Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mégane II Coupé-Cabriolet
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
norbdc
Astăzi mi-a ajuns un capac de sub capotă. A lipsit când am luat-o. Preț 15€ cu transport gratuit.

user posted image

Plus clipsurile de montaj necesare. 10 bucăți la 5€, transport gratis.

user posted image

și după o tură de curățenie:

user posted image


@MuciX și 4x4: sper că-i ok îmbunătățirea asta! tongue.gif laugh.gif
norbdc
Update la problema sondei lambda.

Saptamana trecuta am ridicat-o pe cricul de acasa si am verificat sonda si circuitul. Din pacate, sonda aval e moarta. Circuitul masinii e intact, vine voltajul necesar la sonda, ce ma bucura. Astazi sau maine trebuie sa ajunga sonda si atunci o schimb.

Intre timp mi-am luat un transmitator ELM 327 WiFi (8€) pt masina sa pot citi erorile oricand vreau direct de pe telefon. Am descarcat aplicatia gratuita EOBD-Facile (ios) si merge ok. Planuiesc sa-mi iau OBD Fusion si acolo pot sa am loguri si sa-mi dau seama in ce context apar anumite erori si chiar sa le sterg.
ursul_bipolar
Arata f bine compartimentul motor acum. Ma bucura faptul ca ai grija de ea sa fie curata inclusiv la motor.
norbdc
Il curat odata la 2 saptamani. Asa am luat-o cu el curat si m-am bucurat ca fosta proprietara a avut grija de ea. smile.gif

Apropo curatenie: am in vecini o pisica ce se tot urca pe masina si lasa urme. Azi o spal, maine is urme pe masina si deja ma seaca ca in fiecare zi sa trebuiasca sa iau carpa si sa sterg dupa ea. M-am gandit la un aparat cu ultrasunete care-i pus pe baterie. Stiti si altceva eficient impotriva pisicii?
MuciX
Absolut deloc. A facut pipi pe ea, e a ei, ce nu ti-e clar? smile.gif
Zi mersi ca te lasa sa te plimbi cu ea.
norbdc
MuciX: stiu...dar vreau s-o cuceresc inapoi! laugh.gif

O sa cercetez problema. Am acasa betisoare care sa tina jderii departe de masina. Ii pun deseara ca prima masura.
ursul_bipolar
laugh.gif laugh.gif
norbdc
Am revenit!

Am pus un potențiometru la difuzorul central.

user posted image

user posted image

user posted image

Se aude mai echilibrat. Acesta avea un volum mai mare decât celelalte difuzoare. Are așa o legătură încât redă doar ce au ambele canale (stânga și dreapta) în comun. Așadar nu strică experiența stereo, ci doar umple golul din mijlocul mașinii.

Am pus LED în spatele oglinzii care să lumineze peste bord. M-am decis pt roșu și sunt mulțumit de rezultat, noaptea nu deranjează și arată frumos.

user posted image

Așa arată noaptea, se vede puțin mai tare cu ochiul liber.

user posted image

user posted image

user posted image


Sonda Lambda am înlocuit-o. Acum cealaltă face figuri...

4x4
lurk0000.gif
norbdc
Ieri am vopsit suruburile de la capacele jantelor si le-am dat cu pasta de cupru ca sa nu se mai blocheze in janta. Daca tot am fost ocupat cu vopsitul, am vopsit si cheia cu care se desfac acele suruburi.

Rezultatele sunt atasate. smile.gif
mars
Da' cheia cu ce a gresit? Buna treaba cu lumina aia rosie, unele Lagune au din fabrica (cu reglaj al intensitatii) si e tare misto noaptea. Oare o grila de difuzor plata nu gasesti, sa acoperi gaurile alea?


CoL00SaL
Frumoasa masina !
Multi KM fara incidente si apropo, ar merge jante Nervasport pe ea.smile.gif
norbdc
@mars: cheia a gresit cu prezenta. laugh.gif

@CoL00SaL: merci mult! smile.gif

Astazi fiind liber, vazand ca am probleme cu priza de la bricheta, am decis sa-mi pun separat 2 USB-uri ca sa-mi pot incarca telefoanele si folosi priza pentru ceva separat. Am luat 1 incarcator auto cu 2 mufe USB, 2 fire, 2 "hoti de curent" (nu stiu cum se numesc pe romana, dar am atasat poza jos ca sa stiti despre ce vorbesc). Am trecut la treaba si a iesit bine, parerea mea. smile.gif
argon
Buna ideea, dar cam tarziu ca nu mai am Megane. La Laguna macar s-au gandit sa puna 2 prize in bord, si intr-una am bagat direct un adaptor din ala plug & play cu 2 USB-uri.
norbdc
Eu am avut la Xsara N1 asa, 2 prize cu 12v. Este practic sa fie 2 in fata. Un prietem de-a meu o luat 2 adaptoare cu 3 prize si le-o prins in lateral. Ambele sunt alimentate de acea priza si arata groaznic. Imi place sa-mi fac masina mai practica, dar sa nu arate toata taiata si mutilata in urma lucrarii. Mai bine pun 1 ora sau 2 de lucru in plus si arata ca si cand a fost dotata cu asa ceva. Adesea reuesc in proportie de 75%. laugh.gif

norbdc
Aici avem masinile mele, Meganul si cel din spate este un Opel Signum Cosmo 3.0 CDTI V6.

Signumul trebuie pus la punct, necesita umpic de dragoste. laugh.gif

Ii un model ce-mi place mult, din toate punctele de vedere. Sper ca in curand sa ajunga masina mea de zi cu zi. La megane mai vreau sa-i pun cruise control si e gata, mai multe chestii nu cred ca pot imbunatati la el. Signumul va fi masina mea de proiect, de care ma ocup sa o pun la punct.

Fiind un proiect ce se intinde pe o perioada mai lunga, nu o sa fac un jurnal de bord, abia dupa ce ii gata.
argon
Nu stiu cum e cu impozitele in Germania, dar Opelul ala in Romania e gaura la buget, Renault are motor de 2 litri si nu 3 cu exact aceeasi putere si cuplu, iar taxele mult mai mici. Iar din 3.0 Renault are 240 cai cu 450 Nm.
MuciX
Loaț reno "inițial" de paris. Si-a luat argon, cica-s cele mai cele.
argon
de fapt pishky printre altii, dar ce mai conteaza, important e sa ne bagam in seama.
MuciX
Esti precis ca io-s ala care si-o arde dand hinturi cat de cul e masina pe care mi-am luat-o? Ca nu are rost sa te intereseze consumurle, ca mai bine-i cu dotarle, cuplurle si chelea naturel pe jilturi incalzite, lucruri pe care nu dadeai doi bani mai deunazi?
Spune-mi de rog, ca ramasesem cu impresia ca erai tu ala, dar e posibil sa ma insel.
M.C.
E posibil sa da,da e mult mai posibil sa nu........
MuciX
Da tu ce te bagi? tongue.gif
argon
QUOTE(MuciX @ 8 May 2016, 15:04)
Esti precis ca io-s ala care si-o arde dand hinturi cat de cul e masina pe care mi-am luat-o? Ca nu are rost sa te intereseze consumurle, ca mai bine-i cu dotarle, cuplurle si chelea naturel pe jilturi incalzite, lucruri pe care nu dadeai doi bani mai deunazi?
Spune-mi de rog, ca ramasesem cu impresia ca erai tu ala, dar e posibil sa ma insel.
*



E totul in capul tau, revino-ti, m-am referit la un motor de Renault pe care nici macar nu-l am vs Opelul ala.
M.C.
QUOTE(MuciX @ 8 May 2016, 16:23)
Da tu ce te bagi? tongue.gif
*


N-auzi sa-ti revii? slap.gif
norbdc
Nu va certati! smile.gif)

impozitul e 15€ pe 100cmc inceputi= 450€ (gaura la buget si in Germania)
Vis-a-vis de motor: Audi scoate din 3l diesel 313 cai, nu-i puternic opelu dar ii economic si comfortabil. La un drum din Germania, in Romania, prin Romania si inapoi am scos consum mediu de 6.2%.
Opelul l-am luat acum 2 ani, un an am mers cu el pana cand a inceput sa faca figuri. Am decis pana la urma ca nu merita investit mai departe in el, datorita faptului ca motorul (Y30DT) are probleme cu craparea blocului din cauza unui defect de proiectare. Daca gonesti cu el mult timp, risti sa se crape blocul si nu vreau sa patesc asa ceva. Aviz amatorilor!
Imi pare un model genial si subapreciat. Dotari super, spatiu variabil si comfort la drum. Plus ca-mi place cum arata, dar stiu ca multora nu.

Personal imi doresc o masina in 6 cilindri, imi place sunetul si e mai rafinata decat una in 4. N-am crezut ca exista vreo diferenta intre motoare pana ce nu am experimentat-o. Am avut ocazia sa conduc un BMW 320d cu 163 cai si in comparatie e superior celui de Opel. Dar nu vreau motoare diesel. Imi plac prea mult benzinarele.


Apropo Megane:

Am facut schimbul de ulei saptamana trecuta. Am decis sa cumpar Shell Helix 0W-40 pt ca corespunde specificatiilor Renault (RN700 si RN701, parca). Am cautat 0W si 5W-40 la alti producatori dar nu am gasit sa corespunda specificatiilor Renault. 5l au fost 30€. De atunci nu mai caraie VVT-ul. Sunt curios acum, cat timp nu va mai face scandal.
norbdc
Update aici. Este un link pe forum la problema apărută. Topicul a fost inchis fara raspuns concret la intrebarea mea.

Scurt despre problema: ieri dimineață, am pornit mașina să merg în oraș. Când am pornit-o, tot ok, atât că am simtit o vibrație la plecarea de pe loc și în mers. Am zis ca s-o dus ambreiajul. Merg 100m, mă dau jos mă uit la motor: vibrează cam tare. Ascult eșapamentul: merge în 3. Am fost am cumpărat un set de bujii noi, desfac inlocuiesc, o bujie îmi parea udă. Mă gândeam: clar, mers în 3, cum să nu fie udă, dar nu mirosea a benzina. Am schimbat tot, lăsat să se aeriseasca cilidrul cu pricina, pornit: aceeași problemă. Pus testerul, nicio eroare. M-am dat jos, am scos pe rand alimentarea fiselor de bujii, la fiecare a murit motorul. In final am scos joja de ulei: spume . Deja mi-era frică. Am deschis vasul de expansiune, am băgat degetul: ulei. Garnitura de chiuloasă ii dusa.

Acum, ca să cumpăr setul de garnituri, trebuie să știu dacă numărul motorului este mai mic sau mai mare de 030929, ca să comand piesele corecte. Dar nu găsesc niciunde aceast număr de fabricație.

Imi ramane sa comand ambele seturi si la le compar cand desfac motorul.
argon
sper ca nu te-ai apucat de desfacut motorul aiurea biggrin.gif E o banala garnitura de la termostat, 30 lei m-a costat reparatia, plus antigel si ulei nou.
norbdc
Nu m-am apucat sa desfac nimic inca. Am gasit tutorial si caut sa vad baiul.

O sa incerc deseara sa vad ce si cum ii cu aprinderea daca ii tot ok. Daca nu ii problema la aprindere nu are ce sa fie altceva decat garnitura. Altceva ce sa explice mersul asa neregulat al motorului?
norbdc
Asadar...dupa 2 ani de pauza, revin.

Deci... s-au intamplat cateva chestii de cand nu am mai postat, sa ajungem la zi.

Ultima postare a fost despre cum motorul nu mai merge bine si ca probleme. A fost in final o bujie problema.

Aici video cu motorul care mergea neregulat: https://youtu.be/pKZw-biaSnk

si bujia vinovata:

user posted image


nu stiu exact de ce a fost murdara bobina, langa ea e o bobina din motor ce nu are mizeria aia pe ea

user posted image

Din video reiese ca am schimbat bujia si am putut-o strange cum trebuie, filetul a fost ok. In fine, motorul era distrus.


19 Jun 2018, 20:34:
Ce era de facut? Schimbat motorul.

Am cautat o solutie optima si ieftina, m-am decis pe un donator:

user posted image

Masina avea 63.000km si avea o problema electrica. Nu am putut sa o pornim, dar motorul parea intact si am decis ca il cumpar. L-am tractat acasa si dupa aceea a inceput distractia:

user posted image

si dupa asta bineinteles si restul, fara motor si asa arata meganu meu inainte de transplant

user posted image

Am transplantat motorul si cutia, alternatorul, electromotorul si compresorul de clima.

user posted image

Datorita faptului ca am avut becuri de semnalizare argintii pe spate si pe fata nu am reusit pune cu farurile sus, am decis ca e ocazia perfecta sa le pun in faruri.

user posted image
Osram Diadem, sunt legale, recomand cu caldura.

Iar pe spate arata asa:

user posted image



Dupa o zi de lucru, masina a pornit in final si m-am aventurat pe drumul de 100km pana acasa.

Multumesc aici prietenilor care m-au ajutat, fara ei nu puteam face asta.



De ce am optat pt un motor identic si nu am ales ceva mai special?

Nu am avut nevoie de stresul suplimentar de a merge si a trece in talon modificarea, plus sa modific cablajele si tot.

De ce nu am vandut masina?

Banii ce ii luam de pe masina erau prea putini sa pot lua alta masina, iar cu banii ce i-am avut am putut lua masina de schimb si sa schimb motorul. Plus, o tona de alte piese ce aveam cu o masina donatoare de piese.

19 Jun 2018, 20:57:
Dat ca masina cealalta are jantele alea faine, am zis sa le pun pe-a mea. Le are trecute in talon dar cand m-am uitat atent la ele, am decoperit ca-s vai-si-amar. Zgariate, belite...nu puteam sa le pun la mine pe masina ca aratau oribil.

Asadar am cautat si am gasit la 300km de mine pe cineva care vindea un set de jante cum am vrut. Am fost si am luat

user posted image

Aveau gume de iarna pe ele, astfel am procurat un set de cauciucuri de vara Falken Ziex EcoRun pe dimensiunea 224/45 R18. Foarte multumit de ele, silentioase si destul de ok pe ploaie. Jantele sunt foarte grele, asadar fura semnificativ din putere. Dar...

user posted image

...eu zic ca merita. Oricum, nu mare diferenta, dar e putin mai sprintena cu cele de iarna biggrin.gif

Dar dupa ce masina arata asa bine, ma dezamagea tot mai tare sunetul. Asadar am pus alubutil in usi si pe plasticele usilor (din pacate nu am poze). Iar ca imbunatatire am decis pt crossover la boxele fata:

user posted image

user posted image

Am scos capacitorul de la tweetere si astfel x-overul se ocupa de separarea frecventelor. A adus si o imbunatatire dar si o chestie negativa: consuma mai multa putere ce nu ofera radioul. Ajungem mai incolo la problema asta, pana atunci ne ocupam de problema care nu se rezolva prin x-over: bas.

user posted image

user posted image

Nu a fost scump si am considerat ca e suficient pt o masina asa mica. Am legat firele corespunzator si a fost o imbunatatire sesizabila. Iar ca sa arate mai bine pe dinauntru am comandat si un set de presuri potrivite masinii:

user posted image
Au fost 30€, se potrivesc perfect si sunt de calitate buna. De un an de zile sunt deja in masina si uzura e foarte acceptabila.

Dar am avut o problema cu sunetul ce a fost nerezolvata...volumul. Se auzea decent, aveam separare si aveam bas. Dar...nu aveam volum cat sa ma bucur de muzica si am zis sa adresez problema asta:

user posted image
Sony XAV-AX100

Aici mai multe poze cu montajul:

Rama a fost 20€, foarte greu de montat. Cred ca m-am chinuit aproape o ora sa o fixez. Plus, intre radio si buzunarul acela din bord era o traversa ce a trebuit taiata.

user posted image

Ne bucuram de un energizant si punem cadrul de la Sony:

user posted image

Prima pornire:

user posted image

Asa arata in bord

user posted image

Carplay:

user posted image

Noaptea pe racoare

user posted image

Microfonul de Handsfree

user posted image

Foarte multumit de cum functioneaza. Am cumparat si un adaptor de comenzi pe volan, dar din pacate vad ca la mine merg altundeva comenzile de volan si nu pot sa le instalez, decat daca caut unde merge firul. Firele cu culorile necesare pleaca de la satelit si nu stiu unde merg inca. In curand voi afla si voi updata.

19 Jun 2018, 21:29:
Bun, acum ne confruntam cu alta problema: franele.

Am primit o masina de la firma, un clio si cand am franat prima oara am gustat putin din volan. Franele nu mai mergeau bine pe masina mea. Nu a durat mult si am aflat si cauza:

user posted image

Burdufurile bolturilor de la etrieri erau sparte si toata vaselina a disparut de acolo. Asadar nu mai era ungere si masina frana ca atare. Am cumparat discuri, placute si bolturi cu burdufuri pt etriere noi. Am pus totul sus si acum functioneaza iarasi foarte bine.

user posted image

M-am decis pentru produse ATE. Acum, o vorba de avertisment. Am decis sa cumpar ATE Ceramic ca promiteau mai putin praf de frana pe jante si mai putina mizerie in general. Costul fiind ca franele nu prind in stilul renault. Cand ai nevoie de forta de franare, franeaza respectabil. Dar ca raspuns si senzatie sunt sub compozitiei metalice ce o cunoastem. Voi trece pe viitor inapoi la cele metalice, nu imi place. am citit pe net, multi altii ce au experimentat au avut experiente similare.

In final se face cald afara si clima nu mergea. Teava de la condensator se rupsese, asadar am luat condensatorul de pe meganul rosu. Pe langa asta, am pus garnituri noi si am si schimbat contactul de presiune. Am fost la service am umplut sistemul si functioneaza fara probleme.

Pentru curatat clima, recomand partial produse liqui moly. Am tratat pe schimbatorul de caldura din bord si a redus mirosul slab de imbacsit aproape complet. Este o doza cu un furtun si un cap care intra pe la filtrul de aer. Stropesti bine pe schimbatorul de caldura si dupa aceea se usuca uscatorul punand masina pe 27 grade pentru 2-3 minute. Dupa aceea se poate folosi clima ca de obicei.

user posted image

Apropo obicei, e bine ca 2-3 minute inainte sa ajungeti la destinatie sa opriti clima, astfel se usuca schimbatorul de caldura si bacteriile nu se pot inmulti, prevenind astfel mirosuri neplacute.

In final, a decis si doamna mea ca vrea sa conduca masina, dar neavand orientare in spate, am decis sa pun senzori de parcare:

user posted image

Nu a fost asa greu de montat iar ajuta pe cei neexperimentati. Nu sunt multumit cu plasarea senzorilor in laterala, ca bat putin in jos si sunt sensibili la obiectele de pe jos. Dar indiferent, nu arata asa rau si sunt functionali. Inca o greseala a fost sa nu verific pe unde trece bara spate...si am avut mare noroc ca au avut loc. Se vede pe lacul din jurul senzorului din mijloc dreapta ca e putin inafara, dar in persoana nu se vede asa tare.

In final a primit anul acesta telescoape noi, brate si pivoti noi si rulmenti noi la telescoape.

Aici e masina la facut unghiul de fuga.

user posted image

Se tot auzea o bataie ciudata la plecarea de pe loc. Internetul zicea ca e abs-ul dar nu a fost abs-ul. A fost dansul:

user posted image

suportul de esapament. Le-am schimbat si acum e liniste.

Toba de esapament e de marca sebring, speciala pt Renault. Urmeaza sa cumpar una noua si sa fie montata de catre service. Aceasta imi pare ca are un defect, bazaie la relanti cateodata si ma deranjeaza. In rest, suna placut cand merg decapotat. Adauga putina atmosfera condusului. Nu e galagioasa, e mai sonora.

Intre timp am mai reparat de 3 ori geamurile fata, odata geamul pasager si de doua ori geamul sofer. Am pus becur Osram Cool Blue Intense pe faza scurta si Nightbreaker Unlimited pe faza lunga si proiectoarele de ceata.

Recent am facut schimbul de ulei, am schimbat uleiul din cutie ca era uleiul nepotrivit dupa ce mecanicul a decis sa verifice starea cutiei de schimb si a bagat un ulei gresit.

Asadar, am bagat ulei de cutie 75W-80 Liqui Moly, ulei de motor 5w-30 Castrol Edge. Plus aditiv Liqui Moly CeraTec.

Aditivul chiar a facut o diferenta buna la cutie. Ii trebuie vreo 1000km sa aibe efect complet si vitezele se schimba mai fin. Motorul merge foarte bine, toarce ca o pisicuta. Masina are momentan 193.000km, motorul a fost schimbat la 163.000km.

Planuri de viitor: boxe Hertz Dieci peste tot. Sper sa se potriveasca deoarece spatiul e destul de constrans in usa. Fata va fi component, adica tweeter si woofer iar in spate voi pune un coaxial. Plus izolatie fonica in spate, nu am apucat pana acum sa fac asta.

Indata ce voi mai face ceva, voi documenta si posta aici, daca am vreme si nu uit sa fac poze.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.