Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum Duster 1.6 114 cp 4x2 / 4x4
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Discutii generale - Dacia Duster
othe0074
Stie cineva cat consuma Duster-ul cu motor de 1.6 114 cp ?
Adica, daca detine careva un Duster dotat cu acest motor.
Altfel, fisa tehnica este cunoscuta. multumesc.
Iszy
Dacia
Stump Edition
Benzin, 114 PS

7,45 l

poti cauta si tu aici:

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/1...e=2&powerunit=2



4x4
radmasa.gif Stump Edition

Cam 25l/h in treapta 5.
tavi_ro
Eu consum cu motor de 1.6 105, 4x4 exterior 6.3 min, 7-8 normal. Urban vara in oras 10-11 iarna 11-13. Mers cu primul la stop 14-15.

Am gasit insa un film extrem de interesant referitor la DCi... PH2 care are niste specificatii pe hartie de consum extrem de interesante...chiar ma gandeam daca un DCi nu era o alegere mai buna....fata de benzinarul meu.

https://www.youtube.com/watch?v=r_c7AxsPbpQ
ambvision
Eu am Dci 4x4 PH2, si de cand am luat-o (in august face 2 ani, acum are 29500km) am tinut in excel toate bonurile de motorina, si consumul mediu real e la 6.88. Face oras (Cluj) cam 30%, restul in afara localitatii. A prins 2 concedii cam de 3000-4000km fiecare in afara tarii - Croatia, Grecia. In ultimele 2 saptamani (200km) am avut de mers doar in oras, unde a scos 7.9.
tavi_ro
La 2x4 cutia e etajata mai lung. Si la benzina si la diesel. Deci un consum mai scazut. Eu media generala dupa bonuri o am la 9.32. Am tinut socoteala doar pana la 30 mii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/521836.html
othe0074
Multumesc pentru amabilitate, pentru precizari si pentru link-uri.

Am o intrebare, ce ati ALEGE intre:
1. Duster 1.6, 114 cp 4x4, sau
2. Duster 1.5 110 cp 4x2
3. Duster 1.5, 90 cp 4x2.
Pret si nivel de echipare - comparabil
Km rulati / An - 16.000 - 18.000
bgdrenault
Parerea mea ca duster fara 4x4 e degeaba.
Ai capacitati de trecere mai mari dar ...........mai bine te scormonesti putin si te orientezi catre diesel 4x4.
tavi_ro
La 16-18 mii pe an clar Diesel. Sau benzinar pe GPL. Totusi din cate am inteles 1.6, 114 nu se impaca foarte bine cu GPL-ul.

Deci ramai la Duster 1.5 110 cp 4x2. Daca mergi si in off-road 4x4, deoarece posesori de DCI 4x2 care au fortat masina in off-road au avut neplacerea sa constate ca s-a dus ambreiajul cu volanta dubla masa cu tot. Si distractia costa peste 4000 (40 mil).

La 4x2 ai cutie etajata mai lung, consum mai mic, la 4x4 cutie etajata mai scurt, consum mai mare indiferent de motorizare.

Pentru mine motorizare pe benzina a intrunit toate necesitatile dar din pacate 1.6, 105 nu se mai fabrica. Si eu nu depasesc 12 mii pe an. In oras 4x4 consuma destul de mult chiar daca il folosesti in mod 4x2.

Deocamdata e bine sa te fersti de TCe-uri...

Bafta.
othe0074
Daca, in ceea ce priveste consumul, valorile inregistrate sunt urmatoarele:

1. Tci 1.2 - 120 Cp. la
90 Km /h tr. 6 tur: 2000 cons: 6
110 Km /h tr. 6 tur: 2300 cons: 7,0
130 Km /h tr. 6 tur: 3000 cons: 9,5
vezi: https://www.youtube.com/watch?v=1JWiRy_YeVI...seYNcXs&index=5

2. DCI 1.5 - 110 Cp. la
90 Km /h tr. 6 tur: 2000 cons: 6
110 Km /h tr. 6 tur: 2500 cons: 7,0
130 Km /h tr. 6 tur: 3000 cons: 9,5
vezi: https://www.youtube.com/watch?v=r_c7AxsPbpQ

3. MPI 1.6 - 114 Cp. la
90 Km /h tr. 6 tur: 0000 cons: negasit
110 Km /h tr. 6 tur: 0000 cons: 8,5
130 Km /h tr. 6 tur: 0000 cons: negasit
vezi: https://www.youtube.com/watch?v=OgvOrqM7N7k

Atunci, de ce ar cumpara cineva Dci, referindu-ne strict la criteriul consum ...!?!?!
tavi_ro
De fapt diferenta de consum reala intre un DCI 110 4x4 si 1.6 105Cp este min 2l la 100km. La un rezervor deja sunt 10l. Daca mai pui si cuplul la DCI net superior fata de benzinar iese castigator DCI-ul.

Din motoarele enumerate de tine singurul care si-a dovedit fiabilitatea este DCI-ul. In rest sunt cu semne de intrebare. Abia au intrat pe piata si sunt Euro6. TCi-ul se pare ca are o afinitate pentru consumul de ulei... Eu mi-am luat benzinar 1.6 105Cp din vechea generatie deoarece s-a dovedit un motor extrem de fiabil si cu mult mai simplu fata de un DCi, nu are filtru de particule.
Inca o chestie, consumul meu real in oras, iarna este de 12-13. Probabil ca si la diesel se duce la 10-11.. Astea de fapt sunt consumurile reale...

Ca la drum lung am scos cu benzinarul meu 6.3 e o poveste care impresioneaza... E real dar in anumite conditii. Asa ca si in clipuri nu stiu cat e de real acel consum...Daca bate vantul din fata deja ajungi instant la consumuri astronomice...

1.6 - 114 Cp nu am date despre el, sunt prea putine pe piata....Asa cum am zis din auzite nu se impaca prea bine cu GPL-ul dar nu am date concrete. Am un coleg care il are, dar e 4x2. Consum mediu 8.5... Mie unul mi se pare mult pentru un 4x2. Ca idee nevasta are loganul ei, motor de 1.4 MPI, merge doar in oras si consumul este de 9l/100.

Eu unul daca as face 18 mii pe an sigur as opta pentru diesel. Consuma mai putin, autonomie mai mare, cuplu mai mare si nu in ultimul rand un motor fiabil, testat. Personal asa cum considera si colegul meu Dusterul este facut pentru 4x4....Pentru 4x2 sunt solutii mult mai confortabile, aerodinamice si care consuma mult mai putin. Pana si Logan/Sandero sunt o solutie...dar gama e foarte larga.

Mai e o treaba cu dusterul, daca nu il folosesti si in off-road nu se merita...e doar o parere.
othe0074
Nu sunt neaparat pasionat de off-road extrem.
Pentru iesiri obisnuite la munte, drumuri de tara, nesfatate, drumuri forestiere sau ceva similar, nu cred ca ai nevoie de 4x4. din acest pdv am o experienta fericita de mai multi ani, cu an megane II - pachet drumuri dificile.
Ii vad mai degraba utilitatea pe zapada.
Cea mai relevanta obiectie a mea este, consumul care inteleg ca nu ar fi prea mic si, eventual viteza maxima limitata undeva la 170. presupun ca si consumul la acesta viteza ar fi o provocare.
La ce ma astept, este ca toate costurile de intretinere si de casco sa imi compenseze costul de intretinere al unei alte variante, eventual chiar diesel ...
dar ..., mai refectez, inca smile.gif
tavi_ro
Ai vazut prea multe reclame cu dusterul.... Este facut pentru off-road ceva mai "subtire". Deja pentru ceva mai mediu trebuie sa ii schimbi suspensiile si anvelopele. Dar o sa il strici. Iar piesele costa mult.
Si nu o sa ajungi cu un 4x2 unde ajungi cu un duster 4x4.
Iar pe autostrada e departe de o berlina. Daca vrei viteza renunta...
Mai bine te duci si faci un drive-test. Cu ceva off-road.

Extrem...sunt basme..dar vad ca prinde la public.

Este o masina foarte buna dar ocupa o nisa destul de limitata. Face de toate bine dar nu exceleaza in nici un domeniu. Si la 20 mii euro ....

Mai pui 3-5 mii de euro si o faci masina "de teren" Vezi pe la Mudster. In schimb nu te vad bine cu AT-uri sau Simex-uri pe autostrada...Asa ca pui si ceva bani de anvelope. De iarna, de vara, de teren...
ambvision
@othe0074: nu te lua dupa afisarea de consum instantaneu din filmari, acele filmari sigur nu au avut exact aceleasi conditii, orice panta, vant se reflacta in consumul instantaneu.
Iar diferentele mari de consum sunt in oras, nu in afara. Cu dci 4x4 auto in ultimii vreo 500 km am umblat doar in oras (Cluj), si am 7.8 consumul, iar ultimul drum afara a fost cluj-oradea si retur cu 5 oameni in masina, 6.3 consumul. Anul trecut la un drum de grecia (3000 km) cam 6.8 cred ca a fost. Ca viteza maxima, intr-adevar n-am reusit mai mult de 175km/h, insa din motive de consum oricum nu vrei sa mergi asa tare, pe drumul de grecia am mers vreo 200km cu viteza maxima, daca nu o faceam veneam probabil cu un consum mediu de 6.6, nu 6.8
Daca nu vrei 4x4 mai bine ia sandero sau mcv, la duster multe costa catre dublu fata de logan: casco, rca, cauciucuri, etc
Pe de alta parte, cu duster-ul 4x4 intru lejer unde cu logan-ul nu ma mai incumetam...
La modelele turbo e placuta senzatia de cuplu disponibil la turatii mici, faptul ca nu trebuie turat prea mult pt depasiri, urcari de rampe.
othe0074
ok, multumesc pentru precizari.
Cum vi se pare Duster-ul la drum lung ... adica, vi se pare obositor dupa cateva sute de km , inconfortabil ... etc ??
ambvision
La duster scaunele au sustinerea laterala foarte slaba, in rest nu ma prea pot da cu parerea deoarece eu am o mica problema la genunchiul drept, si orice masina conduc drum mai lung nu imi e confortabil, acum imi pare rau ca nu am luat-o cu Cruise Control.
vsebas
Eu consum in oras sub 8.5L/100km nu am reusit, 4x4, diesel, ph1. Eram incaltat cu cauciucurile all season stock vara trecuta. Acum am 9.1L/100km, tot in oras, incaltat permanent cu AT-uri.
La drum lung scade si am pe undeva la 7.5L/100km sau chair 6.8L/100km daca merg batraneste, adica pe la 100km/h constant.
Cat priveste confortul, eu la mers pe autostrada, nu ma plang, adica pot face cam 400km fara sa ma doara ceva, insa pe la 500km imi trebuie pauza. Pe drumuri nationale dupa 300km imi trebuie pauza. Pauzele sunt pt. genunchi si spate. Daca era si un reglaj pe adancime al volanului + reglajul lombar(macar cel de logan) cred ca nu mai aveam probleme.
tavi_ro
E destul de confortabila. Lipsa suportului lombar se resimte bine. Dar cu ceva huse cu acest suport e oke. Dupa 500 km pe drumurile patriei incepi sa te resimti.
Nu se compara insa cu suspensiile si confortul berlinei.
Portbagajul la 4x4 e tare mic...

Totusi daca nu arde prea tare in 2017 apare noul Duster...
othe0074
Am vazut, la o prima prospectare, ca sunt tot felul de huse cu reglaj lombar si sustinere laterala. unele chiar electrice. ..

Exista ceva ce va lipseste pe Duster sub aspectul confortului si functionalitatii ??
ambvision
Depinde cu ce esti obisnuit smile.gif

Mie personal mi-ar place AC automat, sa nu tot butonez la el, si chiar o sa-mi fac, acum ramane de vazut cat de "automat" o sa iasa...
4x4
QUOTE(othe0074 @ 20 Apr 2016, 12:09)
Exista ceva ce va lipseste pe Duster sub aspectul confortului si functionalitatii ??
*



Cotiera?
tavi_ro
Eu am cotiera de cand am luat-o. In plus se mai poate pune o alarma, cu pager eventul si modul de inchidere automata a geamurilor. Foarte practica.

La fel de buna este si cuplarea automata a telefonului plin bluetooth la sistemul audio al masinii. Eu am microfonul in tavanul masinii.

As mai fi dorit dar in 2012 nu aveau, cruise controlul, pornire asistata din rampa, poate navigatia dar in loc am un GPS destul de bun, incalzire in scaune, bun si la benzinar dar la diesel e indispensabil.
Am vazut acum in catalogul de accesorii un bull-bar mare si frumos pe care scrie duster banuiesc ca e si omologat.

As fi preferat un bord cu mai putine muchii ascutite in zona genunchiului. La PH-2 sper ca au rezolvat aceasta problema, nu am avut ocazia sa conduc unul.

La capitolul functionalitate e ok dar fara butonul ala de sub bord pe care scrie AUTO-LOCK....

Si probabil ca se mai pot face diferite imbunatatiri la capitolul confort. Gen senzori de parcare, camera de trafic, etc...si chiar scaune aftermarket am auzit ca au adaptat.

PS: trebuie sa tii seama ca la 2x4 sistemul ESP-ASR NU se poate dezactiva sub nici o forma. Iar uneori acest lucru e o mare bataie de cap deoarece nu poti sa urci o prapadita de rampa care o urci fara probleme cu un Logan fara acest sistem... Degeaba ai cuplu si cai putere, ASR-ul taie automat toate aceste avantaje cand incepi sa pierzi aderenta... LA 4x4 ai un butonel magic. Cand ai apasat pe el deja e alta masina... Totusi intreaba daca la PH2 2x4 nu au introdus acel butonel de decuplare ESP.
othe0074
Ce parere aveti despre tinuta Duster-ului la viteza de autostrada ?
IRONICK
QUOTE(tavi_ro @ 20 Apr 2016, 17:15)
Am vazut acum in catalogul de accesorii un bull-bar mare si frumos pe care scrie duster
*
Da, da. Tichie de margaritar ii trebuie.
tavi_ro
QUOTE(othe0074 @ 22 Apr 2016, 11:10)
Ce parere aveti despre tinuta Duster-ului la viteza de autostrada ?
*



Nu imi place cum merge pe autostrada. Prea mult zgomot in habitaclu pentru gustul meu, consum prea mare. Mers cu 100-130+. In rest e stabila si ok.

@IRONICK spre surprinderea mea chiar e o masina care a ajuns sa imi placa mult. Dupa 4 ani de umblat si pe coclale s-a dovedit o masina rezistenta. La ultima revizie toate se prezinta excelent. Asa ca o tichie reprezentata de un bull-bar chiar ar fi faina.
Pentru drumurile nostre din Ro chiar e foarte reusita. Anul trecut am facut tur prin tara de 2000 km ajungand pana la Sapanta, pe drumuri uneori proaste, pline de
gropi si plombe, si m-am intors prin apuseni pe celebrul DN1R care este partial neasflatat. Comportamentul dusterului a fost ireprosabil. Si PH2 este si mai super, din pacate nu am fonduri ca maine as schimba PH1 din dotare cu PH2.

Rezumand, eu unul sunt foarte multumit. Insa doar pentru autostrada si drumuri de calitate nu cred ca e o alegere foarte buna... Si nici pentru drumuri preponderent in oras. Mai ales la cat costa...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.