Salutare!
Sunt mandrul posesor al unei dacii 1310 fabricatie 1985, inmatriculata prima oara in '86.
Am luat-o de la o batranica, din garaj, unde a stat mai bine de 4 ani, cu un kilometraj sub 40 000.
In afara de baterie, nu i-am schimbat nimic, pornind la prima cheie.
Are cea probleme exterioare, insa nu majore.
razvan1985
6 Jun 2016, 12:19
S-o stapanesti sanatos!
Daca e '85,inseamna ca a suferit un "Tuning",pt ca nu se potrivesc cu anul fabricatiei:
Barele fata-spate,ornamentul capotei portbagaj,masca fata.
Dar asta mai putin conteaza,pune-o pe "picioare",si bucura-te de ea.
Dupa ce am adus-o acasa, am observat si primele defectiuni
6 Jun 2016, 13:34:
Fostul proprietar a fost un preot care la 80 de ani s-a dus la sf. petru, nu cred ca avea el astfel de tendinte
6 Jun 2016, 13:57:
Asa arata dupa ce am dat jos mocheta.
Era imbibata in ulei ars.
M-am apucat de treaba!
S-o stapanesti sanatos!
Tabla pare ok in general, n-ai mult de lucru la ea, chiar daca "s-a ars gratarul" in spate; radiatorul probabil il vei schimba, nu cred ca mai merita reparat ala.
Daca a luat-o la prima cheie, inseamna ca a mai fost pornita in garaj, in cei mai bine de 4 ani in care zici ca a stat, si asta poate fi bine. Vezi si cu franele cum sta, inainte de a incerca un itp...
Probabil, ITP expirat in 23.06.2012. Franele tin, problema e ca servo fasaie cand apas pedala, dar tin.
Victor3001
6 Jun 2016, 13:13
QUOTE(razvan1985 @ 6 Jun 2016, 12:19)
S-o stapanesti sanatos!
Daca e '85,inseamna ca a suferit un "Tuning",pt ca nu se potrivesc cu anul fabricatiei:
Barele fata-spate,ornamentul capotei portbagaj,masca fata.
Dar asta mai putin conteaza,pune-o pe "picioare",si bucura-te de ea.
Un vecin de-al meu are si el un 85 si e tot cu ochelari grosi si bare negre si nu era el pasionat de "tuning".
In rest, sa o stapanesti sanatos.
La bordul meu, sunt 2 butoane cu semnul elicei pentru motoras, unul negru, in partea dreapta si unul mai in centru, portocaliu transparent, aveti idee care e motivul?Ambele sunt conectate, unul dintre ele la o rezistenta aflata sub bord si daca suntem la capitolul asta, stie cineva care e rolul butonului vertical portocaliu transparent?
BN64FLO
6 Jun 2016, 14:21
Ala care merge in rezistenta, are 2 trepte si e de la aeroterma, celalalt poate fi de la electro-ventilator sau poate fi pus de umplutura
, cel vertical e de la ceata de pe spate
ok, problema e ca am verificat firele de la aeroterma si nu sunt legate de nimic.unde le conectez?
dacia_gpg
6 Jun 2016, 14:54
LA butonul negru cu elice, unul verde, unul galben si un fir negru de masa care trebuie sa fie cazut sub bord prin spate.
BN64FLO
6 Jun 2016, 15:40
@dacia_gpg tot l-ai lamuril, pana si pe mine m-ai bagat in ceata
bine, poate is eu somnoros... aeroterma nu e conectata sau butonul? aeroterma o legi asa: forul rosu in rezistenta si firul negru il legi pe caroserie undeva sub bord, pe unde sunt clapetele de dirijare a aerului gen, butonul nu stiu exact pe culori...
Alex1300BV
6 Jun 2016, 16:11
ce inseamna daca servo fâsâie? si la masina mea se aude lafel...
Daciaa97
6 Jun 2016, 16:25
Ar trebui schimbat furtunul de vaccum si sa verificati supapa daca are asa ceva (a mea e cn3 )... daca tot persista probabil e din servofrana,ceea ce inseamna ca s-au dus garniturile si trebuie inlocuita fie cu una la fel sau una care se potriveste la fix ( supernova sau papuc ).
razvan1985
6 Jun 2016, 16:36
Mi se pare ca pe placuța ovala scrie 1989 ?!
BN64FLO
6 Jun 2016, 20:25
daca fasaie servo, in general e sparta membrana si frana functioneaza ca una normala...sau poate fi si supapa desi nu cred
trepideaza si motorul la actionarea pedalei de frana.
legat de butoanele mele, cel negru e legat la motoras,din cate am observat, insa si celalalt are fire conectate.nu imi pot da seama unde pentru ca intra in manunchi.ulorile sunt gri, rosu, negru, iar butonul in sine cred ca e defect, pentru ca nu ramane actionat.
ce parere aveti?
razvan1985
6 Jun 2016, 21:03
QUOTE(omide @ 6 Jun 2016, 19:44)
Cea de pe contraaripa,de langa cea patrata(pe ultimul rand scrie anul fabricatiei).
1985 stiu ca este, dar verific maine si pun o poza
Salutare !
Frumoasa galbena,imi aduce aminte de masina familiei de cand eram copil.
S-o stapanesti sanatos,din poza cu compartimentul motor pare a scrie 1986.
Asteptam poze mai detaliate cu exteriorul.
Cum stai cu lonjeroanele? Din poze observ ca nu are carenaje de fibra la pasaje,mare atentie la suporti cric fata&podea dar si contra-aripi fata si capeti prag....acolo-i boala lor.
adevarat scrie 1986!nu stiu de ce am crezut ca este '85.o sa modific.
pe dedesubt, nu sunt probleme.lonjeroanele sunt intacte, pragurile la fel.
singurele probleme, momentan, sunt cele de exterior. aripile sunt singurele ruginite.nu are pasaje, dar imi doresc.
maine revin cu poze
Maniak22
7 Jun 2016, 01:11
Felicitari pentru masina. Era mai rar sa fie 85. Ce dotari in plus are daca e MLS ?
Daciotul_98
7 Jun 2016, 07:20
Probabil eleronul, barele cu bandouri
Probabil, insa trebuie sa schimb atat eleronul cat si bandourile pentru ca au crapat, sunt imbatranite.
Inca nu am reusit sa imi dau seama de butonul acela de la motoras.Intre timp, plasticul alb de la blocul de lumini a crapat si nu il mai pot folosi.imi trebuie altul.
O alta problema o reprezinta cablul pentru reglajul farurilor.cel din dreapta nu imi mai ajunge la mecanism.
razvan1985
7 Jun 2016, 11:56
Cu bara spate s-a intamplat ceva,originala,nu avea bandou,iar la cea de fata,lipsesc tampoanele(eu am una din '88,Delta MLS,si nu avea bandouri)...😮
Din poze,pare o masina frumoasa,si imi place culoarea !
dacia_gpg
7 Jun 2016, 13:48
QUOTE(omide @ 6 Jun 2016, 21:52)
trepideaza si motorul la actionarea pedalei de frana.
legat de butoanele mele, cel negru e legat la motoras,din cate am observat, insa si celalalt are fire conectate.nu imi pot da seama unde pentru ca intra in manunchi.ulorile sunt gri, rosu, negru, iar butonul in sine cred ca e defect, pentru ca nu ramane actionat.
ce parere aveti?
E bun nare nika.e pentru electroventilator sa-i dea impuls sa porneasca releul.Are termocupla pe radiator,releu de pornire pe aripa interioara?
Acum am vazut ca nu are releu de langa bobina de inductie, dar are sonda pe radiator.Mai trebuie si un electroventilator.
Alex1300BV
7 Jun 2016, 14:19
Niste poze de jur imprejur, sa vedem cum arata Daciutza?
bogdan2001
7 Jun 2016, 14:49
Butonul rosu actiona electroventilatorul,dar nu merge doar daca il apesi,ase este el,cu revenire,nu e stricat.Trebuie tinut apasat ca sa mearga.Cel putin,la Dacia din 1985 a unui prieten utilitatea asta o are butoanul,sa porneasca ELV-ul cand il tii apasat.Daca legi cele doua fire pe direct atunci elv-ul merge incontinuu.
Am inteles.
Nici nu stiam ca exista asa ceva montat pe dacie.La niciuna din daciile anterioare nu am avut butoanele sau elv sau macar sonda aceea montata pe radiator
7 Jun 2016, 20:37:
I-am verificat becurile.
7 Jun 2016, 20:39:
Pragurile sunt intacte
7 Jun 2016, 20:47:
asa arata si portbagajul
7 Jun 2016, 20:51:
inclusiv busonul
Alex1300BV
7 Jun 2016, 22:58
E bine ca vrei sa o salvezi.
Cat despre kilometraj... cum arata compartimentul motor?
sobolan
7 Jun 2016, 23:05
interesant martorul asta....la mine exista,n-are simbol pe el si banuiesc ca e orb....tot aveam eu o sonda de aia cu doua circuite,trag eu un fir in plus la bord....
Masina arata ok,spor la mesterit !!!
Alex1300BV
8 Jun 2016, 15:24
Motorul e cutatzel, dar e sigur ca masina are 39000 km si ca a stat doar in garaj?
am discutat si cu vecinii si cu cei care au cunoscut masina si toti o stiau, fiind masina popii, spunandu-mi ca nu prea o scotea din garaj si ca o ingrija foarte mult
Cel care a revopsit masina in trecut avea o problema cu galbenul de a manjit si manerele alea care arata superb cromate !
Nu arata rau din poze dar cand o s-o desfaci piesa cu piesa o sa dai peste multe suprize,asa-i la dacie.
Cum stai cu suporti cric?!! pare a avea infundat pragul stang in fata,sa folosesti lonjeronul cand o pui pe cric.
sobolan
8 Jun 2016, 20:58
QUOTE(Alex1300BV @ 8 Jun 2016, 16:24)
Motorul e cutatzel, dar e sigur ca masina are 39000 km si ca a stat doar in garaj?
masina arata bine,pare o baza destul de buna de restaurat,parerea mea e ca nu are doar 39000km,arata altfel tabla pe ea mai ales ca a stat in garaj......revopsita a mai fost,se vede........eu zic ca real are 139000km.....acuma o sa-mi sara iar unii in cap sa spuna ca-s carcotas,nu-mi pasa,eu dau cu presupunerea si nu spun ca asa ar fi,daca era in ograda mea stiam sigur ce si cum,din poze ne mai inselam.....
QUOTE(1310CL @ 8 Jun 2016, 21:10)
Cel care a revopsit masina in trecut avea o problema cu galbenul de a manjit si manerele alea care arata superb cromate !
Nu arata rau din poze dar cand o s-o desfaci piesa cu piesa o sa dai peste multe suprize,asa-i la dacie.
Cum stai cu suporti cric?!! pare a avea infundat pragul stang in fata,sa folosesti lonjeronul cand o pui pe cric.
sunt integri, la fel si lonjeroanele.
sambata am intalnire cu o surata al carei sfarsit este voucherul de la remat.merg sa vad ce transplantez.
momentan imi trebuie un far, a aparut rugina, un bloc de lumini si lampile laterale de pe aripi
9 Jun 2016, 21:11:QUOTE(sobolan @ 8 Jun 2016, 00:05)
interesant martorul asta....la mine exista,n-are simbol pe el si banuiesc ca e orb....tot aveam eu o sonda de aia cu doua circuite,trag eu un fir in plus la bord....
Masina arata ok,spor la mesterit !!!
simbolul din dreapta e pentru nivelul minim al combustibilului,care functioneaza(stiu asta pentru ca am venit pe rosu), cel din mijloc "KEY"e pentru contact pus, iar cel albastru nu l-am descifrat azi pentru ca am ramas fara bateria in sine
sobolan
9 Jun 2016, 20:17
QUOTE(omide @ 8 Jun 2016, 23:11)
simbolul din dreapta e pentru nivelul minim al combustibilului,care functioneaza(stiu asta pentru ca am venit pe rosu), cel din mijloc "KEY"e pentru contact pus, iar cel albastru nu l-am descifrat azi pentru ca am ramas fara bateria in sine
la mine nu merge nici unul din alea,sonda de benzina e simplu curcuit si pentru key nu merge.....si nici n-am vazut pana acuma sa mearga la vreo dacie modelul asta,a ta e mai speciala sau din cauza ca e ultimul model cu bordul asta.....prin 86 deja s-a facut trecerea la bord cu turo.....deasemeni conform anului la motor ai arbore palier marit(ca la 1400).....
ce implicatii are faptul ca am arbore palier marit?
sobolan
9 Jun 2016, 20:24
pai ca sa stii cand iti iei piese vreodata daca-i faci rebuild la motor......implicatii ? pai bune.......ia citeste tipul motor din carte si scrie-l aici !
DACIOTUL_97
9 Jun 2016, 20:38
Identic cu al meu.Din 1986 s-a trecut la palier marit.Singurul lucru care imi vine in minte acum e magaria cu upgrade la 1.4 sau 1.6
sobolan
9 Jun 2016, 20:38
conform cartii e palier marit......1.4 il poti face din camasile lui alezate...1,6 nu ai cum,decat cu schimbare bloc......totusi 810-99 are cilindreea de 1289.
exact asa scrie si in carte.deci se poate mari la 1.4 sau totusi nu?
sobolan
9 Jun 2016, 20:48
se poate,iei camasile tale de 1300 si le honuiesti/alezezi pe interior pana la diametrul corespunzator segmentilor/pistonului de 1,4 ......meseriasul care face asta stie el ce masuratori sa aplice !!!
Rob3rto
9 Jun 2016, 21:50
Sau se alezeaza blocul pentru camasi de 1.4/1.6
sobolan
9 Jun 2016, 23:03
deja complicat.....
Mai baieti, sa stiti ca ieri am fost cu galbena mea la ITP.
Spre surprinderea inginerului, in ciuda aspectului nu prea ingrijit, problema ei a fost frana de mana care nu tinea destul si pe care intentionez sa o remediez urgent
11 Jun 2016, 21:16:
am demontat interiorul, am spalat-o, spalat mochetele, am constatat avariile, cam putine si un cauciuc prins in clema, in fata scaunelor, cu rol, de a trage scaunul inapoi.,spalat si farurile, curatat aripile si contraaripile.
11 Jun 2016, 21:18:
mult de munca
Am gasit un elv de renault 5.aveti idee, se potriveste pe dacia mea?
Alex1300BV
13 Jun 2016, 16:57
si ai luat ITP-ul?
De ce nu cauti un EVL de Dacie? ar fi mai simplu de instalat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.