Salut,

De curand incepe sa troncane, in linie dreapta. Apelez un prieten, mecanic find, spunandu-mi ca trebuie sa schimb planetara, una din ele, dar sa il chem dupa ce fac rost de planetara. Am mers 2 zile, Joi noapte si Vineri noapte cu ea troncanind, nefortand-o, tinand-o numai a 2-a si a 3-a si cand huruia mai tare tineam calcat ambreiajul. Se face sambata si apelez la o cunostinta din targ Valea Cascadelor, care la randul cunoaste persoana ce vine sambata de sambata in targ cu planetare, si preluare comenzi planetare... etc.

Imi da o planetara reconditionata de el (omul in meserie de 40 ani), la suma de 70 roni (alte cateva planetare schimbate pana acum, tot de la persoana in cauza find, la acelasi cost, pretul coboara putin in cazul in care optam pentru amandoua odata).

Chem mecanicul, schimba planetara si o intinde acasa, lasand masina pe aceeasi pozitie (parcata). Plec dimineata la ora 3, in ziua imediat urmatoare la marfa, si hop, surpriza, troncanea la fel. Mergand incet cu teama de a nu se rupe, incepe sa se intensifice troncanitul puternic spre rupere, vibra toata masina, dandu-mi impresia ca pierd cutia. Trag pe dreapta, o parchez si imi continui drumul cu taxi-ul, neavand curajul sa continui drumul cu masina deoarece avem de urcat podul grant si aveam sansa de 99% de a ramane cu ea pe pod.

Dimineata incep, luni find, apelez mecanicul si incepem cu magazinele, 200 roni planetara scurta (dacia 1310 '99 berlina, carburatie, 5 trepte), find luni, persoana de la care puteam lua planetara venea numai sambata in bucuresti, el avand casa si atelierul prin ghimpati. Cautam pe net planetare second-hand prin bucuresti, nimic. Cautam atelier reconditionare planetare prin bucuresti, nimic, tocmai trin tunari. Pe site-ul lor scria ca pretul reconditionarii unei planetare la ei find de sub jumatate din pretul unei planetare noi si interventia facandu-se pe loc in maxim 1h. Optam sa mergem acolo, cu planetara scoasa duminica. In drum spre masina dinspre casa, pentru a lua planetara scoasa duminica si a o duce in tunari, intreb mecanicul, "ce se strica la o planetara?" el raspunzandu-mi "in curbe/viraje, cedeaza de regula laleaua, parte a planetarei care este greu de schimbat, find nevoie de strung si sudura, sau, in linie dreapta de regula, tripoda". In acest caz ii spun mecanicului, "in cazul meu este mai mult ca sigur tripoda. Nu putem lua tripoda de pe cea scoasa si punem pe asta rupta? Fara a mai cumpara, alerga ore in sir?". Ba da, zice el. Zis si facut.

Scoate planetara, tripoda, urechile desfacute si crucea afara, cazute rolele si acele + siguranta de la axul care tine pe loc crucea. Pune tripoda de pe cea veche pe cea nou, tripoda + crucea, o monteaza si plecam, facem 1 km si hop, nu mai invartea roata, iesise siguranta de la cruce si axul iesise din cruce si invartea nimic. Da jos inapoi, aseaza siguranta bine in canal, batuta putin si stransa bine, pentru a imbraca axul bine pe pozitia canalului ei. Acum zice mecanicul, am plecat, ai grija. Zic, stai asa gogule, nu stai sa vezi daca merge ori ba? Accepta sa mearga cu mine, nu fac 2m cu volanul max stanga ca sa intru pe drum, si hop, a rupt iar, troncanit puternic. Ti-n sa precizez ca mecanicul mi-a spus ca trebuie montata o saiba la planetara inainte sa o bage in fuzeta ca sa tina crucea putin mai in spate de zona maxima a tripodei, a nu ajunge crucea/rolele, la buza tripodei unde are acele 3 urechi ce nu permite sa iasa afara.

Intrebarea mea la voi este: Sa fie cumva problema acelei saibe ca sa tina mai in interior crucea in tripoda atunci cand virajul este maxim, sau problema sa fie din cauza ca a pus tripoda cu tot cu cruce de la cea veche si trebuia probabil sa pastreze tropoda veche, si sa fi schimbat doar crucea, ori alta ar fi problema?

Multumesc pentru timpul acordat.