DArtagnan
23 Nov 2005, 15:12
Salut,
Ma gandeam daca se merita discuri pe spate pentru o franare mai buna (asta numai in cazul cand nu se duce naiba garantia.)
As vrea sa stiu parerea voastra.
Merci
tu vorbesti serios ?
bineinteles ca se duce naibii garantia si trebuie sa dai cu ea pe la RAR;
si cam trebuie sa schimbi puntea spate... te-ai gindit cu ce ?
DArtagnan
23 Nov 2005, 15:24
QUOTE(costi @ 23 Nov 2005, 15:19)
tu vorbesti serios ?
bineinteles ca se duce naibii garantia si trebuie sa dai cu ea pe la RAR;
si cam trebuie sa schimbi puntea spate... te-ai gindit cu ce ?
Iti dai seama ca daca stiam mai multe detalii tehnice nu intrebam aiurea in ploaie
Imi dau seama ca implica multe alte chestii de care n-as vrea sa ma lovesc
DArtagnan
23 Nov 2005, 15:27
QUOTE(costi @ 23 Nov 2005, 15:23)
...mda, am dat search insa numai pe forumul Logan
DArtagnan
23 Nov 2005, 15:51
QUOTE(costi @ 23 Nov 2005, 15:34)
da, am citit acolo si la un post scria asa:
QUOTE
Mai bine bagi bani in niste discuri fata facute de vreo firma mai rasarita combinate cu placute sport. Un lichid de frina de calitate amplifica rezultatele.
deci, chiar si un lichid "mai bun" poate imbunatatii franarea?
Teoretic da, numai ca era (cred) vorba de berlina; la masinile serioase (LGN included
) producatorul iti recomanda ce lichid sa pui.
Iar ti-a venit o idee
?
Adi ZSS
25 Feb 2007, 02:11
Pe logan merg discuri de laguna 2 cu tot cu fuzeta. Am vazut eu montate. Eu caut sa imi montez, dar nu gasesc cu tot cu senzoru de la abs.
Geox16v
7 Apr 2007, 12:39
Eu am pus tot ansamblul de la clio 2 A trebuit sa polizez cca 1mm din portetrier si sa fac 2 distantiere ptr cablul de la fr de mina pe strung sa prelungesc camasa (cablul ajunge) Efectul dupa inlocuire face toti bani
Deci pana la urma se poate...
@Geox16V
Ne poti da mai multe detalii? Ce se inlocuieste, ce se adapteaza, cum e cu ABS-ul, cum e cu franarea?
Eventual si poze.
mad_voly
7 Apr 2007, 17:28
Mai bine lasati Loganu cum e de la mama natura. Va jucati cu improvizatii: modificarea ABS-ului ( sau ma rog, adaptare la o punte cu discuri) + un sistem de franare mai bun ( evident) dar nu din fabrica. Eu unul stau impacat ca am puntea cu tamburi la vreo 130 km/h decat sa am aceeasi viteza cu puntea modificata ( fie ea si pe discuri)
pastrama
7 Apr 2007, 17:29
QUOTE(Geox16v @ 7 Apr 2007, 13:39)
Eu am pus tot ansamblul de la clio 2 A trebuit sa polizez cca 1mm din portetrier si sa fac 2 distantiere ptr cablul de la fr de mina pe strung sa prelungesc camasa (cablul ajunge) Efectul dupa inlocuire face toti bani
Te vad io pe unde scoti camasa in caz de accident!
memyselfandI
7 Apr 2007, 17:38
daca e fara "racituri" scoate camasa fara probleme.
bafta
cosmin_2300
7 Apr 2007, 17:49
Dar nu se poate omologa RAR modificarea asta ?
Geox16v
7 Apr 2007, 21:28
Am demontat ansamblul vechi direct de pe punte din 4 suruburi si l-am montat pe cel de clio fara modificari Trebuie inlocuite si conductele ca cele de clio au si o portiune flexibila Nu merge montat la modelele cu abs ptr ca au altfel de senzori Nu stiu daca ar merge ceva de la megane
C a t a l i n
7 Apr 2007, 21:31
Și cine îți dă dreptul să circuli pe drum cu aceste improvizații?
Ce ai câștigat prin aceste modificări? Concret, nu vorbe...
P.S.: Pune numărul de înmatriculare în profil, poate "aranjăm" o "omologare" a talonului până remediezi experimentele...
(glumesc)
Geox16v
8 Apr 2007, 18:42
Vad ca s-au acrit tare strugurii! Pe standul de frine a crescut eficienta totala cu 7%,frina de mina e mult mai eficienta.Pot sa blochez rotile spate cu fr de mina la 40 km/h usor Cit despre talon ...... traim in Romania.........
Pentru 7% in plus si carca de bani corespunzatoare cred ca la mine sunt forte bune alea pe tambur din fabrica...
Geox16v
8 Apr 2007, 19:10
Se zice ca lungimea conteaza inclusiv la dist de frinare Pretul a fost de 150 euro luate de cineva din dezmembrari din franta Oricum masina pe care sunt discurile acum e la un prieten Pe prestige nu pot sa pun din cauza ABS-ului ca as pune fara sa ma gindesc de 2 ori
Geox16v
10 Apr 2007, 19:43
Ptr cei interesati am niste poze
Cristi1980
9 Nov 2008, 10:25
mare pacat ca nu au pus discuri din fabrica si pe logan pe spate..
dar oricum.. nu e de joaca cu improvizatiile
chiar sunt curios, cum de pe oltcit au putut sa puna in anii 1980 francezii.. iar la logan, au lasat vechii tamburi de pe dacia 13xx
AR-18-MOS
9 Nov 2008, 10:26
Deci, tu crezi ca pe Logan sunt tamburi de Dacia 1300?
Cristi1980
9 Nov 2008, 10:28
nu chiar tamburii de dacia, dar e aceeasi conceptie de tamburi..
mare pacat ca nu s-a vrut sa se faca o masina la standardele actuale..
AR-18-MOS
9 Nov 2008, 10:32
E la standarde actuale. Vorbesti in necunostiinta de cauza.
Sunt si alte masini de la firme mai cu pretentii decit Dacia care au tamburi pe spate, dar problema asta s-a mai discutat de multe ori...
flor-yan69
10 Nov 2008, 21:22
Va pot spune cu siguranta ca la dacia vor aparea curand si Sandero cu discuri pe spate iar apoi si Logan
AR-18-MOS
10 Nov 2008, 22:27
Curand ...
voinicel
18 Nov 2008, 14:24
Cu recesiunea ecnomica cred ca o sa mai avem ceva de asteptat.
Inrebarea e, se vor putea monta si pe modelul cu ABS fara a schimba (sau resofta ) computerul de ABS, si fara a avea nevoie de omologare RAR???
raqzvan
18 Nov 2008, 15:48
Adica sa cumperi discurile si sa le montezi in fata blocului?!
Cred ca glumesti!
Pe masinile deja cumparate nu se va putea schimba nimic legal (fara o investitie considerabila).
Mai e si problema aia minora a "interventiilor neautorizate la sistemul de directie si de franare" despre care vorbeste Codul Rutier. Aaa... si sa-ti pui frane luate de la dezmembrari ... priceless.
voinicel
19 Nov 2008, 12:51
Eu vorbeam de discuri spate originale Dacia. Nu cred ca vor modifica ei puntea spate ci doar vor fabrica discuri care sa se potriveasca pe puntea actuala fara modificari. Referitor la partea de modificari asupra instalatiei de franare, atata timp cat producatorul are omologare pentru discuri spate si atat timp cat sunt piese originale care se monteaza din fabrica pe anumite modele nu improvizatii de la dezmembrari iar in talon/cartea masinii nu scrie ce fel de frane am pe spate chiar nu conteaza. Singura problema va fi computerul ABS pentru ca banuiesc ca sunt parametri diferiti pentru tamburi.
Lord Hades
20 Nov 2008, 21:29
Stiu eu pe unii care incep sa planga cand schimba placute de frana la 4 roti. Chestia asta e pentru sumacheri autohtoni sa iti pui dicuri pe spate la logan.
In caz de franare puternica puntea spate pierde din incarcare, o blocare a rotilor (tamburii sunt suficienti) se produce derapaj. La ce iti trebuie discuri?
bogdan_90
20 Nov 2008, 22:08
QUOTE(Lord Hades @ 20 Nov 2008, 22:29)
Stiu eu pe unii care incep sa planga cand schimba placute de frana la 4 roti. Chestia asta e pentru sumacheri autohtoni sa iti pui dicuri pe spate la logan.
In caz de franare puternica puntea spate pierde din incarcare, o blocare a rotilor (tamburii sunt suficienti) se produce derapaj. La ce iti trebuie discuri?
ca e mai " smecher cu discuri" asa e la noi in romania.
Lordule, stim ca sunt acrii aia cu boabe multe si rotunde
Ideea e urmatoarea: am anvelope bune, late, omologate (205/45/17), am suspensie sport, care imbunatateste considerabil stabilitatea rotii pe suprafata de rulare, am si dicuri de frana sport, Tarox, ventilate, mult mai eficiente decit originalele. In cazul asta, fata franeaza mult prea bine, spatele insa nu se ridica la nivelul de aderenta al anvelopelor+suspensie. Asa ca discurile la puntea spate sunt binevenite.
Eu unul sunt pentru imbunatatirile care te ajuta sa stai bine pe sosea si care-ti sporesc siguranta, sia asta este una din acele imbunatatiri. Daca discurile sunt montate bine, atunci nu sunt probleme. Se poate regla forta de franare pe puntea spate, astfel incit sa nu se blocheze inaintea puntii fata.
Lord Hades
20 Nov 2008, 22:50
QUOTE(Dsign @ 20 Nov 2008, 23:35)
Lordule, stim ca sunt acrii aia cu boabe multe si rotunde
Aici gresesti! 120km/h cu Loganul e mai mult decat suficient pentru mine.
Daca tu ai dezvoltat o asemenea pasiune pt masina asta, bravo tie, banii tai, fa-o in conditii de siguranta si securitate maxima si e OK. Dar mai e o zicala: Ce ii trebuie chelului? Bube in cap!
Las-o fratioare, ca e mai buna decit multe alte cazane cu pretentii. Daca stateam cu troaca in service sa repar tot felul de "bube", nu mai aveam bani de giumbuslucuri. Orice cazan as avea, tot i-as face cite o imbunatatire, ceva. Ca deh, ma maninca...
Auzi vorba de la fratele tau, care a lucrat si lucreaza prin service-uri : Ligheanul asta e o masina mult prea buna, altele la acelasi nivel de pret sunt praf. Daca vrei exemplificare cu acte in regula, pe privat, ca aci facem off-topic.
Asa ca, eu bag banutul in siguranta mea, pentru ca la anul, cind o sa o dau pe asta, o sa-mi iau tot Logan, si o sa transfer totul pe el. Mi s-a parut rautacios comentariul tau referitor la "sumaheri autohtoni"
Inca nu m-am apucat sa lucrez la franele cu discuri pe spate, insa asta e urmatoarea modificare pe care o voi face
PAULIC
21 Nov 2008, 00:44
Dsign,iti stau la dispozitie oricind cu toate detaliile si iti garantez ca in 3 ore ai discuri pe spate,cu costuri mult mai mici decit la ce ai schimbat pe fata. Doar stii ca am aproape un an de cind merg cu discuri pe spate.
Lord Hades
21 Nov 2008, 21:55
QUOTE(Dsign @ 20 Nov 2008, 23:58)
Mi s-a parut rautacios comentariul tau referitor la "sumaheri autohtoni"
Imi cer scuze daca te-am jignit cumva, dar e plina lumea de cretini si incep sa nu ii mai suport. Banii tai, pasiunea ta, fa treaba cu acte in regula si nu am nimic cu tine. Ba din contra apreciez o treaba facuta cu bun gust. Ca mi se pare inutila, asta e parerea mea. E ok acum?
QUOTE(PAULIC @ 21 Nov 2008, 01:44)
Doar stii ca am aproape un an de cind merg cu discuri pe spate.
Felicitari, la cat mai multi ani si sper sa te ajute discurile alea daca ajungi vreodata in situatii critice. Daca masina era mai grea pe spate, si franarea cu tamburi nu era eficienta puneau direct din fabrica discuri. Oricum e irelevant sa mai discutam pe utilitatea lor pe LOGAN.
PAULIC
22 Nov 2008, 00:27
[quote=Lord Hades,21 Nov 2008, 22:55]
Felicitari, la cat mai multi ani si sper sa te ajute discurile alea daca ajungi vreodata in situatii critice. Daca masina era mai grea pe spate, si franarea cu tamburi nu era eficienta puneau direct din fabrica discuri. Oricum e irelevant sa mai discutam pe utilitatea lor pe LOGAN.
Multumesc pentru felicitari si iti doresc sa nu ai parte de acele situatii critice pentru ca e mai bine.Acum ,revenind la subiect, din cite inteleg de la tine,numai masinile grele au fost dotate cu discuri de frina pe spate. Sa ma scuzi dar imi permit sa te contrazic nitel si sa dau si citeva exemple.Prin ani 70-72,cind aveam eu 10-12 anisori,tatal meu avea o dacie 1100. Inaintea ei a avut un renault 10 major. Culmea e ca amindoua aveau discuri de frina pe spate. Sa fi fost alea mai grele ca loganul? Tot in acea perioada exista si renaultu gordini care era mai micut dar avea si el discuri pe spate.Revenind in zilele noastre luam ca exemplu Mini Cooper care este tot o masina usoara dotata cu discuri pe spate.Acum ca am lamurit cit de cit ca nu greutatea este un criteriu pentru a dota masina cu un sistem de frinare cu discuri de frina pe spate(care este de necontestat mai eficient) spune-mi si mie de ce pe megan producatorul pune discuri si pe logan acelas producator pune tambur? Eu cred ca datorita costurilor de productie.Dar daca loganul s-a vrut o masina ieftina din toate punctele de vedere, asta nu inseamna ca ca nu il avantajeaza un sistem de frinare mai performant.
juristul2000
22 Nov 2008, 10:00
Da numai ca nu vad cum mai trece Loganu cu sicuri pe spate de ITP - luat pe bune
in rest tentanta idee
driverx
22 Nov 2008, 10:04
Oameni buni. Pe Lancerul meu, masina cu aaaaalta distributie a greutatii pe punti si dupa 5500km de abia incep sa apara urmele pe discurile spate. Va dati seama cat de tare se franeaza cu ele. Si franez tare.
Terminati cu prostiile astea. Mai bine faceti ceva ca lumea la masina, nu mai aruncati bani, timp, energie pe impresii deanpulea.
history
22 Nov 2008, 21:51
QUOTE(driverx @ 22 Nov 2008, 11:04)
Oameni buni. Pe Lancerul meu, masina cu aaaaalta distributie a greutatii pe punti si dupa 5500km de abia incep sa apara urmele pe discurile spate. Va dati seama cat de tare se franeaza cu ele. Si franez tare.
Terminati cu prostiile astea. Mai bine faceti ceva ca lumea la masina, nu mai aruncati bani, timp, energie pe impresii deanpulea.
Corect!
dan.gutu
22 Nov 2008, 22:23
QUOTE(juristul2000 @ 22 Nov 2008, 10:00)
Da numai ca nu vad cum mai trece Loganu cu sicuri pe spate de ITP - luat pe bune
in rest tentanta idee
Crezi ca ala care face ITP poate sa demonstreze ca nu a venit cu asa ceva din fabrica ? Crezi ca are o lista cu toate masinile care au disc pe spate si care nu ?Eu am studiat masina lui Paul in ceea ce priveste discurile de frana spate si totul este OK,practic nu exista nici o improvizatie.Toata stima Paul !
bobo77
22 Nov 2008, 22:31
QUOTE(dan.gutu @ 22 Nov 2008, 22:23)
Crezi ca ala care face ITP poate sa demonstreze ca nu a venit cu asa ceva din fabrica ? Crezi ca are o lista cu toate masinile care au disc pe spate si care nu
Eu zic ca poate si stie ca pe logan nu s-au pus discuri pe spate...
dan.gutu
22 Nov 2008, 23:13
QUOTE(juristul2000 @ 22 Nov 2008, 10:00)
Da numai ca nu vad cum mai trece Loganu cu sicuri pe spate de ITP - luat pe bune
in rest tentanta idee
Eu fac ITP si nu m-a invatat nimeni, ca Loganul, nu are discuri pe spate
,si nici nu am unde sa citesc asta.Lasand gluma la o parte, practic sa zicem ca modificam un Megan din 1995 si punem discuri de frana pe spate,daca stie vreun inspector ITP din tara asta ca a fost modificat, eu ma las de meserie.La Logan este usor, pentru ca se stie toata lumea ca nu a fost fabricat cu discuri franare pe spate.
PAULIC
23 Nov 2008, 03:02
Multumesc Dan. Amabil ca intotdeauna. Ce vreau eu sa se inteleaga, ca daca am intrat pe acest forum, am intrat ca sa fiu ajutat cu un sfat cind am nevoie sau sa ajut pe altul care are nevoie cu un sfat sau cu umilele mele cunostinte de mecanica.Am crezut ca cine a deschis topicul chiar este interesat de problema discurilor pe spate si ca postind il voi ajuta dind toate relatiile despre piese,de la ce masina,ce an, montare,reglaj repartitor, dar vad ca treburile astea nu a interesat pe nimeni mai mult ca grija de cum voi lua itp-ul. Daca se citeste bine regulamentul, scrie ca nu ai voie sa circuli pe drumurile publice cu DEFECTIUNI la sistemul de frinare. De modificari nu pomeneste nimic. Dimensiunea rotilor este trecuta si in cartea de identitate si in certificatul de inmatriculare. De ce oare nu este trecut si sistemul de frinare? Pentru ca atita timp cit functioneaza in parametri nu intereseaza pe nimeni.Tin sa spun ca nu am facut ceva artizanal, ci am inlocuit sistemul ca pe orice alta piesa de schimb. Am desfacut cele 4 suruburi care tine fuzeta tamburilor,am desfacut conducta de frina,am scos cablul de frina de mina,iar pe urma am montat totul la loc dar in loc sa montez fuzeta cu tambur am montat fuzeta cu disc. Am montat conducta de frina de renault,cu racord flexibil,pentru ca etrierul este mobil, nu este fix ca si pistinasul de la tambur si risti sa se rupa conducta daca nu are racord flexibil. Dupa ce am facut aerisirea am desfacut iarasi conducta si am bagat intre ea si etrier un manometri de presiune, cu care am reglat presiunea la frinare din regulator cu masina goala si incarcata comform manualului renault. Acum dupa cele descrise va rog sa imi spuneti voi unde este improvizatia sau partea care nu vi se pare in siguranta. Va rog sa ma credeti ca am scris toate astea doar sa ajut pentru ca mie mi-a trebuit citeva luni doar ca sa gasesc masina compatibila din toate punctele de vedere,fara sa trebuiasca sa fac nici un fel de modificare.
Numai bine.
Ps. Dane vezi loganul tunat in Brazilia,are discuri pe spate? Si sigur acolo se omologheaza.
[quote=PAULIC,22 Nov 2008, 01:27]
[quote=Lord Hades,21 Nov 2008, 22:55]
Felicitari, la cat mai multi ani si sper sa te ajute discurile alea daca ajungi vreodata in situatii critice. Daca masina era mai grea pe spate, si franarea cu tamburi nu era eficienta puneau direct din fabrica discuri. Oricum e irelevant sa mai discutam pe utilitatea lor pe LOGAN.
Multumesc pentru felicitari si iti doresc sa nu ai parte de acele situatii critice pentru ca e mai bine.Acum ,revenind la subiect, din cite inteleg de la tine,numai masinile grele au fost dotate cu discuri de frina pe spate. Sa ma scuzi dar imi permit sa te contrazic nitel si sa dau si citeva exemple.Prin ani 70-72,cind aveam eu 10-12 anisori,tatal meu avea o dacie 1100. Inaintea ei a avut un renault 10 major. Culmea e ca amindoua aveau discuri de frina pe spate. Sa fi fost alea mai grele ca loganul? Tot in acea perioada exista si renaultu gordini care era mai micut dar avea si el discuri pe spate.Revenind in zilele noastre luam ca exemplu Mini Cooper care este tot o masina usoara dotata cu discuri pe spate.Acum ca am lamurit cit de cit ca nu greutatea este un criteriu pentru a dota masina cu un sistem de frinare cu discuri de frina pe spate(care este de necontestat mai eficient) spune-mi si mie de ce pe megan producatorul pune discuri si pe logan acelas producator pune tambur? Eu cred ca datorita costurilor de productie.Dar daca loganul s-a vrut o masina ieftina din toate punctele de vedere, asta nu inseamna ca ca nu il avantajeaza un sistem de frinare mai performant.
[/quote]
Si Dacia 1100 si Renault-ul 10 au motoarele pe spate.Deci sunt mult mai grele decat Loganul PE SPATE(era vorba de greutatea pe puntea spate..cel putin eu asa am inteles,si asa e si logic).Oricum,felicitari!
raqzvan
23 Nov 2008, 18:18
Si unele loturi de Oltcit aveau discuri pe spate. Iar Oltcitul avea 850kg (conform hârtiilor)...
PAULIC
23 Nov 2008, 21:56
@PaulT ai bagat de seama ca am facut referire si la Mini Cooper?
bogdan_90
23 Nov 2008, 22:14
eu cand am dat de permis asa am invatat nu modifici nimic la frane, lumini etc deci e ilegal ce ai facut. si cu asta basta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.