Asadar...dupa 2 ani de pauza, revin.
Deci... s-au intamplat cateva chestii de cand nu am mai postat, sa ajungem la zi.
Ultima postare a fost despre cum motorul nu mai merge bine si ca probleme. A fost in final o bujie problema.
Aici video cu motorul care mergea neregulat:
https://youtu.be/pKZw-biaSnksi bujia vinovata:
nu stiu exact de ce a fost murdara bobina, langa ea e o bobina din motor ce nu are mizeria aia pe ea
Din video reiese ca am schimbat bujia si am putut-o strange cum trebuie, filetul a fost ok. In fine, motorul era distrus.
19 Jun 2018, 20:34:Ce era de facut? Schimbat motorul.
Am cautat o solutie optima si ieftina, m-am decis pe un donator:
Masina avea 63.000km si avea o problema electrica. Nu am putut sa o pornim, dar motorul parea intact si am decis ca il cumpar. L-am tractat acasa si dupa aceea a inceput distractia:
si dupa asta bineinteles si restul, fara motor si asa arata meganu meu inainte de transplant
Am transplantat motorul si cutia, alternatorul, electromotorul si compresorul de clima.
Datorita faptului ca am avut becuri de semnalizare argintii pe spate si pe fata nu am reusit pune cu farurile sus, am decis ca e ocazia perfecta sa le pun in faruri.
Osram Diadem, sunt legale, recomand cu caldura.
Iar pe spate arata asa:
Dupa o zi de lucru, masina a pornit in final si m-am aventurat pe drumul de 100km pana acasa.
Multumesc aici prietenilor care m-au ajutat, fara ei nu puteam face asta.
De ce am optat pt un motor identic si nu am ales ceva mai special?
Nu am avut nevoie de stresul suplimentar de a merge si a trece in talon modificarea, plus sa modific cablajele si tot.
De ce nu am vandut masina?
Banii ce ii luam de pe masina erau prea putini sa pot lua alta masina, iar cu banii ce i-am avut am putut lua masina de schimb si sa schimb motorul. Plus, o tona de alte piese ce aveam cu o masina donatoare de piese.
19 Jun 2018, 20:57:Dat ca masina cealalta are jantele alea faine, am zis sa le pun pe-a mea. Le are trecute in talon dar cand m-am uitat atent la ele, am decoperit ca-s vai-si-amar. Zgariate, belite...nu puteam sa le pun la mine pe masina ca aratau oribil.
Asadar am cautat si am gasit la 300km de mine pe cineva care vindea un set de jante cum am vrut. Am fost si am luat
Aveau gume de iarna pe ele, astfel am procurat un set de cauciucuri de vara Falken Ziex EcoRun pe dimensiunea 224/45 R18. Foarte multumit de ele, silentioase si destul de ok pe ploaie. Jantele sunt foarte grele, asadar fura semnificativ din putere. Dar...
...eu zic ca merita. Oricum, nu mare diferenta, dar e putin mai sprintena cu cele de iarna
Dar dupa ce masina arata asa bine, ma dezamagea tot mai tare sunetul. Asadar am pus alubutil in usi si pe plasticele usilor (din pacate nu am poze). Iar ca imbunatatire am decis pt crossover la boxele fata:
Am scos capacitorul de la tweetere si astfel x-overul se ocupa de separarea frecventelor. A adus si o imbunatatire dar si o chestie negativa: consuma mai multa putere ce nu ofera radioul. Ajungem mai incolo la problema asta, pana atunci ne ocupam de problema care nu se rezolva prin x-over: bas.
Nu a fost scump si am considerat ca e suficient pt o masina asa mica. Am legat firele corespunzator si a fost o imbunatatire sesizabila. Iar ca sa arate mai bine pe dinauntru am comandat si un set de presuri potrivite masinii:
Au fost 30€, se potrivesc perfect si sunt de calitate buna. De un an de zile sunt deja in masina si uzura e foarte acceptabila.
Dar am avut o problema cu sunetul ce a fost nerezolvata...volumul. Se auzea decent, aveam separare si aveam bas. Dar...nu aveam volum cat sa ma bucur de muzica si am zis sa adresez problema asta:
Sony XAV-AX100
Aici mai multe poze cu montajul:
Rama a fost 20€, foarte greu de montat. Cred ca m-am chinuit aproape o ora sa o fixez. Plus, intre radio si buzunarul acela din bord era o traversa ce a trebuit taiata.
Ne bucuram de un energizant si punem cadrul de la Sony:
Prima pornire:
Asa arata in bord
Carplay:
Noaptea pe racoare
Microfonul de Handsfree
Foarte multumit de cum functioneaza. Am cumparat si un adaptor de comenzi pe volan, dar din pacate vad ca la mine merg altundeva comenzile de volan si nu pot sa le instalez, decat daca caut unde merge firul. Firele cu culorile necesare pleaca de la satelit si nu stiu unde merg inca. In curand voi afla si voi updata.
19 Jun 2018, 21:29:Bun, acum ne confruntam cu alta problema: franele.
Am primit o masina de la firma, un clio si cand am franat prima oara am gustat putin din volan. Franele nu mai mergeau bine pe masina mea. Nu a durat mult si am aflat si cauza:
Burdufurile bolturilor de la etrieri erau sparte si toata vaselina a disparut de acolo. Asadar nu mai era ungere si masina frana ca atare. Am cumparat discuri, placute si bolturi cu burdufuri pt etriere noi. Am pus totul sus si acum functioneaza iarasi foarte bine.
M-am decis pentru produse ATE. Acum, o vorba de avertisment. Am decis sa cumpar ATE Ceramic ca promiteau mai putin praf de frana pe jante si mai putina mizerie in general. Costul fiind ca franele nu prind in stilul renault. Cand ai nevoie de forta de franare, franeaza respectabil. Dar ca raspuns si senzatie sunt sub compozitiei metalice ce o cunoastem. Voi trece pe viitor inapoi la cele metalice, nu imi place. am citit pe net, multi altii ce au experimentat au avut experiente similare.
In final se face cald afara si clima nu mergea. Teava de la condensator se rupsese, asadar am luat condensatorul de pe meganul rosu. Pe langa asta, am pus garnituri noi si am si schimbat contactul de presiune. Am fost la service am umplut sistemul si functioneaza fara probleme.
Pentru curatat clima, recomand partial produse liqui moly. Am tratat pe schimbatorul de caldura din bord si a redus mirosul slab de imbacsit aproape complet. Este o doza cu un furtun si un cap care intra pe la filtrul de aer. Stropesti bine pe schimbatorul de caldura si dupa aceea se usuca uscatorul punand masina pe 27 grade pentru 2-3 minute. Dupa aceea se poate folosi clima ca de obicei.
Apropo obicei, e bine ca 2-3 minute inainte sa ajungeti la destinatie sa opriti clima, astfel se usuca schimbatorul de caldura si bacteriile nu se pot inmulti, prevenind astfel mirosuri neplacute.
In final, a decis si doamna mea ca vrea sa conduca masina, dar neavand orientare in spate, am decis sa pun senzori de parcare:
Nu a fost asa greu de montat iar ajuta pe cei neexperimentati. Nu sunt multumit cu plasarea senzorilor in laterala, ca bat putin in jos si sunt sensibili la obiectele de pe jos. Dar indiferent, nu arata asa rau si sunt functionali. Inca o greseala a fost sa nu verific pe unde trece bara spate...si am avut mare noroc ca au avut loc. Se vede pe lacul din jurul senzorului din mijloc dreapta ca e putin inafara, dar in persoana nu se vede asa tare.
In final a primit anul acesta telescoape noi, brate si pivoti noi si rulmenti noi la telescoape.
Aici e masina la facut unghiul de fuga.
Se tot auzea o bataie ciudata la plecarea de pe loc. Internetul zicea ca e abs-ul dar nu a fost abs-ul. A fost dansul:
suportul de esapament. Le-am schimbat si acum e liniste.
Toba de esapament e de marca sebring, speciala pt Renault. Urmeaza sa cumpar una noua si sa fie montata de catre service. Aceasta imi pare ca are un defect, bazaie la relanti cateodata si ma deranjeaza. In rest, suna placut cand merg decapotat. Adauga putina atmosfera condusului. Nu e galagioasa, e mai sonora.
Intre timp am mai reparat de 3 ori geamurile fata, odata geamul pasager si de doua ori geamul sofer. Am pus becur Osram Cool Blue Intense pe faza scurta si Nightbreaker Unlimited pe faza lunga si proiectoarele de ceata.
Recent am facut schimbul de ulei, am schimbat uleiul din cutie ca era uleiul nepotrivit dupa ce mecanicul a decis sa verifice starea cutiei de schimb si a bagat un ulei gresit.
Asadar, am bagat ulei de cutie 75W-80 Liqui Moly, ulei de motor 5w-30 Castrol Edge. Plus aditiv Liqui Moly CeraTec.
Aditivul chiar a facut o diferenta buna la cutie. Ii trebuie vreo 1000km sa aibe efect complet si vitezele se schimba mai fin. Motorul merge foarte bine, toarce ca o pisicuta. Masina are momentan 193.000km, motorul a fost schimbat la 163.000km.
Planuri de viitor: boxe Hertz Dieci peste tot. Sper sa se potriveasca deoarece spatiul e destul de constrans in usa. Fata va fi component, adica tweeter si woofer iar in spate voi pune un coaxial. Plus izolatie fonica in spate, nu am apucat pana acum sa fac asta.
Indata ce voi mai face ceva, voi documenta si posta aici, daca am vreme si nu uit sa fac poze.