Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reglare unghi cadere papuc 1.9
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
yuonyuon
Salut!
De ceva timp , cam un an , cauciucul de pe dreapta se uzeaza excesiv pe exterior . si roata este inclinata un pic spre interior (partea de jos e sub masina) .

intrebarea mea este cum pot remedia problema , nu mai zic ca trage usor in dreapta . banuiesc ca unghiul de cadere e gresit dar cum il corectez?

masina nu a a avut accident . doar pivotii schimbati aproape 2 ani , si cred ca de atunci sa dereglat ceva
uponten
Simplu, mergi la orice service (care dispune de softuri) si fa o reglare directie , cost = 80 lei.
BLUE R 19
Ai verificat pivotii noi daca au aceeasi dimensiune, pozitia gaurilor si marimea gaurilor ? piesele sunt facute de fiecare cum doreste sad.gif . La pozitia asta a rotii nu prea ai ce regla din bieleta si tirant, daca nu,schimbare ne pivoti, brate, bucse (vezi daca ce ai pe masina corespunde), daca nici asa...incepe reglajul fin radmasa.gif, repozitionare elemente, ciocan, adaptare gauri...
yuonyuon
QUOTE(uponten @ 10 Jun 2016, 09:46)
Simplu, mergi la orice service (care dispune de softuri) si fa o reglare directie , cost = 80 lei.
*

eu mai vreau sa stiu si cum , inainte sa dau 80 de lei.


QUOTE(BLUE R 19 @ 10 Jun 2016, 10:28)
Ai verificat pivotii noi daca au aceeasi dimensiune, pozitia gaurilor si marimea gaurilor ? piesele sunt facute de fiecare cum doreste  sad.gif . La pozitia asta a rotii nu prea ai ce regla din bieleta si tirant, daca nu,schimbare ne pivoti, brate, bucse (vezi daca ce ai pe masina corespunde), daca nici asa...incepe reglajul fin radmasa.gif, repozitionare elemente, ciocan, adaptare gauri...
*

din pivoti cred ca e problema, intradevar unghiul este ridicol. am fost la un service si zicea ceva de ciocan si lonjeron , am crezut ca glumeste . da de pivoti nimic.

intrebare acuma : piulita de la amortizor ce regleaza ? doar inaltimaea . initial am crezu ca deacolo reglez unghiu . masina e si lasata un pic pa dreapta e cam 2-3 cm mai jos iar roata cred ca e 1 cm deviatia .

Mersi mult pentru raspunsuri!!
sobolan
ciocan in lonjeron.....service ? wacko.gif ...fii serios,ala era un garaj de amatori poate....se poate pune un "tirant" reglabil intre lonjeroane si astfel o trage la rece cate putin.....sau cauti brate cu alonja mai mica/mare(cu + sau -) dar nu cred sa mai gasesti...
yuonyuon
nu vreau sa aud de ciocane . initial a fost unghiu bun acum eu cred ca is pivotii diferiti . ar fi bine sa caut alti pivoti. ceva tre sa fac .la 3000 km sau dus zimtii din margine la cauciuc decand am sesizat ca trage intro parte, dupa aceaia am vazut si unghiu ca e aiurea.
sobolan
e clar...daca accident n-a fost si inainte de a schimba pivotii era ok inseamna ca-s pivotii putin fugiti de la gaurile de prindere sau e rotula mai in fata/spate putin....e suficient si 3mm si-ti fuge roata rau,am patit si eu asa cu o pereche de pivoti originali cica l o dacie din 98.....pune trw/lemforder si gata...
yuonyuon
da misteru este elucidat. pivotu superior este mai mare cu 3-4 mm si automat impinge roata de sus in afara cu cativa mm de aici o dereglare a rotii de 1cm , destul .
Pivotul de jos sa dus (cred ca nici nu a fost schimbat) si a mai intrat 2 mm in interior de jos.

dar sunt curios cum regleaza aia cu 80 lei unghiu de cadere.


va multumesc la toti pentru raspunsuri . am clarificat niste chesti si asa mai invatam si noi cate ceva .
BLUE R 19
Nu-l regleaza, colegul ti-a spus ca este 80 lei reglajul directiei la intrebarea ta despre reglare unghi de cadere. Deci 80 lei directie, adica reglaj bielete, paralelism. Prin sistemele de pe masina (seria 1300) poti regla paralelismul si fuga (din tiranti). Pentru celelalte intai verifici sa nu ai deformari in prinderile suspensiei si conformitatea dimensiunii la componente(problema ta).
sobolan
QUOTE(yuonyuon @ 10 Jun 2016, 14:55)
da misteru este elucidat. pivotu superior este mai mare cu 3-4 mm
*



nu e mai mare,ori are gaurile decalate pe corpul lui(cele 4 gauri de prindere) sau rotula e "deplasata" tot din matritare...ori una ori alta.....recomand pivotii ASAM,va vor tine o vara daca nu mergeti mult,desigur !

QUOTE(BLUE R 19 @ 10 Jun 2016, 20:33)
Pentru celelalte intai verifici sa nu ai deformari in prinderile suspensiei si conformitatea dimensiunii la componente(problema ta).
*



corect.....

Ar mai fi si posibilitatea unei gropi luate din plin si atunci e posibil sa fuga semilonjeronul,cazuri au mai fost vazute de mine de-a lungul timpului cand lucram la service !
BLUE R 19
Da, se pot deplasa si bucsele in brat de la soc...
yuonyuon
Sincer gropi am mai luat . acuma mai am si o foaie de arc rupta , tot pa dreapta .

Se aduna mai multe si asa raman fara cauciucuri.

peste 2-3 zile incerc sa mai demontez poate rezolv ceva , mersi inca odata pentru sfaturi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.