Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aprindere electronica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172
djasu82
,o mica problema la aprinderea CDI multi-spark , cum e realizat montajul in acel format pdf care da multiscintee nu da de fapt multiscitee ci doar o simpla scinteie sad.gif si e slaba , nu descurajez pe nimeni se face o simpla modificare ca sa apara ploaia de scintei atunci cind platina pune la masa comanda aprinderi.Aasta am ferificato pe osciloscop si pe bobina direct , pe osciloscop am cuplat la iesirea aprinderi o sarcina rezistiva de 5ko/5w si am observat numar de implusuri esantinonate la nr 6 cum arata si in schema respectiva pentru motoare in 4 timpi ,cind turatzia e la 600 de ture apar o ploaie de scintei in numar de 6 in acea fractziune de secunda . Pot spune ca e foarte interesant montajul l-am realizat o sa postez citeva poze cu el pus in carcasa.
aly
Gotronic ce se mai aude cu aprinderea aia?
gotronic
Se lucreaza la Pregatirea fabricatiei. Scule de injectare, Stante, documentatie, ..... Si nu in ultimul rand, posibilitatea de implementare si pe alte masini. (delcouri). Adica, ca si pe Dacia, s-au facut modele si trimis pentru probe in tara mai ales pentru VW Broasca, Opel, unde era un club mai activ. Spun asta deoarece senzorul pentru VW Broasca (delcou Bosch), se potriveste pe o mai larga gama de autoturisme fabricate in Vest (si motociclete.) icon_mrgreen.gif
Imi pare rau ca nu sa discutat pe forum si problemele de pe autoturismele Dacia, la care eu am trimis "sample" mai multe aprinderi cu senzor. Poate o sa se discute si aici prin bunavointa celor care au primit gratis (sample) aceste Aprinderi cu senzor in loc de platina.!!! blush.gif
Variante de senzor (Aprinderea este aceeasi), incerc sa va prezint mai jos.:
http://vwforum.vwforum.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=6358&st=360
http://vwforum.vwforum.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=20871&st=120

Scuze ptr. calitatea pozelor, sunt facute de posesorii Aprinderilor cu senzori.!!!
mihai1677
In sfarsit dupa o saptamana de lucru este gata programul pt aprinderea cu PIC varianta jumostatica (bobina cu 4 fise), cu posibilitate de corectie detonatie, vacum (depresiune sau presiune).
Urmeaza cablajul, cutia, si testarea pe motor. Pe simulator totul este ok.
djasu82
Am ars 2 IR2155 , fratilor nu imi mere cum trebuie aprinderea jhon clarke. Functioneaza ostilatorul e ok am 320V iar partea de comanda in loc sa fie multi scintee e mono si foate slaba de ce oare ? ,vi s-a intimplat circuitu pe cablaj e perfect realizat . Ciudate e atunci cind dau jos rezistentza de 33k cea care e inseriata cu condensatorul C3 de 120nf lucreaza multi spark dar lucreaza necontrolat. Daca ating eletrodul de comanda scade numarul de scintei dar e tot multi spark daca las liber eletrodul de comanda si nu-l mai pun la masa apar mai multe scintei . Oare voua cum va functioneaza vorbesc sincer . Ati avut probleme ......... astept comentari si dezvoltatile sal pe liviu si pe gotronik si pe toata lumea!
diaconuliviu
Nu, n-am avut probleme si nici nu am.
Esti sigur ca acel 120nF e de valoarea aia? Cind scoti R=33K teoretic ar trebui ca montajul, la "deschiderea" platinii sa dea scintei in tren continuu, pentru ca acel C nu se mai incarca si nici tensiunea pe el nu atinge o valoare care sa deschida dioda aia 1N914 (sau 4148) si sa blocheze oscilatorul.
Atentie la valori; pe oscilatorul chopper are un C=0.001 uF, adia 1nF; am pus unul polonez pe care scria 1k(de fapt mai multi marcat identic), ei bine, nu oscila nici batut, era alta valoare. Am pus altul de alta productie, a pornit chopperul din prima.
Apoi, exista C1=100uF/16Vvv, se pune de minim 25V si atentie la polarizare/montare, altfel nu vei avea scintei si se va si distruge.
Atentie, de asemenea si la polarizarile diodelor.
Si, nu in ultimul rind, la trasee, o lipitura rece pe traseul de masa arde IR2155 al doilea.

Deci, montajul functioneaza, orice abatere de la o functionare corecta iti apartine-lipitura rece, piese proaste, de valori diferite (vezi sistemele de codare care in timp s-au mai schimbat - cel mai bine verifici valorile pe ohmetru sau capacimetru). De fapt, ziceai ca stii electronica, ce naiba, te invatam noi? biggrin.gif
djasu82
nu imi mere multi sparkul:( doar oscilatoru da bine 320 vsi sta si in sarcina rezistiva pe 1k /10w partea naspa e cu modulul de comanda sad.gif nu oscileaza asa cum se spune sad.gif(john klarke.
diaconuliviu
Am vorbit si cu Dodo; la inceputul materialului (si exista si traseele pe placa) ai un modul de atac, cu o rezistenta la + si o dioda de sens (pt cazul atac pe doua platine). Tu ai pus acea rezistenta catre +? Chiar si de 1K e buna pentru probe (caz in care nu ai nevoie de autocuratare).
cd_i
Gotronic,

O sa pui in vanzare si "platina" separat sau va fi doar in set cu aprinderea?
Ma intereseaza fiindca as vrea sa cuplez un senzor magnetic cu cdi john clarke.


Diaconuliviu,

pentru turometru ai facut exact montajul din schema (condensator + primar de trafo) sau ai facut un artificiu cu o bobina de inductanta echivalenta dar volum mai mic?

nu ma prea incanta ideea de a pune acolo un trafo de retea doar pentru inductanta primara. (e prea mare)

multumesc
gotronic
O sa fie, dar este greu cu interfata (termostata). Altfel o sa ai probleme.!! Si Liviu a avut.!! blush.gif
diaconuliviu
Nu e prea mare; e traf de retea de pe la casetofoanele duble de cartier; Poti folosi si unul de la "adaptor redresor" din comert, ala gen 3-4,5-6....12V; are cam 3x4x3 cm, are loc pe o laterala a carcasei, chiar in zona placii unde sint traseele pentru al doilea tranzistor - cel ce da semnat mic pentru turometrele cu asemenea atac. Eu am facut o placuta separata pe care am montat acel adaptor, impreuna cu traful. Acel C de 0,033uF e posibil a fi nevoie sa fie "tatonat" ca valoare; la mine, din cauza acelui traf, cu alta inductanta pe primar, a fost nevoie de 1 nF[/1300V] (asa am gasit printr-un ELCROM, pe partea de baleiaj orizontal). Cu cel de 33 nF turometrul nu indica nimic.

Pe la VW Golf cu motor Diesel exista niste bobine parca ce fac o ridicare de tensiune pentru turometru, dar nu stiu cum is si ce caracteristici au.
gotronic
Revin. Nu stiu daca la toate diesel-urile, dar turometrul isi ia semnal de pe alternator.!?
diaconuliviu
Posibil, la unele; stiu ca cel de pe linga mine cu motor Golf Diesel pe Dacia Break avea ceva de genul unei bobine adaptoare luate de pe Golf-ul "mama".
cd_i
Eu ma gandeam la un artificiu care sa inlocuiasca traful. Daca tot am la dispozitie tensiunea inalta de la convertizor, ar trebui sa functioneze daca in locul circuitului rezonant de acolo sa pun doi tranzistori de inalta tensiune care sa fie comandati de platina. La iesirea din cei doi tranzistori ar trebui sa am impulsuri dreptunghiulare cu nivel intre 0 si cei 3xx v ai convertizorului. Cel putin teoretic...
djasu82
diaconU liviu am condensatori de valoare exact oscilatorul lucreaza adica cioparul am deja 320 v si sta stabil ok . Da cum am spus si cum ai spus daca scot rezistentza de 33k cea care e inseriata cu C3 =120n am un tren de impulsuri 6 la numar pe osciloscop bun pun la loc nu mi am e IC2 pun eletrodul la masa imi apare scinteie e ok dar e mica sad.gif zic ca montajul e realizat corect si circuitul imprimat diode tot polarizat corect .Am loat iar un IR2155 de la vitacom am dat 175mii lei si arata altfel decit cel de la connex acum il montez.Multumesc LIVIU apreciez fiindca miai spus ca functioneaza .
..............................................................................................................
GATA FUNCTIONEAZA BRICI AM MODIFICAT REZISTENTZA DE 33K CU UNA DE 220KO IESE FLACARA TOTI CARE AU JHON CLARKE SA MODIFICE DOAR ACEA REZISTENTA DE 33K CARE E INSERIATA CU CONDENSATORUL C3 = 120NF SI PE BOBINA DE INDUCTIE VA AVEA FLACARA AM DAT FOC LA HIRTIE wacko.gif CRED CA E VREO 48-50KV wacko.gif . ASA CUM E PREZENTATA NU IA DELOC FOC HIRTIA DAR MODIFICIND ACEA REZISTENTZA ZIC EU UNUL MONTAJUL ASTA PRINDE VIATA O SA POSTEZ SI POZE SI UN MIC FILMULET Multumesc LIVIU cool.gif

Nu vrei sa renunti la IRC?
gotronic

Cu 320Vcc pe condensatorul de descarcare, nu ai cum sa ajungi la tensoiunea aia in secundar. Raportul de transformare este acelasi la Bobina. Poate vrei sa spui ca ai avea o scanteie mai puternica, da tensiunea cum ai masurat-o aproximativ.??? sad.gif
diaconuliviu
@djasu82: eu inca mai cred ca ai oarece belele pe placa sau printre piese; valorile la mine sint exact cele din schema si nu am probleme, deci acea valoare de 33K e in regula.
Tu spui ca daca ai scos-o complet din circuit, ai avut 6 scintei. Ori, limitarea numarului de scintei il face tocmai incarcarea acelui C3 la o tensiune. Daca montajul ar fi corect, odata cu scoaterea R=33K, acel C3 nu s-ar mai incarca, trenul de scintei nu s-ar bloca, fiind continuu; la tine avind numai 6 scintei inseamna ca el se incarca fara acea 33K, deci, as banui polarizarea D8 si D10 - le banuiesc montate invers, asa incit acel C3 se incarca pe acel traseu.
Altfel, mi se pare SF. Sau, poate ai desenat placa cu un traseu gresit.
Repet, altfel nu vad cum la tine nu vrea si la mine da.
djasu82
Nu am absolut nimic gresit sincer totul e corect , numai ca in locul r=33k am pus de 220k si mai am inca doi amici si confirma da devine sf montajul trage 3A si scintee wacko.gif
bertro
Aly, maine cand ne-om intalni sa facem schimbul cu carburatoarele, o sa-ti arat aprinderea Gotronic cu senzor montata pe Nova mea.
Despre functionare: dupa cum i-am zis si lui Gotronic pe PM, nu am intampinat probleme, nici macar acele fluctuatii de turometru de care se temea el. In schimb, am observat ca e ceva mai dificil sa nimeresti punctul optim al avansului decat era pe clasic si AT01.
gotronic
Eu tot nu inteleg de ce ar fi mai greu de gasit punctul optim. In speta senzorul cu aprinderea prin acel LED Control iti spune exact cand da scanteie. Astfel se poate regla avansul static, si in jurul acestuia se poate tatona avansul dinamic. Exact ca si pe clasic sau cu aprinderea AT01.???!!! blush.gif
Am gresit eu cu ceva.? blush.gif intrebare.gif
djasu82
Am montat aprinderea john clarke asa cum am zis eu cu acea modificare R=33k inlocuit cu R=220k si merge super si cu faza lunga scurta nu se modifica nici turatzia evident am realizat si acel montaj pentru turometru . Transformator tip sunerie mere bine si cu 220nf/300v. Asadar Liviu ma descurc si daca e ajut si doresc sa fiu ajutat , nus genul eu le stiu pe toate cum s-a inteles. Apropo Gotronic nu cred ca mere prin acel led de pe aprinderea realizata de tine sad.gif am incercat si eu si mai multi , e la fel cum ai inseria un bec cu platina sad.gif .
gotronic
Pai da, ce am zis eu ca nu e asa.? In schimb nu-ti mai trebuie bec si sarme.!! Spun ca reglajul static (la semnul de pe volanta) este relativ, deoarece daca arcurile centrifugalului sau a capsulei vacumatice sunt usor decalibrate, la fel si daca membrana de la vacumatic scapa aer fals, avansul dinamic difera un pic de la motor la motor. Asta era valabila si poate nici atunci (perfect) la masinile noi din fabrica cand nu numai aceste elemente erau in parametri ci si compresia motorului, jocurile din distributie....etc. Cam asa vad eu lucrurile. sad.gif
djasu82
Asa e gotronic stiu ca ai greptate , eu trebuie sa reglez culbutori si sa fac un test de noxe , iar pe 25 la inspectia tehnica tongue.gif acolo vad ce e bun ce nu e bun:D
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 3 May 2007, 20:34)
[...]

1. Acea parte cu 220K in loc de 33 K (diferenta enorma) inca ma pune pe ginduri; pe linga faptul ca ai ars 2 IR 2155 ele nici nu lucreaza cu 33K. Inca mai banuiesc acel C3 ca fiind 12 nF in loc de 120 sau gafa de desen/montaj.
2. Sa ne fie iertat, dar tu ai aparut pe aici cu "bai, nu stiti electronica, uite ce tare-s eu" (exista pe topic postarile tale), de acolo si miniatacul.
3. Traf de sonerie...nu e cam maricel?
djasu82
Uite Liviu care e treaba tu daca esti moderator te dai mare ok ,vrei sa pun poze sa observi ca e identic ca cel din schema in format pdf!!! O sa pun un filmulet sa iti arat tie si la toti oameni cum functioneaza!!!! Asa e rominu pina cind nu vede cu ochii nu crede am ars doua ir2155 fiindca am umblat cu buna stiinta la acel condensator sa modific ceva fiindca nu mia functionat tongue.gif Daca nu functiona acuma nu mai era deja pus pe masina , dar nu cu 33k si apropo nu e mare trafu pentru turometru e perfect 220v/12v/6W. Posteaza si tu cum a facut gotronic sau alti baieti, barim cu poze si un mic filmulet sa ma conving si eu si ceilalti ca tie iti functioneaza uite mie nu vrea cu acei 33k, dar cu 220k mere super am aceleasi impulsuri 6 la nr pe o rezitentza de sarcina daca pus sa observ pe osciloscop .
diaconuliviu
1. Aceeasi atitudine de "ce tare-s eu".
2. Poze cu aprinderea am pus ceva pagini mai in spate. Si chiar si aici:
http://www.daciaclub.ro/aprindere-electron...2993-s1170.html

http://www.renault8.3xforum.ro/post/544/1/...e_si_aprindere/
http://www.daciaclub.ro/aprindere-electron...2993-s1470.html Prima schema de gestionar cu PIC, ulterior modificata.

3. Se poare ca ce am spus in legatura cu acea diferenta enorma 33k/220k asupra ta a avut efect invers; eu o spusesem in sensul "e prea mare diferenta aia incit CI sa aiba o asa dispersie, deci trebuie sa cauti eroarea care, in timp poate genera alte probleme, cind te astepti mai putin". Ca tu ai inteles ca ma dau mare, problema ta; o sa te ignor total, exceptind regulamentul.
4. Filmulet, sorry, nu-s asa bogat sa-mi cumpar o camera si nici n-o consider o prioritate; daca si cind voi avea, o sa postez si filmulete. Si nici nu caut, sincer, sa-ti demonstrez tie ca merge. Incercam sa te pun in garda cu ceva, orgoliul tau a inteles pe dos.
djasu82
Sal eu zic hai sa nu ne mai certam ca nu ARE SENS . Cred ca dupa ce o sa se faca toate nebuniile la aceste daci model vechi vor veni cei cu solentele si loganurile smile.gif) sa zica toti ca nu va fi asa. Liviu inca o data spun eu am osciloscop si pot vizualiza semnalele date de IC2, cu valoarea R=33k apar 2sau 3 impulsuri, la frecventa mica, la frecventa mare apare doar 1 singur impul . Daca schimb valoarea rezistentei cu R=66k apar impulsuri la o vrecventa mica la nr de 6 ,la vrecventa mare ramine 1-2 impulsuri bun. Daca pun R=220k apar 18 impulsuri si ramin 6 la vrecventa mare .Cred ca o sa ramin cu valoarea de 66k paina cind fac un mic generator cu ne555 ca sa talonez exact numarul de impulsuri in functie de turatie .
diaconuliviu
Desi am zis ca te ignor, nu ma abtin, macar pentru cei ce inteleg: pai 3 impulsuri alea sint de fapt 6 scintei, iar 1 impuls = 2 scintei! Citeste PDF-ul sa vezi si DE CE!
Daca pastrezi la 5000 rpm 6 scintei (6x0,5 ms=3 ms ~ 90 grade RAC, adica ai scintei pe cursa de detenta, cind in zona bujiilor deja e ars amestecul, la ce bun?) Norocul aici e ca platina isi face treaba si taie scinteile inaintea acelui C3, dupa 30 grade RAC, adica dupa 1 ms (la 5000 rpm), raminind de fapt tot 2 scintei.
djasu82
Dar totusi Liviu sincer energia dezvoltata e mai mare cu 4-6 impulsuri adica 8-12 scintei! asta am observat , iar pe bujie scinteia devine mult mai groasa in jur la 0,9-1mm , asadar e o energie mult mai mare dezvoltata intre electrozi. Si eu ma apuc acum de gestionarea avansului vacumatic , am picul trebuie sa-l bag la programat biggrin.gif.Uitati o formula de calculat turatia in functie de numarul de cilindri Engine speed (RPM)=(120 * frecventa)/(number of cylinders) de exemplu 120*30/4=900 RPM (*) imultit! Cred ca se poate cobori turatia pina la 300 de ture fara a nenoroci motorul am observat la o alta aprindere CDI multi-spark e americana MSD-6A si e tranzistorizata complet fara integrate, doar un tiristor de comanda. Pleaca de la 300 de ture adica 10 scintei ! dupa cum citesc in documentatie! uitati pagina asta poate va intereseaza ! http://www.msdignition.com/1ignitions.htm
gotronic
Am realizat niste videoclipuri in atelier cu un delcou nou de Sacele complet. icon_mrgreen.gif Am facut comparatie la scanteia ( arcul electric ) de pe platina in mai multe configuratii blush.gif : Platina cu condensator ( montaj clasic). sad.gif Platina cu Aprindere Tranzistorizata AT01. smile.gif Platina cu Aprindere Tranzistorizata AT 011. biggrin.gif Platina pe clasic fara condensator (sau defect). wacko.gif laugh.gif 04.gif nu crede.gif

1. Turometrul (de Oltcit) conectat la stand tongue.gif


2. Turometrul+Platina pe clasic sad.gif (bobina 2 Ohmi)

3. Platina cu condensator(pe clasic) sad.gif (bobina 2 Ohmi)



4. Platina + Aprindere Tranzistorizata AT01 si bobina de 3 Ohmi smile.gif mandru.gif taci.gif


5. Platina + Aprindere Tranzistorizata AT01 si bobina de 2 Ohmi smile.gif nedumerire.gif


6. Platina + Aprindere Tranzistorizata AT011 (Bobina 2 Ohmi - de Oltcit) si curent prin platina de cca 100 mA biggrin.gif mandru.gif

7. Platina fara condensator (sau defect, blush.gif pe clasic) icon_mrgreen.gif wacko.gif laugh.gif 04.gif nu crede.gif (bobina 2 ohmi)
djasu82
Da s-a vazut biggrin.gif , bv gotronik felicitari acuma vede tot omu daca are platina stie ce se intimpla in delcou . asadar ori optik ori senzor hal sau reluctor biggrin.gif si ma rog gestionarea avansului programat cu pic la diferite nivele de turatie e o realizare prin anu 1998 cred blink.gif
gaby-cta-ro
Tot dintre inventiile domnului Gotronic face parte si aprinderea mea AT011 cu senzor, pe care a avut marea bunavointa sa mi-o trimita si sa ma salveze de pornirile dificile pe racoare, platini impuscate, mers neregulat si multe alte batai de cap . Eficienta motorului a crescut la turatii mari, relantiul este mai stabil si motorul nu se oprea nici pe la 300-400 rpm (nu ca e bine sa stea acolo!).
poze:
CriSTI68
Nu stiu ce contine, am aruncat o privire in el si am vazut ca are un radiator mare si un tranzistor, restul pieselor nu am putut sa le vad, eset facut de o cunostinta
djasu82
Sal ma bucur ca mai apar si oameni noi pe aici , e super senzorul lu gotronic as dori si eu unu dar mai am o idee cu unul optic care sa citeasca cama direct sau volanta smile.gif. Azi m-am jucat cu CDI clarke si am schimbat condensatori de valoare 1yF si am pus de cite 100yf/400vsi dupa puntea redresoare si cel care se inseriaza cu bobina de inductie . Ma scuzati dar la citi amperi a tras direct 6A a dat o flacara de am rams socat wacko.gif , nu cred ca un capac de delcou rezista la asemenea energie ipa devine mic copil smile.gif) .
gotronic
QUOTE(gaby-cta-ro @ 13 May 2007, 18:48)
Tot dintre inventiile domnului Gotronic face parte si aprinderea mea AT011 cu senzor, pe care a avut marea bunavointa sa mi-o trimita si sa ma salveze de pornirile dificile pe racoare, platini impuscate, mers neregulat si  multe alte batai de cap . Eficienta motorului a crescut la turatii mari, relantiul este mai stabil si motorul nu se oprea nici pe la 300-400 rpm (nu ca e bine sa stea acolo!).
poze:
*


Din pacate, blush.gif vad ca esti singurul cu AT011 si senzor cu fir suplimentar de masa, care a postat (atat poze cat si comentarii). aplauze.gif sad.gif plange.gif icon_mrgreen.gif
madmaxtata
si o aprindere ca a domnului(gaby) de mai sus la cat ajunge cu tot tacamul? si as vre sa stiu daca merge si peste 6000 de ture?
autom
QUOTE(Adrianno @ 13 May 2007, 18:56)
Nu stiu ce contine, am aruncat o privire in el si am vazut ca are un radiator mare si un tranzistor, restul pieselor nu am putut sa le vad, eset facut de o cunostinta
*




Nu e manufacturat artizanal!!!!!!!

Este facuta de o firma din Constanta.

Am asa ceva de 7 ani si merge OK.
tabek
De aproximativ 2 luni, sunt si eu posesorul unei aprinderi electronice AT011, cu senzor, pentru care ii multumesc inca o data domnului Gotronic.
Am 2500 km de cand am montat aprinderea, imbunatatirile aduse sunt semnificative: pornire la sfert cu motorul rece, relanti stabil, se poate introduce socul dupa 30 de secunde (asta in martie la -5 grade), motorul nu moare, sta si la 3-400 de rpm; motorul se incalzeste mai repede. Am observat si o scadere de consum de aprox. 0,5L/100km. Ajunge mai usor la turatii mari, am dus-o pana la 4000 rpm in mers fara probleme, inainte urca greu. Nu mai am "zbor de platini", motorul e mai silentios, nu mai am batai de cap cu platinile...
Aprinderea asta, combinat cu UIS, elica si turbinator isi face treaba exelent pe masina mea. smile.gif
Am avut si unele probleme, dupa montarea aprinderii. Aleator, turometrul avea salturi de la 0 la 3000 rpm, dar numai turometrul, functionarea motorului fiind stabila in acest timp. Dupa reglarea precisa a culbutorilo a disparut si aceasta problema, se pare ca, senzorul culege "paraziti" de la bataile motorului. Oricum, aceste salturi ale turometrului nu au influentat deloc functionarea motorului, si au aparut destul de rar, si numai pentru cateva secunde. Oricum, problema e rezolvata... rolleyes.gif
smith
Prin amabilitatea lui gotronic am primit o aprindere sample AT011 cu senzor pe care o folosesc cam de o luna jumate; celelalte componente ale aprinderii: bujii Bosch, fise Tesla, bobina de Sacele, capac delco Bosch.

Comportamentul masinii este excelent, am reglat-o dupa ce mi-am pus aprinderea si de atunci am uitat ca am dacie, nu m-am mai atins decat de joja de ulei. Aprinderea isi face treaba de minune, am facut teste pe A2 cu demaraje 1000-5000 rpm in treapta a 3a, nu intrerupe, nu zgaltaie la turatii mici.

Am facut si proba de consum, imi ia 6% extraurban, mers omeneste cu 90-100; consumul urban (bucuresti, drum la servici zilnic, mers bara la bara, plus alte drumuri seara si in uichend) un plin la doua saptamani - foarte bine zic eu, tinand cont ca am mers si 9 zile cu un plin in perioada cand am avut probleme cu masina.

ps1: nu tremura turometrul nicicum
ps2: aprinderea este exact ca si a lui gaby, cu fir de masa


gotronic
QUOTE(madmaxtata @ 14 May 2007, 21:52)
si o aprindere ca a domnului(gaby) de mai sus la cat ajunge cu tot tacamul? si as vre sa stiu daca merge si peste 6000 de ture?
*



Pana la 12.000 rpm am avut posibilitatea sa-l incerc, si nu e nici o problema. Am sa fac un reductor (multiplicator sa vad mai sus, pana unde merge pe bobine normale) icon_mrgreen.gif
@tabek, Referitor la fluctuatiile turometrului, din discutiile cu reprezenantii Dacia service, a reiesit ca a fost un lot de turometre cu "probleme" din fabricatie chiar pe "clasic", la berline. gaby-@-cta, a avut si el probleme (nu mai stiu exact daca turometru a fost original sau cu LED-uri), dar zice domnia sa , ca a inseriat un rezistor (rezistenta) de cca 33 Kohmi cu firul de la turometru, si "topaiala" acestuia (care era mare ) a incetat TOTAL. Este posibil ca si la turometrele clasice sa fie aceeasi problema.?! blush.gif de filtrare a semnalului (impulsului) ce se primeste de la bobina de inductie . Este adevarat, ca astfel de simptome, nu sunt multe, dar ptr. mine este deranjant daca as cumpara o Aprindere electronica cu astfel de "probleme", chiar daca nu ar fi de la ea. Pentru eliminarea acestui efect se poate dpdv electronic elimina, dar cu cresterea pretului produsului. Deocamdata, o sa ramana asa aprinderea. In functie de ce se doreste, sau de reclamatiile primite vom vedea daca mai schimbam ceva. sad.gif frustrat.gif nedumerire.gif
Pretul v-il trimit pe PM, ca nu stiu daca este corect aici (o sa-l intreb pe diaconuliviu).
Nu de alta , dar m-am saturat sa tot trimit pe gratis fara sa am raspunsuri concrete de la multi. (poate asa lumea este mai motivata) icon_mrgreen.gif
KingSnake
Pentru domnul Gotronic
Am si eu o intrebare . m-am uitat pe toate forumurile si inca nu mi-am dat seama care este diferenta intre aprinderile Gotronic AT01 si AT010 . vreau sa o folosesc pe o batranica dacia 1310 . si ce bobina imi recomandati sa folosesc , ce tip de buji si fise .
daca se poate si ceva cote pentru distanta platica si distanta electrod bujie .
ps. unde gasesc in constanta aprinderi gotronic ?
multumesc anticipat .
gotronic
Intre AT01 si AT010, functional nu este nici o diferenta (doar la sistemul de prindere, AT01 este cu borne si se prinde pe bobina, iar AT010 este cu fire si se prinde separat de bobina). Bobine de inductie va recomand de Sf. Gheorghe, daca mai gasiti, daca nu o bobina bulgareasca importata de o firma "dernier" parca, sau mai bine vedeti discutiile de pe forum, ca mai nou nu stiu ce mai este pe piata de calitate. Ca distanta intre platini va recomand distanta normala de 0,4 mm (din cauza uzurilor la delcou, si oricum dupa un timp se micsoreaza singura cu uzura). La bujii nu depasiti 1mm iar ca fise sa fie sub cca 4 Kohmi rezistenta ohmica (cei mai multi vad ca folosesc Tesla). Dar la fel ca la bobina consultativa cu cei ce folosesc in mod curent fise, respectiv bujii. (eu am folosit si Sinterom cu rezultate f. bune ...??!! blush.gif )
Nu stiu in Constanta, de unde sa cumparati, incercati la unele magazine de piese auto. Este posibil sa fi adus de la engros-urile din Pitesti-Mioveni?? sad.gif

Sper ca este vorba de AT01 si AT 010 si nu AT 011 si senzor ca atunci este cu totul altceva, chiar daca sunt in aceeasi cutie rosie, dar marcata 011 si cu 4 fire in loc de 3. blush.gif blush.gif !!!!!
aly
QUOTE(gotronic @ 16 May 2007, 17:46)
Pana la 12.000 rpm am avut posibilitatea sa-l incerc, si nu e nici o problema. Am sa fac un reductor (multiplicator sa vad mai sus, pana unde merge pe bobine normale)  icon_mrgreen.gif
@tabek, Referitor la fluctuatiile turometrului, din discutiile cu reprezenantii Dacia service, a reiesit ca a fost un lot de turometre cu "probleme" din fabricatie chiar pe "clasic", la berline. gaby-@-cta, a avut si el probleme (nu mai stiu exact daca turometru a fost original sau cu LED-uri), dar zice domnia sa , ca a inseriat un rezistor (rezistenta) de cca 33 Kohmi cu firul de la turometru, si "topaiala" acestuia (care era mare ) a incetat TOTAL. Este posibil ca si la turometrele clasice sa fie aceeasi problema.?! blush.gif de filtrare a semnalului (impulsului) ce se primeste de la bobina de inductie . Este adevarat, ca astfel de simptome, nu sunt multe, dar ptr. mine este deranjant daca as cumpara o Aprindere electronica cu astfel de "probleme", chiar daca nu ar fi de la ea. Pentru eliminarea acestui efect se poate dpdv electronic elimina, dar cu cresterea pretului produsului. Deocamdata, o sa ramana asa aprinderea. In functie de ce se doreste, sau de reclamatiile primite vom vedea daca mai schimbam ceva.  sad.gif frustrat.gif  nedumerire.gif
Pretul v-il trimit pe PM, ca nu stiu daca este corect aici (o sa-l intreb pe diaconuliviu).
Nu de alta , dar m-am saturat sa tot trimit pe gratis fara sa am raspunsuri concrete de la multi. (poate asa lumea este mai motivata) icon_mrgreen.gif
*



Ma inscriu si eu la una contracost bineinteles si promit sa te tin la curent cu modificarile.
Momentan am o Malvina de care sunt multumit dar sunt dispus sa renunt la concurenta si sa o incerc pe a ta.
Am vazut-o pe a lui Bertro si din discutiile cu el se pare ca e multumit(el o are pe nova).
Sau daca nu ai niciuna disponibila macar senzorii(tot contracost) ca am inteles ca ar merge si cu Malvina.

In ceea ce priveste turometrele se pare ca ai dreptate si la mine exista fluctuatii ale acului total aleeatorii desi am incercat de toate.
In ultimul timp cand imi pleaca electroventilatorul acul se duce pe la 6000 apoi se stabilizeaza la 1200. Dupa ce se opreste elv. acul revine cuminte la 900 ture radmasa.gif
gotronic
Eu nu cred ca merge cu Malvina, asa cum sunt acum senzorii. Pentru stabilitate AT011 are o interfata speciala care merge si cu senzor si cu platina fara modificari.!!! excl.gif excl.gif
aly
Pai ideal ar fi sa am tot tacamul ideea cu senzorii era doar daca nu ai disponibila vreo aprindere .
Deci revin daca ai pe stoc aprindere cu tot cu senzori sunt dispus sa o cumpar si sa transmit ce se intampala.
Mentionez ca delcoul meu a suferit modificarile propuse de Ceacu si anume arc la avansul vacumatic mai moale, limitator platina pilit(vacumatic marit), supapa unisens pe furtunul de vacuum si in afara de astea am bujiile modificate dupa ideea francezului aluia(descoperit electrodul principal).http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=62155&hl=
KingSnake
din cate am vaut in testele de mai sus esti mai multumit de AT011 , diferente ceva intre AT011 , AT010 ,AT01 ? . acum am sa cobor prin garaj sa vad , parca aveam pe undeva un delco si sa il reconditionez ca al meu .. ma mir ca merge masina cu el.
despre ce senzori vorbeste Aly ?
gotronic
Despre asta (cred?) sad.gif
aly
QUOTE(KingSnake @ 17 May 2007, 11:17)
din cate am vaut in testele de mai sus esti mai multumit de AT011 , diferente ceva intre AT011 , AT010 ,AT01 ? . acum am sa cobor prin garaj sa vad , parca aveam pe undeva un delco si sa il reconditionez ca al meu .. ma mir ca merge masina cu el.
despre ce senzori vorbeste Aly   ?
*


Despre senzorii care vin impreuna cu aprinderea At 011.

Gotronic ce zici facem afacerea?
Astept Pm cu pretul. wink.gif
aho
Gotronic,
Eu am aprinderea AT01 montata, se pot adauga senzorii de pe AT011?
Daca da, cat costa? De unde se pot cumpara?
gotronic
Nu, cu AT01 nu merg senzorii din pacate . sad.gif AT011 are o interfata diferita fata de AT01. In schimb AT011 merge si cu platina!!! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.