Primul Jurnal...
Dupa ce timp de 9 ani am condus un logan 1.5 dci (de care am fost extrem de multumit si cu care nu am avut probleme), impins de la spate de schimbarea "domicilului" si marirea familiei, a venit vremea unui upgrade.
Desi in prima instanta am zis ca nu vreau Renault, dupa sapamani intregi de cautat masini/ citit review-uri, masurat dimenisiuni landou, carucior, etc m-am pricopsit, de vreo luna de zile, cu un Renault Laguna 3.
Criteriile care au inclinat balanta cartre lagina au fost:
Dimensiunile (ceva mai mica decat Mondeo, ceva mai mare decat un hatch (evident), sotia nu vroia absolut deloc station wagon (pentru o scurta perioada Megane sau focus pareau destul de atragatoare);
Dotarile - desi sincer in bugetul pe care l-am avut, cam toate masinile aveau mai mult sau mai putin acealsi dotari
Reviewurile - cred ca am citit tot ce se putea citi pe forumul acesta in sectiunea Laguna 3, si multe alte teste comparative, nu am gasit multe plangeri serioase in legatura cu masina aceasta
Nu e Skoda/VW - nu stiu de ce, dar nu am vrut sa aud de VW
Pretul - La ce preturi sunt aici, in Olanda... foarte greu sa gasesti ceva cu un an de productie cat mai apropiat de prezent cu dotari decente pentru o familie.
Ca o paranteza, eu nu inteleg cum aduc astia masini cu "pana in 100K Km" la preturile cu care se vand in Romania, inteleg ca fac manevre cu tva, dar chiar si asa... ma rog
Pe scurt, cateva detalii:
An de fabricatie 2012
Echipare Dinamique, in plus jante 18" si trapa
Motorizare 2.0 benzina 140cp, 125k KM la momentul achizitiei
In pretul de achizitie care a fost putin negociabil au inclus si schimbarea discurilor si placutelor de frana, schimb ulei si filtre.
Si f important din punctul meu de vedere, garantie, care este valabila pana la sf lui noiembrie, anul acesta
Impresii pana acum: dupa 1500 Km parcursi cu ea, sunt impresionat de cat de liniste este in masina, bine, eu venind de pe "tractor", pana acum, in ultimii 10 ani am condus doar dieseluri, trecerea la benzina ... un mic wow, inca ma obisnuiesc
De ce am hotarat sa schimb tipul de motorizare? Au contat foarte mult nr de Km pe care ii parcurg anual, care a scazut drastic de cand am inceput sa folosesc bicicleta, apoi au fost taxele, care pentru diesel sunt aproape duble (asigurare, taxa de drum, etc)
Cum spuneam, inca ma obisnuiesc cu masina si mai ales cu schimbatul vitezelor, inca schimb ca la diesel, pe la 2500/3000 rpm si din ce am observat e cam lenesa in plaja aia de turatii, trebuie urcat ceva mai mult ca sa o simti ca misca. Cu timpul vine si asta ...
Dupa achizitie a trebuit sa schimb anvelopele cu unele de vara (avea un set de iarna montat, Vredestein Extreme Winter parca) si m-am oprit la Falken AZENIS FK510 (225/45/R18), foarte bune cauciurile astea, numai cuvinte de lauda pentru aderenta pe care o ofera atat pe uscat cat si pe ploaie. O iarna cred ca le mai pot folosi pe cele cu care a venit masina, dar apoi o sa caut ceva pe "16/17 cu tot cu jante de schimb... "18 sunt putin cam piperate, daca vrei sa iei ceva calitativ, chinezarii am vazut pe la 50-60eur, dar nu am curaj sa ma deplasez cu asa ceva.
Minusuri:
Legat de dotari, din ce vad echiparea asta are cam tot ce ii trebuie unei masini, mai putin scaune incalzite (chiar mi-as fi dorit)
Am observat ca desi are xenon cu lupa,ii lipsesc stropitoarele pt faruri, e normal? nu-mi dau seama care ar fi motivul, e drept ca aici ploua f mult si nu prea e mizerie dar ... nah, nici nu sunt prea multe Laguna pe strada sa ma pot uita la altele.
Volanul trebuie reconditionat, pe o parte pielea e cam scorojita, dar asta cand voi veni cu ea in tara, e mai ieftin.
Trapa cam scartaie la deschidere cand e cald, dar din ce am citit aici e o problema comuna.
Ventilatorul ala de la suportul oglinzii retrovizoare cam tzauie... la fel, am tot citit ca asa fac, inca de la megane, si ca ar trebui curatat, dar momentan pot trai cu el asa, cand devine insuportabil stiu ce e de facut
Singura problema care incepe sa ma supere este frana de mana automata. Din prima saptamana de dupa achizitie mi-a aparut o eroare in bord legata de ea. Mers la service, au verificat, curatat, zic ca totul e in regula, doar ca acum a aparut iar... de fiecare data cand am vrut sa plec cu ea de pe loc si a trebuit sa decupleze automat.
A mai avut cineva probleme cu frana de mana? Am citit aici in cateva topicuri ca in unele cazuri ar fi ramas blocata, dar la mine functioneaza normal, exceptand eroarea aia (cupleaza/ decupleaza de fiecare data cum trebuie, masina nu e infranata deloc...) Saptamana aceasta urmeaza sa merg din nou cu ea la service (traiasca garantia ), niste sfaturi pareri sunt bine venite.
Cateva poze cu agregatul
[attachmentid=1628034925] [attachmentid=1628034926] [attachmentid=1628034927] [attachmentid=1628034928]