Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault 25 TS - 1986
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Raduchu
Iar face figuri la pornire, nu prea mai vrea sa porneasca cum trebuie.

Are momente cand efectiv nu vrea sa invarta (se aude doar un click). Tatal meu a curatat toate contactele si tot la fel face. Dupa ce a oprit-o, a mai lasat-o 5 minute si tot nu a vrut sa porneasca. Insa, inainte sa ia bateria sa o puna pe redresor a zis ca-i mai da o cheie de curiozitate si a pornit.

Vedem maine daca e din cauza bateriei sau nu. Eu suspectez totusi electromotorul, din moment ce nu vrea sa invarta.

Maica-mea zice ca e cazul sa o lasam in pace, ca deja tragem de ea ca de un om bolnav dry.gif . Eu i-am explicat ca nu e ceva ireparabil, dar dpdv rational are dreptate, insa am stabilit ca mai folosim masina cel putin pana la vara, deci the show must go on.
R19/16v
Ia un electromotor cu reductor.
Raduchu
Chestia e ca mai am un electromotor acasa, dar acela are bendix-ul mai uzat decat cel actual si de aceea am decis sa-l refac pe acesta. Inainte sa i se schimbe bobina tot la fel facea la pornire, plus ca se auzea un sunet ca de chitait pana sa porneasca efectiv motorul. Electromotorul vechi tin minte ca nu a chitait niciodata la pornire biggrin.gif .

Parca vad ca e un rahat de fir sau ceva care nu face contact cum trebuie. Vedem maine cum se prezinta.
Raduchu
Cat timp a trecut de cand n-am mai scris pe aici..

Dupa 11 ani si jumatate in familie si aprox. 200.000 km impreuna cu noi, 25-ul se pregateste incet, dar sigur de pensionare, deoarece si-a gasit urmasul. Sper ca nepotul lui neamt sa fie la fel de ascultator precum a fost el smile.gif.
tourette89
Ce faci cu bătrânul?
Raduchu
Batranul se odihneste la tara, in curte, dupa casa, asteptand zile mai bune..nu ma lasa inima sa-l dau la casat. Poate intr-o zi o sa am resursele financiare necesare sa-l aranjez asa cum ar merita. smile.gif

Intre timp, sa mai scriu despre Passat, poate intereseaza pe careva.

Deci, Passat B6 Variant Highline, 2008, 2.0 TDI PD 140 HP/cod motor BMP (cu DPF), ~268k km la achizitie, in prezent ~277k km. Ca dotari mentionabile: interior din piele + alcantara de culoare neagra, senzori ploaie/lumini, senzori parcare fata + spate, scaune fata incalzite, cruise control. Mi-ar fi placut sa aiba si bixenon, comenzi pe volan si o navigatie cu aux, bluetooth ceva, dar cea din urma se poate rezolva cu ceva aftermarket smile.gif.

De cand l-am luat si pana in prezent ce am facut la el:
- distributie Continental + pompa de apa Valeo + ulei VAG, din pacate norma 5W40 505.01 in loc de 5W30 507.00, care imi trebuia mie din cauza DPF-ului, dar un schimb de ulei am zis ca nu are ce sa pateasca + toate filtrele (ulei VW, aer MAN, motorina Mahle, polen PurFlux) + antigel + lichid de frana
- schimbat pompa de ulei cu una de 1.9 TDI pe lant (vesnica problema cu axul hexagonal, se rotunjeste si nu mai este antrenata pompa de ulei dupa care urmeaza stiti voi ce..)
- am luat o rezerva pe 16" si un cric, deoarece masina a venit cu kit de pana
- schimbat garniturile de la pompa de vacuum, deoarece se vedeau urme de ulei pe acolo, acum totul e ok
- schimbat un senzor de parcare pe spate (facea figuri pe umezeala) si broasca la usa pasagerului din dreapta fata (nu se mai deschidea din exterior), de asemenea, problema cunoscuta a modelului.
-schimbat pe la ~275k volanta si ambreiajul deoarece incepuse sa bata foarte, foarte putin volanta la rece si desi mai puteam sa merg cu ea asa, pentru ca la cald se comporta normal, am zis sa o schimb preventiv. Pe masina era kit-ul original cu volanta si kit-ul de ambreiaj SACHS si rulmentul de presiune LuK. Am pus kit volanta + ambreiaj + rulment de presiune SACHS.
- s-a stricat un motoras al franei de mana, dupa ce l-am dat jos am vazut ca era fisurata carcasa de plastic si a intrat umezeala/apa pe acolo si probabil de-aia si-a dat duhul. Am luat alt motoras care asteapta sa fie montat in zilele care urmeaza.
- ca maruntisuri: i-am luat un set de presuri de cauciuc de tip tavita, ca tot vin ploile si am dus-o la cineva sa-i curete plafonul.

Saptamana viitoare o duc la schimbul de ulei + filtre ca deja s-au adunat km, de data asta cu uleiul care trebuie si aceleasi filtre dpdv al marcilor. De asemenea, trebuie schimbat si burduful la o planetara, un colier de pe evacuare si montat motorasul franei de mana.

Trebuie sa-i iau incaltari si ma gandeam la un set de anvelope all season, dar inca mai citesc sa vad ce iau..

Si ca "planuri de viitor", dupa ce trece iarna o sa-i schimb discurile fata + placutele, deoarece nu mai au mult discurile. Ma gandeam la discuri si placute ATE, acum sa vedem.

Eu, unul, ma declar multumit de masina, desi poate par multe investitii, dar vreau sa stiu ca e in regula masina, nu sa o las "ca merge si asa". Consuma putin, e destul de silentioasa inauntru desi merge pe zeama de tractor, mai are ea vreo 2-3 greierasi prin interior, dar se rezolva cu butonul de volum al radioului, e confortabila, e spatioasa smile.gif .

Imi cer scuze pentru raspunsul intarziat, nu am observat ca a mai dat cineva vreun reply pe topicul asta.
Ov
QUOTE(Raduchu @ 19 Sep 2019, 23:24)
o navigatie cu aux, bluetooth ceva, dar cea din urma se poate rezolva cu ceva aftermarket smile.gif.

*



RCD330 wink.gif
Cauta varianta "no-name" cu carplay SI android auto, vezi ca sunt vreo 3 variante, dar asta e cea mai buna: exemplu

E plug&play, e originala (cu cod vw pe ea), pusa in tarile asiatice (si sparlite de aia probabil din fabrica pt ca e plin ali-express si ebay de ele). Am de 2 ani si sunt FOARTE multumit. Merg si comenzile de pe volan (cu adaptor, masina mea tot din 2008 ca a ta este), mi-am pus si camera (costa spre nimic, tocmai am mai luat 2 cu 37 de lei amandoua biggrin.gif, dar iti trebuie si un modul care mai tine vreo 8 secunde alimentarea pe camera dupa ce scoti din marsarier - modul delay tot de pe ali/ebay/olx), se aude ok si faptul ca imi pun waze de pe telefon e mult peste orice alta navigatie dedicata. Bluetooth-ul merge excelent si la vorbit si pt muzica.

Nu trebuie sa faci upgrade de CAN.

La passat se monteaza in fix 5 minute biggrin.gif, deschizi usita de la scrumiera, tragi cu tupeu pe rama de la actualul rcd, desfaci cele 4 suruburi cu care e prins si aia e.

La mine nu s-a potrivit mufa de la antena (e un pin de plastic pus in alta directie), dar cu ceva forta a intrat pana la urma (plastic pe plastic), m-am zgarcit la adaptor, chiar nu are rost sa dai bani pe el. Daca ai antena diversity (si cel mai probabil ai), inseamna ca ai 2 cabluri de antena. La rcd330 vei folosi doar unul.
Raduchu
Multumesc mult de informatii @Ov. smile.gif

Este un RCD 210 acum pe masina, dar ma gandesc serios la un upgrade dupa iarna, in functie de finante. Ideea e ca Passat-ul este al tatalui meu si a zis ca nu-l deranjeaza unitatea actuala, dar o sa mai discut cu el, poate-l conving de un RCD 330, am vazut pe live cum arata si mi-a placut mult.



This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.