Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Joc cuzineti axiali arbore cotit
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
qestro
Am schimbat arborele vechi cu unul nou (Asam) si am un joc axial de aproximativ 0,50 mm la cele doua semiinele. Acei cuzineti sunt de pe motorul vechi deoarece nu am gasit nicaieri de cumparat, si au in jur de 100000km, 95% urban.

Jocul axial l-am identificat tragand de fulie inainte-inapoi, dar si cand accelerez se vede in fereastra carcasei de ambreiaj cum volanta se deplaseaza putin.

Interesant este faptul ca la arborele vechi nu am avut acel joc. Motorul merge, trage bine, porneste foarte usor, doar ca vibreaza la relanti si in mers se simte o rezonanta in caroserie. Relantiul daca il reglez la 900, trepidatiile se simt si mai tare, iar daca mai aprind si farurile sau calc ambreiajul, da sa se opreasca.


Toate cele 4 tampoane/suporti motor+cutie, sunt noi.


La calcarea ambreiajului turatia scade considerabil si pleaca tremurat, dar nu patineaza. Ansamblul ambreiaj fiind si el nou, Breakner, nu am gasit altceva, iar voalnta am luat-o de la dezmembrari si am observat o oarecare imbunatatire. Electromotorul invarte acum fara intreruperi. Inainte, cu motorul cald invartea greu...facea o tura, statea 2 secunde si apoi mai facea o tura.

Mai banuiesc ca ar fi descentrata acea talpa pe care sta volanta. Fiind Asam, nu exclud sa fie fabricat pe genunchi si la ochi.

Ceea ce vreau sa va intreb sunt urmatoarele:

1. Poate fi de vina jocul axial pentru (1) trepidatiile motorului si faptul ca atunci (2) cand apas ambreiajul scade turatia? La calcarea ambreiajului, teoretic nu mai exista joc. De ce scade turatia si vibreaza?

2. Fiind arbore nou, nu ar fi trebuit sa am un joc mai mic decat la arborele vechi? Arborele cotit este marca Asam, singurul arbore nou pe care l-am gasit pe piata. Regret ca l-am cumparat, dar am un defect pe care cu greu reusesc sa il indrept: am tendinta sa cumpar piese noi. Foarte multe dintre piesele noi sunt mai proaste decat cele din dezmembrari.

3. Semiinelele au pe o parte doua fante. Exista o pozitie corecta de montare a acestora? In manualul dacia nu am gasit nimic.

4. Semiinele/cuzineti axiali, doar pentru dacia1300 palier normal am gasit. Nu prea am inteles de ce se gasesc cuzineti de palier, nu si acele doua semiinele. As putea face vreo comanda pe undeva sau vreo improvizatie?
BLUE R 19
Semiinelele se monteaza cu partile crestate astfel incat arborele sa frece pe ele, suprafata respectiva este din aliaj moale. Incearca sa gasesti la cota R1, R2.. daca nu, esti nevoit sa montezi tabla subtire sub ele sad.gif
Eu am de R1 dar nu stiu daca este suficient. Sau si mai bine, verifica arborele original, eventual il rectifici. Cu asemenea piese iti creezi singur probleme.
tunderbird
Defectul tau nu consta in a prefera piesele noi, ci in a prefera orice fel de piese noi.
Daca vei cauta cu rabdare vei constata ca Inca mai poti gasi arbore cotit si cuzineti noi si de calitate.
Sa despicam firul in patru acum despre cauzele vibratiilor si altor simptome, este pierdere de vreme. Cauta piese noi de calitate si nu vei mai avea astfel de probleme🙂

Uite cum procedeaza nenea asta:

https://youtu.be/5CT2-RRcQCc

https://youtu.be/pe8RnEyds5Q

Restul episoadelor cu verificarile si ajustarile prin tatonare le gasesti in continuare tot acolo!
razvan1985
Daca spui ca ai vibratii puternice in caroserie la relanti,este de la tampoanele motor/cutie viteze(am patit si eu in trecut cand nu stiam diferenta intre piesele de uzina si cele de Srl,daca tampoanele st fabricatie Vm Comp,e clar,nu st bune,cauciucul din care st facute fiind prea rigid,caura unele fabricatie Rolast/Ronera,si vei scapa de vibratii) !

1 Jun 2016, 22:23:
Iar referitor la jocul axial,combina un cuzinet axial cota standard cu unul cota reparatie(R1,R2)si vei reusi sa aduci jocul axial in limite normale.😉
Gasesti compatibilitati la magazinele de piese auto import,echivalente Renault 11,12,5...
qestro
Montasem seminelele invers, dar acum le-am pus corect, iar jocul l-am redus folosind o clona de semiinel de la o doza de bere. Cred totusi ca talpa unde vine cuzinetul axial pe arbore dinspre volant, acela care este supus la un efort mai mare, cand calci ambreiajul era un pic stramba. Mi-ar fi trebuit un cuzinet mai gros la un capat si mai subtire la celalalt. Jocul era cam de 0.35-0.37 intr-un capat si vreo 0,20 in celalalt. Din cauza aceasta cand apasam pe ambreiaj scadea turatia. Numai zic ca am gasit si pilitura de la arbore in baie, si mi-a intrat si o aschie de metal in deget cand am atins arborele in locul unde s-a frecat cu semiinelul.

Practic am rectificat arborele ASAM direct pe masina, "Noroc" ca le-am pus invers acele semiinele. In primii km motorul aproape se oprea cand calcam ambreaiajul si nu puteam intelege ce se intampla. Eu bainuaim acea talpa unde vine prinsa volantul, ca ar fi stramba sau descentrata. Mi-am spus ca daca ajung sa dau arborele jos, nu-l mai rectific, ci imi cumpar sh, si il rectific pe ala.

In prezent, cu semienele puse corect, cred ca s-a tocit doar un colt din el, fiind partea moale, numai scade asa mult turatia la cand calc ambreiajul.

Vibratiile s-au redus, dar inca mai sunt. Sigur are legatura si cu tampoanele de la motor. O sa le pun pe cele vechi inapoi daca nu se mai slabesc.

Daca are vreo importanta, am masurat si compresia motorului si am 13 bari, posibil 14, ca am observat ca nu etanseaza chiar perfect aparatul. Diferentele dintre cilindri este sub 0.3 bari, iar ansamblu biela-piston echilibrate la gram.

Va multumesc pentru raspunsuri smile.gif !
razvan1985
Cauta Ronera rubber,au site,gasesti acolo date contact,si iti iei direct de la ei tampoane motor ok(daca mai au pe stoc) ! 😉
BLUE R 19
Daca ai pus semiinelele invers si s-au format striatii pe arbore acuma se va aschia partea din aliaj moale, pentru ca arborele este mai dur.
diaconuliviu
QUOTE(qestro @ 7 Jun 2016, 05:11)
[...]Cred totusi ca talpa unde vine cuzinetul axial pe arbore dinspre volant, acela care este supus la un efort mai mare, cand calci ambreiajul era un pic stramba. Mi-ar fi trebuit un cuzinet mai gros la un capat si mai subtire la celalalt. Jocul era cam de 0.35-0.37 intr-un capat si vreo 0,20 in celalalt. [...]


Stai si "lamureste tu la mine"...

Cum adica, jocul intre semicuzinetul axial si arbore era 0,35 pe o parte si 0,20 diametral-opus?
Daca da, ai rotit arborele 180 grade sa vezi daca se inverseaza si marimile jocurilor? Ca daca se inversau, e de vina arborele, daca nu, cuzinetul axial e tocit neuniform. Dar ca sa scada turatia cum spui, la apasarea ambreiajului, mai degraba arborele era prost rectificat si executa prin acea excentricitate miscari axiala de cama. Ca atare, vei defecta cuzinetii aia axiali de tot, mai ales ca i-ai intors cu aliajul antifrictiune pe arbore. Si spui ca nici nu ai.

sobolan
QUOTE(tunderbird @ 1 Jun 2016, 21:25)
Defectul tau nu consta in a prefera piesele noi, ci in a prefera orice fel de piese noi.
*



de la o vreme am si eu defectul asta,uneori n-ai ce face.....pai am inceput sa umblu prin remat iar ca sa desfac motoare,in 2005 luam piese noi de calitate din magazine si acuma dupa 11 ani am ajuns sa caut prin fiare vechi....asta nu e "avansare",asta e declin total.....si stii de ce ? pentru ca toata lumea s-a scapat de dacii din diverse motive,am mai ramas noi cativa nebuni care inca le iubim si vrem sa le intretinem corect da' n-avem cu ce.....o sa ajungem sa dam o avere pe-un set de jiclere originale carfil radmasa.gif deja ,la bursa, pe la unii mai cu "capul pe umeri" se vehiculeaza preturi de mercedes pe piesele de dacie mai de calitate....
BTW: ai habar prin cate magazine am cautat cuzineti noi R1 pentru palier mic si nu am gasit ? gaseam eu da' ce sa fac daca vroiam romlag.....si am gasit romlag dar greu-greu-greu.......tare ma gandesc sa-mi mai iau un motor de pe vreo dacie asa de back-up daca oi mai tine-o.........
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.