Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
Stie cineva cat costa o bobina jumostatica? si de unde poate fi procurata? exclus dezmembrari.
multumesc.
troll
Imi pare rau dar nu pot sa va dau schema si softul.Dupa ce voi implementa si modificarea avansului in functie de sarcina probabil ca voi posta schemele iar softul va
fi la un pret admisibil pt buzunarele noastre "romanesti".
gotronic
QUOTE(troll @ 4 May 2006, 19:19)
Imi pare rau dar nu pot sa va dau schema si softul.Dupa ce voi implementa si modificarea avansului in functie de sarcina probabil ca voi posta schemele iar softul va
fi la un pret admisibil pt buzunarele noastre "romanesti".
*



Eu m-am referit numai la bobina Jumostatica.
multumesc.
dex lada
ba nene daca nu stie despre ce e vorba nu mai recomanda!
Cielo nu are bobina jumostatica si are bobina simpla si delcou !!!

Mai merg si doua bobine duble de oltcit special ,dar au un pret ohmy.gif (150ron o bobina bubla,nu renteaza cu doua de oltcit em mai scump decat una jumostatica)
Sau de ce nu 4 bobine simple de wartburg am gasit aici http://www.gradinariu.ro/advanced_search_r...to=&dfrom=&dto=

dar nu am avut timp sa sun si sa intreb daca au si costa chiar 5.89 euro fara tva ?.(poate isi face cineva timp si suna smile.gif si ne zice si noua )
Daca chiar atat costa atunci 4 bobine ar veni cam 100 ron mult mai ieftin decat una jumostatica,sau una dubla de olcit.


http://www.transmic.net/gb89c2051.htm
gotronic
merci dex lada. Acum un an am cumparat de la sercom carmen impex buc. str. Turda (magazin de Oltcit) doua bobine(ultimele). Una era ptr. Special cu rezistenta ohmica mica in primar si facuta de Sf. Gheorghe iar cealalta era Doucelier dar cu 4 ohmi in primar(pentru citroen 2CV cu platina) au costat cate 830.000 ROL fiecare. Patronul a zis ca de Special cauta de vreo 5 ani dar nu gaseste nicaieri. Am sunat la "dacia service" si mi-a zis ca o bobina de Solenza costa 4.005.000 ROL fara manopera.

Nu vreau sa folosesc 4 bobine de Dacia datorita bilantului energetic mare si dimensiunilor mari. De warburg daca sunt originale stiu ca merg bine, sunt mici dar iar ajungem la consum mare de curent.(daca cuplezi cate doua odata dupa principiul scanteii pierdute, cum se zice pe aici)
dex lada
QUOTE(gotronic @ 4 May 2006, 21:47)
merci dex lada.    Acum un an am cumparat de la sercom carmen impex buc. str. Turda (magazin de Oltcit) doua bobine(ultimele). Una era ptr. Special cu rezistenta ohmica mica in primar si facuta de Sf. Gheorghe iar cealalta era Doucelier dar cu 4 ohmi in primar(pentru citroen 2CV cu platina) au costat cate 830.000 ROL fiecare. Patronul a zis ca de Special cauta de vreo 5 ani dar nu gaseste nicaieri. Am sunat la "dacia service" si mi-a zis ca o bobina de Solenza costa 4.005.000 ROL fara manopera.

Nu vreau sa folosesc 4 bobine de Dacia datorita bilantului energetic mare si dimensiunilor mari. De warburg daca sunt originale stiu ca merg bine, sunt mici dar iar ajungem la consum mare de curent.(daca cuplezi cate doua odata dupa principiul scanteii pierdute, cum se zice pe aici)
*



da cred ca ce mai buna variante e cu bobine de wartburb (mai ieftin )si folosite fara scanteie pierduta atunci scade si consumul. Dar atunci trebuie "comanda"(aprindere) pt fiecare, la scanteie pierduta scapai doar cu doua "comezi" (aprinderii).

de ce nu cauti de nova (GTI) poate e mai ieftina.
gotronic
QUOTE(dex lada @ 4 May 2006, 22:21)
da cred ca ce mai buna variante e cu bobine de wartburb (mai ieftin )si folosite fara scanteie pierduta atunci scade si consumul. Dar atunci trebuie "comanda"(aprindere) pt fiecare, la scanteie pierduta scapai doar cu doua "comezi" (aprinderii).

de ce nu cauti de nova (GTI) poate e mai ieftina.
*



Banuiesc ca este la fel cu cea de pe berlinele cu injectie monopunct, sa vad ce aflu.
ceacu
Bangbox

Daca cineva are chef sa experimenteze cu lucruri periculoase (datorita energiei si tensiunii), uitati aici un alt principiu de realizare a unei aprinderi CDI (e drept ca aicea mai trebuiesc modificate multe in special circuitul de declansare fiindca cel de fata se autodeclanseaza, si convertorul CC-CC pentru marirea puterii ca sa poata da scantei si la 200Hz). Cred ca cea mai dificil de gasit (ieftin) piesa este condensatorul de filtrare de la cuptoarele cu microunde, si de asemenea bobina de inductie (de tip CDI) cu secundarul cu ambele borne izolate. Totusi mi se pare interesant principiul de a suprapune o descarcare de slaba energie si inalta tensiune (care sa strapunga amestecul comprimat din cilindrii) si care sa ionizeze spatiul dintre electrozii bujiei astfel incat sa se produca imediat o a doua descarcare de tensiune mai joasa dar de inalta energie.

Totusi mi se pare utila schema (gata testata) a convertorului cu UC3843 (pentru montarea pe Dacie puneti in loc UC3845 care merge si la 8V, e util iarna). Pentru 200-300V in secundar transformatorul chopper este 1:1 (10:10). Schema este protejata si la scurtcircuit (circuitul integrat limiteaza la 4A curentul in primar), iar tranzistorul ar trebui sa disipe foarte putin (sub 1-2W).
Kinetix
gotronic, Fabian, multumesc pentru incurajari!
Ei, troll, faina lucrare da'...ma depaseste blush.gif Deh, sunt amator numai...
Brrr! ceacu, cred ca oricine isi doreste astfel de scantei in motorul lui blush.gif
Am mai gasit si eu o CDI pe net. O atasez mai jos. Poate o stiti si voi, dar mie mi s-a parut interesanta ideea.

Din pacate Malvina mea s-a oprit din nou inopinat (a nu stiu cata oara...) asa ca i-am pus gand rau. Am scos-o si voi folosi radiatorul si carcasa ca sa fac o alta aprindere. O voi incerca pe aia cu Dwell-control.
As vrea sa stiu cine ma poate ajuta cu o schema simpla si eficienta de montaj bistabil (asa s-o fi chemand?) care sa primeasca impulsul de la integratul 4093 si sa o distribuie pe rand pe doua canale care sa le cuplez la doua "Dwell-controlere".

Ma gandesc sa montez cate doua bobine de Dacia in paralel pe fiecare canal. Nu se pot influenta una pe alta daca au rezistente diferite ale primarelor?
Oare o sa pateasca ceva tranzistoarele finale ca e curent dublu? Doar e pe jumatate din timp...
As putea sa inlocuiesc BUX 37 cu BU 526? Eu am vazut ca in primul rand au hfe diferite: BUX are vreo 30, iar BU are vreo 17; BUX are Ic de 15A, iar BU de 8A...Iar in plus BUX este Darlington. Ce ziceti?

Mersi mult!
Giurisici Fabian
ce ai gasit in malvina adica piese care au crapat sa zic asa ca eu am gasit la cineva cond 0,33 micro intrerupt sunt foarte proaste alea eu le inlocuiesc cu altele de calitate mai buna cauta unele de 0,22 sau 0,33 dealea bobinate cu hartie astealalte nu rezista acolo. astia din poza sunt de 0,1 dar ii pun in paralel
gotronic
QUOTE(Giurisici Fabian @ 5 May 2006, 21:45)
ce ai gasit in malvina adica piese care au crapat sa zic asa ca eu am gasit la cineva cond 0,33 micro intrerupt sunt foarte proaste alea eu le inlocuiesc cu altele de calitate mai buna cauta unele de 0,22 sau 0,33 dealea bobinate cu hartie astealalte nu rezista acolo. astia din poza sunt de 0,1 dar ii pun in paralel
*



Chiar asa, ce sa dus din aprindere ?.

Am si eu o intrebare, ai incercat sa ataci direct din 4093 ultimul BC 107 ?, ca teoretic ar trebui sa functioneze la fel. Eventual sa mai adaugi o dioda in serie cu emitorul la BC, si (sau) o rezistenta intre baza si masa de cca 10K. Daca ai pune un tranzistor darlington in loc de BC cred ca nu mai trebuie nimic.(E posibil ca tranzistorul sa nu se blocheze suficient. Rezistenta din baza BC-uli poti sa o pui la jumatate din valoare.(Eposibil ca din cauza rezistentei prea mari din baza sa-ti oscileze montajul sau sa-ti dea scanteie dubla, parca), in sfarsit cred ca din polarizarea tranzistorului cu pricina poti sa scapi de oscilatii si sa simplifici putin schema.
Kinetix
Mai fratilor, nu stiu ce sa va zic...
Componentele aprinderii sunt in stare perfecta cand le masor (tranzistorii, diodele). Nu e nimic scurtcircuitat sau intrerupt, atata cat pot eu sa-mi dau seama masurand la rece. Cablajul nu prezinta intreruperi sau scurtcircuit pe undeva. Rezistentele de putere sunt schimbate:cea de 15ohmi am gasit-o sparta mai demult datorita incingerii, cred, si acum e de 34ohmi/10w, dar tot se incinge (se incingea si cu 17 ohmi/10W pana mi-a topit condensatorul de langa ea wacko.gif ); cea de 150 ohmi are acum 120/3W; intre baza lui BU526 si masa am pus de 120 ohmi/0.5W.
Condensatorul e cel de pe delcou interpus intre borna minus a bobinei si masa. L-am masurat si are valoarea specificata.
Deci Malvina mea se pare ca e unica prin comportare: merge cand vrea si se intrerupe cand vrea ea, fara sa-i fac eu nimic. Foarte ciudat, nu? Si asta era valabil si inainte de a face adaptorul optic. Pe clasic motorul merge normal tot timpul. Alternatorul nu prea incarca desi am schimbat releul (e electronic) dar oricum am 12.5-13V pe baterie. O sa verific (schimb) diodele din alternator cand iau salarul rolleyes.gif
gotronic, mersi de idee. Nu imi mai vine sa modific ceva la aprinderea asta ca am desfacut-o de o suta de ori datorita problemei amintite. O sa fac alta pana la urma, desi parca prinsesem drag de ea. De fiecare data cand modificam ceva la ea speram ca "ei, de data asta o sa mearga..."
Giurisici Fabian
ai multimetru cu capacimetru sa masori condensatoarele?
Kinetix
Da, Fabian, e un multimetru digital. Ii zice DT9208A si e facut in CE.
Mai, o fi stricat laugh.gif
gotronic, poate voi aplica ideea ta la o alta malvina. Am retinut.
gotronic
QUOTE(Kinetix @ 6 May 2006, 16:17)
Da, Fabian, e un multimetru digital. Ii zice DT9208A si e facut in CE.
Mai, o fi stricat  laugh.gif
gotronic, poate voi aplica ideea ta la o alta malvina. Am retinut.
*




Finalul nu prea poti sa-ti dai seama daca e dus, decat scos din montaj.(datorita componentelor periferice de pe langa el)
gotronic
QUOTE(gotronic @ 4 May 2006, 22:29)
Banuiesc ca este la fel cu cea de pe berlinele cu injectie monopunct, sa vad ce aflu.
*



Am gasit tot la "Dacia service" bobine de dacia berlina pe injectie si costa cca 1.700.000 ROL fara manopera. Au fost de doua feluri (cu fisele turnate si fara fise).
Mi sa spus ca din alea fara fise nu mai gasesc decat la bosch, iar ei le inlocuiesc cu acestea cu fise dar fac modificari in cupla. Pretul cica tot pe acolo era.
Giurisici Fabian
Kinetix ce ai mai facut cu aprinderea?,eu zic sa schimbi tranzistoarele toate inafara de bu526 si sa masori restul de piese. eu am schimbat la o malvina toate tranzistoarele alea mici gen bc cu bc413 ca nu mergea bine pe masina respectivului,se poate ca un tz sa masoare bine la rece iar in tensiune sa faca figuri pe la unele instalatii de la serviciu am intalnit asa ceva
Kinetix

Fabian, mersi de interes. smile.gif
Am schimbat deja mai demult toate tranzistoarele: vreo doua BU pt ca se strapungeau (jonctiunile se scurtcircuitau), BD-ul (237) pt ca a patit-o la fel odata iar BC-urile (desi nu aveau nimic) cu altele identice dar care aveau hfe-ul un pic mai mare (vreo 300). Ultima data in primul etaj am pus un BC 107.
In orice configuratie merge aleator. De ex., dupa ce "moare" si o scot pt masuratori, o pun inapoi si...merge. Nu mult, o zi-doua. Apoi ciclul se repeta wacko.gif
Ei, bine, poate o sa fac o ultima incercare cu BC-uri 413 pe la sfarsitul saptamanii, cand iau salarul. O sa schimb probabil si Zennerele, desi nu au nimic.
Giurisici Fabian
schimba cond ala de 0,22micro din cauza la ala intra in scurt bu
Kinetix
Da, o sa cumpar un altul, frantuzesc, pt delcou. Sper sa fie mai bun.
Giurisici Fabian
verifica tensiunea de incarcare si bobina nu se poate sa nu mearga eu am un bu din 97 pe masina pe care l-am plimbat pe mai multe montaje de aprinderi si il am si acum nu s-a ars.
Giurisici Fabian
aaa si mai verifica si ca nu cumva sa nu dea la masa tranzistorul unde se prinde pe tabla aia eu am facut mai multe delcouri cu malvina si decit una nu a mers din cauza la bc alea
diaconuliviu
Gata, am montat CDI-aia a lui John Clarke via Dodobird.
Cu delco cu senzor Hall.
In acelasi timp am adaptat si o Malvina pentru cuplare directa la delco Hall.
Concluzii:
Cu distanta 1-1,1 mm ambele functioneaza bine, dupa pornire putind introduce socul complet iar motorul functioneaza, la 500 rpm, dar functioneaza.

O problema pe care o aveam cu o Malvina pe delcoul cu platina: pe la 5000 rpm, turatiaincepea sa scada, eu crezind ca e din cauza platinelor. NU!, si pe Hall face la fel, deci e ceva din Malvina. Mentionez ca la asta Hall am schimbat R=15 ohm cu 47 ohm, cum am vazut pe aici, si am pus si acea rezistenta de 200 ohm intre BE BU526.

La CDI fenomenul nu apare, urcind (eu) pe loc pina la 6000-6200 rpm, mai mult neavind curaj.
Multumiri celor ce m-au ajutat si inteles si au avut rabdare cu mine.
argon
QUOTE(diaconuliviu @ 8 May 2006, 08:13)
, dupa pornire putind introduce socul complet iar motorul functioneaza, la 500 rpm, dar functioneaza.

*



Eu o pornesc fara soc, si sta imediat dupa pornire.
In rest la drum cum merge? ai avut timp de teste? trage la regimuri joase de turatie?
diaconuliviu
Ieri montat, facut probe pe loc, azi dimineata venit cu ea la servici, 16 km.
Merge bine. Chiar tr 5 la 1300-1500 testat accelerarea..tinde sa traga, sa urce in ture, in 3-5 secunde accelereaza...asta cu motor la 40 grade.
Mai vad..si mai spun.

A, la mine obturatorul e SIGUR sub gaura de progresiune, ca sa aiba efect sigur EEBIO.. deci nu sta tot timpul fara soc.
BLK
la mine Malvina urca in sarcina la peste 5000 de ture in treptele 1-2-3 (am 4 si n-am avut unde sa testez a 4-a ca n-am mai iesit de mult din bucuresti)

deci s-ar putea sa fie altceva daca zici ca iti scade turatia. ce motor ai? de 1.4? abia astept sa termin clarke sa vad daca imi urca si mie mai sus smile.gif

la mine relantiul e un pic cam sus, sub 900 nu pot sa-l dau ca se balbaie rau, ce sa fie? motorul e cam obosit, eu banuiesc supapele, pentru ca imi da din cand in cand rateuri mici la toba care trag hartia.
diaconuliviu
Repet: cu CDI urca la 6000 lejer, cu Malvina pe acelasi delco, la 5000 se bilbiie, da inapoi turometrul...deci e ceva din Malvina. Pe Malvina+platina, banuiam platina, avea ea bubele ei. E posibil sa fie ceva defect in Malvinica. In fine, Malvina va fi doar pentru reglaje strobo (ca e monoscinteie) si pentru, doamne-feri, caz de forta majora.
Oricum, o perioada tin si Malvina-platina pe masina precum si delco clasic in portbagaj.
A, motorul meu e 1,3.
BLK
reglajele de avans nu prea se mentin la cdi clarke, spune si el in articolul sau ca s-ar putea sa trebuiasca reglat...

poate e ceva din malvina pe care o ai, sa fie ceva pe duca sau cine stie. ca altfel nu-mi imaginez de ce la mine urca peste 5000 in sarcina, pe loc n-am incercat dar de curiozitate o sa incerc, poate se manifesta la fel pe loc, cine stie...
dex lada
QUOTE(diaconuliviu @ 8 May 2006, 08:13)
Gata, am montat CDI-aia a lui John Clarke via Dodobird.
Cu delco cu senzor Hall.
In acelasi timp am adaptat si o Malvina pentru cuplare directa la delco Hall.
Concluzii:
Cu distanta 1-1,1 mm ambele functioneaza bine, dupa pornire putind introduce socul complet iar motorul functioneaza, la 500 rpm, dar functioneaza.

O problema pe care o aveam cu o Malvina pe delcoul cu platina: pe la 5000 rpm, turatiaincepea sa scada, eu crezind ca e din cauza platinelor. NU!, si pe Hall face la fel, deci e ceva din Malvina. Mentionez ca la asta Hall am schimbat R=15 ohm cu 47 ohm, cum am vazut pe aici, si am pus si acea rezistenta de 200 ohm intre BE BU526.

La CDI fenomenul nu apare, urcind (eu) pe loc pina la 6000-6200 rpm, mai mult neavind curaj.
Multumiri celor ce m-au ajutat si inteles si au avut rabdare cu mine.
*



ce senzor hall ai folosit pana la urma bs057 sau tle4905 ?

gotronic
QUOTE(diaconuliviu @ 8 May 2006, 15:56)
Repet: cu CDI urca la 6000 lejer, cu Malvina pe acelasi delco, la 5000 se bilbiie, da inapoi turometrul...deci e ceva din Malvina. Pe Malvina+platina, banuiam platina, avea ea bubele ei. E posibil sa fie ceva defect in Malvinica. In fine, Malvina va fi doar pentru reglaje strobo (ca e monoscinteie) si pentru, doamne-feri, caz de forta majora.
Oricum, o perioada tin si Malvina-platina pe masina precum si delco clasic in portbagaj.
A, motorul meu e 1,3.
*



Nu stiu schema CDI-lui pe care o folosesti, dar daca te ajuta cu ceva (si ai) poti folosi un "gotronic AT 01" ca final astfel: Borna RUP (care venea pe platina) o legi la masa, iar comanda o dai pe Borna +12 Vcc (firul rosu) cu un tranzistor pnp de cel putin 300 mA (un BD 136-140 este perfect). Nu mai trebuie nimic la final (zennere, condensatori pe bobina) iar turatia poti s-o urci pana rupi vibrochenul, din pct de vedere al finalului.

Daca e bine primit pot adauga si valorile componentelor( 100 ohmi intre baza si emitor si 680 ohmi in baza pentru c-da, daca se mai doreste un histerezis se mai poate pune o rezistenta de 10 Kohmi intre Borna B.I. a aprinderii si baza BD-ului.)
Daca se doreste sa functioneze si cu platina tot acest montaj, se adauga o rezistenta de cca 150-180 ohmi si minim 2-3 wati intre platina si +12V (pentru autocuratire). ESTE VERIFICATA SI MERGE FOARTE BINE.

P.S. daca nu ai AT 01 i-ti pot trimite eu una GRATIS.

Cu TLE 4905 poti ataca direct BD-ul, prin acea rezistenta de 680 omi. Mie nu mia placut ideea cu 4 magneti desi motorul merge mult mai rotund si se tureaza mult mai sus. Am ales alta varianta, pe care pana nu o finalizez ptr. serie nu pot discuta pe forum. Este vorba de AT 011.
diaconuliviu
QUOTE(dex lada @ 8 May 2006, 18:18)
ce senzor hall ai folosit pana la urma bs057 sau tle4905 ?
*


TLE 4905 cu 4 magneti ceramici de cap optic CDROM, mi-a fost mai comod, intrucit "pornisem" montura pentru TLE,cu care am "antidwell"=30-32 grade, deci dwell 58-60 grade. O sa incerc si o montura cu BS057 si magneti metalici.

Bun, despre Malvina Hall:
este o Malvina modificata asa:
rezistenta de 150 ohm (autocuratirea) inlocuita cu 1K, adaugata una de 100 ohm pentru +Hall..asta e la fel ca in CDI.
Acuma, nu mai gasesc schema aia de Malvina modificata, desi o am printata, oare Fabian s-o fi pus? E vorba NUMAI de adaugat un 200 ohm intre BE BU526 si inlocuire 16 ohm/5W cu un 47 ohm/5 W.
Acuma am mai vazut pareri-100 ohm intre BE BU, si 16 ohm lasat pe loc.
Cine a postat modificarea la 200 si 47 ohm, rog sa spuna rationamentul, poate de acolo sa fie ratarile de la 5000? Desi Malvina de pe platina e alta, cu piesele cu care a fost fabricata, folosita pe platina, deci..posibil ca "familia" Malvina sa aiba la mine ceva probleme.
Avansul l-am refacut, evident.
dex lada
QUOTE(diaconuliviu @ 10 May 2006, 08:58)
TLE 4905 cu 4 magneti ceramici de cap optic CDROM, mi-a fost mai comod, intrucit "pornisem" montura pentru TLE,cu care am "antidwell"=30-32 grade, deci dwell 58-60 grade. O sa incerc si o montura cu BS057 si magneti metalici.

Bun, despre Malvina Hall:
este o Malvina modificata asa:
rezistenta de 150 ohm (autocuratirea) inlocuita cu 1K, adaugata una de 100 ohm pentru +Hall..asta e la fel ca in CDI.
Acuma, nu mai gasesc schema aia de Malvina modificata, desi o am printata, oare Fabian s-o fi pus? E vorba NUMAI de adaugat un 200 ohm intre BE BU526 si inlocuire 16 ohm/5W cu un 47 ohm/5 W.
Acuma am mai vazut pareri-100 ohm intre BE BU, si 16 ohm lasat pe loc.
Cine a postat modificarea la 200 si 47 ohm, rog sa spuna rationamentul, poate de acolo sa fie ratarile de la 5000?  Desi Malvina de pe platina e alta, cu piesele cu care a fost fabricata, folosita pe platina, deci..posibil ca "familia" Malvina sa aiba la mine ceva probleme.
Avansul l-am refacut, evident.
*



eu zic ca bs057 nu merita incercat datorita temperaturii de lucru.
0-70 grade ,cum se va comporta la -10 grade ?

problema cu hysteresis cum ai rezolvat-o, nu e prea sensibil senzorul la campul magnetic care se produce ?

Senzorul comuta cand magnetul este in dreptul lui sau in "apropriere" ?
Kinetix
Liviu, modificarile pe care le-ai facut tu la Malvina sunt din schema postata de Fabian, pe care am atasat-o la postul #1131.
Ma bucur ca lui i-a mers bine cu acele valori, dar voi atasa acum un datasheet pentru BU526 din care reiese ca rezistenta B-E trebuie sa fie maxim 100 ohmi. Verifica si tu.
Succese!
BLK
as fi marit si eu rezistenta aia din colectorul prefinalului, deja e "ars" cablajul in jurul ei. chiar e nevoie de aproape 1A pentru saturarea finalului?

la mine schema clasica cu prefinalul inclocuit cu un bd139 si finalul bu508af urca la aproape 6000 fara filtru de aer. l-am scos ieri ca am schimbat iar garnitura de la carburator (aia dintre corpuri) si tot musteste benzina pe acolo, e normal?

deci nu cred ca e schema, poate o piesa ciudata la tine.
Giurisici Fabian
la mine merge cu 47 de ohmi si 200 de ohmi B-e iar tranz se satureaza.rezistenta intradevar se pune mai mica de 100de ohmi dar la scheme unde el lucreaza in comutatie la frecventa mare de ordinul Khz pentru a elimina sarcinile pozitive din baza cat mai rapid si a intra in starea blocat.rezistenta aia de 47 de ohmi am schimbat- ca se ardea cablajul sub ea si imi era fica sa nu arda BD ul oricum liviu poti sa o tatonezi incearca cu 22 si 36 de ohmi vezi ce se intampla.daca puneam inca 100 de ohmi in emitorul Bd ului la masa mai aveam inca 100 si ceva de Ma pe el si chiar imi era frica sa nu ramin pe undeva prin pustietati.asa am mai crescut un pic valoarea.si oricum eu nu o turez decit pina pe la 4000 de ture rar cind mai o duc peste dar si asa nu mi-a facut nici o figura
BLK
cred ca o cresc si eu, o zi doua pana e gata CDI... daca mai apuc sa mai umblu la malvina.

merge cam aiurea masina, nu stiu ce a patit, platina nu e impuscata, dar pare ciudata, ce sa fie? asa mi s-a intamplat si cu celelalte aprinderi, la alea rez la platina era mai mica, aveam cam 200mA prin ea si tot asa neagra era, sa fie impuscata sau murdara?
Kinetix
BLK, la mine cand se oxideaza platina (nu folosesc aprinderea electronica pt ca inca mai lucrez la ea iar platina e romaneasca) are un aspect gri-plumburiu-argintat iar suprafata e un pic rugoasa (nu lucioasa, cum e normal). Poate la tine arata asa pt ca suprafata contactelor o fi murdarita de ulei, ceva. Poate calibrul de distanta (lera) are ulei sau grasime pe ea si cand verifici jocul platinelor cu ea le murdaresti si apoi oxideaza. Fii sigur ca platinile sunt intotdeauna curate: sterge-le cu ceva inmuiat in diluant sau chiar benzina.

Cu privire la garnitura de la carburator, e posibil ca supapa de refulare din CNC sa nu blocheze bine si arunca un jet de benzina in sus cand apesi brusc acceleratia, udand garnitura. Eu am descoperit asta la masina unui prieten.
Sau poate ca stutul pompei de repriza nu e bine fixat (strans) pe garniturile alea de cupru si mai scapa benzina si pe acolo.
Verifica si nivelul in CNC inca o data. Sa nu fie prea mare cumva. Asa se intampla daca reglezi distanta "ca la carte" dar ai plutitor mai greu "ca la carte" sau arcul (cel care tine bila) cuiului poantou nu e suficient de tare. excl.gif

BLK, ai respectat intocmai valorile si tipul pieselor din schema "Dwell-control"? Vreau sa descopar de ce nu ti-a mers bine. E prea simpla ca sa nu mearga. smile.gif

Atasez mai jos o discutie despre BU526 copiata de pe un alt forum. Sper sa fie de vreun folos...
BLK
curat maine platina cu ceva benzina, sau mai bine cu alcool izopropilic, sa vedem daca se curata.

si inca o chestie misto, sau nu sad.gif capacul beru si rotorul beru pe care le-am montat de curand nu prea s-au inteles. rotorul a mancat din contactele din capac, doar din 2, de la pistonul 1 si 3, de la ce sa fie oare? o sa incerc sa fac un desen ca nu m-am dumirit cum trebuie sa vina rotorul pe contactele din capac. postez mai tarziu, ma duc sa desenez. am observat ca am joc pe verticala in axul de la delco, adica pot sa ridic de el destul de mult, e de rau? mai am un delco la care nu merge avansul vacumatic, l-as desface intai pe asta sa prind experienta dupa care l-as da jos pe ala de pe masina, dar mi-e ca nu-l mai pun la loc, sau daca il pun, nu reusesc sa-l mai regelz, ce ziceti?

supapa de refulare e cuiul pontou? ala s-ar putea sa fie un pic cam uzat, o sa il schimb sa vedem. stutul pompei de repriza e tevusca aia mica care "scuipa" pe clapeta de acceleratie? are 2 garnituri de cupru? ca la ultima desfacere ramasesem cu o garnitura in plus si am tot incercat sa o montez colo colo si n-a intrat decat acolo, si am pus asa, garnitura, tevusca, garnitura si apoi am infiletat surubul. biggrin.gif

nivelul in cnc era inainte pe la 5 mm, acum l-am marit la 6 mm (practic s-a miscorat, nu?).

daca te referi la schema aia simpla data de mine pe undeva prin urma, prima aprindere a fost exact ca acolo, totul. a doua, pe care nu mergea nici turometrul si care mi s-a parut mie intr-un final ca merge nasol avea condensatorul ala de 300nF inlocuit cu unul de 220nF. n-am stat sa depanez, am facut malvina si aia a fost smile.gif
diaconuliviu
@BLK
Raspunde-mi la asta:
Platina ta este cu aspect lucios cu exceptia unor mici puncte/liniute negre, ca de funingine dar care nu se sterg cu mina ci doar cu smirghel?
Si din cauza carora in timp ai (cu malvina) salturi de turometru insotite de zguduieli?
Daca da, se pare ca e de la felul cum calca platinele una pe alta-nu sint "paralele". Pina nu am strimbat putin inclusiv platina mobila nu am reusit alinierea, asta chiar si cu platina ventilata. Acuma e OK. Ai undeva platoul strimb sau macar una din axele pe care se prinde platina mobila sau cel pe care se prinde bratul de vacuum.

ordinea e 1342, OK? daca "sapa" in 1 si 3, e clar ca ceva e dezaxat, as banui ca "luleaua" are gaura mai larga, fixarea facindu-se cu lama elastica putin inclinat-atentie, nu excentric, aia ar sapa in toate. Sau, capac excentric (mai degraba)sau ax deformat.
Jocul pe verticala al axului arata ca ai joc in articulatiile contragreutatilor.

DexLada:
Am scris ca am folosit magneti ceramici, un pic mai slabi ca cei metalici. Da, ataca mai devreme de "centru" si inchide mai tirziu
Daca vrei detalii-latime 2,5 mm magnet ceramic de cap optic cu care per total am 30-32 grade deschidere. Poate cu metalici de HDD avind cimp paralel as fi obtinut rezultate la fel de bune, dar..febra finalizarii..stii tu, m-a tinut pe linia pe care pornisem. blush.gif
mihai1677
Pt BLK nivelul ar trebui sa fie 7mm, dar mai siur desfaci capacul la carb din cele 4 suruburi, dai la pompa pana se umple carbul, scoti capacul si te uiti pane unde vine benzina, ar trebui sa fie la inceputul planului inclinat, acesta este in spatele carbului unde este articulat plutitorul.
Daca aceasta metoda este complicata fa nivelul la 7 7,5 mm.
BLK
pai in "CARTE" scrie 6 la motorul meu de 1.3. nu e bine asa? inainte aveam 5mm si masina mergea si atunci ok, fara consum prea mare, in afara chiar am scos pe la 6 la mers cu 90-100. acum e mai mic nivelul si tot la fel merge ok.

cu platina, nu stiu exact cum e ca n-am scos-o, dar am observat mereu ca nu prea calca una pe alta. asta ventilata beru mi se pare si mai aiurea, pentru ca am impresia ca nu prea calca una pe alta decat foarte putin. aia fixa e concava, dar aia mobila mi se pare tot dreapta, n-ar fi trebuit sa fie convexa? decat sa ma chinui sa le stramb mai bine fac un Hall sau ceva optic smile.gif

cu capacul nu stiu ce sa zic, inainte cu un capac oarecare, dar parca tot ceva nemtesc (nu l-am cumparat eu) si lulea normala n-am avut probleme de sapat. luleaua asta de la beru are inauntru lamela aia dar mi se pare ca se fixeaza foarte bine, nu mi se pare ca are joc, iar capacul, nu stiu ce sa zic. am zis sa iau beru, dar se pare ca tot mai bine cu alea simple, beru e prea bun pentru delcoul meu obosit smile.gif

e grav jocul ala pe verticala?

de reconditionare delco ce ziceti? sa ma bag sa-l defac eu?
mihai1677
La carbul IRM nivel 6mm IRMA 7mm
diaconuliviu
1. De aia am grabit lucrarea sa termin delco Hall, din cauza platinelor. Culmea, chiar daca iei de la acelasi producator si prima a calcat bine, cealalta va calca cum va dori.
2. Scoate tablita de la lulea si vezi apoi daca are joc intre ea si ax; e posibil ca tocmai acea compensare de jocuri pe care o face tabla sa creeze problema.Dar am zis, poti avea si axul cu joc intr-o parte.
3. La acele contragreutati daca nu respecti exact pozitia de montaj, inclusiv arcurile sa fie in aceeasi pozitie, ii dereglezi curba de avans; in plus, acel joc se creaza prin largirea gaurilor din contragreutati, se preia prin inlocuire urmata de reglaj curba. Mai greu. Acuma, si la mine e joc axial, dar nu e imens.De la distanta nu pot spune ce uzuri ai tu.
4. "Nivelul" in carte e 6 mm la 32IRM, primele carburatoare Carfil pe Dacia 1300, consumul era destul de mare de aceea urmatoarea serie a fost 32 IRMA, la care "nivelul" e 7, alte jicloare, mai mic principalul, mai mare "aerul", parca si alt profil la emulsor. Ce tip ai, scrie pe carburator.
Kinetix
Dragii mei, la mine am fixat cota statica plutitor-garnitura la 9.5mm masurat cu sublerul si merge bine. Am plutitor de alama, greu. La un prieten am tatonat cam aceeasi valoare si merge bine (tot plutitor de alama). Daca o maresc inca vreun milimetru da rateuri in carburator=amestec sarac, daca o micsorez cu un milimetru are nivelul benzinei la 1/3-1/2 din planul inclinat, deci cam mult. Incercati si voi. Se poate ca masinile sa nu fi fost in pozitie pefect orizontala desi am facut masuratorile si reglajul in diverse locatii si m-am straduit sa fie.
BLK, supapa de refulare (cred ca asa se numeste) de care ziceam e situata pe fundul CNC, spre jiclorul de ralanti, si are o bila in ea care ar trebui sa blocheze intoarcerea benzinei in CNC atunci cand apesi acceleratia. Cand nu reuseste, arunca un jet de benzina in sus. Se poate inlocui usor. Am vazut ca sunt doua modele: unul cu un orificiu foarte mic la baza supapei, transversal, iar al doilea fara. As zice ca e mai buna varianta cu acel orificiu. Am vazut la cineva care avea modelul fara ca ii picura incet benzina pe cioculetul (stutul, "tevusca") pompei de repriza cu motorul cald si oprit. Cand am inlocuit supapa, fenomenul a disparut. Voi ati intalnit asa ceva?
Ehei, dar asta se transforma in topic de carburatoare... laugh.gif
BLK, am citit un post pe un alt forum cu privire la aprinderea "Dwell-control". Baiatul zicea ca a pus-o pe o nova si ii merge foarte bine de vreo doi ani. Iarta-ma ca insist, dar ai folosit BD676 si BUX37?
Cu privire la calcule in aprindere poate e de folos referatul atasat. Voi il stiti?
Daca poate cineva clarifica, sa ne zica si noua, celorlalti... sleep.gif
Toate cele bune!
diaconuliviu
Kinetix, o corectie, aia e supapa de admisie, cea de refulare este cea care fixeaza "papagalul".
ceacu
Cu asta apar problemele?
user posted image
Sau cu asta?
user posted image
Cea de-a doua e a mea si am explicat in Post #777 cat si ulterior, dar (se para) fara folos.
Giurisici Fabian
da prima este pentru asa ceva tongue.gif
dex lada
QUOTE(diaconuliviu @ 11 May 2006, 09:01)
@BLK
Raspunde-mi la asta:
Platina ta este cu aspect lucios cu exceptia unor mici puncte/liniute negre, ca de funingine dar care nu se sterg cu mina ci doar cu smirghel?
Si din cauza carora in timp ai (cu malvina) salturi de turometru insotite de zguduieli?
Daca da, se pare ca e de la felul cum calca platinele una pe alta-nu sint "paralele". Pina nu am strimbat putin  inclusiv platina mobila nu am reusit alinierea, asta chiar si cu platina ventilata. Acuma e OK. Ai undeva platoul strimb sau macar una din axele pe care se prinde platina mobila sau cel pe care se prinde bratul de vacuum.

ordinea e 1342, OK? daca "sapa" in 1 si 3, e clar ca ceva e dezaxat, as banui ca "luleaua" are gaura mai larga, fixarea facindu-se cu lama elastica putin inclinat-atentie, nu excentric, aia ar sapa in toate. Sau, capac excentric (mai degraba)sau ax deformat.
Jocul pe verticala al axului arata ca ai joc in articulatiile contragreutatilor.

DexLada:
Am scris ca am folosit magneti ceramici, un pic mai slabi ca cei metalici. Da, ataca mai devreme de "centru" si inchide mai tirziu
Daca vrei detalii-latime 2,5 mm magnet ceramic de cap optic cu care per total am 30-32 grade deschidere. Poate cu metalici de HDD avind cimp paralel as fi obtinut rezultate la fel de bune, dar..febra finalizarii..stii tu, m-a tinut pe linia pe care pornisem. blush.gif
*




deci se poate face sa atace senzorul in centru ?
As vrea sa stiu daca o sa mearga, gaurirea capacului delcoului in locul fiselor ce corespund pistoanelor si montare a 4 senzor (cu aprinderi si bobine aferente) pt fiecare cilindru si un magnet pe rotorul-distribuitor,astfel se elimina distribuitorul de scanteie si platina si se mareste "raza cercului" si se obtine o sincronizare mai buna a aprinderi.

Va da rezultate ?
BLK
ceacu eu am malvina ta modificata, si merge bine, am spus si mai sus, urca aproape de 6000 rpm fara filtru de aer, si aproape de 5500 cu filtrul pus. in frana de motor doar un pic de zgaltaiala, nu stiu daca fara modificarile tale ar fi fost altfel, daca vrei musai sa testez le scot si pun rezistenta aia la loc smile.gif

acum nu stiu daca carburatorul e irm sau irma, dar cand l-am avut la curatat m-am uitat pe carcasa si apoi in manual si scria 6 mm. o sa incerc sa reglez in functie de planul inclinat, ca deja sunt maestru la desfacut carb, cu pasiune, am invatat multe lucruri despre masinuta, si am jurat ca o voi pastra cat pot de mult, chiar daca imi iau alta masina, sper sa pot. tare frumos e sa cobori dimineata sa mai surubaresti ici colo, sa vezi cum toarce motorul biggrin.gif

o sa incerc sa schimb si supapa aia. sa-mi spuna si mie cineva, sunt 2 inele de cupru, saibe, garnituri, sau cum s-or numi tehnic, unde vin in carburator? la stutul de la pompa de sprit cum le-am pus eu? sau unde?

kinetix am folosit bd680 (tot din familia aia) si un bux14 parca de la dodobird, deci final special pentru aprinderi. incearca schema originala, si daca vrei fa si o malvina si compara, da-mi si mie de stire, chiar sunt curios.
ceacu
QUOTE(BLK @ 12 May 2006, 00:18)
ceacu eu am malvina ta modificata, si merge bine, am spus si mai sus, urca aproape de 6000 rpm fara filtru de aer, si aproape de 5500 cu filtrul pus. in frana de motor doar un pic de zgaltaiala, nu stiu daca fara modificarile tale ar fi fost altfel, daca vrei musai sa testez le scot si pun rezistenta aia la loc smile.gif

acum nu stiu daca carburatorul e irm sau irma, dar cand l-am avut la curatat m-am uitat pe carcasa si apoi in manual si scria 6 mm. o sa incerc sa reglez in functie de planul inclinat, ca deja sunt maestru la desfacut carb, cu pasiune, am invatat multe lucruri despre masinuta, si am jurat ca o voi pastra cat pot de mult, chiar daca imi iau alta masina, sper sa pot. tare frumos e sa cobori dimineata sa mai surubaresti ici colo, sa vezi cum toarce motorul biggrin.gif

o sa incerc sa schimb si supapa aia. sa-mi spuna si mie cineva, sunt 2 inele de cupru, saibe, garnituri, sau cum s-or numi tehnic, unde vin in carburator? la stutul de la pompa de sprit cum le-am pus eu? sau unde?

kinetix am folosit bd680 (tot din familia aia) si un bux14 parca de la dodobird, deci final special pentru aprinderi. incearca schema originala, si daca vrei fa si o malvina si compara, da-mi si mie de stire, chiar sunt curios.
*



Despre testare nu tin neaparat (doar daca n-ai ce face). Daca ceva merge bine lasa-l in pace (eu nu prea respect regula asta si aproape intotdeauna am platit un pret).

Asa-i, la masinutele moderne nu prea ai ce le face (doar daca ai documentatie si esti si super-priceput la mecanica/electronica/soft).

Inelele alea vin unul sub si altul deasupra ciocului ala de papagal (stutul de descarcare de la pompa de acceleratie).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.