Ghirean Marius
30 Nov 2003, 19:39
Am mai multe probleme cu cutia mea cu 5 trepte, si anume:
1. Am scimbat trenul mobil impreuna cu pinionul de atac si cu coroana aferenta, insa dupa montare nu reusesc sa schimb vitezele adica nu ajung sub nici o forma la a-3-a , a-4-a, si a-5-a, insa in 1-a in a-2-a si in spate merge perfect.Care ar pute fi problema?
Pt cine cunoaste cutia de viteze cu cinci trepte sa ma lamuresca si pe mine cum e cu bila aia care vine pusa intre furca de cuplare dintre a 3-a, a-4-a si a-5-a
Ouch, bila aia e blestemul cutiilor cu 5 de pe berlina (am auzit de cel putin 3 cutii care nu au mai vrut sa intre in vit. superioare dupa interventia in zona
).
Din pacate rezolvarea e tot la un mecanic, ca e usor de dat sfaturi dar e a nabii de greu de umblat.
Bafta
liviu croitoru
1 Jun 2004, 07:51
vezi ca nu e numai o bila, sunt doua sau trei in functie de anul de fabr al cutiei... dar nu iti recomand o interventie acolo... doar daca esti mecanic... am auzit ca bila aia daca pica in interiorul cutiei poate fi angrenata in dintii pinioanelor si face praf totul, inclusiv carcasa cutiei... deci nu e de joaca... daca suspectezi ca ti-ar fi picat in cutie, mergi urgent la un nea mecanicu' si veyi cu ocayia asta si de ce nu intra normal
Al Cap0nE
1 Jun 2004, 18:27
Si la mine (cutie cu 4) dupa o interventie un timp a intrat greu in 3 si 4 dar si-a dat drumu singura. Incearca sa fortezi putin furcile (dar nu din schimbator) cu un ciocanel ceva
Bila de care vorbiti se numeste delevier basculant sau pe la mecanici deget cautator, dar nu asta este buba , vitezelz 3,4,5 sunt in directa legatura sio ai doua cauze principale :
1 La fiecare furca vin niste bile retinere ca cele de rulment posibil sa fi omis la montaj o bila sau la vit 5 vin 2 una mare si una mica daca au fost inversate PA si demontezi cutia
2 Pe arborele secundar mai vin ptr fixare baladoare cite 3 pene ( craboti)
daca a fost omisa una sau montata gresit - aceiasi cauza si acelasi remediu
Raspuns final Te tirasti cu ea pina la mecanic eventual sa ai la indemina si un levier, da bine la imagine si bagi povestea de mai sus eventual ceva amenintari - revizuire montaj corect si ai cu ce pleca in vacanta
Bafta
ce inseamna tren fix si tren mobil.
lucianac79
14 Jun 2004, 13:24
trenul fix este arborele primar si rotile dintate (pinioane) de pe el nu se misca pentru a se schimba vitezele
trenul mobil este compus din arbore secundar pinioane si sincroane, si asupra sincroanelor se actioneaza pentru schimbarea vitezelor,pe arborele trenului mobil se afla pinionul de atac si acesta este conic pentru Dacia 13xx si cilindric pentru Nova, DSN si SLZ
rolul sincroanelor este acela de a aduce arborlele secundar, acela care este in legatura cu diferentialul si mai departe cu planetarele si rotile motoare, la aceeasi viteza de rotatie cu pinionul vitezei in care incerci sa intrii, pentru a usura cuplarea,
franand (la schimbarea dintr-o treapta inferioara intr-una superioara) prin intermediul pinionului respectiv arborele primar, decuplat de motor prin intermediul ambreiajului.
dupa sincronizarea vitezelor, mansonul sincronizator se cupleaza, blocand pinionul si arborlele secundar, dupa care prin eliberarea ambreiajului, viteza arborelui primar se sincronizeaza cu viteza de rotatie a motorului
intre vit 3,4 si a 5-a nu exista nici o legatura adik: 3+4 se schimba din arborele secundar si a 5-a din cel primar. si sunt pe axe de comanda diferite (nush exact cum se numesc) si bilele odata puse la locul lor nu au cum sa iasa. deci tie nu-ti intra de nici o culoare in 3-4-5 ?? nici pe loc ??
bai fratilor eu vroiam sa incer sa imi scimb singur sincroanele dar m-ati linistit de tot cu chestiile astea cred ca strang bani si ma duc la mecanic sa nu o fac lata :mrgreen:
si am si o intrebare daca sunt duse sincroanele din cauza lor se spote strica ceva ?? si ce anume ??
liviu croitoru
10 Jul 2004, 00:21
pt spawn.... poti sa mergi linistit... dar sa faci schimbarea vitezelor cu dublu ambreiaj... ca la camion. dacă schimbi fara, apare huruitul ala in cutie... din cauză ca turatiile celor doua pinioane aferente treptei de viteza sunt diferite....huruitul dispare in momentul in care aste pinioane isi sincronizează singure turatiile... daca le lasi asa, in timp ele se vor uza prematur.... io cred că mai bine incerci să te obisnuiesti cu dublul ambreiaj. Eu am fost la mecanic, mi-a desfăcut cutia , a inlocuit ceva pe acolo si acum imi supurează pe la toate imbinările, bașca că am un suierat in treptele 4 și 5... daca iti mai apar si alte probleme... mergi la mecanic
Stie cineva daca grupul de pe cutia in 4 se potriveste pe cutia in 5 ?
Am gasit un grup de 8/33 de 4 trepte si as vrea sa stiu daca mere in cutia mea cu 5 trepte ?
pai si mie imi cam curge din ea uleiu dar o sa o fac o sa schimb si sincroanele cand fac rost de bani
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.