Raduchu
13 Aug 2017, 08:24
Nu o dau jos pe asta nici mort, pare rau, nu e masina de show room sau de parada. Ii ofera personalitate
.
CT-05-DGP
18 Aug 2017, 20:28
Am condus o vreme un 25 cu motor de 2.2 benzina. Mi-a placut ca era lata si parca plutea pe sosea.
Interesant e ca masina a fost cumparata de tatal unui prieten la o licitatie. Masina era din colectia lui Ceausescu, masina de plimbat demnitari.
In 2005 parca avea doar 30.000 km la bord, ea fiind fabricata in 86.
Raduchu
19 Aug 2017, 13:31
Frumos!
La km aia, era practic ca noua cu un pic de bani investiti in ea in schimbarea a tot ce era copt de la vechime pe ea si rezultatul era o masina adevarata, care mai ducea muuulti km.
Raduchu
20 Aug 2017, 18:17
In saptamana care vine sper sa ma pot ocupa de toba de esapament finala, deoarece am observat ca incepe sa se auda cam tare la accelerari, stiam ca are o gaurica mica, probabil s-a largit sau au aparut altele
.
Si am observat ca la rece, la prima pornire, motorul da mici rateuri, pentru ca se aud pocnituri mici in toba finala + ca daca apas mai sanatos pe acceleratie la rece "da in nas" (nu fac de obicei asta, nu-l "bazai" cand e rece
), insa cand motorul e cald, totul e ok, nu se balbaie, trage cum trebuie. Tinand cont ca aprinderea este ok, o reglare de culbutori s-ar simti? Nu am umblat la ei de cand am masina si de asta intreb.
Adrian Frigo
20 Aug 2017, 18:29
QUOTE(Raduchu @ 20 Aug 2017, 19:17)
Tinand cont ca aprinderea este ok, o reglare de culbutori s-ar simti? Nu am umblat la ei de cand am masina si de asta intreb.
Eu zic că da!
Raduchu
21 Aug 2017, 08:27
Ok, o sa ma ocup de asta intr-un viitor apropiat.
CT-05-DGP
21 Aug 2017, 20:52
Probabil te referi la jocul termic, daca era nevoie de reglezi culbutorii se auzea si un tacanit specific.
Ai zis ca da in nas, ia aprinderea la mana cat si alimentarea.
Raduchu
21 Aug 2017, 23:12
"Datul asta in nas" il face la rece de cand o am, pana nu se incalzeste un pic motorul nu pot sa o fortez cu acceleratia si oricum nu fac asta cu nici o masina cat timp inca e rece, insa dupa cateva minute de functionare totul e ok.
BLUE R 19
21 Aug 2017, 23:25
QUOTE(Raduchu @ 22 Aug 2017, 00:12)
"Datul asta in nas" il face la
rece de cand o am, pana nu se incalzeste un pic motorul nu pot sa o fortez cu acceleratia si oricum nu fac asta cu nici o masina cat timp inca e rece, insa dupa cateva minute de functionare totul e ok.
'
Nu are cumva o pastila, banut cu rol de rezistenta la baza carburatorului pe circuitul de ralanti, pt. a incalzi amestecul?
Raduchu
21 Aug 2017, 23:46
Habar nu am, sincer
.
O mai las sa vad cum se comporta, deocamdata nu e nimic de speriat.
Poate maine rezolv si toba finala, poate..
Raduchu
27 Aug 2017, 17:21
Probleme, mari..
Nu vrea sa mai stea la ralanti, merge in trepidatii la rece, la cald cand o accelerez "gafaie" o data, abia apoi se misca cum trebuie. Bujiile sunt afumate + fumul aferent acestui fenomen..sa se fi dus carburatorul pe apa sambetei?
Bujiile, fisele, delcoul sunt noi.
Adrian Frigo
27 Aug 2017, 17:51
Verifică cuiul poanto...
Raduchu
27 Aug 2017, 18:30
Cand am ajuns acasa m-am gandit la el. O sa-l verific..
Am mai observat o chestie, se incinge foarte tare zona incercuita cu rosu in poza, e normal?
Adrian Frigo
27 Aug 2017, 19:37
Da,e foarte normal.Pe acolo circulă antigel ce servește la acționarea bimetalului clapetei de șoc(are șoc automat!).
L.E-Apropo,n-ar strica înainte să desfaci carburatorul să verifici dacă șocul automat lucrează corect(cred că-ți dai seama ce se întâmplă dacă deschide clapeta prea târziu sau deloc...)!
Raduchu
27 Aug 2017, 21:13
Socul automat lucreaza ok zic eu, cand e rece motorul sta un pic turata, dar cand s-a incalzit destul cat sa decupleze, nu mai sta la ralanti.
BLUE R 19
28 Aug 2017, 01:00
Ca sa stii cum functioneaza socul te uiti la clapeta, in functie de temperatura la care se afla. Verifica si cuiul poantou, cum a zis Adrian.
Muttley
28 Aug 2017, 06:59
Si plutitorul, sa nu fie spart, il scoti si-l agiti.
Raduchu
28 Aug 2017, 07:46
Multumesc de sugestii, o sa verific aceste lucruri. Daca mai are cineva vreo idee, chiar il rog sa o spuna.
Muttley
28 Aug 2017, 07:54
Retur infundat... Chestii logice
Raduchu
28 Aug 2017, 22:11
Bun, deci am zis sa mai verific odata aprinderea, bujii, fise, delocu. Am dat delcoul jos, ulei in capac
. Am curatat capacul de l-am facut boboc, l-am montat la loc, m-am uitat la carburator la cuiul respectiv, e ok.
Dau cheie, porneste normal, a dat un puf mare de fum negru si dupa care, surpriza, motorul meu a inceput sa functioneze normal, iar dupa ce socul a decuplat, a stat la ralanti singura. Am scos-o un pic la plimbare, iar dupa ce motorul a ajuns la temperatura optima de functionare am calcat-o un pic in treptele 2 si 3 si pot sa spun ca trage ca si inainte, fara sughituri, fara nimic. Nu vreau sa ma bucur prematur insa, o sa o scot maine la plimbare, pentru ca sunt curios la rece cum se comporta la accelerari (line, desigur).
Daca merge ok si maine, inseamna ca din cauza scurgerilor de ulei in capacul delcou nu se realizeaza aprinderea corespunzator. Colegul @b06fcn mi-a lasat un link cu rezolvarea acestei probleme cunoscute de altfel la motoarele de tipul acesta, insa franceza mea lasa de dorit si gogu' translatoru' stie sa traduca la fel de bine ca si mine
. O sa vad cum o sa confectionez o garnitura ceva sa stopez scurgerile de ulei
.
BLUE R 19
28 Aug 2017, 23:10
Uraaa!
Muttley
29 Aug 2017, 06:25
Tradu din franceza in engleza.
b06fcn
29 Aug 2017, 07:19
Ala e un simering care se schimba in distribuitor, nu e complicat...
Uleiul din delcou este suficient pentru a strica tot mersul motorului, deci foarte probabil aia a fost problema.
Daca tot umbli iar acolo sa opresti scurgerea de ulei, curata si terminalele calacului delco, s-ar putea sa mai recuperezi 2-3 cai.
Raduchu
29 Aug 2017, 07:36
Am curatat capacul foarte bine, arata ca atunci cand l-am cumparat, acum 2 luni
.
O sa ma "joc" mai pe seara cu distribuitorul, ca mai am unul acasa, si sa vad ce simering trebuie.
QUOTE(Raduchu @ 29 Aug 2017, 00:11)
Am dat delcoul jos, ulei in capac
.
Nu cumva ai lipsa acolo un protector, special montat tocmai pentru a apara capacul delco impotriva scurgerilor de ulei ?
In delcoul batranei Dacii, era montat acest protector, cel incercuit cu rosu.
[attachmentid=1628069556]
Raduchu
29 Aug 2017, 08:17
Distribuitorul care e acum pe masina are protectorul acela, insa al meu nu avea, fapt care m-a mirat si pe mine.
O sa schimb simeringul respectiv si o sa vad daca mai scapa ulei.
b06fcn
29 Aug 2017, 08:28
La astea e un delco ce intra in chiulasa si vine lipit de ea, are un simering pe ax, de acolo e problema...
Raduchu
29 Aug 2017, 09:10
Asa arata:
Prima poza e partea unde vina pipa montata si pe acolo se scurge ulei in capacul delcou.
A doua poza e partea care vine montata pe chiuloasa.
b06fcn
29 Aug 2017, 10:55
Ala e simeringul care trebuie schimbat
Raduchu
29 Aug 2017, 12:06
Bun, deci o sa schimb simeringul ala.
A, am uitat sa zic cum se comporta dupa o zi de stat. Pai, in cateva cuvinte, nu prea bine. Cat timp e rece scoate o gramada de fum si se simte miros de benzina, deci la fel, ardere ioc
+ balbaitul aferent, desigur, insa, culmea, cand ajunge la temperatura optima, nu se mai balbaie, nu mai scoate fum, merge impecabil. Sper sa fie din cauza simeringului ala nenorocit.
Sa nu cumva sa fie ceva in legatura cu socul automat. Probabil ca merge innecata, iar cand clapeta de soc se deschide, isi revine amestecul.
In mod normal ar trebui sa aiba si o tija de la soc la clapeta de acceleratie, care , in momentul in care socul este actionat, sa deschida putin si clapeta de acceleratie. Controleaza si asta, eventual incearca sa o reglezi. Daca nu se deschide putin clapeta , cand este socul actionat, motorul tinde sa se innece. Sa stea relantiul pe la 1200- 1500 de ture, cand este rece socul tras, apoi pe masura ce se incalzeste, revine spre 800-900.
Raduchu
29 Aug 2017, 14:33
Asa l-am reglat la inceput cand l-am pus, acum 2 luni, 1400-1500 ture la rece si dup-aia decupla normal la cald si toate bune.
Deci sa verific socul, dar cum, ca in afara de reglat si observat cand decupleaza..
.
QUOTE(BLUE R 19 @ 28 Aug 2017, 02:00)
Ca sa stii cum functioneaza socul te uiti la clapeta, in functie de temperatura la care se afla. Verifica si cuiul poantou, cum a zis Adrian.
Un pic mai multe detalii, daca se poate?
Verifica daca se deschide putin si clapeta de acceleratie cand este socul actionat. Acum , cand este rece, la ce turatie sta ?
Daca cuiul poantou nu ar inchide, ar fi inundat carburatorul, sau se opreste, din cauza lipsei de carburant. Eventual poti da un ochi la nivelul din camera, dar nu cred ca este de acolo, din moment ce atunci cand este calda nu merge innecata.
Cam aceeasi minune o pateam si eu la dacia 2000 / reno 20, motorul e aproape identic cu al tau. Si eu tot delcoul il suspectam, la fel ca la tine imi scapa ceva ulei pe langa rotor, dar problema mea defapt era bobina care era crapata si fura curent. Atunci cand se incalzea se "inchidea crapatura" si mergea binisor, dar cand era rece sau umezeala afara era JALE. Norocul meu a fost ca intr-o seara, tot incercand sa reglez cat de cat carburatorul sa mearga ok, am auzit pocniturile specifice bobinei care fura curent si intuneric fiind am si vazut pe unde. Am schimbat bobina (se poate schimba separat de modulul electronic, deci nu e o tragedie) si acum merge minunat.
29 Aug 2017, 14:59:
n-are rost sa spun ca pana sa ma prind care-i faza am schimbat: bujii, fise, capac delcou, rotor, reconditionat/etansat carburator
BLUE R 19
29 Aug 2017, 16:11
La rece clapeta trebuie sa fie Complet inchisa, imediat dupa pornire se deschide foarte putin, urmand sa se deschida treptat pe masura ce se incalzeste. Cand a ajuns la temperatura de regim trebuie sa fie perfect verticala.
Raduchu
29 Aug 2017, 17:37
Ii dau foc, pe cuvantul meu.
Am schimbat modulul electronic cu altul, desi al meu are doar 2 ani, dar na, incercarea moarte n-are.
Acum nu mai merge nici la cald bine, nu merge rotund motorul absolut deloc, porneste extrem de greu si tot timpul cu un puf mare de fum negru, dupa care nu mai scoate fum, dar se aud in toba pocnituri.
Nu stiu ce sa-i mai fac, sincer, in carburator nu ma bag ca nu ma pricep..
Nu cumva a sarit de la punct ? Ai scos si pinionul antrenor din bloc cand ai scos delcoul ? Ai umblat cumva si la fisele bujiilor? Sau poate ai pus aiurea capacul de delco, inversat la 180 de grade ? Pune si vechiul modul la loc si vezi.
Raduchu
29 Aug 2017, 17:56
La delcou am umblat inainte sa ii mai dau o cheie, ma gandeam ca poate s-a scurs ulei iar in capac, insa nu a apucat uleiul sa ajunga in capac, ci doar dupa protectia respectiva. Cum l-am scos, asa l-am pus la loc.
Ce ai facut la el, mai exact ? Ai demontat cumva si pinionul acela de pe spatele lui, cel cu doua gheare?
Raduchu
29 Aug 2017, 18:04
N-am umblat la nici un pinion, doar am dat jos capacul sa vad daca e ulei in el, cum am gasit ieri, atat.
La fise ai umblat ?Sa nu fi inversat doua intre ele
Raduchu
29 Aug 2017, 18:10
Nici la fise n-am umblat.
Carbunele central de la capacul delco mai este acolo?
Raduchu
29 Aug 2017, 18:56
Da.
O sa caut un mecanic sa vad, poate poate.
Raduchu
31 Aug 2017, 17:53
Deci, luni dimineata e "programata" la doctor.
Maine ma duc sa dau comanda de un set de reparatie pentru carburator si sper ca luni seara sa revin cu vesti bune.
Printre altele, ieri nu i-am mai facut nimic, azi m-am uitat sa vad daca e cu membrana carburatorul sau cu arc, sa stiu ce sa comand (e cu arc) si inainte sa urc in casa, am zis sa-i dau o cheie, numa' asa, de curiozitate. Daca va zic c-a pornit la sfert fara pic de fum, insa cu pocniturile in toba aferente, poate spuneti ca sunt mincinos..
bucatzel
1 Sep 2017, 09:03
Pai cat te-ai jucat matale la delcou, nu i-ai dat peste cap avansul cumva? Ca si atunci mai face pateuri de rata (rateuri, adicatelea). Desi nu tin minte sa faca asta si la relantiu...
Raduchu
1 Sep 2017, 09:54
Eu doar am schimbat corpul din pozele de pe pagina anterioara, am pus capacul delcou si atat. Ulterior, am mai desfacut capacul pentru curatare/inspectie.
Rateuri la rece + la ralanti, daca o turez la >2000 de turatii dupa ce s-a incalzit nu da nici un rateu. Om vedea saptamana viitoare daca ii dau de cap
.
Sa nu uit, am comandat setul de reparatie pentru carburator si maine cand ma duc sa il ridic iau si un filtru de benzina, sa-l schimb si pe el ca poate i-au ajuns 2 ani.
Raduchu
3 Sep 2017, 16:10
Vesti
bune. Motorul a decis sa se transforme dintr-un motor de 2 litri intr-un 0,9 Tce
. Asadar, porneste si merge numai in 3 pistoane. Cum naiba s-a intamplat asta, stand, habar nu am.
Abia astept sa ma tarai maine 2 km pana la mecanic cu scuterul
.
Keep in touch!
4 Sep 2017, 12:48:Am fost la mecanic, am facut bucati carburatorul, schimbat garnituri unde era cazul, re-aranjat aprinderea, curatat bujiile, mici reglaje si voila, am din nou motor
.
Maine dimineata sa verific uleiul sa vad daca a crescut nivelul, cel mai probabil ca da, zic eu, dar om vedea.
CT-05-DGP
4 Sep 2017, 19:28
Aaa deci masina ta nu consuma ulei, produce ulei. Misto.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.