Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curatarea carburatorului
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
DodoBird
De ani de zile, eu, folosesc o metoda de curatare a carburatorului care imi place sa o numesc “RAPIDA”. Practic imi ia cam o ora si jumatate: demontare , curatare remontare si EVIDENT pornire smile.gif
Un alt avantaj: procedura poate fi facuta in casa, la caldurica, fara degajare de mirosuri pestilentiale.
1- Se scoate carburatorul de pe masina. (este o operatiune care si pe mine m-a deranjat mult dar oricate chestii am incercat sa dovedit a fi imperios necesara !)
2- Se desface COMPLET carburatorul. Aici atentie : recomand demontarea inclusiv a axului clapetei de acceleratie si scoaterea vechilor garnituri de teflon (care intotdeauna se vor inlocui cu unele noi !).
3- Se fac 2 grupe de piese : grupa cu jiglere si restul !
4- Jiglerele se sufla se verifica eventual se schimba cu unele de fabrica calibrate .
5- Restul se pun intr-un vas mare metallic (o oala de inox de exemplu , dar fara stirea sotiei !)
6- Se umple vasul cu apa calda pana cand piesele sunt complet imersate (atentie vasul sa fie sufficient de inalt !)
7- Se pune in apa un detergent LICHID degresant (de bucatarie … eu prefer AXION lichid sau PUR lichid). Atentie trebuie obligatoriu lichid fara suspensii!). Cam la 3 litri de apa se pune 60-70 mL detergent lichid.
8- Se pune Ciorba de Carburator la fiert pe aragaz (din nou este bine sa nu vada nevasta)!!!
9- Cand apa incepe sa fiarba se reduce focul astfel incat apa sa nu clocoteasca in draci , dar in acelasi timp sa observati mentierea unei circulatii de bule de aer de la baza cratitei spre suprafata (un jet de apa extrem de util care va spala si curata toate orificiile daca orientam partile componente cand pe o parte cand pe alta !). Deci din trei in trei minute intoarceti partile pieselor cand pe o parte cand pe alta peste jetul de bule pana la terminarea timpului de fiert.
10- Se fierbe minim 30 minute pana la 45 minute .
11- Apoi se ia vasul de pe foc si se umple incet mai intai cu apa rece peste ciorba calda deja existenta evitand un soc termic violent. Se lasa apoi apa multa curgand in vas pana la inlocuirea completa a amestecului de detergent cu apa curata. Pana la terminarea operatiunii de la punctul 12 se lasa jet de apa in continuare curgand in recipient.
12- Acum pe rand se scote prima piesa , se curata bine de apa cu o carpa ce nu lasa scame dupa care IMEDIAT se sufla violent pe toate orificiile pana la uscarea lor . Apoi se ia urmatoarea , etc.
13- Rezultanta este un carburator “nou nout” idem ca prezentare ca si cel din magazin.
14- Si mai ales TOATE micile canale existente sunt acum in perfecta stare !
15- Se remonteaza carburatorul (nu uitati TOATE garniturile se vor pune noi!).

Si asta ar fi tot, eventual acum ascundem urmele (adica spalam bine bine de tot vasul in care am fiert carbul, tot cu Axion-ul ramas, nu spui ce se poate intampla daca uitam sa facem aceasta operatiune radmasa.gif ).
Ciombe
Dodo, io folosesc metoda " 7 -20 minute" biggrin.gif
Concret: prima masina, oltena 12 trs - carbucitor dublu-corp. Imi trebe 2 surubelnite (una mai lata si una ingusta pt jiglere) si un patent + spray de curatat carburatoare.
Durata: fix 7 minute!
Deschid capota, scot gatul de lebada (ce face legatura intre carburator si carcasa filtrului de aer) apoi cu patentul slabesc cele 2 suruburi de la cablul de shoc, scot cablul.
Cu surubelnita mare scot turul+returul de la carburator, desfac apoi cele 6 suruburi din capacul carbului. Scot cu grija capacul - care se tine in tija de acceleratie, il rasucesc 90 de grade si il ridic cu grija sa nu strambez putitorul.
Apoi iau surubelnita mica si scot cele 3 jiglere mici (pt relanty, tr1 si tr2) apoi inca 2 jiglere de-alea mai lungi. Apoi iau o carpa si absorb toata benzina din corpul carbului. Iau apoi spray-ul si suflu in toate gaurelele posibile si imposibile, inclusiv orificiile tur-retur din capacul carbulu, tinand in acelasi timp carpa deasupra carbului, ca daca bag spray cu presiune intr-o gaurica, tasneste pe alta gaurica.. blink.gif . Apoi cucarpa absorb iarasi ceea ce se strange pe fundul carbului.
Apoi mai suflu nitel si jigleoarele, apoi montez totul la loc in ordine inversa.
La sfarsit reglez cablul de shoc a.i. clapeta de shoc sa stea in pozitie verticala.
Totul dureaza fix 7 minute (cronometrat de atatea ori!!!). Cred ca stiu s afac asta si cu ochii inchisi deja... Adica noaptea pe dealu negru a trebuit sa fac asta - doar cu lunima farurilor.

La papuc- tot carb dublu- corp - da la asta am desfundat doar de 2 ori, de aceea dureaza mai mult. Trebe in plus fata de celalalt sa desfac clemele de la fcarcasa filtrului de aer, sa destrang colierul d ela gatul de lebada, sa desfac cu grija imbinarile de la furtunasele alea ce intra in "t" in gatul de lebada. Dureaza nitel mia mult...

Numai bine!
diaconuliviu
@ Dodo
O singura remarca la ce ai spus aici; acel jet de apa il recomand tot cald. Se racesc piesele mai lent pina la temperatura de suportabilitate a miini, dar eventualele urme de gome si impuritati nu se intaresc, fiind mentinute la viscozitate mica, iesind mai usor la suflatul cu aer.

Ca o completare: nu se recomanda detergenti solizi pentru ca pot contine soda, care ataca aliajul. Exista in carburator un "jiclor" practicat exact in acel aliaj; este pe fundul CNC, in partea opusa supapei pompei de repriza si este "jiclorul" econostatului; daca ii creste diametrul, va creste debitul de benzina in sarcini mari, deci consum marit.

In rest, este excelent ce spui.
DodoBird
QUOTE(Ciombe @ 24 Nov 2005, 08:19)
Dodo, io folosesc metoda " 7 -20 minute"  biggrin.gif
Concret: prima masina, oltena 12 trs - carbucitor dublu-corp. Imi trebe 2 surubelnite (una mai lata si una ingusta pt jiglere) si un patent + spray de curatat carburatoare.
Durata: fix 7 minute!
Deschid capota, scot gatul de lebada (ce face legatura intre carburator si carcasa filtrului de aer) apoi cu patentul slabesc cele 2 suruburi de la cablul de shoc, scot cablul.
Cu surubelnita mare scot turul+returul de la carburator, desfac apoi cele 6 suruburi din capacul carbului. Scot cu grija capacul - care se tine in tija de acceleratie, il rasucesc 90 de grade si il ridic cu grija sa nu strambez putitorul.
Apoi iau surubelnita mica si scot cele 3 jiglere mici (pt relanty, tr1 si tr2) apoi inca 2 jiglere de-alea mai lungi. Apoi iau o carpa si absorb toata benzina din corpul carbului. Iau apoi spray-ul si suflu in toate gaurelele posibile si imposibile, inclusiv orificiile tur-retur din capacul carbulu, tinand in acelasi timp carpa deasupra carbului, ca daca bag spray cu presiune intr-o gaurica, tasneste pe alta gaurica.. blink.gif . Apoi cucarpa absorb iarasi ceea ce se strange pe fundul carbului.
Apoi mai suflu nitel si jigleoarele, apoi montez totul la loc in ordine inversa.
La sfarsit reglez cablul de shoc a.i. clapeta de shoc sa stea in pozitie verticala.
Totul dureaza fix 7 minute (cronometrat de atatea ori!!!). Cred ca stiu s afac asta si cu ochii inchisi deja... Adica noaptea pe dealu negru a trebuit sa fac asta - doar cu lunima farurilor.

La papuc- tot carb dublu- corp - da la asta am desfundat doar de 2 ori, de aceea dureaza mai mult. Trebe in plus fata de celalalt sa desfac clemele de la fcarcasa filtrului de aer, sa destrang colierul d ela gatul de lebada, sa desfac cu grija imbinarile de la furtunasele alea ce intra in "t" in gatul de lebada. Dureaza nitel mia mult...

Numai bine!
*


In mod cert metoda functioneaza si poate fi facuta intre 2 max 3 curatari sa zicem "generale" . Deoarece nu se ajunge intr-o zona care este extrem de sensibila: axul si clapeta de acceleratie. In general atat axul cat si clapeta se decalibreaza in timp (observabil mai ales la relanti si la consum). Adica : neschimbarea la timp a clapetei in afara de cele spuse mai sus poate duce si la deteriorarea corpului inferior ceea ce e cam nasol. Deasemenea neschimbarea la timp a garniturilor de teflon duce tot la deteriorarea zonei de culisare a axului clpetei nemai putanduse face apoi o etansare corecta chiar daca respectivele garnituri se vor schimba cu unele noi (din nou avem o deteriorare a corpului inferior ce devine nerecuperabil).
Eu sunt putin mai tipicar , poate chiar exagerat dar de ce sa nu recunosc au mai fost cazuri si la mine cand am apelat de la metoda (semipenibila) cu depresiune cu podul palmei pana la metoda ta mult simplificata (cateva pompe ici colo prin capacul desfacut) smile.gif
He he he sau mai bine spus "cand curat carbul meu am mai multa rabdare biggrin.gif "

DodoBird
QUOTE(diaconuliviu @ 24 Nov 2005, 08:56)
@ Dodo
O singura remarca la ce ai spus aici; acel jet de apa il recomand tot cald. Se racesc piesele mai lent pina la temperatura de suportabilitate a miini, dar eventualele urme de gome si impuritati nu se intaresc, fiind mentinute la viscozitate mica, iesind mai usor la suflatul cu aer.

Ca o completare: nu se recomanda detergenti solizi pentru ca pot contine soda, care ataca aliajul. Exista in carburator un "jiclor" practicat exact in acel aliaj; este pe fundul CNC, in partea opusa supapei pompei de repriza si este "jiclorul" econostatului; daca ii creste diametrul, va creste debitul de benzina in sarcini mari, deci consum marit.

In rest, este excelent ce spui.
*


Absolut corect !
Sa stii ca deja in momentul terminarii fierberii toate canalele sund deja desfundate, jetu de aer il folosesc doar pentru a curata si usca de APA ramasa pe canale (folosind apa de la robinet mie frica de calcarul din ea! in mod normal ar fi trebuit ca toata operatiunea sa fi facuta DOAR cu apa distilata, dar sa nu fim exagerati !)
Smeagol
Este cea mai tzapana metoda - ciorba de carburator !
Nici nu vreau sa ma gadesc ce-ar spune nevasta...
DodoBird
QUOTE(Smeagol @ 24 Nov 2005, 09:28)
Este cea mai tzapana metoda - ciorba de carburator !
Nici nu vreau sa ma gadesc ce-ar spune nevasta...
*



SSSSSTTTTTT ! ohmy.gif Iti spun eu : manaci ciorba din chiuveta si dormi pe presul de la intrare STTTTTTTTTT! excl.gif
thea
Daca stiam de metoda asta saptamana trecuta,o aplicam.Asa am dus-o la nenea mecanicul sa curete carbul.
biggrin.gif Eu am un mare avantaj fata de voi la aplicarea metodei ciorba de carburator..........nu ma feresc de nevasta, ca eu sunt aia.
clr

Nu mai am berlina de cativa ani buni, dar totusi eu eram destul de multumit de solutia cu decarburol. Iar carburatorul iesea tot de parca ziceai ca e cumparat din magazin. E adevarat ca in loc sa atentez la cratitele sotiei trebuia sa scot niste bani din buzunar pentru decarburol ...
DodoBird
QUOTE(thea @ 24 Nov 2005, 10:19)
Daca stiam de metoda asta saptamana trecuta,o aplicam.Asa am dus-o la nenea mecanicul sa curete carbul.
biggrin.gif Eu am un mare avantaj fata de voi la aplicarea metodei ciorba de carburator..........nu ma feresc de nevasta, ca eu sunt aia.
*



Doamne ! am uitat sa zic e foarte probabil sa fie si invers deci sotiile trebuie sa se fereasca de soti, sau reciproca nu e valabila ? scuze n-am fost sotie niciodata biggrin.gif

QUOTE(clr @ 24 Nov 2005, 10:26)
Nu mai am berlina de cativa ani buni, dar totusi eu eram destul de multumit de solutia cu decarburol. Iar carburatorul iesea tot de parca ziceai ca e cumparat din magazin. E adevarat ca in loc sa atentez la cratitele sotiei trebuia sa scot niste bani din buzunar pentru decarburol ...
*



Da si aceasta est o metoda foarte buna , este cea NORMALA , doar ca trebuie tinut carburatorul vreo 24 ore in solutie !
paulp
Decarburolul mai are un dezavantaj: PUTE. Asa ca tot vei lua omor de la sotie ca ai imputi casa cu miros de diluant wink.gif
Oricum, ideea cu ciorba de carburator e bestiala, inca vreo 2 cepe si niste Delikat si sotia va fi foarte incintata ca ai facut ceva de mincare. Totu e sa nu maninci si tu 243.gif
danelu
Ce garnituri sunt la carb. si cam cat costa?Vreau sa-i fac surpriza nevestei cu o supa.
P.S. Vegeta se pune?
driverx
QUOTE(danelu @ 24 Nov 2005, 15:49)
Ce garnituri sunt la carb. si cam cat costa?Vreau sa-i fac surpriza nevestei cu o supa.
P.S.    Vegeta se pune?
*



garniturile is la felul 2. Aici e vorba de supe. radmasa.gif radmasa.gif
Dreamer
Si la desert ce avem ? biggrin.gif
DodoBird
QUOTE(Dreamer @ 24 Nov 2005, 21:53)
Si la desert ce avem ? biggrin.gif
*



In curand "supa de chiulase" ! radmasa.gif
UN val ENORM de nemultumire in randul barbatilor: SUNT PUSI PENTRU PRIMA OARA SA GATEASCA excl.gif
argon
Eu am scapat de facut ciorba cu un aditiv de curatat carbul, introdus in benzina...nici macar nu am deschis capota, masina si-a reluat mersul normal, si am si evitat gura nevestei cu ciorba....asta se intampla acum 20 000 km de cand a inceput sa mearga nasol...de atunci merge perfect icon_mrgreen.gif

Dar recunosc ca ideea lui Dodo e interesanta...si mai ales originala
Mache
Ce aditiv?
argon
QUOTE(Mache @ 25 Nov 2005, 10:26)
Ce aditiv?
*




Era parca HEXOL la 250 ml la un plin, cica special pt carburator(nu si injectie), si a costat sub 100 000. In rest, pentru buna functionare a carbului fara sa-l desfaci si sa-l faci Ciorba radmasa.gif , se recomanda benzina "de marca"(MOL, Rompetrol..etc) si neaparat filtru de benzina deala ce retine si apa.

Eu desi pun benzen numai de la Mol, si rezervorul e curat(proaspat spalat), sunt nevoit sa schimb filtrul la max 1000 km deoarece se umple de mizerie.
ydaniel
a,eu am un vas special pt asa ceva si fac in curte smile.gif)
da faza e ca poti sa-l cureti bine.ms de ideea ta.
Muttley
O mica intrebare... Suflatul carbului, cu ce-l facem? Compresor cel mai probabil nimeni n-are, iar cu pompa de pneuri... sa fim seriosi! Am vazut insa in magazine sprayuri cu aer comprimat (cica pt curatat tastatura) si cred ca se preteaza f bine... Eu unul cand curat carburatorul folosesc Decanolul ala de miroase tare dar nu-l suflu cu nimic dupa. Voi ce folositi?
DodoBird
Revin la idee , suflatul eu de exemplu il fac cu un mic tub de plastic prin care suflu cu gura , se poate si cu o pompa de minge sau cauciucuri . Nu trebuie "pentru al desfunda , el este PERFECT desfundat dupa acest procedeu , ci pentru a "usca" canalele de apa!
NU folositi sparay de aer nici la carburator nici macar la calculatoare ! Din cauza difernetei de presiune partile "suflate" se acopera cu ghiata ! Deci condens , deci umezeala , nu e bineeee sad.gif
ydaniel
eu am compresor,da trebuie la o pres mica,altfel il indoi:))
Fishman
Am lansat un topic cu tema "Carburatorul sau bujiile sa fie de vina....." si un membru m-a trimis catre metoda ta de curatare a carburatorului .....pare super interesanta dar intai de toate o intrebare daca imi permiti .....ultimul mester pe care l-am vizitat m-a bagat intr-o neliniste ...in sensul ca ar fi prognozat o infundare a unor canale din carburator ce numai pot fi curatate sub nici o forma iar singura solutie ar fi unul nou sau unul SH........sincer sa fiu as vrea sa incerc si varianta ta .Tu pana acum ai mai intalnit ca acest carburator de Dacie sa fie atat de infundat incat sa fie nevoie de unul nou.Acum merg dar are un jiglor modificat si cam consumaaaaaaaaaa wacko.gif
vi_escu
Am incercat medoda cu "ciorba de carburator". Iese super!
Lde 2100
La ciorba de carburator credeti ca ar fi mai bine sa il fierb cu apa distilata?
rodi
Daca apa ta de la retea depune mult calcar la fierbere, este bine ceea ce te gandesti sa faci.
maddog4life
uite id-ul meu mountainbicking_mtb daca ai poze cu ele mai recent si un ultim pret eu sunt din c-lung si daca le poti trimite cu posta romana
tzepesch
daca sunteti curiosi sa vedeti cum arata un carb inainte si dupa fierbere, e al meu.
DJ-55-AMC
Am si eu o nelamurire.
Din ce am inteles eu de aici jigloarele se curata manual, nu se fierb. Corect?

Cand am desfacut carburatorul nu a avut nici o garnitura intre corp si capac. Nu vi se pare ciudat?
ORIJINAL21
acum 2 zile am curatat un carb 32 irma cu un spray de rugina/suruburi si rezultatul sincer a fost cu mult peste masura asteptarilor mele...
a iesit aproape stralucitor.
Am folosit doar o perie mica de sarma fina tubul si servetele de hartie..

QUOTE(DJ-55-AMC @ 6 Jul 2013, 21:57)
Am si eu o nelamurire.
Din ce am inteles eu de aici jigloarele se curata manual, nu se fierb. Corect?
*


Eu nu am fiert nimic pentru ca m-am candit ca apa contine sare si clor....
jiglorele le cureti cu benzina sau (eu am folosit spray-ul)
apoi se sufla cu aer (eu am folosit un compresor de roti alimentat la redresor)


QUOTE(DJ-55-AMC @ 6 Jul 2013, 21:57)
Cand am desfacut carburatorul nu a avut nici o garnitura intre corp si capac. Nu vi se pare ciudat?
*



trebuie sa fie totul ca in poza nr 8 . (garnituri obligatoriu)
nu se prelingea benzina printre corpuri??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.