Batranul se odihneste la tara, in curte, dupa casa, asteptand zile mai bune..nu ma lasa inima sa-l dau la casat. Poate intr-o zi o sa am resursele financiare necesare sa-l aranjez asa cum ar merita.
Intre timp, sa mai scriu despre Passat, poate intereseaza pe careva.
Deci, Passat B6 Variant Highline, 2008, 2.0 TDI PD 140 HP/cod motor BMP (cu DPF), ~268k km la achizitie, in prezent ~277k km. Ca dotari mentionabile: interior din piele + alcantara de culoare neagra, senzori ploaie/lumini, senzori parcare fata + spate, scaune fata incalzite, cruise control. Mi-ar fi placut sa aiba si bixenon, comenzi pe volan si o navigatie cu aux, bluetooth ceva, dar cea din urma se poate rezolva cu ceva aftermarket
.
De cand l-am luat si pana in prezent ce am facut la el:
- distributie Continental + pompa de apa Valeo + ulei VAG, din pacate norma 5W40 505.01 in loc de 5W30 507.00, care imi trebuia mie din cauza DPF-ului, dar un schimb de ulei am zis ca nu are ce sa pateasca + toate filtrele (ulei VW, aer MAN, motorina Mahle, polen PurFlux) + antigel + lichid de frana
- schimbat pompa de ulei cu una de 1.9 TDI pe lant (vesnica problema cu axul hexagonal, se rotunjeste si nu mai este antrenata pompa de ulei dupa care urmeaza stiti voi ce..)
- am luat o rezerva pe 16" si un cric, deoarece masina a venit cu kit de pana
- schimbat garniturile de la pompa de vacuum, deoarece se vedeau urme de ulei pe acolo, acum totul e ok
- schimbat un senzor de parcare pe spate (facea figuri pe umezeala) si broasca la usa pasagerului din dreapta fata (nu se mai deschidea din exterior), de asemenea, problema cunoscuta a modelului.
-schimbat pe la ~275k volanta si ambreiajul deoarece incepuse sa bata foarte, foarte putin volanta la rece si desi mai puteam sa merg cu ea asa, pentru ca la cald se comporta normal, am zis sa o schimb preventiv. Pe masina era kit-ul original cu volanta si kit-ul de ambreiaj SACHS si rulmentul de presiune LuK. Am pus kit volanta + ambreiaj + rulment de presiune SACHS.
- s-a stricat un motoras al franei de mana, dupa ce l-am dat jos am vazut ca era fisurata carcasa de plastic si a intrat umezeala/apa pe acolo si probabil de-aia si-a dat duhul. Am luat alt motoras care asteapta sa fie montat in zilele care urmeaza.
- ca maruntisuri: i-am luat un set de presuri de cauciuc de tip tavita, ca tot vin ploile si am dus-o la cineva sa-i curete plafonul.
Saptamana viitoare o duc la schimbul de ulei + filtre ca deja s-au adunat km, de data asta cu uleiul care trebuie si aceleasi filtre dpdv al marcilor. De asemenea, trebuie schimbat si burduful la o planetara, un colier de pe evacuare si montat motorasul franei de mana.
Trebuie sa-i iau incaltari si ma gandeam la un set de anvelope all season, dar inca mai citesc sa vad ce iau..
Si ca "planuri de viitor", dupa ce trece iarna o sa-i schimb discurile fata + placutele, deoarece nu mai au mult discurile. Ma gandeam la discuri si placute ATE, acum sa vedem.
Eu, unul, ma declar multumit de masina, desi poate par multe investitii, dar vreau sa stiu ca e in regula masina, nu sa o las "ca merge si asa". Consuma putin, e destul de silentioasa inauntru desi merge pe zeama de tractor, mai are ea vreo 2-3 greierasi prin interior, dar se rezolva cu butonul de volum al radioului, e confortabila, e spatioasa
.
Imi cer scuze pentru raspunsul intarziat, nu am observat ca a mai dat cineva vreun reply pe topicul asta.