AlbertEinstein
ce vina am eu ca nu-i consecvent? smile.gif
DACIOTUL_97
Voiam sa intreb cum se numeste solutia pentru suprafetele cromate,dar nu ma uitasem foarte atent la ultima poza si am omis... smile.gif

In alta ordine de idei,nu stiu ce sa zic despre treaba cu aplicarea lacului pe jante.La o incercare cu spray-ul mi s-a incretit vopseaua (desi respectasem indicatiile de pe eticheta)...dar cred ca la compresor+pistol de vopsit ar fi fost alta poveste.
Ov
Lacul trebuie sa fie compatibil cu vopseaua. Am facut si jantele la 2000 si la 1300 cu vopsea + lac si nu s-a incretit la niciuna. Evident dai lacul dupa ce se usuca vopseaua.
sorin1983
asa zic si eu... daca sunt compatibile nu se incretesc... eu am folosit duplicolor si vroiam sa incerc de la lidl smile.gif
sa te mai intreb ceva... cu asta de la lidl stratul pare gros sau ziar?
Ov
ziar smile.gif
sorin1983
mersi de raspuns smile.gif o sa ma gandesc daca le fac la pistol sau la spray...intai trebuie sa gasesc ceva de curatat ca lumea vopseaua veche
maho
S-o stapanesti sanatos!
Sprayul asta de la Lidl se presupune a fi compatibil pt. eventuale mici retusuri in cazul unor jante vopsite clasic (vopsea + lac)?
Ov
Eu am procedat in felul urmator: am curatat rugina grosiera cu peria de sarma, apoi am dat cu pasivizant. A 2-a zi am curatat cu hartie abraziva toata janta (nu va ganditi ca am dat pana la tabla, ci doar am deschis nitel porii din vopseaua veche), am spalat bine janta cu alcool tehnic si-am vopstit-o.

Nu e perfecta, dar pentru cat se vede din janta si cat am muncit/costat, merita!
maho
Tu le-ai vopsit complet, dar la ale mele (parca nici macar la toate, doar la vreo doua) - le stii cum sunt vosite - au inceput sa apara cateva puncte mici, ruginii, in zona bordurarii; nici vorba de rugina grosiera. Nu merita sa le fac complet, ma gandeam la un spray d-asta, daca ar fi compatibil. Oricum o sa incerc intai sa frec bine (cu ceva, inca nu stiu cu ce). smile.gif
sorin1983
cu cif poti sa freci pentru pete de rugina smile.gif
sobolan
QUOTE(Ov @ 17 Mar 2016, 13:15)
Eu am procedat in felul urmator: am curatat rugina grosiera cu peria de sarma, apoi am dat cu pasivizant.
*



asa am facut si eu la jantele mele smile.gif ,frumoasa masina,mi-au placut mult tare modelele astea,ciudat pozitionat motorul pe spate si cutia in fata wacko.gif dar bune masini smile.gif s-o stapanesti sanatos !

btw: motorul e de 1.5 sau de 1.6 ?
cdadan
Probabil 1.5, ca 1.6 sunt destul de rare.
Dubios schimbătorul de viteze la modelul asta, și motorul pus invers.
Ov
Motorul e de 1.5 (1470). Majoritatea covarsitoare a reno-urilo 16 de la noi sunt din 1967-1968 (chiar inainte sa apara dacia 1100 si sa se inchida robinetul) si sunt TL-uri.

Motorul e pus "pe dos" pentru o mai buna repartitie a greutatii. Personal mi se pare o imbecilitate dpdv al sigurantei (si al zgomotului as putea adauga), dar la nivelul anilor 60 masina cu siguranta era revolutionara, nu degeaba a castigat premiul de masina anului in 1966 - si pe vremea aia nu erau 30 de titluri d'astea pe an ...
Ov
am facut rost si de-o cotiera si-am purces la imbracarea ei intr-un material asemanator interiorului smile.gif
user posted image user posted image user posted image

Sistemul de prindere pare identic cu cel de pe dacia 1300. Imi lipseste discul metalic care se prinde pe scaunul soferului si limiteaza cursa cotierei. Ma poate ajuta cineva cu acel reper?
sk100it
biggrin.gif Parca ai fi croitorasul cel viteaz la masina de cusut.
Visul meu din copilarie a fost sa-mi iau un Renault 16,doar ca, la momentul ala ,ca si la momentul asta pretul la aceste masina a fost si este foarte mare,a trebuit sa renunt.
De fapt e singurul lucru care nu mi-a iesit.
Lup am avut,magnetofon Tesla am avut,dar R 16....nu
Maniak22
Foarte frumos domnule Magureanu. Mai ales cum nu lasi nici partea de croitorie pentru altii mai specializati in domeniu. Respectele mele
Ov
avem si ITP, am schimbat si garnitura de chiuloasa, totul merge minunat (in afara de directie care e "greoaie" tongue.gif)
sobolan
ai volan destul de mare in diametru,te avantajeaza treaba asta.....incearca sa-i dai burduful de la caseta de directie jos(stanga) si sa pui vaselina pe cremaliera,virezi stanga max,pui cu mana vaselina apoi virezi dreapta si tot asa,ai sa vezi ca trage vaselina in ea,la un moment dat n-o sa mai vrea,inseamna ca e full...e simplu de tot doar ca te manjesti pe maini,asta e smile.gif

BTW : e frumoasa foc.....ai o slabiciune pentru masinile de culoare alb/crem ? biggrin.gif
Ov
Accesul la caseta se face pe la motor, cred ca-i cel mai usor servisabil organ de pe masina smile.gif) O sa-i mai bag vaselina sa vedem ce se intampla.

Referitor la culori, la masinile SH nu ti le alegi biggrin.gif
BLUE R 19
Si cutia se demonteaza usor ?
sobolan
cred ca da,e chiar in fata,imediat dupa radiator......
BLUE R 19
Da, stiu ca e in fata si asta de mult timp (precum Citroen Traction Avant, R 4, R 5 primul tip), imi place organizarea asta cat timp nu te inghesuie prea mult motorul, am intrebat din impuls (fara sa mai studiez niste imagini) ca poate mai sunt alte inconveniente. Demontarea facila a cutiei pt. interventii la ambreiaj dar si la ea ma atrage.
Este interesant, cand eram mic nu-mi placeau unele masini vechi precum Renault 16, Fiat 1300, acuma sunt innebunit dupa ele...
Ov
Ca sa dai jos cutia trebuie (evident) sa dai jos mai intai caseta.
Am surubarit destul si pe la motor, accesul nu e asa de prost cum ma asteptam, dar totusi nu e atat de usor ca la 1300. Mi-a fost greu doar sa strang ultimele 2 prezoane de la chiuloasa ca nu prea incape cheia acolo, dar cu putina imaginatie am reusit. In rest mi-au ajuns (greu ce-i drept) mainile cam peste tot - pompa benzina, sonda ulei, galerie/saxofon.
BLUE R 19
Multumesc, e bine de stiut.
ydaniel
Luat-am Pelicanul impreuna cu a mea iubita,fata de imparat la un rodaj in tara Gorjului...
sobolan
care e viteza de croaziera cu turatie optima pentru motor ? banuiesc ca ai tot 4 trepte....
ydaniel
Cv in 4!Sustine 110km/h pe autobahn fara probleme!zgomot mic!
Ov
Si pe timpul lui ydaniel, masina este incepand de astazi vehicul istoric cu drepturi depline.

Inca nu stiu ce numere sa-i pun smile.gif
MuciX
La rand. Ar fi ceva inedit, prima masina atestata fara numere preferentiale. smile.gif
sobolan
B 16 REN ! smile.gif
ydaniel
B 16 Ren/rno
B 967 Ren/rno
jgr1001
B 967 PLC (de la pelican) tongue.gif

Iesi din stereotipul RNO/REN - sunt mai fumate decat UAP/DCA/DAC.... icon_mrgreen.gif

PS: io la doua din rable (atestate) am numere la rand unsure.gif
ydaniel
Pelicanul jar mananca la drum lung!
F confortabila,comanda cv pe coloana de directie are mult farmec si multa lume se uita mirata si ma intreaba ce masina e.
Cei care au detinut asa ceva in anii 60-80 isi aduc aminte cu placere cum era Regina Soselelor. wub.gif
sobolan
prin 2007 eram gata sa iau unul rosu,tablaria bunisoara,mai necesita el ceva reparatii dar acceptabila,m-am cam sucit/razgandit/etc si nu l-am mai luat....acum regret oarecum,cu alta la fel de buna ca aia nu cred ca ma mai gasesc....si da,cam prin anii 80 erau regine,mai mult doctorii aveau de astea prin GL si au fost destule,acum nu cred sa mai fie vreuna.....
Masini vechi inca mai sunt,is rare dar sunt.Azi plimbanu-ma haihui am dat de un 1100 si un renault 10,cam daramate ele,pareau abandonate,o sa mai interesez de proprietar,daca-s tot de astia care vor o mie ma las la mana mea radmasa.gif
Ov
QUOTE(jgr1001 @ 25 May 2016, 08:03)
Iesi din stereotipul RNO/REN  - sunt mai fumate decat UAP/DCA/DAC.... icon_mrgreen.gif
*



da, n-am de gand sa pun asa. Deja regret si UAP-ul de pe purcica, dar daca ma supar ii schimb numerele si gata biggrin.gif

cred ca le pun la toate cu TOV si aia e icon_mrgreen.gif
oldtimercraiova
Pune-i TOV!
bucatzel
sau MOV, sa te intrebe toata lumea de ce, ca-i alba biggrin.gif
Ov
asta e riscul cu MOV
jgr1001
Sau poti sa pui la nesimtire un MBZ, BMW, WOB....doar de dragul de a fura combinatile altora laugh.gif
tatabobu
WOB? De la ce vrea sa vina?
maho
QUOTE(Ov @ 26 May 2016, 15:33)
asta e riscul cu MOV
*


Atunci pune-i ALB, mergi la sigur. biggrin.gif
vis-a-vis
QUOTE(tatabobu @ 26 May 2016, 17:25)
WOB? De la ce vrea sa vina?
*

Wolfsburg...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.