Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
ABG
Salutare,

E lung forumul asta si eu nu am timp prea mult - adica nu am accesc internet tot timpul asa ca am sa va intreb si eu ceva:

Cum fac sa-mi pun si eu o aprindere care elimina platina pe o dacie 1.6 pe carburatie? Sunt din Constanta.

Va multumesc.
SPAWN
omule din cate am inteles eu pe aia nu prea o poti monta tu pt ca e mai complicat decat cea tranzistoriala.cea care inlocuieste si platina tre sa o montezi la un mecanic.si daca te intereseaza pretu e in jur de 1 mil cam asa ceva
ABG
Cred ca fac rost de bani, dar unde sa ma duc?

La Bucuresti?
van den plas
Cand am vorbit cu mesterul i-am sugerat sa puna in colet si instructiunile de montare, pt. cei care doresc sa o primeasca prin posta. Omul a fost de acord si oricum daca nu intelegi ceva poti sa-l suni si sa-l intrebi. Nu cred ca are rost sa vii in mod special pana aici si sa dai pe benzina inca o data contravaloarea aprinderii.
ABG
Va multumesc pentru interventia prompta si la obiect. Daca vreti, va astept la Constanta pe 4 Iulie - E raliu la campusul universitar. biggrin.gif
vir
Ce ziceti de urmatoarea combinatie pt Dacia 1310 ?

Bobina de Oltcit de 24.000 fata de cea de Dacie de 18.000; aprindere electronica (am inteles ca e universala)

La delco tre schimbata platina ? cu una de Oltcit ?

Eu nu cred pt ca platina are rol doar de contact cu aprinderea electronica; dar cineva imi bagase in cap chestia asta

Aprinderea asta electronica tre pusa pe vreun radiator ceva ? daca se incalzeste nu mai merge motoru ?



10q guys
Ov
[quote]

Eu nu cred pt ca platina are rol doar de contact cu aprinderea electronica; dar cineva imi bagase in cap chestia asta

[/quote]

are dreptate



[quote]

Aprinderea asta electronica tre pusa pe vreun radiator ceva ?

[/quote]



are
SPAWN
marfa raspunsuri scurte si la obiect :mrgreen:
van den plas
QUOTE


Bobina de Oltcit de 24.000 fata de cea de Dacie de 18.000; aprindere electronica (am inteles ca e universala)  


" Meseriasul" de la care am cumparat aprinderea electronica, care elimina platina, mi-a recomandat in mod special sa folosesc doar bobine romanesti (de Dacia, bineinteles). Sunt aprinderi si aprinderi, nu sunt toate chiar la fel.
SPAWN
care e diferenta dintre bobina de olcit si cea de dacie ???
Ov
pai se pare ca aia de Oltit e de 24kV si aia de dacie de 18kV

adica aia de oltcit da scanteia mai puternica (acum nu stiu cat de bine face la platina/bujii/fise/capac delcou/lulea)
SPAWN
pai pote la platina sa faca rau ca la celelalte nu cred ca ar avea ce sa le faca :roll:

zic si eu
B-34-SGM
M-am uitat la un oltcit la un vecin, si are acceasi bobina ca la dacie, poate a fost schimbata...

Sa ne zica cineva care se pricepe la Oltcit
SPAWN
da si sa ne spuna si daca poate face rau la bujii capac delco fise etc,sau daca ajuta la functionarea motorului de dacie

pote ne lamureste cineva si pe noi
vir
Pai de ajutat asta e sigur, pt ca scanteia e cu 30% mai buna, dar tine ??. Cred ca trebuie marita distanta la bujie, de 1 mm. Daca puneti aprindere electronica platina nu mai are nici o grija. Capacu si luleaua eu zic ca or tine. Caracteristicile bujiilor nu stiu daca mai sunt valabile, acum. Ce e sigur ca in loc sa le schimbati pe la 40.000km acum o sa le schimbati pe la 20.000. Uzura e mai mare la bujie, arcul electric fiind mai puternic. Dar nu stiu cat de mult conteaza o distanta mai mare la electrod .. Poate ne spune cineva. O sa ma uit la un Oltcit azi sa vad delcou si bobina cat de solide arata si va spun.

Cine cunoaste? o aprindere electronica de pe Citroen Oltcit TRS s-o potrivi pe Dacie .. Ca eu stiu ca astea au ciindri in V si aprinderea o fi mai altfel.



biggrin.gif smile.gif sad.gif ohmy.gif :shock: :? 8) laugh.gif :x tongue.gif :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :inger: :vmad:
vir
Zilele astea o sa-mi vina o aprindere electronica de Tg.Mures .. Ideea e ca daca pun bobina de Oltcit nu stiu daca tine aprinderea .. Stie cineva ??
mariusf
Salutare!

Mi-am cumparat acum 3 luni aprindere electronica si dupa ce am citit pe forum ca ar trebui sa fac alte reglaje(gujie, platina, etc) am mers la un mecanic si mi-a spus ca este amplificator de scanteie!

Deci, intrebarea mea este care ar fi diferenta dintre aprindere electronica si amplificator de scanteie!





multam
ovisuc
am si eu o aprindere electronica carcasata, e mai veche(cred ca e de RENAULT) si are 4 iesiri un +, un -, un R si un D.

stie careva cum se monteaza :?:
van den plas
QUOTE


Deci, intrebarea mea este care ar fi diferenta dintre aprindere electronica si amplificator de scanteie!  


Amplificatorul de scanteie e un dispozitiv care se "infige" in capacul delcoului, iar in el vine introdusa fisa centrala.
mariusf
Ok!

Se pare ca acel mecanic nu stie care este diferenta, da' oricum mi-a reglat bine aprinderea!

Deci am aprindere electronica!

Cool! :wink:
SPAWN
e mare diferenta intre ap electronica si amplif de scanteie cum s-a scris si mai ssu amplif de scanteie se infige in capacul de la delco si in el vine fisa centrala

aprinderea el de la mama ei iti inlocuieste si platina deci e cu totu alta chestie ca si la cea tranzistoriala care este o cale de mijloc si iti inlocuieste alte chestii dar nu platina

sper ca ai inteles ce am bolborosit eu pe aici laugh.gif
B-34-SGM
ovisuc, + si - cred ca iti este clar unde vin. Le legi direct pe bornele bobinei

Unul dintre fire trebuie sa vina la platina, iar celalalt pe caroserie (impamantare)

Scoti firul care face legatura intre bobina si platina, si il inlocuiesti cu unul dintre firele aprinderii electronice (R sau D in cazul tau).Obligat scoti si condensatorul.

Nu ma intreba care dintre fire vine la platina si care la impamantare. Ai doar doua variante, legi in ambele moduri pana porneste masina.
bogdan_o
Eu as zice sa stai sa afli ce si cum, eventual testeaza cu un multimetru ceva, care este firul care trebuie sa vina la platina. Daca pui firul care trebuie sa vina la platina (pe care trece un curent +) la masa cand o sa ii dai la automat risti sa-ti faca un scurt de toata frumusetea si sa iti paradesti modulul de aprindere electronica. Pune mai bine firele +/- la baterie si testeaza firele alea doua cu multimetrul. E mai sigur.
vir
Pai si pana la urma nu ma lamureste si pe mine cineva ..

Merge pe Dacie aprindere elctronica de Dacie cu o bobina de Oltcit ??
notchman
Am citit in topicul acesta ceva despre "amplificatorul de scanteie " produs de contactoare............

Am intrat in posesia unuia pentru a'l desface si a vedea si ochiul meu ce este in iel .....si........surprizaaaa, un arc cat toate zilele, si 2 discuri din siliciu cred, si altul la mijloc , nu stiu din ce material.............dupa umila mea parere , nu prea cred sa faca mare lucru ,........

Pus pe osciloscop , si su simuland sist de aprindere cu un oscilator +bobina de ind +1bujie,.....am ajuns la concluzia , ca singurul lucru pe car'el face este ca sparge "unda" si ii da o forma de "fierastrau" foarte instabila .........si neconstanta in timp...iar daca supuii vibratiilor "jucaria" te iei cu mainile de par.....

Asa ca.......................dati 100 mii pe un arc si 3 disculete...............pentru ca eu nu am descoperit un efect benefic in adevaratul sens al cuvantului.............
B-34-SGM
Banuiesc ca nu e arc ce ai vazut tu, este de fapt o bobina, iar alea 3 discuri fac parte din miezul bobinei,si au rolul de ai modifica inductanta. Nu stiu ce efect poate avea bobina aia, cine se pricepe la electronica poate ne explica :wink:
notchman
E pe draq bobina , este pur si simplu un arc conic, din fier , care tine presate cele 3 disculete , este un fel de amplificator prin rezonanta , iar disculete alea , banuiesc ca formeaza un fel de oscilator piezoelectric din cate am obs eu .

Clar este ca face exact ceea ce face aspirina unui bolnav de sida , iar forma de unda ajunsa la bujii este mult alterata.....nu atat in intensitate , ci cat in forma de unda iar dupa cate se stie cu cat sunt mai multe contacte pe traseul de transport energiei electrice catre bujii cu atat se pierde mai mult din cauza imperfectiunilor , asta inseamna ca la toata aprinderea clasica se adauga inca 7 puncte de segmentare a traseului electric dintre bobina si capac delco......., .....o sa fac neste poze la jucaria aia , si o sa o postez...........
bizk
hello hello... am tot citit eu printre randuri si nu mi-am explicat totushi care sunt avantajele aprinderii electronice fata de cea originala cu delcou si platina si tot ce e inauntru? :mrgreen:
vir
Pai scanteia e mai puternica .. arcul electric mai mare .. scanteie constanta .. deci aprindere buna

Porneste mai usor .. se tureaza mai mult .. consuma mai putin .. viteza mai mare
notchman
Scanteia este mai puternica deoarece:

Platina este inlocuita cu un senzor (hall, sau optic), deci impulsul furnizat este curat , si constant in timp, nu mai exista fenomenul de "zbor mecanic" aparut la platina , contactele nu se oxideaza in timp , nu se mai face nici un fel de reglaj al deschiderii contactelor.

Modulul electronic de control (aprinderea in sine), semnalul captat de la senzor , este amplificat , si trecut printr'un oscilator care face ceea ce facea deschiderea platinei , adica da impuls bobinei , atata cat trebuie , si cand trebuie . Urmeaza amplificatorul final care de fapt contine 1,2...tranzistoare , fet'uri , sau triace , care au un timp de actionare mult mai mic decat platina , deciii.....bobina este acctionata mult mai eficient fara pierderi ....

rezultat : service pentru platina nulllll, scanteie curata, puternica si constanta in timp , bujiile au o viata mai lunga (daca sunt reglate corespunzator), pornire a motorului mult mai buna practic si la -30 grade porneste la sfert, consum de benzina redus cu pana la 10~15%.

In plus de aprindere mai trebuie: fise de bujii cat de cat performante si fara pierderi , bobina de inductie cat de cat de "marca", sau si mai bine bobina de inductie de tip transformator ridicator cu tole , si nu cu ulei................



Apropos de viteza , nu prea creste, demarajul intradevar este mai bun.
vir
@notchman

Pot sa pun bobina de Oltcit pe Dacia 1310 ? E mai mare in capacitate. Se intampla ceva ?

Am si aprindere electronica de Tg-Mures pe ea acum.

Mai sus cred ca ai vorbit de aprinderea electronica aia pe care nu a vazut-o nimeni la Dacie pana acum. Tot ce gasesti pe piata e o jucarie care inlocuieste condesatorul si se pune pe bobina, buna si asa.



Stie cineva pe unde pot gasi un delco gata preparat cu aprindere electronica .. dintr-aceea fara platina .. cu senzori ? :mrgreen:
AC
vir, bobina de Dacie consuma aprox. 3A, cea de Oltcit 7A.
vir
pai si atunci ce nu duce ? alternatorul ? ca bateriile sunt la fel

Sau bobina e prea puternica si imi arde instalatia ? desi nu cred ca tot fise si platini sunt si la oltcit
admin2004
salutare tuturor.am si eu o problema.am o lada 1200 care porneste mai greu dimineata.o tin afara.i-am schimbat condensatorul. sa fie de la el?

apropo.imi poate explica cineva care e treaba cu aprinderea?de ce im trebuie bobina si C-ul acolo?

sau unde gasesc ceva documentatie.in cartea tehnica nu scrie.

multumesc.
notchman
Salutare admin2004, si eu am o lada 1200 combi , dar la mine porneste la sfert dimineata, am scos aprinderea electronica, am reglat platina la 0,4 si bujiile la 0,6, am pus la punct astfel incat sa dea scanteie exact la marcajul 2 de pe capacul la distributie.

Daca ai carburatorul original , vezi sa'i dai mai multa benzina la relanti , din suruburile alea de amestec......

Daca vrei documentatie legata de lazi da'mi un mail sau mp.
admin2004
salutare.tot eu sunt.de ce numai dimineata am problema asta?

in cursul zilei imi porneste la sfert.numai dimineata im iapare problema asta sau daca o las mai mult timp nepornita(parcata).

de asta intrebam de instalatia electrica, bobina si condensatori.

apropo, am schimbat codesatorul de langa platina si tot asa, nu merge.

multumesc.

ps:bobina de lada cat consuma?cred ca cineva mi-a pus una de oltcit. e vreo problema?
B-34-SGM
Se intampla urmatorul fenomen. Supapele de la pompa de benzina nu se inchid bine, iar dimineata o parte din benzina de pe instalatie ajunge in rezervor.

Schimba pompa, sau dai la coada inaite de prima pornire( daca are coada)

Nu are treaba cu aprinderea.
notchman
Bobina de oltcit consuma nitel mai mult , dar nu conteaza prea mult .
sniper13
Merita sa ai aprindere electronica. eu am pe masina (Dacie 1310 din '86) un model de import . Am montat-o in '92 si de atunci nu am mai schimbat platinile, plus ca pornirea este usoara chiar si iarna la sfert de cheie, consum mai mic , o ardere mai buna. :wink: :charge:
predoi
Hai noroc,



Am auzit ca cica pt. masinile cu GPL nu prea merg bine aprinderile elctronice clasice, pentru ca ele ar fi facute pt. benzina. Cica e un moshulica in tirg care are aprinderi pt. GPL.



Spuneti-mi si mie ce tip de aprindere electronica imi trebuie pt. Dacia 1310 cu GPL ! Ma refer la alea de la VITACOM (Popa Nan).

Si daca trebuie sa fac reglaje in afara de electrozii bujiilor.

Eu am reglat-o pe tester in service si pe GPL si pe benzina si merge stas dar as vrea aprindere pentru o pornire mai usoara la rece.

Banuiesc ca nu o sa mearga la fel si pe benzina si pe GPL cu aprinderea montata. Inainte am avut una facut de cineva....care merge bine pe benzina...dar astia cind mi-au pus GPL nu au stiut sa o mai puna la loc...ca avea mai multe fire...si era scris doar cu prescurtari la fire.



in fine....astept raspuns.

Merci
RIon
Am pus si eu una de Tg. MS, am lasat bujiile Brisk (noi) la 0.7 si am luat fise noi - de Urziceni. Platina la 0.4.

L-am sunat pe producator in persoana, care mi-a zis:

Poti lasa platina asa, nu-i nici un bai

Poti lasa bujiile asa, se mareste singura distanta in cateva sute de km

Important e sa aiba fisele si bobina nu stiu cati (am ratacit hartia cu notitele) Kohmi - fisele parca 0, pt. o functionare perfecta.

La mine nu porneste la rece fara soc (carb 1.4, motor 1.6), zic nu porneste, nu ca nu se aprinde, ca o ia dar nu la sfert de keie.

Apoi, la cald, de abea fac contact si o ia.

Insa motorul toarce mai frumos. Si parca si trage mult mai bine, am urcat dealul Feleacului, ma rog , de la baza cam 2-3km, cu a patra la 60kmh constant, 2 pers. in automobil, inainte ajungeam cu greu la 50-55kmh.

Am la relanti o mica oscilatie (cam de 50), cred de la releul incarcare care nu are fir la excitator la alternator, dar asta e cea mai mica problema...
niq_ro
QUOTE
cred de la releul incarcare care nu are fir la excitator la alternator, dar asta e cea mai mica problema...




:shock: :shock: :shock: pai si ai releul de incarcare pus ca sa fie?

nu am auzit de asa ceva .. nu ai firul de DF legat, ca ala e la excitatie :wink:
Mirelush
Am cumparat si eu azi o cutiutza rosie .. am infipt-o in motor si vad ca merge mai bine ... mult mai bine smile.gif ... pt cat de mica e . isi face bine treaba .....

inainte vroiam sa imi pun o aprindere facuta la Electronica .. "dar din cauza si pt. ca" persoana care a zis ca imi face rost de una .. a fost neserioasa mi-am cumparat cutiutza asta rosie smile.gif.

Am mai vazut aprinderi electronice la magazinu Conex (Str. Maica Domunlui , pe linia lu' 16) numai ca acolo se vinde doar circuitu format dintr-o placuta cu integrate care are un radiator pe ea .. placuta respectiva este mult mai mare dect cutiutza asta banuiesc ca e si ceva mai buna si ceva mai scumpa ... daca stie cineva mai multe detalii despre ce au la conex , sa spuna pt. ca sunt foarte curios care e treaba cu acele aprinderi :shock:
RIon
Mirelush, ce modificari ai facut? Bujii, platina, descrie si tu exact ce simti la motor acum...
Mirelush
Pai ce modificari sa fac .... am scos condensatoru am montata cutiutza rosie cumparata de la vitacom pe bobina si cam atat! .... bujii am bujii Brisk , fisele sunt Tesla (foarte bune fisele) - fisele si bujiile sunt cuparate in august asha ca nu avea rost sa cumpar altele ..... platina e nemteasca(nu stiu cum o cheama smile.gif , da stiu ka e nemteasca) si e schimbata prin martie , si m-am uitata la ea si era ok! ..... capacu delcoului e singuru care e mai batran dar nu are nici 1 problema (nu stiu exact de cand e)... eu nu am umblat la nimik decat m-am uitata la platina sa nu fie bulita .... am lasat totu asa cum era , doar am montata cutiuta si am scos condensatoru!

Acu sa itzi zic despre motor : pai 1 la mana porneste si ea omeneste frumos , si inainte pornea ok , dar acuma parca nu mai face urat cand e motoru rece! nu pot sa zic ca trage mai bine ca a castigat putere (nu sa zici ca dintr-o aprindere dasta de 250k castigi putere, dar e adevarat ca atunci cand motrul e rece se simte diferenta intre sistemul clasic si sistemul care are cutiuta in locul condensatorului) , si la relanti merge mult mai frumos!

Eu zic ca e destul de buna chestia asta si destul de ieftina, si protejaza platina, nu mai ai asa mari prb. cand e masina rece... dar nici vorba sa castigi putere sau sa scada consumu (poate daca itzi faci aprindere mai dasteapta sa scada cu 0,1 ... 0,2 consumu da cu asta scaderea consumului e un vis).
driverx
Nu castigi nu stiu ce putere cu aprinderea, dar motorul raspunde altfel, mult mai bine. Merge mai rotund. E si normal, ca are o scanteie mai sanatoasa.



:shock:
RIon
Mirelush, sfatul meu e sa ai un capac delcou de rezerva la tine, eu sunt stan patitul, am venit 70km cu el fisurat, cu max.55-60 kmh, intr-a treia...

Zicea cineva pe forum ca poate scadea consumul cu 0.5%, ar fi si asta ceva, o sa vad cand fac primul plin.

Oricum, a scazut si numarul de pedale de acc pe care le dadeam cand porneam la rece, aici intr-adevar e ceva economie...

driverx, fara sa fac alte reglaje, mie mi-a crescut putin puterea...am urcat pe Calea Turzii mai repejor, nu ca inainte....
Mirelush
driverx - da stiu ca e scanteia mai puternica .. multam orikum smile.gif

RIon hai sa fim seriosi kum naiba sa castigi putere de unde ... adica uite o sa ma interesez ....... dar nu are cum sa creasca puterea din asta daica nu exista explicatie fizica ! eu ku dacia mea uircam la fel cum urca si acuma ... asa si eu daca am ceva viteza pot sa urca panta de 8% (daca e dreapta si nu are curbe) ... ca e motoru aproape nou asha daca e obosit probabil nu urci cu a 3-a
B-34-SGM
Cea mai misto aprindere e cea cu ridicator de tensiune. In primar intra 300 volti in loc de 12. Am vazut asa ceva, si in aer dadea scanteia de 3.5 cm! Nu mi-a venit sa cred. Putea sa lase relantiul la 500 ture si mergea rotund motorul.
RIon
Mirelush, inainte urcam o panta cu 50 intr-a patra, si acum o iau cu 60, cum iti explici?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.