Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
gotronic
Gaba, Poti sa tragi o fuga pana la mine sa-ti dau si alt senzor sa-l incerci.?
mikip
Gotronic, clipa cea mare a sosit.Am scos de la posta pachetelul.Am "instalat" Kadettul langa pilonul radarului unde sant dotarile in materie de scule.Piesele arata chiar mai elegant ca-n poze si peste vreo 2 ore vor fi vesti proaspete.Ieri mi-am incercat gadgetul pe masina si dupa aceea mi-am dat seama ca e inutil.Langa bobina de inductie e o mufa interesanta unde vine o masa si +12V cu scop probabil tot aprindere.Nu am perechea mufei dar pun imediat papuci.Felicitarile si dansul dupa...
Gaba
sad.gif ... am ramas fara masina pana in weekend (o plecat mosu cu ea la tara) ... sad.gif dar de saptamana viitoare intru in concediu... si daca nu i prea tirziu te vizitezi atunci
aly
Am si eu o intrebare pt cei care se pricep la electronica.
Am luat de la cineva o aprindere electronica Bosh (seria 0 227 100 010); omul spunea ca a luat-o de pe un Fiat. La o cautare pe net gasit ca ea ar fi de fapt pusa pe Porsche 924,928 din 76 pana in 85 si pe Audi(am pus mai jos tabelul).
Intrebarea mea este daca o desfac cum imi dau seama daca e inductiva sau CDI si daca ar merge pe Dacie.


PS: este pusa intr-o cutie metalica din AL cred, iar la unul din capete are o priza cu 6 pini din care doar patru au fire.
Daca e necesar o sa pun si o poze cu ea.
Dimensiuni cutie: L=11cm; l=6cm; inaltime 4.5cm.
calinutz
QUOTE(aly @ 7 Aug 2006, 14:11)
Am si eu o intrebare pt cei care se pricep la electronica.
Am luat de la cineva o aprindere electronica Bosh (seria 0 227 100 010); omul spunea ca a luat-o de pe un Fiat. La o cautare pe net gasit ca ea ar fi de fapt pusa pe Porsche 924,928 din 76 pana in 85 si pe Audi(am pus mai jos tabelul).
Intrebarea mea este daca o desfac cum imi dau seama daca e inductiva sau CDI si daca ar merge pe Dacie.
PS: este pusa intr-o cutie metalica din AL cred, iar la unul din capete are o priza cu 6 pini din care doar patru au fire.
Daca e necesar o sa pun si o poze cu ea.
Dimensiuni cutie: L=11cm; l=6cm; inaltime 4.5cm.
*




Ma indoiesc ca la acele dimensiuni ale cutiei aprinderea ar fi de tip CDI. Pe linga electronica in cutie ar trebui sa incapa o punte redresoare, condensator si trafu' ridicator.
Cele 4 fire ar trebui sa fie alimentare 12V, masa, intrare ruptor, iesire bobina de inductie.
Daca ai schema de conectare in circuit, nu e nevoie sa desfaci cutia. Alimentata la 12V, pui voltmetrul intre firul de iesire si masa. Atingi masa cu firul de intrare, si daca e de tip CDI voltmetrul ar trebui sa indice 300-400V.
Desi tare ma indoiesc ca e de tip CDI. N-am vazut, si n-am auzit de aprinderi CDI de firma, puse pe masini de serie.
mikip
[QUOTE]Am si eu o intrebare pt cei care se pricep la electronica.
Am luat de la cineva o aprindere electronica Bosh (seria 0 227 100 010); omul spunea ca a luat-o de pe un Fiat. La o cautare pe net gasit ca ea ar fi de fapt pusa pe Porsche 924,928 din 76 pana in 85 si pe Audi(am pus mai jos tabelul).
Intrebarea mea este daca o desfac cum imi dau seama daca e inductiva sau CDI si daca ar merge pe Dacie.
Poate seamana cu asta...complicatia e cu delcoul...pana procuri tot ce trebuie, apare AT011 cu senzor magnetic si pe care ti-l pui singur in 1-2 ore, cu modificari minime.
Gaba
Am reusit sa ajung ieri pe la Gotronic si sa schimbam senzorul " vechi " cu un alt model de senzor smile.gif .
Citeva poze cu senzori si cu componentele din delcou... pe care se vede cum a lucrat instalatia.... +doua filmulete
-primul cu fisa centrala de Urziceni luata de 2 saptamani si scinteia ce o da aceasta (rezistenta fisei la cumparare 6,2Kohmi si la 2 saptamani 9,1Kohmi )
-al doilea cu scinteia data de o sarma legata la bobina... in locul fisei centrale...
in primul filmulet santeia este rosiatica si abia se vede... iar in al doilea santeia este albastra si "sanatoasa"
incep din nou goana dupa fise... mad.gif
Prima impresie la senzorul nou... parca relantivul este putin mai stabil , problema ce o aveam cu relantivul scazut dupa o turare brusca a motorului ... nu mai este asa pronuntata.... motorul trage bine si uniform... iar putere mai are cam pana la 4000 de rot/min ...
Ps. filmuletele trebuiau sa arate precizia cu care da fiecare scanteie instalatia... dar din cauza unor setari pe care le-am ales pentru aparatul de filmat nu se vad toate scinteile... (vinovat) . la urmatorul filmulet voi remedia aceasta problema... smile.gif
Nu pot sa postez filmuletele... sad.gif (poate sa imi spuna cineva cum sa le postez? )
gotronic
Gaba, incearca alta postare ptr. Videoclipuri, chiar si separat ptr. fiecare.??!! zic si eu. sad.gif
gotronic
proba videoclip unsure.gif
Gaba, eu am incercat cu 1,59 Mb in mpg1(2) si a mers. L-am sters ca nu era ceva semnificativ.
mikip
Iaca vin si eu dupa o zi de incercari.Am reglat avansul static, dupa indicatia LEDului dar la pornire am constatat ca nu este mult sub necesar.Presupun ca trebuie sa stabilesc o distanta intre senzor si cama.Ma gandesc ca marind distanta, acordul se ascute,odata cu scaderea sensibilitatii.Distanta acum este cam 0.5mm si cred ca e prea mica.Reglat dupa "ureche" totul e OK, dar nu ma multumeste.Trebuie sa caut un stroboscop ca sa vad precis unde se situeaza de fapt avansul dinamic.
mikip
Am uitat sa atasez "piesa de rezistenta"...
gotronic
mikip, daca maresti distanta, se micsoreaza unghiul dwell, deci se incalzeste mai putin bobina. Daca o micsorezi se mareste unghiul dwell dar si raspunsul avansului vacumatic este mai mare. Alegi cum iti place mai mult. smile.gif Pozele au iesit f. bine(nu te mai plange de aparat) dar trebuie sa stau putin in cap sa vad ce scrie pe "scanerul" axului delcou. tongue.gif
mikip
Da, asa e mai bine, dar pozitia masinii e cu rotile-n sus, sper ca nu si pe sosea.
Voi face maine niste probe cu distante diferite intre cama si senzor.Scanteia este zdravana, cam 18mm asa ca are rezerve pentru unghiuri Dwell mai mici.Nu am remarcat o incalzire puternica a bobinei ca sa nu zic de AT011.Totul este caldut.
gotronic
videoclipul lui gaba. (unul dintre ele) scurtat.
A fost facut cu o camera foto care a sarit cadrele (unele) cand este data scanteia.(dar se aud)
O sa facem altul cu o camera video. smile.gif Mi la trimis in div x, eu l-am prelucrat in mpg si a iesit ce se vede. sad.gif

setati media player-ul pe repet. cool.gif
bygy007
Da frumos videoclipul iti dau dreptate cu senzorul worship.gif o sa incerc si eu o varianta , dar o sa merg pe varianta optica este mult mai precisa decit varianta magnetica am gasit un senzor optic care poate face acelasi lucru cu al tau daca o sa am timp o sa incerc sa fac niste probe si daca o sa functioneze o sa fac poze si poate un videoclip
gotronic
bygy007, Ai avut curajul sa te uiti? Am crezut ca o sa crezi ca ai cosmaruri. pupi.gif Merge sigur si cu optic (prin reflexie), dar se "aglomereaza" schema pentru a obtine fronturi bune.
bygy007
se face usor cu un mmc 4013 parca nu stiu dar o sa-l intreb pe Fabian
gotronic
Primul videoclip al lui gaba, cu fisa centrala de aprox. 9Kohmi care avea cca 6 Kohmi cu o saptamana sau doua in urma huh.gif . Vedeti diferenta intre fisa centrala"sarma" si 9 Kohmi excl.gif pe aceeasi masina . Scuzati calitatea, se vede doar prima scanteie celelalte se aud doar datorita cadrelor reduse ale camerei foto. Pe fundalul sonor se aude demarorul.
Asa ca "vedeti" ce fise cumparati, masuratile inainte, (si chiar periodic) ca altfel scanteia ajunge foarte anemica la bujii chiar daca aveti CDI, TDI, TDCI etc. blink.gif
(Media Player-ul pe repeat.)
dyogenes
Mai, asta cu fisele tocmai am discutat si eu cu Gotronic. Eu am preferat sa iau fise fararezistenta interna semnificativa. Mai precis, e sarma goala!. Dar merg trasnet. Nu am observat sa paraziteze in vreun fel.
diaconuliviu
QUOTE(Gaba @ 8 Aug 2006, 14:39)
[...]
  Citeva poze cu senzori si cu componentele din delcou... pe care se vede cum a lucrat instalatia.... [...]


Gaba, unde scrii asta, ai o poza cu o "lulea" cu lamela nituita, detasabila.

Zi-mi marca/sursa, vreau sa modific o lulea si-mi trebuie ceva gen modelul tau.

Se "intuieste ceva cu "du.." e scris "ducatti"?
gotronic
@diaconuliviu, luleaua este din delcoul dat de mine lui gaba, asa a fost delcoul nou, pe ea scrie ducellier, si pe condensator scrie la fel dar nu cred ca este asa ceva. (pretul intregului delcou echipat a fost de cca 800...900K) sad.gif
diaconuliviu
OK, e clar. Incerc sa modific una "normala" sau, poate, una stil "Bosch".
gotronic
@diaconuliviu, eu plec in concediu cca o saptamana, saptamana viitoare la Geoagiu, nu vrei sa incerci un senzor cu AT011.? (fara reverse eng....)??!! mandru.gif
diaconuliviu
Daca vrei numai ca o parere, sa zicem, mai avizata (nu ma laud, doar ca pot simti diferenta intre o "platina electronica" si un CDI, cu care lucrez acum), da, de acord.
Iar ce voi constata, aia voi spune.

De ramas cu ea definitiv, n-as crede, mai ales stiind avantajele CDI si mai ales lucrind in prezent la gestionarul de avans cu PIC, cel de care spunea Mihai.

Repet, pentru o parere, da.

Ca paranteza..acel senzor se poate folosi, banuiesc, si cu CDI - e vorba de acea aprindere postata de dodobird, cu MOSFET, "John Clarke" sub alt pseudonim al ei, caz in care voi putea compara si "manufactura" mea cu acel cititor de cama (eu inca mai cred ca este un "reluctor")
gotronic
SIGUR nu e, dar chiar si pentru o parere avizata poti sa-mi dai un PM cu adresa sa-ti pun la posta perechea senzor + AT011. smile.gif
marius-gabriel
mikip, ce rezistenta are bobina de kadett?eu am una de cielo si vreau CDI pt ea, dar poate merge si cu AT011.
gotronic
QUOTE(marius-gabriel @ 9 Aug 2006, 18:41)
mikip, ce rezistenta are bobina de kadett?eu am una de cielo si vreau CDI pt ea, dar poate merge si cu AT011.
*


Ai sa patesti la fel ca si cu AT01. smile.gif Poate varianta cu PIC, si aceea cu soft special pentru bobine sub 1 ohm. blush.gif
Bobina de Kadet are 1,5ohmi, dar in bord mai are o rezistenta de cca 1,5 ohmi care e suntata numai la pornire pentru energii mai mari, asa ca cea de cielo nu o poti folosi la AT011. La CDI merge sigur dar energia nu stiu cu cat te va ajuta, sau cat vei simti ca diferenta.(fata de o bobina normala) blush.gif
marius-gabriel
varianta cu PIC si cu soft e prea complicata pt mine, iar CDI-ul nu sunt sigur ca merge.
se pare ca pana la urma n-o pot monta, desi nu renunt la idee.
multumesc mult pt informatie gotronic!
cat am tinut bobina de cielo cu AT01, diferenta mi s-a parut enorma atat la relanti ca mergea mult mai rotund motorul, cat si in faptul se tura mai usor si mai mult, dar nu a mers decat cateva secunde pt ca se detensiona arcul de la platina din cauza ca se incalzea si platina nu mai inchidea.
dupa "chinul" pe care l-a suportat atunci AT01 merge si acum foarte bine. smile.gif
gotronic
Cu un unghi dwell variabil merge sigur. Dar daca vrei sa o folosesti cu rezultate mediocre la regimuri de turatie ridicata, poti sa o comanzi cu un monostabil de maxim 0,5ms in momentul deschiderii platinii. Am verificat asta pe o bobina yumostatica de supernova.(care are valoarea rezistentei in primar cam la fel) Scanteia este mai mult decat OOKK. wacko.gif
ceacu
QUOTE(gotronic @ 9 Aug 2006, 08:09)
Primul videoclip al lui gaba, cu fisa centrala de aprox. 9Kohmi care avea cca 6 Kohmi cu o saptamana sau doua in urma huh.gif . Vedeti diferenta intre fisa centrala"sarma" si 9 Kohmi excl.gif pe aceeasi masina . Scuzati calitatea, se vede doar prima scanteie celelalte se aud doar datorita cadrelor reduse ale camerei foto. Pe fundalul sonor se aude demarorul.
Asa ca "vedeti" ce fise cumparati, masuratile inainte, (si chiar periodic) ca altfel scanteia ajunge foarte anemica la bujii chiar daca aveti CDI, TDI, TDCI etc.  blink.gif
(Media Player-ul pe repeat.)
*



Ma baieti ma, ce v-am spus eu cu aproape jumatate de an in urma (referitor la fisele de Urziceni si la cele cu sarma si mansoane de cauciuc rosii [facute de un SRL obscur din Constanta])? Mai bine totusi cumparati-va de la Temeco (daca exista si la voi in localitate nu fac reclama) sarma inductiva pentru fise (costa cam foarte mult), sau (viitoarea mea abordare) cautati fise pentru Opel Kadett, Cielo ... care sa se potriveasca, ve-ti da un ban dar va face!

O sa vedeti cum zboara masinuta dupa ce renuntati la porcariile 'ORIGINALE'.

Facem eventual si o plangere la OPC?

Pentru Gotronic: de unde a cumparat delcoul Ducellier ce l-a dat lui Gaba?
gotronic
Ceacu, In legatura cu fisele, eu ma plang si la RAR degeaba, de ani de zile,(verbal) ca au schimbat standardul de firma si dau o valoare mult mai mare (plaja). Si din cauza fiselor intrerupte se "forteaza" apprinderea electronica care limiteaza tensiunea de autoinductie si este suprasolicitata cand bobina nu are sarcina.
Referitor la Senzor si AT011, da-mi si tu un PM, cu numele si adresa(eventual un telefon). Poate ti le pun cu ceva "rapid" sa le ai maine acolo. Servus.

Re edit. Scuze nu am vazut PM-ul dar ceva nu e in regula.
Delcoul l-am luat in compensare de la un engros din Cluj. (mai bine spus ei mi l-au adus) smile.gif
mikip
Recitind postarile de la inceput pana acum, precum si din aduceri aminte, problemele Daciei sant vesnice, in materie de aprindere.Adica platini, bobina, capace, lulea si fise.
Apropo de fise, Kadettul pe langa senzor Gotronic, AT011 a primit si un set de fise noi,
Silicon 8.Capace distribuitoare si lulele am cate 2, respectiv cele originale din dotarea initiala si un rand pe care le-am cumparat ca rezerve, de groaza ca odata nu se vor gasi.Desi capacul original are nenumarate cicatrici de la descarcari, luleaua are strap in loc de rezistenta antiparazita demult explodata, merg si acum fara probleme.Senzorul este reglat la 1.2mm de cama, avansul static reglat dupa semnele fabricantului(alte relatii ca avans dinamic, probabil in caietul de service).Bujii Bosch cu distanta de 1.1mmm intre electrozi.Pornirea este instantanee, presupun ca si la iarna.
gotronic
Am incercat azi sa fac niste videoclipuri cu AT011 si snzorul "Cacialma" sau "Facatura" sad.gif cum ii zic unii sau "Scanner" smile.gif cum ii zic eu mai nou. Din pacate nici camera video nu prinde toate scanteile cu cadrele sale. Din lipsa de masina care e la mare cu tot cu Aprindere, si din lipsa de" gaba" la fel fara masina, am facut in atelier pe stand 4 videoclipuri (scurtate) in format mpeg2. Dupa care plec in concediu. imbratisare.gif salut.gif cheers.gif peacefingers.gif

Delcoul (de Sacele nou - virgin) este rotit cu Rotopercutorul (Bormasina), iar camera video este Canon MV600

Nu uitati sa setati Media Player-ul pe repeat, pentru ca sunt scurte (sub 2 secunde)

videoclip 1 (delcoul cu senzor, rotit manual si scanteile aferente)
gotronic
videoclip 2 (Delcoul cu senzor, rotit cu bormasina si scanteile aferente)
gotronic
videoclip 3 (Delcoul cu senzor, Aprinderea AT 011, bobina, delcoul rotit manual si scanteile aferente)
gotronic
videoclip 4 (Aprinderea AT 011 cu bobina, delcoul rotit cu bormasina si scanteile aferente)
Gaba
Am o intrebare.... daca pe sistemul clasic ... cu AT 011 se fura destul de usor scinteia.... pe aprinderile cu CDI... nu se fura mult mai mult din scinteie? tensiunea de iesire e mult mai mare... deci arcul electric se produce mai usor la o distanta mult mai mare....
Posesori de CDI folositi ceva izolatii suplimentare? sau ceva de genu asta?
@Gotronic.... frumoase filmulete... smile.gif ma gindeam daca nu se poate pune un amplificator de turatie inainte de cama.... wink.gif .... si asa scinteia merge in spre cilindu doar cind o da luleaua din capacul delcoului... nu? biggrin.gif
gotronic
Am primit mesaje ca unii nu pot vedea videoclipurile (mpeg2-calitate DVD), sa le fac si in VCD sau SVCD oare? sad.gif .
@gaba, referitor la turatie, atat a putut bormasina sad.gif , dar pot sa pun pe simulator, atat AT01 cat si AT 011(nu-i nici o diferenta), am vrut chiar, dar era cam tarziu si am avut si ceva clienti (ptr. AT 01) biggrin.gif
Cu luleaua, asa este. Referitor la CDI nu cred ca tensiunea este mai mare. Aceasta este data de tensiunea de pe condensatorul de descarcare care de obicei este de maxim 300....400 Vcc. Aceasta este aplicata pe bobina (sarcina inductiva) care nu raspunde promt la incarcarea inductiva in curent fata de o Aprindere inductiva care in momentul aclansarii autoinductia are o viteza mult mai mare, aproape instantanee. In schimb daca condensatorul este bine dimensionat scanteia este practic mai lunga, deci cu o energie potentiala mai mare ca la o aprindere inductiva(cu exceptia celor cu unghi dwell variabil sau calculator si bobine cu rezistenta ohmica in primar de cca 0,3 ohmi, unde rezultatele sunt cam la fel). sad.gif Nu stiu daca m-am facut inteles, specialistii sper ca da. smile.gif
jackk
de fapt noi ce urmarim la o aprindere?

- sa dea scanteia "la timp" la orice turatie
- scanteia sa aiba o energie suficient de mare ca sa initieze aprinderea amestecului

cdi-ul am inteles ca ofera aceasta energie "mai mare'. acum cat de mare ar trebui sa fie energia sa arda complet amestecul?

nu se poate calcula, avand in vedere ca se cunoaste volumul amestecului, astfel incat sa nu facem o aprindere care sa ofere o energie mai mare decat ar fi necesara?

si daca am face un dublor de tensiune numai pt alimentarea bobinei nu am castiga ceva in plus? ar fi un montaj mai simplu pentru "noi ceilalti" care nu ne putem baga la un cdi.
gotronic
jack, daca energia scantii este cu mult mai mare decat trebuie sa fie minimum, nu se simte absolut nimic la motor. Totul se face sa fie o rezerva de energie atunci cand este f.f. rece afara, cand acumulatorul are peste 5 ani, compresia la cilindri este cu mult sub limita data de producator, benzina proasta, instalatia electrica poate avea probleme de pierderi din diferite motive, etc etc. Asa ca daca totul este OK nici nu este obligatoriu sa-ti montezi o aprindere electronica daca nu esti pretentios. Dar cum toate astea nu pot fi OK, se impune asa ceva. Si la urma urmei este ceva suplimentar care face ca motorul sa mearga mai bine in toate conditiile exreme de functionare. (Am chef de povestit in seara asta, asa-i) smile.gif

Re edit. Acum am vazut ca mi-ai trimis un PM prin care-mi spui ca ai carburator si delcou de Dacie wacko.gif . Se poate asa ceva? n-am stiut. Atunci o sa fie simplu pentru tine. smile.gif . Da-mi "Datele postale" pe PM si daca mai gasesc ceva facut, maine iti trimit prin posta. Cu conditia sa ne spui si noua cum merge pe Skodita modificata cu delcou de Dacie. wink.gif
jackk
ce-mi poti spune despre faza cu dublorul de tensiune?
gotronic
Te referi la ce-am postat eu mai inainte?. Daca da, nu-i nici o scofala, doar ca da mai multa energie bobina. Multe firme pe vremuri au adoptat sistemul (japonezii), dar l-au abandonat. Din motivele enumerate chiar mai sus de mine. wink.gif
diaconuliviu
QUOTE(gotronic @ 10 Aug 2006, 21:40)
[...] maxim 300....400 Vcc. Aceasta este aplicata pe bobina (sarcina inductiva) care nu raspunde promt la incarcarea inductiva in curent fata de o Aprindere inductiva care in momentul aclansarii autoinductia are o viteza mult mai mare, aproape instantanee. In schimb daca condensatorul este bine dimensionat scanteia este practic mai lunga, deci cu o energie potentiala mai mare ca la o aprindere inductiva(cu exceptia celor cu unghi dwell variabil sau calculator si bobine cu rezistenta ohmica in primar de cca 0,3 ohmi, unde rezultatele sunt cam la fel). sad.gif  Nu stiu daca m-am facut inteles, specialistii sper ca da. smile.gif
*



Bun, sa dau citeva efecte constatate:
bobina dupa 300 km e calduta, si as spune ca mai repede preia caldura din curentul cald al motorului/ventilatorului. Daca sta 5-10 min la relanti cu capota ridicata, bobina e RECE, spre deosebire de alte inductive la care e calda bine.
Ce as concluziona de aici? ca pierderile sint mult mai mici, mult prea putina energie fiind tranformata termic.
N-am mai vazut scintei ratate, si ca sa raspund si altcuiva,. n-am izolatie speciala pe nici un element.
CDI imi da 6(la relanti) pina la 4 (la 6000 rpm) scintei pe bujie, bujiile nu-s arse, nu se uzeaza mai tare, bobina e totusi RECE. durata unei scintei e parca 500 ms, deci? cum o fi viteza de descarcare?
mikip
Gotronic, am vazut clipurile la job acum, sant OK, convingatoare si faine...eventual le difuzam prin messenger si alte moduri de comunicare pe la prietenii mei radioamatori si ne prin sistemul "folclor" pe PC.Colegul meu proprietar de Jawa, zice ca e ok scanner de Dacie, ca se intoarce platoul suficient de mult ca sa vina unde trebuie.Cu ceva timp in urma(??1-2ani) ne-am jucat pe masa cu niste optocuplori de reflexie gen din casetofoane auto Blaupunkt (regulator de turatie si stop).Totul era OK dar nu stiam sa comandam AT01 respectiv sa pun emiterul la GND si sa comand baza in +.Cinstit nu ne-am gandit atunci sa luam legatura cu tine, ca sa nu para o tentativa de furt intelectual.Experienta fiind considerata nereusita, 1 AT01 a echipat Dacia respectivului, unde isi fage treaba si azi.Si apropo de asta, cred ca ar trebui gasita o solutie, de echipat cu scanner si actualele AT01 pentru cei care doresc asta.Deja m-au intrebat unii echipati cu AT01.
gotronic
@diaconuliviu. Pentru Aprinderile inductive normale ai perfecta dreptate. Eu ma refeream la cele cu c-da ungiului dwell variabil, care tot reci sunt (sau caldute). Referitor la durata unei scantei este de 0,5 ms nu jumatate de secunda (500ms), dar sunt convins ca e eroare de scriere. Cu scanteile ratate nici la inductive nu sunt daca totul este OK. Poate din lipsa varfurilor autoinductiei (la CDI), nu apar rateuri cand bobinele nu sunt chiar in parametri.

@mikip, Se poate dar e mai complicat pentru unii, si prea multa sarmaraie pe urma. Si la pret nu va fi mare diferenta, cu adaptarea unei AT01 sau una AT011. Nu se merita dupa parerea mea. Dar nu stiu, o sa vedem ce zice piata.?
diaconuliviu
Da, ai dreptate cu durata, scuze..

Cind o veni a ta o sa vad cit se incalzeste bobina. Nici CDI nu are unghi variabil, numai o "limitare" a nr de scintei la turatii mari, ar fi ca un limitator dar temporal si la "latitudinea" unui condensator. Practic, acel dwell nu e variabil ci cvasiconstant.
In fine..asta e. Eu is multumit de CDI...
gotronic
Cu AT 011 se incalzeste normal ca si pe clasic, mai mult sau mai putin, in functie de unghiul dwell reglat (distanta senzorului fata de cama). Bormasina cu care am rotit delcoul acum m-am uitat pe ea si scrie 0...3000 rot/min. adica 6000 la motor, numai ca era limitata turatia din reglaj, si nu mi-am pus problema de turatie ci numai de demonstratie efeciv. Am pus-o si pe maxim si merge la fel numai cu alta frecventa.(mai mare) ..in fine nu conteaza.
gotronic
@ceacu, @jackk, @zoly1974, au plecat prioripost-urile. Pe luni cred ca le primiti. Succes. Eu o sa fiu in concediu, o sa ma uit de pe acolo pe forum. biggrin.gif
mikip
Iata un CDIMultispark.In '91 il chema multiscanteie.Un convertor autooscilator comandat.Tensiunea stabilizata la 300-450v.Comanda tiristorului cu 3buc. monostabili, primul stabileste timpul total de aprindere, cca.2ms, al doilea timpul de repetitie, de cca 0.6-0.7ms, al treilea timpul de comanda al portii tiristorului, de cca 10-15 microsecunde.Testat pe un osciloscop se observa ca intrerupandu-l cu o frecventa de pana la 200Hz, la unmotor de 4cilindri insemnand 6000 rot/min, perioadele de aprindere sant departe de a se "calari", cum se exprima o parere in postarile de inceput ale topicului.
A "servit" pe Fiat850(prima saptamana in prosop), pe Dacia1300 si uneori pe Kadett.Pe langa multele avantaje, are un dezavantaj major si anume nu se "intelege" bine cu platina mecanica, din cauza fluturarii la turatii mari.Astfel la depasiri cu peste 85-90 Km/h mai "tusea", ceea ce la o depasire inseamna pericol iminent.Dar iarna isi facea excelent treaba.Din cauza asta din ianuarie 2002 am folosit AT01, infinit mai sigur.
Viitor?Vorba lui Ceacu, sursa cu UC3845 si MOSFET.Comanda cu TTL mi s-a parut faina, sigura si imuna la zgomote.
Pentru ca a asteptat asa mult scanerul GOTRONIC, il testam impreuna cu acesta,
dupa care il pensionam, AT011 fiind mai mult decat multumitor.Asta de la un tip care se apropie de varsta intelepciunii.
Gaba
Frumos.... si uite asa aduna omu intelepciune wink.gif de fapt experienta.... dar tot spre acelasi punct tind...
@Gotronic.... am ramas masca azi.... am luat un set de fise (sirma) habar n-am cine le face.... si surpriza... sare turometru.... smile.gif deci numai din cauza fiselor oscileaza ... partea frumoasa era ca in a 4-a la 60.. (motoru abia se auzea) imi arata mie cam 5500 rot/min... tiiii va dati seama ce monstru am sub capota ???
acum o intrebare... cam cit ar trebui sa fie distanta la buji cu at 011... ?
eu cred ca astea ce le am nu o fost largite niciodata... se simte ceva daca maresc distanta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.